Side 1 af 2 12 Sidste
Viser resultater 1 til 10 af 18
    Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    70

Standard Mød Søren Terp (Sørens hjemmeside)

Sørens hjemmeside: http://www.danbbs.dk/~sylte1/

Citer Oprindeligt indsendt af Søren
    Efter at have fået diagnosen kræft i december 2000, følte jeg, at jeg måtte fortælle min historie og lægge den ud på nettet. Forhåbentlig kan andre kræftpatienter få gavn af min historie eller nogle af de gode råd kan bruges. Jeg har lagt stor vægt på den alternative side af behandlingen, da jeg føler det er den som har givet mig de bedste resultater.

Håber du får noget ud af at kigge forbi…Jeg starter med at fortælle om mig selv...

Jeg hedder Søren Terp, er på nuværende tidspunkt 27 år og bor på Frederiksberg på femte år. Er født og opvokset i Roskilde, men valgte pga. uddannelse at flytte til storbyen. Jeg er sygeplejerske og blev færdiguddannet december 1999. Har i øjeblikket arbejde på ortopædkirurgisk afdeling på Rigshospitalet.

Begge forældre og en søster bor i Roskilde, det samme gør min dejlige niece på snart 5 år.

I min fritid bruger jeg en del energi på foreningen CISV, lavede bl.a. en børneby sommeren 2000 i Hedehusene. Her kan du læse mere om CISV.
    • Som kronisk syg gennem en menneskealder, svigtet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
    • Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
    • Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Hej tante Ana

Jeghar siddet og læst Sørens dagbog og sidder stum af forundring og tænker på den unge mand. Forundring over hvordan et ungt menneske kan takle en så alvorlig sygdom. Han fortæller åbent og ærligt om hele forløbet i håbet om, at dette kan hjælpe andre.

Fantastisk, rørende og skræmmende læsning, der giver en klump i halsen og våde øjne.

Tanker Bea

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Bea
    Hej Tante Ana

Jeghar siddet og læst Sørens dagbog og sidder stum af forundring og tænker på den unge mand. Forundring over hvordan et ungt menneske kan takle en så alvorlig sygdom. Han fortæller åbent og ærligt om hele forløbet i håbet om, at dette kan hjælpe andre.

Fantastisk, rørende og skræmmende læsning, der giver en klump i halsen og våde øjne.

Tanker Bea
    Ja, det er ikke almindeligt, at man tiltænker de unge vid og store tanker, man mener man først kan have som gammel og erfaren.... Jeg mener nu heldigvis, og altid har gjort, at de unge kan være lige så viise som de gamle kan være forstokkede. Alt står og falder med, hvilken respekt og plads vi er i stand til at skabe til vore unger, så de kan leve og vokse dem store spirituelt og menneskeligt, endnu før de første grå hår dukker op.

Tænk.... at sætte en knægt i verden og så miste ham igen.... det kan jeg slet ikke rumme. Jeg er helt enig med dig.... og vi må hellere skrive i Sørens gæstebog og bede til, at hans side ikke bliver nedlagt.

Og Bea.... indimellem giver også du mig "våde øjne", du særlige og bedste menneske....

Knus til dig
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Sisse Gæst

Standard

Jeg kendte godt siden, og jeg er virkelig imponeret over, at han havde det overskud, og at han magtede det så længe. Han nævner selv at det også er en slags terapi, en trøst at skrive. Det har han haft rigtig stor brug for, jeg mener det, -stadigvæk, er et usmidigt, tungt og meget lidt menneskekærligt system, der bydes de syge.

Jo, det er synd hvis siden nedlægges, den kan hjælpe andre, og give stof til eftertanke.

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    76

Standard

Det er utroligt, at den unge mand havde så stort et overskud, at han kunne skrive, som han gjorde - uanset om det var terapi eller ej. Jeg sad og tudbrølede, da jeg læse indlægget.

Som forældre må det være ufattelig hårdt at miste et barn - uanset, om barnet er helt lille, vosken eller gammel. Det er ikke meningen, man skal lægge sine børn i graven - det skal jo være omvendt. Jeg kan heller ikke rumme den tanke - jeg kan blive helt syg oveni bare ved at forestille mig, at sådan noget kunne ske!

