Side 1 af 2 12 Sidste
Viser resultater 1 til 10 af 12
    Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Norge
    Alder
    63

Standard Yvettes vekttråd

Hei igjen jenter!

Jeg vet ikke om dere husker meg. Jeg var så vidt innom og presenterte meg, og så forsvant jeg like fort igjen. Jeg er Yvette fra Norge. Jeg har hatt litt personlige problemer som jeg har strevet med, så jeg har ikke fått vært her hos dere slik jeg tenkte. Jeg har allikevel lest litt her, og jeg synes dere er en gjeng mer herlige kvinner.

Hvis jeg får lov så vil jeg gjerne - som en begynnelse - være sammen med dere her inne på vekt-tråden. Jeg har selv noen kilo, som skal vekk. Jeg vet ikke hvor mange av dere som sliter med hypothyreose og som vet hvor vanskelig det da er å få bukt med kiloene? Ellers er vel overgangsalderen også håpløs i så måte.

Jeg har i den tråden jeg linket til fortalt litt om meg selv, at jeg driver som aerobicinsturktør og at jeg spinner på altanen, går i fjellet og jogger litt....

Allikevel - til tross for at kaloriinntak har vært mindre enn kaloriforbruk - så har kiloene sneket seg på. Ikke så mye som jeg leser mange andre sliter med, men jeg ønsker meg tilbake til matchvekt, som for meg er ca 8 kg. Jeg vil ikke nå skrive så mye om lavt stoffskifte, da jeg ikke vet hvem av dere som sliter med det, men uansett så er felles ønske å gå ned i vekt her ser jeg...

Håper jeg kan få være med, og at vi kan hjelpe hverandre. Jeg veier meg hver eneste da Vet at det er tull, men greier ikke å la være.

Leser at Anne er isbader. Jeg har alltid ønsket å prøve dette, men får ingen med meg. Det nærmeste jeg kommer er iskald dusj i 5 min hver gang jeg dusjer. Det har jeg holdt på med i årevis. Tror det er godt for blodsirkulasjonen og at det også fyrer opp under forbrenningen...innbiller jeg meg iallefall..

Har stor tro på trim i frisk og ren luft med tanke på å holde huden smidig, men det ble et lite sidespor da...

Hva jeg spiser? Jeg hater å lage mat! Selv det å koke et egg er ofte et uoverskuelig prosjekt, så jeg kjøper ferdig grillet kylling med grønnsaker - allerede opphakket i grønnsaksdisken. Jeg kjøper ferdig marinert laks bl.a. Spiser tunfisk fra boks og supplerer med proteinpulver. Til frokost spiser jeg en blanding av korn, som jeg lager selv! og heller på Biola (syrnet melk)...

Jeg spiser en masse kosttilskudd. Kan jeg ta siden. Blir mye dette...

Konklusjonen min er denne: Etter år med gradvis økende vekt pga hypothyreose, men sikkert også pga overgangsalder, 12 kg på 7 år. Ikke så mye vil noen si, og med rette. Men - det var ikke logisk! Jeg har gått på den norske Levaxinen (skrevet om det i linken) i 2 år ca. Etter 1 år og noen måneder raste jeg ned disse 12 kiloene på kort tid. Etter at jeg var såpass medisinert at jeg fikk høy nok morgentemperatur. Men så begynte de å stige på igjen. + 8 kg siden påske bare! Helt ulogisk det også.

Men - jeg har stor tro på at trimmen har hjulpet meg til at det ikke har gått helt amok for meg! Så jeg anbefaler varmt til dere som ikke er så syke at dere ikke greier det: TRIM TRIM TRIM! Og variert.

Dette ble mye mer enn jeg hadde tenkt, men jeg håper det er greitt slik.

Et a propos: Vi holder på å etablere et fantastisk treningsstudio her på stedet, som skal stå ferdig til den 22.01. Der blir jeg med som instruktør og jeg gleder meg noe vilt. Men det blir knallhard jobbing fremover med innlæring av program. Jeg vil allikevel prioritere å være sammen med dere her - om jeg er velkommen. Tusen takk i så fall..

Mange knus fra meg og Norge
    The Law of attraction: “Du bliver hvad du tænker”!

Guest avatar
    Stina/udmeldt Gæst

Standard

Juhuu, Yvette

Kjeder meg, så jeg er litt ute og myser.

Skulle sikkert gjort noe mer fornuftig, men hodet følger ikke med likevel.

