Viser resultater 1 til 9 af 9
    Libri's avatar
    Libri er offline Bestyrer af Biblioteket på Overgangsalderen.net
    Registreringsdato
    Jun 2006
    Alder
    63

Standard Enmandsavisen.dk /ved Poul Erik Søe

Enmandsavisen.dk

Her er en stime af hjemlige sider, der ifølge skærmens og min natur er født ensidige. Når jeg her kæmper mod andre og deres meninger, er det først og fremmest en kamp med mig selv. Derfor står jeg i gæld til dem, jeg skriver imod. Uden dem ville jeg ikke vide, hvad jeg mener.

Enmandsavisens mål er mellemfolkeligt fællesskab og dansk selvråderet. Enmandsavisen er udgivet siden 1. december 1997.

Poul Erik Søe - ansvarlig for hjemmesiderne Enmandsavisen.
    Enmandsavisen.dk - KLIK HER
    Velkommen i Biblioteket på vores hjemmeside. Mange af titler vi omtaler, er udsolgte fra forlagene, men findes enten på bibliotekerne eller i antikvariaterne som: Bogtorvet.net , Findbogen.dk , Antikvarisk.dk , Bogbasen.dk (private til private), Antikvariat BookStone.dk , Brugte bøger via Saxo.cm , eller Antikvariat.net

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Re: Enmandsavisen.dk /ved Poul Erik Søe

Poul Erik Søe

døde 5. marts 2008

Her er en stime af hjemlige sider, der ifølge skærmens og min natur er født ensidige. Når jeg her kæmper mod andre og deres meninger, er det først og fremmest en kamp med mig selv. Derfor står jeg i gæld til dem, jeg skriver imod. Uden ville jeg ikke vide, hvad jeg mener. Enmandsavisens mål er mellemfolkeligt fællesskab og dansk selvråderet. Enmandsavisen er udgivet siden 1. december 1997.

Poul Erik Søe - ansvarlig for hjemmesiderne Enmandsavisen.

Gengivelse med kilde-oplysning tilladt.

Poul Erik Søe er født 17. maj 1937 i Nykøbing Mors, højskoleforstander, forfatter og journalist. Fra 1956 journalistelev på Morsø Avis, Randers Dagblad og Fyns Venstreblad, politisk medarbejder ved Radikale Venstres Pressebureau, Christiansborg-redaktør ved Kristeligt Dagblad, programsekretær 1962 og siden programredaktør ved Danmarks Radio, chefredaktør ved Skive Folkeblad 1965, programredaktør for indenrigs- og udenrigspolitik ved Danmarks Radio 1966, højskolelærer i indenrigspolitik ved Krogerup Højskole 1968-72. Politisk kommentator ved Nyhedsmagasinet NB! 1970. Medredaktør af Danmarks Radios litterære magasin Perspektivkassen 1973-77. Forstander ved Uldum Højskole 1977-85. Forstander ved Lønne Højskole siden 1985, som han oprettede sammen med Charlotte Søe.

Man må håbe, at hjemmesiden Enmandsavisen. forbliver vedligeholdt på Nettet.....

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Citer Oprindeligt indsendt af admin Se indlæg
    Man må håbe, at hjemmesiden Enmandsavisen. forbliver vedligeholdt på Nettet.....
    Hmm... lige pt svarer siden ikke. Man må håbe, at det kun er et ubetydeligt teknisk uheld. Der er oceander af ord skrevet af den afdøde Poul Erik Søe og disse ord burde få lov, fortsat at "tale" til mennesker.

Vi havde forleden en snak her på siden, om de efterladte, der ikke opfylder den afdødes sidste ønske..... Nu kan jeg ikke vide, om og i så fald hvilke aftaler, der var truffet omkring Enmandsavisen.dk . Men jeg har meget svært ved at forestille mig, at hjemmesiden skulle "begraves" sammen med den afdøde. Vi får se. Jeg prøver igen senere
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    76

Hvis ikke domænenavn og webhotel betales ved forfald, lukkes siden jo automatisk ned.

Måske er det det, der er sket her.

Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Ja, det ser ud til, at der er gået noget galt med både hjemmesiden Enmandsavisen.dk, der øjensynligt deler domænet: Torshammer.dk - som også huser Lønne Højskole samt (tror jeg) Soe.dk

Browserens meddelelse for alle disse søgninger er den samme: "Serveren www.xxxxxxx.dk er for lang tid om at svare". Det gælder også andre familiemedlemmernes hjemmesider.... Det er som om alt er "gået ned" ved Poul Erik Søes død

Lønne Højskole skal sælges

28. mar. 2007 16.38 Varde

Højskoleforstanderparret Charlotte og Poul Erik Søe går af til sommer og vil sælge Lønne Højskole ved Nymindegab.

