Viser resultater 1 til 8 af 8

Emne: Foghbogen

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    62

Standard Foghbogen

Hej piger
    Hvor mange af jer har fået læst bogen om Fogh : jeg er færdig med den og vil gerne høre jeres mening om den.
    Det er en på mange punkter rystende bog, der er ikke mange følelser i den mand, det hele er cold buissnes jeg bliver helt glad, når Nyrop en sjælden gang viser sig, så kan jeg ikke lade være med at sammenligne, hvad Danmark havde og hvad vi fik efterfølgende.
    Nå men nu får piben en anden lyd i amerika, så bliver det spændende at se om vores drenge i Irak snart kommer hjem, det h¨ber jeg virklig, hvad h................. skal de være i Irak for.
    Knus Biddi
    Biddi fra Bornholm

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    75

Standard

Kære Biddi.

Jeg har ikke læst bogen, og jeg tror heller ikke, jeg vil læse den! I mine øjne har den mand altid været et iskoldt og arrogant magtmenneske, så jeg vil bare blive endnu mere arrig, hvis min bedømmelse af ham yderligere bliver forstærket!

Jeg håber bestemt også, at befolkningen er ved at få øjnene op og sætter deres kryds et andet sted ved næste valg - der er da i hvert fald lige nu noget der tyder på, at tendensen går i en anden retning. Lad os håbe, det holder!

Knusm Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    62

Standard

Kære Anne
    Du har fuldstændig ret, men det er ikke så slemt at læse noget som jo ved i forvejen, den giver bare det fuldstændige billede af manden, som jeg håber vi snart kan blive af med.
    Den tendens der i øjeblikket , hvor udsigten kan blive kvindlige præsidenter i flere lande er ret interessant.
    Knus Biddi
    Biddi fra Bornholm

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    75

Standard

Den tendens der i øjeblikket , hvor udsigten kan blive kvindlige præsidenter i flere lande er ret interessant.
    Det har du ret i, Biddi!

Det glæder mig virkelig, det der skete i Frankrig! Selv om helle Thorning måske ikke lige er min kop te, så håber jeg, det samme sker her i Danmark, og at min skepsis bliver gjort til skamme!

Knus, Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Kære Biddi

Jeg har også læst biografien om Fogh.

Jeg mener Anina havde hørt noget om, det var bestillingsarbejde for at det skulle pynte lidt på personen Fogh. Det tror jeg dog ikke er tilfældet. Manden fremstilles som den person, jeg i forvejen synes han er.
    Han er præget af en opdragelse, hvor kun det bedste er godt nok. En barndom hvor man aldrig sagde noget med mindre man vare 110 procent sikker på, det man sagde var rigtigt. Fogh er opdraget til Ydmyghed, hvilket hans far ikke synes han lever op til. Faderen var venstremand og Fogh har siden tredie klasse fulgt møderne, taget notater og samlet artikler, skrevet af venstres politikere.

Fogh har hele sit liv arbejdet og været en stræber. De kaldte ham statsministeren. allerede i skoletiden.

Jeg synes det viser et billede af en kold person. En person som end ikke kender sine egne brødre. Han har ikke noget forhold til andre i sin familie en sin kone og børn.

Han er en statsminister som ikke har brug for sine embedsmænd, han går allene og anser ikke diskussioner for vigtige. Han er handlingens mand, hvilket har givet ham store ledelsesmæssigere problmer i sit politiske arbejde.

Når jeg skriver dette prøver jeg at være objektiv, men jeg har selvfølgelig selv en mening om bogen og manden.

