Side 2 af 2 Første 12
Viser resultater 11 til 18 af 18
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    66

Standard Re: Mød Søren Terp (Sørens hjemmeside)

Citer Oprindeligt indsendt af Joanna Se indlæg
    Jeg har lige skrevet et indlæg....blev faktisk noget "knotten"....men...da jeg skulle poste det, dukkede der noget op om at jeg ikke kunne poste....og jeg opdager at jeg pludselig ikke er logget ind mere...hmmmm....
    Hmm... du kan finde en forklaring på "uvæsenet" med at blive logget af "i mellemtiden" - lige her: http://www.overgangsalderen.net/foru...ead.php?t=9915

Men ellers prøv at læse mit indlæg igen.... gerne mere indad. Jeg skriver netop om, at hvor de alternative behandlere efterligner læger, ved at fokusere mere på sygdommen end på patienten - at det går ofte galt. Hvor de derimod holder dem til deres forcer - er der håb. Der er bare ikke så mange af dem, der gør netop det. Desuden bygger min egen stillingstagen på det utal af beretninger fra de syge selv jeg har fulgt med i..... Det er ikke noget jeg "bare" selv har opfundet og mener.

Et andet sted her skrev jeg følgende "forløber for mit indlæg her i tråden:
    Citer Oprindeligt indsendt af Anina Se indlæg
    Personligt er jeg selv også mere end skeptisk, når alternative behandlere lover helbredelse for endelige sygdomme. Men jeg læste igennem efterhånden flere end 50 hjemmesider hvor de syge eller deres pårørende beskrev forløbet af kræftsygdom fra den er blevet diagnostiseret og til de døde.... Nogle hjemmesider beskrev i dagbogsform et forløb på kun nogle måneder... andre "skrev" og "skrev" hver dag i et par år eller mere. Til sidst skrev de pårørende fordi den syge ikke kunne skrive mere... En hård læsning. Meget!

Jeg har ikke oplevet en eneste opbyggende beretning med en alternativ behandler i hovedrollen. Jeg tror faktisk slet ikke på nogen form for løfter der går på helbredelse af en bestemt sygdom. Det er humbug og faktisk også en samvittighedsløs løgn man fylder et menneske i sin yderste nød med. Det var virkelig himmelråbende fortællinger om nyt håb, og tabet af håbet.... Nyt håb igen... blot for at miste det igen, og igen, og igen. Og således over måneder og år... gik det, til disse stakler omsider gav op og døde, uden at have nået det egentlige de ellers gerne ville, fordi de var i den grad optaget af at lade nogen/nogle "behandlere" redde sig.... Så gik tiden med det.

Det var en frygtelig læsning og variationen bestod ikke i, at nogle havde fået det bedre mens andre var ikke så heldige... Betragtet under èt bestod forskellen alene af graden af "slemt" og alle som en havde fundet et håb, blot for at miste det igen.... mange gange, om og om igen.... Selv et fuldstændig sundt og raskt menneske ville blive syg af disse op- og nedture, konstant vedligeholdt af alternative behandlere... Ikke en eneste solstrålehistorie fandt jeg, selv om jeg ledte med lys og lygte....

Hvad jeg derimod virkelig tror på og har tillid til er en ægte alternativ behandler, der intet lover, men vender vrangen ud på sig selv for at "vække" eller bistå i udviklingen af kroppens egne selvhelbredende egenskaber.... Så kan det fandme være lige meget hvad sygdommen hedder.... Enten kommer man til at helbrede sig selv (som følge deraf) eller opnår man, trods alt, en god tid inden man dør dvs. en tid med rimelig komfort og uden store plager samt overskud til at forene sig med tankerne, med livet og med menneskene, før man skal herfra.... Det er også meget, meget flot.... hvis det kan ske.
    Jeg er også for træt at at gå videre med emnet lige nu, men også jeg vender tilbage
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Joanna Gæst

Godmorgen....meget hurtigt herfra....
    Vi er slet ikke uenige om den "rolle"en alternativ behander med samvittighed for sine medmennesker, sin gerning, og sig selv bør have, når det gælder alvorligt (dødsyge) mennesker...slet ikke...en behander med bare den mindste respekt for sin klient...lover ALDRIG helbredelse....for der findes ingen mirakler som en behandler kan udføre...miraklet, i fald det indtræder, kommer fra klienten selv!!!

Jeg må afsted nu...vender tilbage ....god dag til alle....