Man græmmes - igen - over "systemet", hvor økonomi kommer før mennesket!
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Søde Anina og Anne

Hvor skriver du pænt til mig, tusind tak for de søde ord

Nej, det er noget af det værste, der kan ske, jeg kan heller ikke rumme tanken om at begrave mit eget barn.

Systemer er til tider vanvittige fordi systemer, oftest er kvantitative. Der er ikke margen for kvalitative sider, som er så vigtige, når der arbejdes med mennesker. Mange gange er det også tilfældigheden der råder i vores systemer, fordi der man er underlagt andres meninger og bestemmelser. Man kan bare håbe på at de mennesker man møder, har den rette forståelse og mening, der kan hjælpe lige mig.

Det er vist lidt rodet det jeg skriver, men jeg føler at vores livskvalitet ofte beror på tilfældigheder.

Knus og kærlige tanker Bea

Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    70

Standard

• Som kronisk syg gennem en menneskealder, svigtet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
    • Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
    • Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard Re: Mød Søren Terp (Sørens hjemmeside)

Citer Oprindeligt indsendt af Bea Se indlæg
    Var det ikke herinde vi kunne læse en dagbog, skrevet af en ung mand der havde kræft, Manden døde, men han og familien havde stor hjælpe af sin alternative behandler.
    Jo, det var Søren Terp og hans hjemmeside lige her....

Det har kun taget 13 måneder fra diagnosen og til Søren døde..... Og jeg har spurgt mig selv lige siden om denne healer mon har forlænget eller forkortet Sørens liv.... ?

Man er nødt til at samle sig selv omkring sin egen inderste kerne, for at skabe fokus på frigørelsen af sin egen styrke.... At samle og styrke et indsigt ind i sig selv og hvor kilden til selvhelbredelsen bare venter på at blive frigjort.... Ikke af andre end èn selv. Og kun èn selv. Der er intet i denne verden, der er sikkert. Heller ikke vores indre styrke og evnen til selvhelbredelse.... Men vi skal have lov til selv at tage vores chancer og.... konsekvenser af disse. Ingen andre, heller ikke alternative behandlere vil dø sammen med os, hvis deres gyldne løfter svigter. Derfor er det heller ikke nogen andre end os selv, der skal tage beslutningerne.

Hvis man derimod vender sig mod noget (nogen) udenfor sig selv og dermed spreder/svækker man den energifrigørende opmærksomhed indad og mod selv den mindste af egne kropsceller - vil den selvhelbredende reaktion svækkes eller udeblive.

Når en healer møder en kræftsyg bør han/hun træde så langt tilbage, at den syge ikke behøver dele opmærksomheden mellem sig selv, sin inderste energikilde og en tredje, faktisk helt uvedkommende person, i dette tilfælde en healer.

Den eneste, der i sin egen bevidsthed bør forblive i forgrunden er den syge og den eneste hjælp den syge behøver er hjælp til at forblive i tæt kontakt med sit eget inderste....

At være udadvendt, snakke om balance i de energier, der er blokeret eller ude af balance.... købe og betale for pillerne.... gå hjem og håbe. Så pillerne igen og lidt snak oveni... Håbe, håbe, æv... igen..... Alt dette er aktiviteterne, der fjerner den syge væk fra chancen for selvhelbredelse.... Søren dør mens hans healer lever og fortsætter med at smadre andre syges selvforsvar mod sygdom.

Det er forståeligt at Søren (eller andre) søger i desperation efter en redning med lys og lygte.... og tror selv på, at han har brug for kontakt med udenforstående, der har magten (eller har de?) til at hjælpe ham. Men hans healer burde vide bedre... var han "ægte", beskeden og ubetinget - ville han med overlæg unddrage sig Sørens opmærksomhed og i stedet sørge for, at Søren blev opmærksom på sig selv og sin inderste kilde til indflydelsen på sin sygdom....

Jeg tror ikke over en dørtærskel på denne mand og hans "kolleger".... Ikke når han/de tager fra den syge, i stedet for at få den syge til at give til sig selv.... hvor i den velgørende sindets stilhed, fri for angst, uro og støj - skabes plads til at helbredets kerne kommer op til overfladen, hvor den i fred og ro begynder at reparere sig selv....