Men nå kommer vi snart - både norske og danske - for å bli kvitt litt fett hos vår karismatiske aerobicinsturktør, for her kommer kiloene på raskere enn jeg kan få dem av

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    57

Standard

Hej Yvette
    Selvfølgelig "husker" jeg dig da og endnu mere selvfølgelig er du velkommen i støtteklubben omkring vægt, vi kan jo gøre fint brug af dine erfaringer ang. motion og få en masse gode råd. Jo flere vi er jo bedre til at hjælpe og støtte hinanden, så vil det måske lykkedes ( ihvertfald for mig ).

Jeg har det lidt som dig, jeg hader at lave mad, og var det ikke for min datter på knap 12, kunne jeg leve af rugbrødsmadder men hun vil jo have varmt mad, for mange år siden elskede jeg at lave mad, og spise det!!

Jeg har altid været overvægtig, også som barn, men for nogle år siden da jeg blev alene gik det helt galt, jeg lod bare stå til og åd mig gennem årnene, det var nemmer end at finde en kæreste og tilsidst var det "for sent" så kunne jeg ligeså godt forsætte...... jeg fik diabetes 2 i 2004 og har faktisk ALDRIG overholdt diætistens råd ang. kost men bare spist hvad jeg havde lyst til og når jeg havde lyst til det, med det resultat at mit blodsukker nu er så svært at styrer at de på hospitalet "truer" med at jeg skal begynde på insulin, og det har jeg bare ikke lyst til, så måske er det det der skal til for at få mig igang....

Motion er ikke mig, jeg ville gerne, men har altid følt mig som "bambi på glatis" og tænkt " jeg ville være den største på holdet " og så har jeg droppet det, nu må jeg "nøjes" med små gåture pga af gigt i knæene (en af overvægtens mange lyksagligheder ) men jeg kan da cykle lidt hver dag så det gør jeg.
    Hold da op for en smører bare for at sige velkommen

EDIT/admin: jeg har fjernet datterens fornavn, da denne kategori er åbent for medlæsende gæster og derfor bør basale-IRL-oplysninger udelades her.
    Knus fra Helle

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    76

Standard

Hej Yvette!

Jo, jeg kan skam også godt huske, at du har præsenteret dig her!

Velkommen i "slankeklubben"!

Citer Oprindeligt indsendt af Yvette
    Leser at Anne er isbader. Jeg har alltid ønsket å prøve dette, men får ingen med meg. Det nærmeste jeg kommer er iskald dusj i 5 min hver gang jeg dusjer. Det har jeg holdt på med i årevis. Tror det er godt for blodsirkulasjonen og at det også fyrer opp under forbrenningen...innbiller jeg meg iallefall..
    Det er ikke indbildning, Yvette! Læs her hvad Anina har fundet frem: http://www.overgangsalderen.net/foru...laus-Slavensky

Gid du var min aerobicinstruktør! Jeg har gået til aerobic en gang for mange år siden - det var vildt godt! Nu må jeg desværre "nøjes" med det lokale fitnesscenter!

Knus, Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Norge
    Alder
    63

Standard

Hei Stina, Helle og Anne! :smt041

Dette var hyggelig! Jeg tror vi virkelig kan oppmuntre og inspirere hverandre her...kjempeartig!

Jeg tør ikke gi meg ut med så mange gode råd vedr trim når det gjelder mennesker med sykdommer - som deg Helle med diabetes. Jeg trener stort sett "friske" damer. Når det kommer noen på gruppene mine og forteller at de er syke og lurer på om de kan trene, så henviser jeg bestandig til lege eller fysioterapeut.

Helle - sykkel er jo kjempefin trim!! Sykler mye selv jeg - også fordi jeg har utslitte og plagsomme knær. Har operert en gang og da fant de utslitt brusk. Jeg ble lappet sammen med beskjed om å ikke jogge noe mer. DA fikk jeg abstinens, og lette febrilsk etter alternativ. Sykkelen ble redningen. Har du ergometersykkel hjemme? Det er flott at du orker å sykle litt hver dag. Jeg vil bare oppmuntre deg til å fortsette syklingen. Noen synes det er kjedelig å sitte på stedet hvil og sykle, men med god musikk på ørene så flyr tiden....

