Side 2 af 3 Første 123 Sidste
Viser resultater 11 til 20 af 26
    Guest avatar
    Sisse Gæst

Standard Re: Kunstig befrugtning af enlige og lesbiske kvinder.

Citer Oprindeligt indsendt af Anne Se indlæg
    Jeg ville også ønske, at politikerne ville tænke lidt mere på mennesket i stedet for penge! Jeg ville også ønske, at der ikke var ventetid på sygehusene - at alle, der har behov for hjælp, får den omgående - at der ikke skal være begrænsninger på den hjælp, der skal gives - og jeg kunne blive ved. Jeg ville i det hele taget ønske et samfund, som du beskriver.

Sådan ER det jo bare ikke! De lovgivende magter har nu engang besluttet, hvordan pengene i samfundet fordeles, og de lovgivende magter er mennesker, der alle som en har deres på det tørre! De kan jo bare betale sig fra ventelisterne og tandlægeregningerne. De behøver ikke finde sig i at få 75 forskellige hjemmehjælpere på en måned! De behøver ikke ligge i en hospitalsseng og vente, fordi de ikke kan få plads på et plejehjem! De behøver ikke blive proppet med beroligende medicin, fordi personalet ikke har den fornødne tid til den omsorg, som burde være en selvfølge. De vil, til enhver tid, kunne betale sig fra det hele!

Det er ikke mere ildsjælen fra samfundets lavtlønnede del, der sidder derinde og bestemmer, men akademikeren, som selv er vokset op i et velstillet hjem, og som derfor ikke aner en disse om, hvad det vil sige, ikke at have råd til noget som helst!

De sidste mange år er det blevet værre og værre, og jeg tror ikke på, at den "onde" spiral er stoppet endnu. Hvad nytter det så bare at "fylde mere oveni"? Her tænker jeg på den omtalte fertilitetsbehandling for lesbiske kvinder. Pengene til den behandling bliver jo taget fra noget andet, og hvad hjælper det?

Det er en holdningsændring i hele samfundet, der skal til. Det hjælper ikke noget, at vi sidder et par stykker i et lille forum på Internettet og forarges over tingenes tilstand. Der skal en folkebevægelse til - noget i stil med "Nej til atomkraft" i 70'erne! Jeg tvivler på, der er en eneste poltiker, der vil gå i spidsen! Kan I forestille jer Helle Thorning kæmpe for det? Nej vel?

Jeg vil stadig foretrække højere tandlægetilskud, så ældre mennesker i dag har råd til at passe deres tænder - det handler også om livskvalitet. Så må lesbiske altså bagerst i køen.

Lægeløftet????? Det er lige så udhulet som præstens Fadervor i kirken! Det, der i gamle dage var "et kald" er i dag blot et job som alle andre - bortset fra, at de er bedre betalt end de fleste!
    Jeg synes du har ret Anne, og så mener jeg at vi danskere generelt er blevet for krævende. Ikke selv ville tage ansvar for ret meget, dem der bor til leje vil have boligsikring. Friplads til institutioner. De ældre melder sig ud af "danmark" for det tilskud de får dér gør, at det offentlige giver tilsvarende mindre tilskud. De unge vil have gratis kondomer. osv, osv.

Det er som om at det ikke er så fint at "kunne klare sig selv" længere, man er godt tosset, hvis ikke man rager det til sig man har ret til. I sin tid kom boligsikringen til for at alle skulle have mulighed for at kunne bo ordentligt, så dem med de små indkomster, enlige, pensionister kunne få tilskuddet. I dag regnes det som en selvfølge, et krav. Og harmen er stor, hvis man har fået for meget og derfor skal betale noget af det tilbage.

Jamen en folkepension er jo ikke stor, næ, men regner man varmehjælp, medicintilskud, kørselsordninger og boligydelse med. Så er det stadig sådan, at én pensionist har mere til sig selv, end jeg har haft til mig og knægten pr. måned. (inden han begyndte selv at tjene penge forstås) Jo, jo jeg fik børnetilskud til reelt enlig. Ialt incl. børnecheck ca 7000,- i kvartalet.

Der har altid været mennesker der ikke kunne få børn, af den ene eller anden årsag. Det er ikke en menneskeret at få et barn. De har kunnet adoptere et barn, det kan de stadigvæk. Også enlige kan adoptere.

