Side 2 af 2 Første 12
Viser resultater 11 til 20 af 20
    Guest avatar
    anbe* Gæst

Standard

Sisse,

Tak for svar, men det der med at prøve sig frem er efter nøje aftale med min læge (gynækolog) han burde da vide noget om hvad han udsætter mig for, virker som om han ved meget - mere end min egen læge, som absolut intet ved

Anbe

Guest avatar
    Sisse Gæst

Standard

Hej Anbe,
    Meget betryggende med en uvidende læge er det ikke nej. Jeg funderede bare over at du i dit første indlæg skrev du havde fået taget div prøver og der ikke var noget dér.
    Tænkte at din læge (eller gynækolog) muligvis burde sørge for at du fik taget andre prøver så. Det jeg mener er at man jo kun finder det man leder efter

Og så mener jeg virkelig det er sølle at man selv skal prøve sig frem, der er jo også bivirkninger ved hormoner, og så synes jeg de (lægerne)på en fiks måde vasker ansvaret fra sig. Men nok muligt at det skal være sådan.

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af anbe
    Sisse,

Tak for svar, men det der med at prøve sig frem er efter nøje aftale med min læge (gynækolog) han burde da vide noget om hvad han udsætter mig for, virker som om han ved meget - mere end min egen læge, som absolut intet ved

Anbe
    Hej Anbe

Det lyder som om du er rimelig afklaret mht tilliden til din gynækolog. Alligevel stiller du spørgsmål om evt. dosering, bivirkninger o.l. Betyder det så, at der fortsat består nogen usikkerhed for dit eget vedkommende? Du har jo ikke skrevet direkte, hvad der evt. gør dig urolig....

Ha`en god Pinse
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Guest avatar
    anbe* Gæst

Standard

Tak for alle svarene
    Til Admin og Sisse.
    Jeg undrer mig over, at det ikke er muligt for en gammel erfaren gynækolog, at sige - når det er sådan symptomer du har, så får du for meget østrogen (eller for lidt) og det er derfor jeg ville høre om der var nogen der har oplevet tilsvarende. Jeg bryder mig ikke om at skulle prøve mig frem ved at klippe i plastre, det føles meget utrygt.

Til Anina

Jeg har læst de sider du skrev om, og det synes jeg lyder mere lovende end meget andet jeg har kunnet finde. Jeg synes godt nok også at det er meget at gå i gang med, og nogengange går man da helt død.
    Jeg har læst meget af Birgit Petersson, som jeg har syntes godt om, men denne vinkel har hun nu ikke haft med. Jeg har bestilt den creme, synes da bestemt det er forsøget værd.

Med hensyn til jobskifte, så var det en god beslutning, jeg var nr. 5 der sagde op inden for få måneder pga en chef med albuer af stål, manglende evne til at sætte sig i andres sted, kunne kun handle for egen vindings skyld. Da jeg sagde op var der ikke det de ikke ville gøre for at jeg skulle blive - og havde de sagt at han ville forsvinde fra sit job, så var jeg da blevet - men jeg har lige hørt at nu forlader han da posten, så noget fik jeg ud af besværet.

I min branche kender man mange fra tidligere jobs, så der var da en enkelt god gammel kollega, som har gjort skiftet meget nemt for mig.
    Men jeg må da nok erkende, at havde jeg vist, at jeg fik det sådan som jeg har haft det de sidste 4 måneder, så var det nok ikke lige det rette tidspunkt.

Min mand (gennem 31 år)er da meget forstående, og er da også utroligt tålmodig, en imellem så er jeg vist nok meget pirrelig og opfarende, især når det går ud over nattesøvnen. Så kan jeg da også godt se, at det er svært at sætte sig ind i - hvordan man har det - havde en veninde - som kom meget tidligt i overgangsalderen, og jeg forstod aldrig rigtigt hvordan hun egentligt havde det.

Jeg har da også en enkelt veninde der har været igennem noget der ligner, som jeg har meget glæde af, resten har ikke haft noget der ligner endnu.

Men i starten da det lignede angstanfald, der havde jeg ikke rigtigt lyst til at tale særligt meget om det - andet end med min mand.

Det blev en længere smøre.