Jeg skulle gjerne be deg om gode oppskrifter, men jeg sliter med å motivere meg til å lage mat. Så ennå må jeg holde meg til det enkle, men jeg passer meg for matvarer med kjappe karbohydrater. Spiser ikke sjokolade o.l. Heller ikke poteter, pasta og hvit ris. Jeg er hysterisk når det gjelder denne vekta så jeg gjør alt jeg kan selv. Og er rasende når den allikevel går sine egne veier...men jeg holder den litt i sjakk tror jeg.

Stina - så godt å se deg her! Jeg lurer på hvordan man kan komme i gang med trim med alle dine plager. Synes du er flink jeg - som kommer deg ut på tur når du har gode dager! Bruker du staver? Det gir litt ekstra gevinst...

Anne - takk for link om isbading, og virkning av den...Jeg skulle gjerne ha vært der sammen med deg! Det frister utrolig...

Det lokale fitnesscenter er vel aldeles praktfullt vel? Trener du vekter? Jeg gjør det selv for å bygge muskler til mer fettforbrenning. Som jeg skreiv så har vi snart treningssenter på stedet her, og jeg gleder meg veldig. Spesielt til å få ta i bruk vekttrenings-salen! Det har jeg savnet. Trener vekter hjemme. Dette blir noe annet...

Så kjekt å være sammen med dere her, og jeg håper dere har noen gode råd om lettlaget mat. Jeg er ganske så lei av kostholdet mitt. Spiser så mye egg at jeg kakler snart, men det er en god proteinkilde da!

Vi snakkes! Rapporterer vi vektnedgang/-oppgang en gang i uken eller? Har jeg forstått det rett?

Klem

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    76

Standard

Det lokale fitnesscenter er vel aldeles praktfullt vel? Trener du vekter? Jeg gjør det selv for å bygge muskler til mer fettforbrenning.
    Jamen det er ganske fint! Jeg bruger løbebånd (fordi her er blødt underlag), cykel og vægttræning - specielt for at styrke musklerne i maven, balder, lår og overarme (bare rolig - jeg får ALDRIG store bøffer, med de mormorarme, jeg render rundt med!).

Jeg forsøger også at bruge crosstraineren, men den har jeg det ikke så godt med, så det er skældent, jeg bruger den.

Når jeg ellers kan bevæge mig rundt (hvad jeg jo ikke kan lige i øjeblikket på grund af min brækkede storetå), så cykler jeg gerne - helst hver dag.

Jeg elsker at gå, men det bremser min slidgigt i knæene og jeg kan ikke mere trave lange ture, som jeg ellers har været utroligt glad for. For nogle år siden, overbelastede jeg mine fødder, da jeg var i London (jeg gik for meget i forkert fodtøj, siger lægerne). Det betyder desværre, at uanset hvilket "rigtigt" fodtøj, jeg bruger, får jeg skrækkelig ondt i fødderne, så traveturene er blevet noget kortere med tiden.

Knus, Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Hej Yvette

Jeg har sandelig heller ikke glemt dig. Jeg glæder mig til at møde dig her på vægt tråden, ja, og i det hele taget møde dig her på forum.

Jeg har været overvægtig i mange år og skal af med flere kilo end dig. Jeg hader også at lave mad, så det bliver spændende hvad vi får at spise. det skal jo helst være mad, der er sundt og mætter i lang tid.
    Motion skal jeg have noget mere af. Jeg vil gå noget mere med min vandrestave. Jeg skal nemlig træne min balance, da den er meget dårlig for tiden.

Jeg vil veje mig i morgen tidlig igen, men jeg kan ikke helt regne med vægten da min mave har været slået i stykker de sidst dage. Jeg mister jo meget væske på den måde. Måske har jeg taget mere på i julen end jeg regner med.

Er meget spændt på hvordan bukkehornsfrøene virker. jeg har bare ikke købt noget sødt i de dage hvor jeg har taget dem, men det kan vel ikke passe at det hjælper fra den ene dag til den anden. jeg må bare indrømme, at jeg synes det føles sådan. Psykologisk vil nogle sige, men pyt bare det virker.

Knus Bea

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si her. Jeg er så heldig at sjokolade o.l. ikke frister meg lenger. Overhodet ikke. Det har ikke vært sånn bestandig. Jeg husker den tiden jeg MÅTTE ha sjokolade tilgjengelig- hjemme såvel som på jobb...

Når hypothyreosen slo til og jeg begynte å øke i vekt - ukontrollert, så måtte jeg bare ta diverse valg. Dvs at jeg måtte eliminere bort det jeg kunne kontrollere selv. Det betydde i praksis at listet opp alt jeg visste jeg måtte fjerne av usunne matvarer.