Joanna

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    66

Citer Oprindeligt indsendt af Bea Se indlæg
    Kan jeg heller ikke tro på lægerne mere? Hvad fa.... skal jeg så gøre, bare stå helt alene med tanken om at kun mig selv og ingen anden kan hjælpe mig. På den måde tror jeg på, at jeg ville nedbryde de sidste rester af selvhelbredende resurcer. I en sådan sammenhæng tror jeg, der er mange der ikke er stærke og har brug for en støtte og vejledning.

Nå, men det jeg vil siger er, at jeg til en hver tid vil have lov at vise at jeg er svag, og jeg nægter at tro på at både lægerne i vores sundhedssystem og de alternative behandlere vil mig det dårligt og kun tænker på profit. Det er altså ikke til at holde ud at leve i en sådan verden. Jeg kan bare ikke holde den tanke ud.........hjælp hjælp.........

Måske er det bare mig der er for svag. ???????????????????????

Kan mærke at jeg vil have mere ud, end jeg lige kan skrive lige nu,. Håber i kan læse det og få lidtsammenhæng ud af det.

Tanker Bea
    Det citerede tyder på en meget stor angst i dig og en utryghed du ikke ønsker skal påføres dig yderligere.

Jeg kom til at tænke på, at hvis du (f.eks.) allerede uden at være syg og desperat.... alligevel er så bange at du vælger at vende dig forlods til læger, de alternative, personligt netværk osv. samtidigt med, at du ser helt bort fra dig selv og dine egne muligheder - hmmm.... prøv så at forestille dig, hvad i så fald - en dødsyg rent faktisk forventer sig af den behandler, vedkommende i sin nød opsøger..... med sin terminal diagnose oven i?

Vi taler om tidspunktet, hvor den dødsyge griber efter et hamlstrå og med lys og lygte leder efter redning.... og finder en alternativ behandler, der så straks går i gang med at "hjælpe"....

Jo, jeg har hørt og læst op til flere gange, at en alternativ behandler ikke kan love den syge en helbredelse.... En alternativ behandler behøver strengt taget slet ikke begynde at love noget som helst. Det gør den syge selv.... i sine egne tanker... på den alternative behandlerens vegne. I de allerfleste tilfælde.... Netop dette stod krystalklart i største parten af de kræftsyges egne beretninger, jeg efterhånden har læst et helt hav af....

Alene, at vedkommende behandler overhovedet påtager sig "opgaven" på baggrund af den syges egen indtroduktion af behandleren til sin egen sygdomstilstand og den, for pokker - altid skrigende tydelig tavse råb om hjælp.... betyder, at behandleren anbringer sig selv på en yderst gyngende grund ved at modtage den syge i sin praksis og acceptere denne bestemte form for behov den syge har og derved søger at få dækket.... ved netop at finde sig en alternativ behandler, mod hvem den syge retter en bestemt forventning. Det kan siges kort og kontant: "red mit liv!" Overhovedet at modtage en dødsyg på disse præmisser er forkert og uetisk. Og dette er, hvad jeg opponerer imod.
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Bea Gæst

Lige kort herfra. Jeg tror såmænd ikke jeg er mere usikker og bange end gennemsnittet af hvad andre mennesker er. Mener endda jeg er kommet lang set i forhold at være bange og usikker. Hvis jeg bliver alvorligt syg, tror jeg at jeg ville bruge tid og penge på at gøre noget godt for mig selv. (Jo bedre jeg har det jo bedre har mine omgivelser det også). Jeg ville nok prøve en måde at slappe af på og noget der kan lindre. Om det så bliver healing akupunktur eller wellnes, ved jeg ikke. Det der betyder noget, er at det jeg gør er godt for mig, og når noget er godt for mig, så heler kroppen bedre.

Der ligger også et andet tema gemt i mit indlæg. Temaet er tillid. Jeg vi bevare min tillid til andre mennesker, så vidt det er muligt. Det kan være naivt, men sådan er jeg. Jeg har tillid til min gamle læge og min akupunktør og det har jeg det godt med. De vil mig det godt, det ved jeg og min intuition plejer ikke at fejle noget.

Vore sundhedssystem er ikke godt og det kan ende med at tilliden til vores sundhedssystem brister, men jeg vil ikke håbe det ender så galt, selv om Jensen stemmer borgerligt. Politiske beslutninger kan gøre mig bange og usikker. Nå, men vi må da for pokker også få en bedre regering eller hvad? Det her emne giver sved på panden, det vil jkeg godt indrømme.