Alternative behandlere burde holde dem til vedligeholdelse af helbredet, forebyggelse af sygdom og holde dem fra dødsyge. Medmindre de (behandlere) kunne nøjes med at lære de syge at træde ind i sig selv og forblive der i fred, ro og stilhed, indtil kroppen styrkes tilstrækkelig gennem sindet og kan begynde at helbrede sig selv.

Ingen piller, ingen penge der skifter hænder, ingen aftaler og ingen krav til den syge.... ingen pres, ingen spekulation i håb. Kun en tavs, hengiven og fordringsløs assistance i baggrunden. Dette kan ingen behandler leve af.... og derfor foregår det jo heller ikke på den syges betingelser, men behandlerens. I virkeligheden.
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Bea Gæst

Der er så meget rigtigt i det du skriver og jeg er enig med dig langt hen af vejen. Der er for mange der spinder guld på andres elendighed.

Dog sidder jeg med et men. Et men fordi det langt fra er alle mennesker der kan gå ind føle deres inderste. Et eksempel, hvis jeg selv blev dødssyg, ville jeg såmænd ikke kunne mærke mig selv ( det er der vist mange der ikke kan, jeg kender nogle stykker) på grund af forvirring og stres. Hvis ikke vi er stærke, kan vi ikke gøre som du skriver. Du er stærk Anina, men det er ikke alle der er det.

Som du skriver Anina kan dette gøres uden der er penge blandet ind i det, men det kan der ikke drives en forretning på, selvfølgelig kan der ikke det. Alle behandlere og sælgere af sundhed/alternativ medicin tjener penge. En alternativ behandler der ved, hvad han/hun gør og har etiske overvejelser, vil aldrig love en kræftsyg at vedkommende kan blive rask.

Jeg ville såmænd godt selv betale et beløb for lindring og afstresning, og turde stole på at netop det menneske vil mig det godt, også selv om jeg skal lægge tre hundrede kroner, altså hvis jeg havde dem.................................. Det værste ved det hele er, at det ikke er alle der råd til at købe sig til den slags ydelser.

Kan jeg heller ikke tro på lægerne mere? Hvad fa.... skal jeg så gøre, bare stå helt alene med tanken om at kun mig selv og ingen anden kan hjælpe mig. På den måde tror jeg på, at jeg ville nedbryde de sidste rester af selvhelbredende resurcer. I en sådan sammenhæng tror jeg, der er mange der ikke er stærke og har brug for en støtte og vejledning.

Desuden synes det er rigtigt at behandleren skal være med på sidelinjen og ikke være "hoveperson". Det er kroppen der skal være i balance for at der kan være tale om helbredelse.

Nå, men det jeg vil siger er, at jeg til en hver tid vil have lov at vise at jeg er svag, og jeg nægter at tro på at både lægerne i vores sundhedssystem og de alternative behandlere vil mig det dårligt og kun tænker på profit. Det er altså ikke til at holde ud at leve i en sådan verden. Jeg kan bare ikke holde den tanke ud.........hjælp hjælp.........

Måske er det bare mig der er for svag. ???????????????????????

Kan mærke at jeg vil have mere ud, end jeg lige kan skrive lige nu,. Håber i kan læse det og få lidtsammenhæng ud af det.

Tanker Bea

Guest avatar
    Joanna Gæst

Jeg har lige skrevet et indlæg....blev faktisk noget "knotten"....men...da jeg skulle poste det, dukkede der noget op om at jeg ikke kunne poste....og jeg opdager at jeg pludeselig ikke er logget ind mere...hmmmm....Jeg er simpelthen for træt nu, til at skrive indlægget igen....men...jeg vender tilbage...fordi jeg som tidl. og om ikke så længe..i fuld gang igen...harm over at alternative behandlere tit og ofte fremstilles som pengegrådige gribbe, der udnytter dødsyge menneskers sygdom til egen berigelse, og tillige med udstilles som "mirakelmagere."...

Hmmmm, noget rodet det jeg skriver, ved det godt....så jeg slutter...og vender frygtelig tilbage...

Godnat herfra
    Joanna

Side 1 af 2 12 Sidste

Bookmarks

Regler for indlæg