Jeg noterte ned, og jeg vet ikke når jeg gikk inn i en permanent tilstand av at dette ikke ble noe problem lenger?? Det tok nok litt tid antar jeg, men den dag i dag - mange år etter - er tanken på godteri, kaker, desserter o.l. rett og slett kvalmende.

Jeg tror det er mulig å "snakke seg selv" bort i fra fristelsene. Jeg vet ikke om det fungerer for alle, men jeg greidde å visualisere hvordan fremtiden min ville bli om jeg ikke grep fatt i vektøkningen. Jeg fortsatte å trene like innbitt. Jeg tror jeg på et tidspunkt var kommet inn i en manisk tilstand hvor vektøkningen for enhver pris skulle bekjempes.

Så - plutselig oppdaget jeg at all trang til usunn mat og søtsaker ble borte..?? Og har ikke kommet tilbake... Jeg tenker ikke på det lenger. Spiste minimalt i jula. Frister ikke. Blir nesten kvalm ved tanken på en liten sjokoladebit...

Vet ikke om dette funker for alle, men jeg var så desperat i kampen mot de uregjerlige kiloene pga hypothyreosen at alle mine krefter ble satt inn! Jeg prioriterte timer i joggeløypa og alle former for trim jeg holdt på med. Jeg gav blanke blaffen i husarbeid.. og jeg tror jeg har hjulpet meg selv - tross de 8 kiloene som henger i ennå. De SKAL bort de også! (var på matchvekt i april...helt perfekt, men hvor lenge var Adam i Paradis?)
    Det kunne ha vært så mye verre allikevel - tror jeg - uten trim...

For min del faller det meg ikke inn ett sekund lenger at jeg har lyst på noe "usunt". Før jeg kommer så langt så mister jeg matlysten..
    Aner ikke helt hvordan jeg har griedd det, ei heller hvilken metode jeg har benyttet meg av, men det fungerer perfekt.

Lykke til dere Jeg håper dere alle skjønne, vakre kvinner finner deres vei ut av dette"problemet" - når det er blitt et problem...

Jeg har også bruk i lang tid diverse hormonkremer som Pregnenolone, Progesteron- og DHEA-krem. Om de har hjulpet når det gjelder plager i overgangsalder vet jeg sannelig ikke. Ei heller i kampen mot kiloene. Aner ikke. Jeg tar et lite opphold nå for å se hva som skjer. Kan legge til at jeg målte østradiol før og etter smøring. Forbløffende nok så hadde jeg smurt meg tilbake til fertil alder (ved blodprøvetaking dette). I praksis kan det bety hjelp i kampen mot kiloer, men også mindre overgangsplager. Hetetoktene ble delvis helt borte....

MEN - DETTE hører kanskje ikke hjemme her? Syntes allikevel jeg ville nevne det da det kan ha innvirkning på at systemet i kroppen jobber litt heftigere ENN når kroppen er i en tilstand av menopause.... Noen kommentarer?
    EDIT/Admin: indlægget flyttet fra "Beas vægttabstråd".
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Hej Yvette.

Jeg tror du har ret i at man kan hjælpe sig selv med at ændre ens tankemønster. det er spændende at høre, du også har prøvet.

På et tidspunkt prøvede jeg at fortælle mig selv højt flere gange om dagen at jeg var vild med sund mad og jeg gerne måtte spise usundt, men ikke ville. Jeg synes faktisk det hjalp mig. En slags visualisering. ´Jeg så mig selv som slank osv. Der røg fem kilo, men så var det som om jeg glemte og gøre disse ting altså at snakke højt med mig selv. Jeg har heldigvis ikke taget det hele på igen, så det næste mål er fem kilo mindre.

Knus Bea

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Norge
    Alder
    63

Standard

Hei dere!

Ser at innlegget mitt er flyttet, og det var nok riktig. Takk til admin!

Jeg ble revet med og skreiv litt for mye om meg selv og mine vektproblem ifbm hypothyreose. Sorry

Mente ikke å ta fokus bort fra mat og trim. Når det er sagt så har jeg ikke gått med ett eneste gram siden jeg startet vekttråden min. Sukk....

Jeg drar til helsekostbutikk i morgen for å lete etter bukkehornsfrø...
    Ellers spiser jeg Fibertabletter, som holder magen i gang.

Spent på hvordan det går med dere.

Side 1 af 2 12 Sidste

Bookmarks

Regler for indlæg