Hygge hygge

Knus Bea

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    66

Kan jeg heller ikke tro på lægerne mere? Hvad fa.... skal jeg så gøre, bare stå helt alene med tanken om at kun mig selv og ingen anden kan hjælpe mig. På den måde tror jeg på, at jeg ville nedbryde de sidste rester af selvhelbredende resurcer. I en sådan sammenhæng tror jeg, der er mange der ikke er stærke og har brug for en støtte og vejledning.

Nå, men det jeg vil siger er, at jeg til en hver tid vil have lov at vise at jeg er svag, og jeg nægter at tro på at både lægerne i vores sundhedssystem og de alternative behandlere vil mig det dårligt og kun tænker på profit. Det er altså ikke til at holde ud at leve i en sådan verden. Jeg kan bare ikke holde den tanke ud.........hjælp hjælp.........
    Citer Oprindeligt indsendt af Anina Se indlæg
    Det citerede tyder på en meget stor angst i dig og en utryghed du ikke ønsker skal påføres dig yderligere.
    Jeg tror såmænd ikke jeg er mere usikker og bange end gennemsnittet af hvad andre mennesker er. Mener endda jeg er kommet lang set i forhold at være bange og usikker.
    Jeg mente blot angst og utryghed i forhold til kræftsygdommen og det, der følger med. Ikke andet

Men derudover forholder du dig jo slet ikke til det jeg skriver.... Du vælger udelukkende læse mit indlæg, som det var rettet til dig personligt. Det er mit indlæg og mine øvrige kommentarer ikke. Det er mine generelle betragtninger....

Det ville være mere konstruktivt i forhold til dette alvorlige emne - for det første læse med på links her for at kende min baggrund for mine påstande og kunne kommentere dem hensigtsmæssigt - samt - virkelig prøve at se ud over sin egen, personlige cirkel og over på alle de andre mennesker, der enten allerede er døde eller kæmper mod sygdommen i skrivende stund.

For hvor meget jeg end respekterer og holder af dig - findes der altså også andre mennesker til og nogle af dem, de syge, er netop, dem mine tanker går til lige nu og med disse ord. Og til mig selv også.... jeg havde et helt år til at fundere i relation til mig personligt og jeg er ikke sat fri endnu, hvis jeg nogensinde bliver det....

Så jow, jeg tænker... jeg keder mig ikke, skriver ikke af lediggang - men fordi dette emne er mig meget vedkommende og vigtigt. Så vigtigt, at hvis man ønsker diskutere - bør man gå tilbage og læse hvad disse mennesker reelt havde skrevet og hvordan deres restliv er blevet påvirket af det samme, jeg her opponerer imod.

Guest avatar
    Joanna Gæst

Godaften...

Jeg forsøger at forsætte mit lille indlæg, kommentar som jeg nu har taget tilløb til et par gange.

Ja, det er forkert, af en alternativ behandler at tage et meget alvorligt sygt menneske i behandling, og helt totalt uforsvarligt på nogen måde at LOVE eller sætte dette menneske forhåbninger i udsigt om at en pågældende behandling mirakuløst kan helbrede for så alvorlig en sygdom som i dette overnævnte tilfælde kræft. ( Jeg har ikke læst "dagbogen/artiklen - og gør det nok heller ikke)...men jeg udtaler mig kun udfra Aninas tildligere indlæg jeg stødte på i denne tråd)

Alvorligt syge mennesker, opsøger i afmagt og mange gange som et sidste håb alternative behandlere, og der findes desværre brådne kar, det er rigtigt, i denne branche som i enhver anden.

Men, hvorfor kommer disse mennesker og banker på de alternative døre?...nok af flere grunde, som jeg nævnte før, et håb...et brændende ønske om at "noget må der kunne gøres"...bare et eller andet...en anden grund, kan også være, at det offenlige sundhedsvæsen svigter, har ikke tid, er ikke lyttende, og ofte får disse mennesker en dødsdom, og kan så gå rundt med alle de tanker som en alvorlig sygdom og en kommende død medfører, uden at have nogen at dele alle disse tanker med...og her mener jeg godt at en alternativ behandler kan være på sin plads i visse tilfælde, tit og ofte går den alvorligt syge rundt i en meget "ensom" verden, vil måske "skåne" de nære for alle de bekymringer og fysisk som psykisk smerte som en meget alvorlig sygdom er. Den alternative behander, kan være det lyttende øre, den der kan hjælpe personen med at forholde sig til sygdommen...
    Nåh...hmmm, var bare lige dét jeg ville skrive...smil..

