Endelig langt om længe sker der noget, det er uhyrligt så sjældent arbejdsmiljøet kigges efter i sømmene mener jeg.

For nylig rullede endnu en plejehjems skrækreportage over tv skærmen. Jo, det var klamt at se, og som ansat i "branchen" har jeg da også paraderne oppe, vel vidende at det bestemt ikke er alle ansatte der er lige søde ved beboerne,... men det er bestemt heller ikke alle beboerne der er lige søde ved personalet. Forholdet ledelse / personale halter meget på min arbejdsplads, og indbyrdes er der meget strid.

Som jeg har set ovenfor er det galt mange steder, og jeg ser frem til at man i det mindste begynder at undersøge dette uvæsen.

Arbejdsmiljøinstituttet iværksætter i efteråret den første store danske undersøgelse, der focuserer på, hvordan man kan forebygge mobning ved at arbejde med det psykiske arbejdsmiljø på arbejdspladsen.
For at få de bedste resultater har Arbejdsmiljøinstituttet behov for, at en række virksomheder og organisationer har tid og lyst til at medvirke.
Som arbejdsplads får I bl.a 2 undersøgelser af det psykiske arbejdsmiljø, som kan bruges som APV (arbejdspladsvurdering) og en slutrapport om projektet, der indeholder konkrete værktøjer til forebyggelse af mobning.

Seneste tilmelding af din arbejdsplads 30 juni 2006
flere oplysninger og tilmelding
www.ami.dk
eller projektleder Annie Høgh ah@ami.dk 39 16 52 89 mandag og tirsdag 9-10