At de ressourser vi har, i mange tilfælde burde omfordeles, er jeg enig i. Men at barnløshed skulle være en sygdom, som man behøver rode lægeløftet ind i, - fatter jeg ikke en hat af.

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Citer Oprindeligt indsendt af Sisse
    Ikke selv ville tage ansvar for ret meget, dem der bor til leje vil have boligsikring. Friplads til institutioner. De ældre melder sig ud af "danmark" for det tilskud de får dér gør, at det offentlige giver tilsvarende mindre tilskud. De unge vil have gratis kondomer. osv, osv.
    Sisse
    Jeg ved ikke hvilket indlæg du her besvarer. Det kan ikke være mit/mine! Du taler penge - jeg taler forskelsbehandling...

Jeg bruger kun de penge, jeg selv tjener. Jeg har aldrig hævet boligsikring eller ekstra børneydelserne. Jeg har aldrig ansøgt for noget som helst jeg havde ret til. Jeg har ikke hævet bistandshjælp, sygedagpenge og ej heller arbejdsløshedsunderstøttelse. Jeg har ikke været medlem af fagforeninger og har ej heller efterlønsretten. De eneste gange staten betalte for mig personligt var for fødsel af mit barn i halvfjerdserne, og lidt senere for et mindre kirurgisk indgreb - og ellers betaler jeg mere i skat end jeg beholder for mig selv. Alligevel mener jeg, at er der behandlingsmuligheder man tilbyder en gruppe medborgere - vil det være forkasteligt, hvis en anden gruppe af skattebetalende medborgere får besked på, at de ikke har samme ret til denne behandling, enten fordi man ikke bryder sig om deres seksuel orientering, eller singlestatus.

Jeg er blevet enke kort før jeg blev mor og lige siden har jeg været enlig (forælder). Jeg kan forsikre enhver, at jeg har slidt lige så hårdt, hvis ikke mere, for mine kroner som alle de "politisk korrekte", og at det føltes virkelig tungt at betale skat, mens basale fornødenheder til knægten og mig måtte vente - mens fradragsryttere drager på ferie, mens jeg ellers må se i vejviseren efter. Alligevel mener jeg også i dag, at retten til omsorg og behandling indenfor pleje- og sundhedsvæsenet skal være lige for alle.

Det betyder ikke, at jeg er naiv og blind, og ikke kan ikke se også dem, der misbruger hvor misbruges kan. Alligevel nægter jeg pure, at lade netop disse uværdige mennesker farve mit menneskesyn, og lokke mig væk fra den solidaritet, der er den eneste garant for, at mit barn og mine efterkommere kan have et liv i fred, uden socialt uro i miljøet og uden at opleve andre mennesker leve et forhutlet og forarmet liv. Dette er, efter min bedste overbevisning, den pris man kommer til at betale, hvis man opgiver solidariteten, blot fordi der er snyltere til.

Snyltere er der altid. I alle kulturer og alle systemer. Der er rige snyltere og der er fattige snyltere, der er snyltere på andres liv og sjæle, og andre snylter på andres gods. De skal ikke også tillades, godt nok indirekte - at fortære mit verdensbillede og mit menneskesyn. hvilket præcist ville ske, hvis jeg lod deres eksempel afgøre min politisk orientering.

Jeg mener faktisk, at vi allerede har alt, alt for mange love og forordninger, der udelukkende er blevet til for at hindre misbrug udøvet af et minimalt mindretal. Det vil sige, at det store flertal må i dag døje og leve med massevis af diverse begrænsninger og forbud, tilblevet kun med det ene officielle sigte: "at hindre misbrug". 100.000 skrankepaver lever i dag af "at hindre misbrug".... , fed tjans for dine, mine og vores ungers penge.

At disse ærværdige hensigter tilfældigvis også går de velhavendes ærinde - hvisker tisker tilfældigvis ingen om, vel?

Det er faktisk præcist som Anne skriver - de der allerede har rigeligt kan betale sig til det - vi andre får ingen eller kun en begrænset ret til i anledning af regler mod misbrug, i ressourcernes hellige navn. Disse, således opnået besparelser skal gå til skattelettelserne til dem, der betaler sig til det, vi andre, sølle ikke har en lige ret til at modtage af f.eks. lægebehandling og pleje. Ringen slutter. De, der kan undvære ligeretten (for)bliver i varmen. Andre, der ikke kan undvære men må nøjes - bliver kylet af i svinget.

