Viser resultater 1 til 4 af 4

Emne: Demens

Guest avatar
    Sisse Gæst

Standard Demens

Alzheimerdagen 2006
    I år er det 100 år siden Alzheimers sygdom blev opdaget, dermed er der gået 100 års med Alzheimer forskning, den danske Alzheimerforening fylder 15 år. Så der er da lidt at fejre. Endskønt der rent forskningsmæssigt er langt endnu.
    Den Internationale Alzheimerdag den 21. september 2006 vil blive markeret i Palladium i Malmø som et fællesarrangement for den danske og den svenske Alzheimerforening, der fylder 20 i år.

Programmet for dagen er meget spændende, se det her:
    http://www.demensnet.dk/content/down...m_21sept06.pdf

Bemærk fri entré.

Tilmelding er obligatorisk. Billetter bestilles hos Alzheimerforeningen på 3940 0488.

For de, der er forhindret i at deltage, sendes arrangementet direkte over internettet på www.demenstv.com.

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Re: Demens

Citer Oprindeligt indsendt af Sisse
    For de, der er forhindret i at deltage, sendes arrangementet direkte over internettet på www.demenstv.com.
    Hej Sisse

Jeg har flyttet din anbefaling hertil, hvor der er "åbent" for alle og hvor den kan ses af flere.... godt vi har tv på Internettet
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Guest avatar
    Sisse Gæst

Standard

Hej Admin,
    Jamen selvfølgelig skal den da stå her , mange tak
    Ja, det er en fin ting med tv på nettet.

Guest avatar
    Sisse Gæst

Standard

Jeg modtog en mail i dag:

På Den Internationale Alzheimerdag den 21. september fylder DemensNet.dk 1 år.

I det forløbne år er Demensnet.dk blevet et samlingssted, der gennem viden og rådgivning hjælper med at gøre hverdagen lettere for mennesker berørt af demens og hvor patienter, pårørende og sundhedspersonale kan mødes og udveksle erfaringer samt hente viden og hjælp.

Udbred gerne budskabet om DemensNet.dk til dem, som du mener kunne have glæde af den viden og støtte, som hjemmesiden giver.

Venlig hilsen
    Holdet bag DemensNet

DET gør jeg glad og gerne af goder på siden kan jeg nævne bl.a brevkasse, dagbog, debat og nyheder om demens.

Onsdag d 20 sept kl 20-22 er der ekspertchat med afdelingslæge ph.d.Peter Johannsen

Peter Johannsen arbejder på H:S Hukommelsesklinikken på Rigshospitalet inden for områderne: Demenssygdomme, diagnoser og medicinsk behandling. Derudover er Peter Johannsen næstformand i Alzheimerforeningen.

Onsdag den 27. september svarer socialrådgiver Lotti Larsen på spørgsmål i chatten mellem kl. 20-22.

Lotti Larsen er ansat som telefonrådgiver i Alzheimerforeningen. Her svarer hun på spørgsmål på Demenslinien. Hun arrangerer også kurser for pårørende om demens og ferie-kursus-ophold for ægtepar, hvor den ene har en demensdiagnose.

Begge er medlem af DemensNets panel.
    www.demensnet.dk

Bookmarks

Regler for indlæg