Forsat god aften...
    Joanna

Guest avatar
    Bea Gæst

Det er ikke ment personligt. Når jeg skriver om sygdommen og behandlere, prøver jeg at sætte mig selv i en andens sted, derfor skriver jeg i jeg - form.

Det kan skrives meget kort. Det handler om TILLID til andre mennesker, TILLID til andre en en selv.

Jeg har dyb respekt og følelser, for syge mennesker.

Bea

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    66

Citer Oprindeligt indsendt af Joanna Se indlæg
    Men, hvorfor kommer disse mennesker og banker på de alternative døre?...nok af flere grunde, som jeg nævnte før, et håb...et brændende ønske om at "noget må der kunne gøres"...bare et eller andet...en anden grund, kan også være, at det offenlige sundhedsvæsen svigter, har ikke tid, er ikke lyttende, og ofte får disse mennesker en dødsdom, og kan så gå rundt med alle de tanker som en alvorlig sygdom og en kommende død medfører, uden at have nogen at dele alle disse tanker med...og her mener jeg godt at en alternativ behandler kan være på sin plads i visse tilfælde, tit og ofte går den alvorligt syge rundt i en meget "ensom" verden, vil måske "skåne" de nære for alle de bekymringer og fysisk som psykisk smerte som en meget alvorlig sygdom er. Den alternative behander, kan være det lyttende øre, den der kan hjælpe personen med at forholde sig til sygdommen... Nåh...hmmm, var bare lige dét jeg ville skrive...smil.
    Joanna? Jeg er fuldstændig enig i det du skriver her... og hvis det var denne fine assistance de mennesker jeg har læst om havde modtaget - havde jeg slet ikke haft noget at beklage i dette emne.

Det er ikke ment personligt. Når jeg skriver om sygdommen og behandlere, prøver jeg at sætte mig selv i en andens sted, derfor skriver jeg i jeg - form.

Det kan skrives meget kort. Det handler om TILLID til andre mennesker, TILLID til andre en en selv.
    Tak for dit svar, men jeg kan slet ikke forstå hvad du mener.... medmindre du mener at tillid oftest belønnes med helbredelse og det kritiske blik - oftest medfører døden.... Desværre er det ikke denne pointe, der fremgår af de syges egne beretninger.....

Hvis tillid var den bedste vej til helbredelse for kræftsygdomme, havde vi ikke kræftsdødsfald i størrelsesorden næstflest i EU.

Jeg er ikke engang sikker på, at vi taler om det samme.... Sandsynligvis ikke.

Jeg taler om at få hjælp til at kontemplere, meditere, at finde frem til kilden med indre ro og tillid til Skæbnen. Og til sig selv... At skabe indre tilstand af vilje til helbredelse gennem at acceptere sin sygdom og dermed fratage den indflydelsen på sig selv og svække dens kraft, gerne med hjælp af alternative kyndige, der ikke lover en helbredelse, men ledsager i processen mod den helbredende tilstand i den syge selv.

Du taler om at vende sig ud mod andre mennesker, behandlere, læger og overlade sin skæbne betingelsesløst i deres hænder ved at have en blind tillid til, at de ved hvad de gør og gør hvad de kan. Det er selvfølgelig også rigtigt, hvis de er kyndige og heldige, og sygdommen lader sig behandle. Det er bare ikke altid en selvfølge. Desværre....

Man er nødt til selv medvirke, tage chancerne og beholde selv ansvaret for sit eget forløb. Selv uden garantier. Det er min holdning og netop denne holdning søger jeg anskueliggøre her, øjensynlig uden meget held....

Jeg vil foreslå, at vi hermed afslutter din og min diskussion, idet vi nok ikke kan blive enige. Desuden skulle det sidste indlæg i tråden helst ikke træde frem som det var et afsluttende, endegyldige sidste ord mod min (trådstarterens) overordnede hensigt med tråden, udspringende direkte fra Søren Terps beretning.

Du er velkommen til at starte en helt ny tråd om dette emne, hvor du fremhæver og beskriver dit eget syn på måden, du mener, man bør forholde sig, konfronteret med en dødelig sygdom.

EDIT/Adm.Denne tråd er hermed låst

Side 2 af 2 Første 12

Bookmarks

Regler for indlæg