Bogen er godt skrevet, let forståelig og giver et billede af, hvad der sker bag kulisserne på Christiansborg. Jeg er lidt skuffet over, det jeg læser. Hvem der bliver statsminister og hvad der sker i folketinget, handler meget om strategi og " rævestreger". Jeg har også læst bogen af Gyldenkilde, og der handler det faktisk om den samme form for strategi. Det skuffer mig, at demokratiet er så flosset i kanten. Jeg forstår godt Fogh klare sig derinde, for det handler om at turde og tro på sig selv. Jeg fornemmer ikke at de forskellige partier kan have tillid til hinanden. Øv øv, masser af bagvaskelse af personer og tilfældigheder.

Fogh er ikke lige min kop te, og jeg synes også vi har brug for et ansigt på vores statsministerpost. Han er kold og virker som han har det bedst i sit eget selskab. Autistiske træk, vil jeg sige
    Dog må jeg indrømme at manden er intelligent, men at han ikke egner sig til at lede et folk fordi han ikke har mange empatiske evner.

Vi skal have en anden statsminister, måske en kvinde. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal sige, men jeg er skuffet over den måde de laver studehandler på.

Det var lidt om bogen og hvad jeg synes.

Knus Bea

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    62

Standard

Kære Bea
    Jeg er helt enig i dit referat, som du har beskrevet virklig godt.
    Hvor er det uhyggeligt,at give børn sådan en opvækst, de forældre er faktisk skyld i hans underlige måde at omgås folk på.
    Her tænker jeg specielt på venskabet med Busch, jeg tror kun det eksisterer så længe Busch sidder på tronen, og det syntes jeg er en kunstig måde ,at have venskaber på.De står gensigdigt og klapper hinanden på ryggen, og prøver på at fortælle, at vi er bare såååååååååååååå gode venner, jeg ser noget forlorent :twisted:
    Men den er strålende beskrevet, det har du fuldstændig ret i.
    Hav en god dag.
    Knus Biddi
    Biddi fra Bornholm

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Hej Biddi

Ja, det er utroligt hvordan mennesker er præget af deres opvækst. I Foghs verden har der aldrig været plad til små fejltrin. Jeg har såmænd ikke ondt af ham, for jeg tror han befinder sig strålende i sin rolle. Ja, det er netop en rolle bl.a den med venskabet med Bush. Jeg tror heller ikke de ser hinanden bagefter. Det er et stort spil for galleriet. Nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvem det var han fulgtes med hjem i flyet hver fredag. En anden politiker som han kun snakkede med en gang i mange år. Det er en kold og kynisk verden ovre på Christiansborg. Så vil jeg hellere være her og sludre afslappet med en masse dejlige tøser. Vi har da lov at være os selv engang imellem. Jeg tror at den rolle man spiller som politiker igennem mange år, bliver ved med at være der bagefter ( mange af dem).

Jegj synes nu det er sjovt at læse disse biografier. Det er som om, der er nogle tanker der falder på plads. Jeg kan også godt li`at læse disse fordi jeg føler jeg er lidt klogere bagefter og kan følge lidt mere med i politiske diskussioner. Det er ikke nogen hemmelighed at jeg er håbløs bagud, når det gælder politik.

HAv det godt, til vi ses igen.

Knus Bea

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    62

Standard

Kære Bea

Jeg har heller ikke ligefrem ondt af Fjogh, men jeg har bare så svært ved at følge den tankegang han har fået via sin opvækst, at det skal være stort ellers er det ikke godt nok, han er jo ligeved at revne af stolthed, når han bliver filmet sammen med ham tossen fra usa, jeg vil hellere undvære end at have et venskab med ham.
    Den situation med flyveren, der var den ene part Bjørn westh, den anden kan jeg ikke huske ligenu, men det var nogle andre partifarver, så sådan nogle følges man ikke med.
    Jeg synes alene hans optræden på landsmødet i weekenden giver mig brækfornemmelser, der var så meget spin i det, da han stod der i skorteærmer og skulle se sej ud med mikrofonen i hånden, de tror de vinder de kvindelige vælgere, det bliver ikke mig

Knus Biddi
    Biddi fra Bornholm

Bookmarks

Regler for indlæg