Hvad angår "lægeløftet" mener jeg blot, at når lægerne aflægger et lægeløfte, burde politikere aflægge et "folkevalgtes løfte" - da begge, på hver sin måde beskæftiger sig (eller burde gøre) med det samme - at tage vare på befolkningen og befolkningens bedste....

Dette indlæg er ikke et forsøg på at (mod)argumentere, da det er ikke sikkert, at vi taler om det samme. Indlægget bør kun ses som en redegørelse for baggrunden for mit eget standpunkt.
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    76

Citer Oprindeligt indsendt af Sisse
    Ikke selv ville tage ansvar for ret meget, dem der bor til leje vil have boligsikring. Friplads til institutioner. De ældre melder sig ud af "danmark" for det tilskud de får dér gør, at det offentlige giver tilsvarende mindre tilskud.
    Der er vi ikke enige, Sisse. En folkepension alene ligger omkring kr. 6-7.000 pr. måned - hæng mig ikke op på beløbet, men det er deromkring! Dem skal der betales skat af. Hvor meget tror der vil være at leve for, når huslejen er betalt hvis ikke der ydes diverse tilskud.

Jeg tvivler på, at folk, der kun har folkepensionen og intet andet, lever i sus og dus. Jeg gruer for den dag, det bliver min tur, for jeg har ingen fede ekstrapensioner til at forsøde min alderdom med! Jeg har heller ingen skrupler ved at melde mig ud af "Danmark", hvis og når jeg får større tilskud uden at være medlem.

Du har ret i, at tilskuddene burde fjernes, men så skal pensionen sandelig hæves tilvarende.

Hvis vi endelig skal snakke penge, så synes jeg, det var mere relevant at kigge på, hvem der burde have børnecheck - for eksempel.

Nå, det var vist et sidespring fra den oprindelige tråd! Vi må vist hellere holde os til emnet.

Jeg vil ønske jer alle en rigtig dejlig dag!

Knus, Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Guest avatar
    Gæst

Jeg sidder og tænker på mit arbejde som socialpædagog, og de mennesker jeg har med og gøre, som er psykisk syge. De fleste får pension og en lille timeløn oveni for det arbejde de laver.

Der er flere "snyltere" imellem, som kender loven forfra og bagfra, men de er syge. Når de har været på bostedet i et stykke tid, og er medicineret kan de måske klare et almindeligt job. Hvis det viser sig, de ikke kan klare et almindeligt arbejde, opgiver man og hjælpe dem, det kan ikke betale sig. Hellere give dem en pension som de kan ryge og drikke op, så er de tilfredse. ( Har så sent som i dag siddet i en gruppe og talt om forholdene for psykisk syge)

Disse mennesker bliver ofte betragtet som " nasserøve", men en ting er helt sikkert, det er billigere for samfundet og lade dem være " nasserøve" og æde piller, end det er og hjælpe dem til en værdig tilværelse. Selv om de kræver ind og ikke laver noget, vil jeg nødig være en af dem.

Jeg skriver ikke dette som et specifikt svar til Sisse, men som en måde at vende tingene på.

Mit eget syn på Sisses udsagn om, at danskere kræver for meget er afgjort, at alle uanset staus og penge har ret til at blive hjulpet med de midler der er til rådighed inden for vores lovmæssige rammer.

Alles problemer er lige store, uanset hvad jeg/andre mener, det er kun den enkelte der reelt ved, hvad der er deres problem. Jeg synes vi danskere også har en tendens til selv at dømme ud fra egne normer. Jeg er overbevist om de fleste der får offentlige ydelser gerne selv vil tjene deres penge hvis de kunne.

Da jeg ikke er helt blåøjet, kan jeg godt se, der er nogle mennesker der udnytter systemet, men jeg tror det er et mindretal. Jeg kunne også godt tænke mig et system der er " vandtæt" som ikke kan udnyttes!!

Min solidaritetsfølelse er som udgangspunkt ens over for alle uanset penge og staus.

Hvis pensionister i dag har flere penge til rådighed, end du havde til dig og din søn så glæder det mig, og jeg synes det er uacceptabelt at du og din søn har levet for knap 4000 om måneden, det er det beløb min far har til rådighed som pensionist efter alle faste udgifter er betalt.

