Side 3 af 4 Første 1234 Sidste
Viser resultater 21 til 30 af 36
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Helle
    Jooo.. det er meget mærkeligt... det vidste jeg ikke! Det kunne være man burde sætte sig ind i hvordan de forskellige grøntsager virker, det er åbenbart ikke ligegyldigt hvordan man spiser dem...
    Du kan lige kigge "indledende" på hvad Radiodoktoren havde skrevet om betydningen af at "overholde" den glykæmiske værdi af div. madvarer når man har diabetes... artiklen findes her: http://www.overgangsalderen.net/kvin...pic.php?t=3483

Desuden er her beskrevet en bog om emnet her: http://www.overgangsalderen.net/kvin...pic.php?t=1250 og kan sikkert lånes på biblioteket, så man kan lære at finde ud af, hvad man altså ikke skal have med på menuen....

Hvis du går på Nettet og søger på Glykæmisk Indeks vil du nok finde tabeller der er lagt direkte på Nettet, det ved jeg, men kan desværre ikke (mere) huske hvor...

Vidste du f.eks. at vandmelon (min absolute yndlingsspise) har en meget høj glykæmisk værdi og selv om den dårligt giver 10-20 kalorier per 100 gr - kan den altså få insulinet til ligefremt at eksplodere....? Så det er ikke altid at (ringe) antal af kalorier er lige med at være sundt når man har diabetes....

God bedring med det hele
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    67

Standard

P:S: siden svarer lidt langsomt lige pt.... regner med at det kun er forbigående
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    57

Standard

½ kg tabt er det blevet til.... hele ugen har jeg spist efter diabetes forskrifterne, dvs passet mine måltider, ikke spist ret meget frugt, en del grønt til aften, så det er fint nok, mit blodsukker startede mandag morgen på 14,4 og er støt faldet stille og rolig til i morges 11,4, men det er godt nok ikke "nemt" at skulle styrer begge dele men jeg arbejder på sagen, mine knæ har skapt sig men jeg har da været ude og gå hver dag... så det har været en ok uge.....
    Knus fra Helle

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    76

Standard

Hej Helle.

½ kg på en uge er da fint. Med den hastighed tror jeg, vægten nemmere bliver nede, end når man taber sig en hel masse.

Jeg er spændt på vægten i morgen, men jeg er bange for, den stadig står helt stille - men pyt, det var værre, hvis den steg!

I må alle have en rigtig god weekend!

Knus, Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Godt gået Helle, min vægt har ikke flyttet sig en millimeter. Jeg siger som Anne, godt jeg ikke har taget på, for det gjorde jeg jo i sidste uge . Jeg prøver, men det knibder lidt med motivationen. Jeg bliver bare ved med at prøve, så går det nok ikke helt galt. Jeg købte kager i går fy føj. det er vist trøstespisning. I dag har jeg passet mit barnebarn og min datter havde kage med hjem til kaffen, ja, og så spiste jeg jo også et stykke.

Nå men så længe jeg står stille er det ikke helt galt. jeg må, som du siger op på hesten igen og se om jeg kan levet op til det du præsterer. jeg tror lige som Anne at det bedste er når det går langsomt. Hmm, det er jeg måske nødt til at skrive

Jeg synes det er dejligt for dig med dit blodsukker. Hvor skal dit blodsukkertal helst ligge? Jeg har fået at vide at det være mellem 4 og 8 eller mellem 5 og 10, alr efter hvordan de forskellige læger ser på det. En dag kom min veninde og sagde hun havde sukkersyge, og hun sagde at at hendes langtidmåling sagde 7, 9 og det er for meget. Nu ved jeg slet ikke hvad jeg skal tro på.

Rigtig godt weekend til alle.

Knus Bea

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    57

Standard

Hej Bea
    Mit faste sukker skal om morgen helst være under 8 ( gerne lavere ) og mit langstidssukker helst max 7, En langtidsmålling på 7.9 er en KRAFTIG advarelse om at man er på vej mod diabetes 2, men kan ved motion og kost hindres/udskydes. Over 8.5 så HAR du diabetes HVIS den er over 3 gange, det var hvad jeg fik af vide for 3 år siden, men det kan jo have ændret sig.

God Weekend....

pssst.. jeg havde nok også spist kage HVIS jeg får det tilbudt
    Knus fra Helle

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    57

Standard

Så er det sørme mig der står i stampe..... ikke et eneste gram er der røget Men det kommer nok, jeg har også spist forkert det meste af ugen.... I næste uge har Lea ferie, så det bliver svært at overholde kosten ( vi er altså nogle hyggefimser )

God weekend allesammen
    Knus fra Helle

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Hej Helle

Min vægt flytter sig heller ikke. jeg venter på den afgørelse hvilker gør at jeg falder i og spiser noget slik.

Sagen var for i går, men jeg kan ikke forvente svar før i næste uge. Det er svært synes jeg. Så længe jeg ikke tager på må det være sådan.

Jeg kender godt det der med at hygge. Det er noget værre noget og et dejligt begreb, men kan også være forstyrrende for en slankekur.

God weekend til alle

Knus Bea

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    67

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Helle
    ikke et eneste gram er der røget Men det kommer nok, jeg har også spist forkert det meste af ugen.... I næste uge har Lea ferie, så det bliver svært at overholde kosten ( vi er altså nogle hyggefimser )
    Hej Helle

Her kommer lidt "spam" for en hjemmeside, hvor man kan tilmelde sig og føre et ret så præcis regnskab med hvad man spiser.... Meget interessant og nok også nyttigt.... Og du har jo ovenikøbet et formål at undgå "sprøjten", så måske kunne denne her http://www.overgangsalderen.net/kvin...pic.php?t=3962 blive til lidt ekstra hjælp....

(Jeg "spammer" lige Beas og Annes vægttråd også...)

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    57

Standard

Så blev det fredag.... og MINUS 1 kg.... mit blodsukker er omkring 11 om morgen, så det er også på vej ned... Altså lige bortset fra i morges, min søde overbo kom lige med 2 hjemmebagte fastelavnsboller i går og de var lune, så det kunne jeg slet ikke stå for, så det var 12, 3 til morgen..... men ORV... de var gode
    Knus fra Helle

Side 3 af 4 Første 1234 Sidste

Bookmarks

Regler for indlæg