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard

Hej Anbe

Jeg er meget glad for at du fandt mine/vores oplysninger værd at tage i nærmere øjesyn.... Jeg tror faktisk, at med denne indstilling til at tænke alternativt og ikke lade sig bagbinde af autoriteterne - kan man have en rimelig chance at finde noget virkelig brugbart til sig selv....

Jeg selv er i et par dage bundet til en hasteopgave, hvorfor jeg lige nu ikke kan kommentere mere og bedre - men jeg vender tilbage fredag aften med flere kommentarer. Og tak for tilliden

Vi "ses"
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af admin
    Hvis den omtalte bog er skrevet af Gail Sheehy - har jeg en endu een bog om samme emne af hende på beddingen og anmeldelsen af den kommer her på et tidspunkt i løbet af 2-3 dage.... en guldgrube af erfaringer, "fif" og solidt viden om kvindens overgangsalder skrevet af en kvinde.... ikke af en eller anden mandlig gynækolog, der mangler en del, for at kunne forestille sig hvordan man har det, når hormonerne stormer i øst og vest i ens krop.... + de særlige tanker man gør sig, når fodfæstet skrider for øjnene af een.... og man kan risikere påstemplet adskillige betegnelser - lige fra hypokonder til psykisk ustabil eller værre endnu.
    Hej Anbe
    Det har taget lidt mere end et par dage, men det er lykkedes omsider. Bogens titel er Nye muligheder - Livet efter overgangsalderen og man kan finde den her: http://www.overgangsalderen.net/foru...ead.php?t=8481

Fortsat god weekend (hmm.... derude begynder vitterlig at ligne en sommer... )

Hmmm.... dette er indlæg nr. 13.999.... hvem mon kommer til at poste indlæg nr. 14.000 ?

Guest avatar
    Tenna55 Gæst

Standard Hormonplaster

Hejsa
    Mit indlæg landede da vist det rigtigt sted, eller også er det venligt blevet flyttet. Jeg havde nemlig pludseligt problemer med at finde ud af, hvor man kunne åbne et nyt emne
    Jeg har ellers lige fået at vide at min mand kommer hjem i næste uge, så jeg alligevel ikke skal være alene i fem uger, det er jeg bare glad for...
    Nu til noget helt andet. Er der nogen af jer, der har brugt hormonplaster? Jeg havde forsvoret at jeg nogen sinde ville tage alm. hormontilskud, men ind i mellem bliver jeg alligevel lidt i tvivl... især når jeg kun sover halvanden time ad gangen og vågner med hedeture. Så kan jeg næsten ikke falde i søvn igen, når det endelig lykkes vågner jeg så igen halvanden time efter og så forfra... jeg er ikke ligefrem superfrisk når jeg skal op.
    Knus og

Registreringsdato
    Jun 2007

Standard Hormonplaster

Hej igen, Tenna55.

Jeg kan ikke svare dig på det med hormoner... endnu.

Men jeg brugte søgefunktionen, og der fandt jeg en tråd til dig om netop hormonplastre.

http://www.overgangsalderen.net/foru...ead.php?t=8448

Jeg får selv meget gavn af at bruge søgefunktionen, hvis jeg skal finde ud af, hvor jeg kan skrive noget... for her er rigtig mange indlæg og tråde.

Jeg er også forholdsvis ny og kan vist også komme galt afsted med en forkert tråd. (Men admin er sød at flytte den, så det går nok.)

"Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Norge
    Alder
    63

Standard Hormonplaster

Hei Tenna55

Selv har jeg brukt progesteronkrem (som det kommer frem i linken) i 3 år, og med god effekt mot hetetoker. Kan varmt anbefales. Akkurat nå tar jeg Pregnenolone-tabletter, et hormontilskudd som danner progesteron.

Det er skrevet mye om progesteron her på forumet. Lykke til hva du enn velger.
    The Law of attraction: “Du bliver hvad du tænker”!

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Re: Hormonplaster

Citer Oprindeligt indsendt af Zuzan Se indlæg
    Men jeg brugte søgefunktionen, og der fandt jeg en tråd til dig om netop hormonplastre.

http://www.overgangsalderen.net/foru...ead.php?t=8448
    De seneste "Hormonplaster-indlæg" er nu flettet sammen med netop den fundne tråd.

Side 2 af 2 Første 12

Bookmarks

Regler for indlæg