Nå, det var tanker som lige faldt mig ind efter at have læst disse tråde. Tanker og ikke påstande.

Som jeg skrev et andet sted, så er alle lige værdige men ikke alle ligestillede!

Bea

Guest avatar
    Sisse Gæst

Det må stadig være den der har behov for hjælp der får den, har man penge selv ser jeg det virkelig ikke som en samfundsopgave at skulle betale kunstig befrugtning, ny næse eller abort nr. 5. Jeg har da brug for nye sandaler, så må jeg spare andet sted eller undvære, det samme hvis jeg synes min bagdel er blevet for stor, så må jeg tabe mig, eller selv punge ud. Men ok,- det er min holdning.
    Vi klarede os for 3.587,-/md ja. Men havde heller ingen skade af det.

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    63

Det er noget underlig noget med disse tilskuds ordninger, du ´kan have dine tænder hængende i laser p.g.a paradentose, det skal du selv betale for, det er faktisk en umulig opgave for mange mennesker, da det koster kassen.

Men har du et øjenlåg der generer dig fordi det hænger lidt, så går samfundet ind og betaler, det hænger ligesom ikke sammen. Det er faktisk et emne der kan skille vandene, fordi holdningerne er så forskellige og emnerne så sårbare.

Der er i min omgangskreds et lesbisk par, de har 2 drenge, som de fik med hjælp fra en bøsse. De klarede problemet med en engangssprøjte, og har samme donor til begge drenge, den pågældende far har samkvem med drengene, som enhver anden far ville have det, så de har det mandlige modspil med i deres hverdag, jeg tror det er godt, hvis barnet kan pege på sin far, det her med ukendt donor er jeg noget betænkelig ved.
    Knus Biddi
    Biddi fra Bornholm

Guest avatar
    Sisse Gæst

Standard Kunstig befrugtning af enlige og lesbiske kvinder.

Citer Oprindeligt indsendt af Biddi
    Der er i min omgangskreds et lesbisk par, de har 2 drenge, som de fik med hjælp fra en bøsse. De klarede problemet med en engangssprøjte, og har samme donor til begge drenge, den pågældende far har samkvem med drengene, som enhver anden far ville have det, så de har det mandlige modspil med i deres hverdag, jeg tror det er godt, hvis barnet kan pege på sin far, det her med ukendt donor er jeg noget betænkelig ved.
    Hvorfor : er det fordi man ikke ved hvem det er osv. eller fordi barnet ikke lærer ham at kende? eller?
    jeg ved faktisk ikke engang hvad det er for mennesker der er donorer til det offentlige. Jeg ved det ofte er studerende, pæne mennesker. Men hvor ved man det fra mon? en studentereksamen gør jo ikke en til et godt menneske?
    Det var faktisk en interessant vinkel du dér fik sat på.

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    63

Jamen Sisse tror du ikke selv du ville være glad for at vide, hvor kommer jeg fra?
    Jeg ville selv være utryg ved det, hvis jeg kun kendte mine 2 mødre.
    Der var for et stykke tid siden en udsendelse om en pige, der havde 2 mødre og som nu søgte efter sin biologiske far, det var en meget rørende udsendelse, det at kende sin tilblivelse må være ligeså stor en ret for et barn, som alt mulig andet, synes jeg!

De 2 mødre i min omgangskreds valgte 1 bøsse til faderskabet, de har sikkert også et behov for at forplante sig, så er det helt fint og barnet kan have samkvem. Men emnet er så stort så der er nok ingen hel rigtig løsning for alle parter, tror du
    Knus Biddi
    Biddi fra Bornholm

Guest avatar
    Sisse Gæst

Nå ja, den udsendelse så jeg forresten godt lidt af, jo jeg forstår godt hvad du mener nu. Den følelse af at der "mangler noget" er dine bekendtes børn fri for at gå og gruble over.
    Knus
    Sisse

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    63

Ja jeg tror ikke de på sigt vil have det anderledes end skilsmissebørn.

Mødrene og børnene virker meget harmoniske. vi andre var noget betænkelige, da vi erfarede, at de havde valgt den udvej, men sådan skulle det bare være.

Knus Biddi
    Biddi fra Bornholm

Side 2 af 3 Første 123 Sidste

Tags for this Thread

Bookmarks

Regler for indlæg