Poul Erik Søe ejer Lønne Højskole, men da han snart fylder 70 år, ønsker han ifølge JydskeVestkysten nu at sælge.

Lønne Højskole har siden oprettelsen i 1985 haft lidt under 50.000 elever. Højskolen, der tilbyder korte ophold året rundt, har aldrig søgt eller modtaget tilskud fra staten eller fonde, men har klaret sig selv.

Forstanderparret har igennem flere end 30 år ledet Krogerup Højskole, Uldum Højskole og Lønne Højskole.

Kilde: DR/P4 Esbjerg
    Det var knap et år før Poul Erik Søe døde.... ved ikke om Lønne Højskole er blevet solgt og om dette overhovedet har en forbindelse til hjemmesiderne og deres evt. fortsatte drift.

Det forekommer mig bare, som som om der er ved at blive begået en slags "mord" på et menneskets livsværk, eller på de spor dette menneske efterlader ... For selv om der findes tusinder af hits når man googler på navnet - er det på denne hjemmeside at tingene var samlet og ordnet i overensstemmelse med mandens egne valg og prioritering.

Hvis Enmandsavisen.dk ikke kommer op igen - vil jeg kalde det for den ultimative glemsel mandens livsværk bliver skubbet ned i. Uanset hvilke gode grunde man ellers ville forklare det med - er og forbliver det utilgiveligt.

I hans dødsannonce er citeret et typisk Poul Erik Søe-citat, ”Ordet skæbner hvad det nævner”. Det havde han fra Grundtvig, men med Poul Erik Søes egen lille, men betydningsfulde omskrivning: skæbner i stedet for skaber. For, som han forklarede, så mente han, at det i høj grad er i mødet med andres ord, vi får bestemt vores liv, vores skæbne.

Nekrolog på Kristeligt Dagblad....mere...
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    76

Der kan man jo så se, at livsværker ikke skal ligge på Nettet, men i trykt form. Så forsvinder ens tanker ikke, bare fordi de efterladte ikke betaler kontingentet!

Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    62

Kære Anina

Hvor er det¨ærgeligt, at denne side ikke funker jeg ville så gerne have læst lidt

af denne mand, som er morfar til min søsters barnebarn

Det eneste jeg ved om manden er at han var højskoleforstander, så det var

meget interessant at læse lidt fra hans enmandsavis det håber jeg at kunne komme til

De bøger Synnøve skrev, :twisted: var det man dannede sig et billede på manden af

men som jeg tror hun til sin dødsdag har fortrudt, hun overhovedet skrev, det har

haft enorme omkostninger for hende.

Men Anne har nok ret, at det er noget med økonomi,der gør at det er blevet lukket

Ha en dejlig søndag, den viser sig fra sin bedste side i dag

Knus Biddi
    Biddi fra Bornholm

Registreringsdato
    Feb 2005

Citer Oprindeligt indsendt af Anne Se indlæg
    Der kan man jo så se, at livsværker ikke skal ligge på Nettet, men i trykt form. Så forsvinder ens tanker ikke, bare fordi de efterladte ikke betaler kontingentet!
    Det tvivler jeg lidt på alligevel. At det handler om et ubetalt webhotel. Det er (fortsat) ikke de helt store beløb, den slags koster.... Det er heller ikke afgørende, at få opklaret netop det. Vigtigere er, om hjemmesiden Enmandsavisen.dk kommer op igen....

Modtaget i dag:

Til folkene bag overgangsalder.net

Jeg ønsker at besvare et indlæg om min kære afdøde far og hans enmandsavis.
    Kan jeg blive logget ind så jeg kan svare.

med venlig hilsen
    Astrid Søe
    Enten kan jeg indsætte den tekst Astrid vil forfatte, eller opretter jeg en midlertidig profil så hun selv kan poste sit indlæg.

Jeg finder ud af det i løbet af dagen.

Registreringsdato
    Feb 2005

Indsat for Astrid Søe:

Kære alle jer der savner ENMANDSAVISEN.

I kan tro den ikke er nedlagt eller lignende. Vi har haft nogle web-problemer og derfor har blandt andet min fars side været nede en tid.

Enmandsavisen er på vej igen og vil blive ved med at være at finde på Internettet.

Fordi et menneske dør, skal ordene ikke dø ud.

Tak til jer der har følt et savn og dermed er i samme skæbne-båd som vi andre der også savner Poul Erik umådeligt og bestandigt.

De bedste hilsner og god sommer.

Astrid Søe, Femmøller Strand. (Poul Erik Søe's datter)
    Tak Astrid Søe

Bookmarks

Regler for indlæg