Side 2 af 2 Første 12
Viser resultater 11 til 17 af 17
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard Re: "Sukkerfri" Anina

Citer Oprindeligt indsendt af Anina Se indlæg
    Det lader til, at i år bliver der fejret en Xylitol-jul hos et par stykker eller flere herindefra :
    He, he... det har I ikke regnet med, vel?

Er der andre end Helle, der har fået sig gode "Xylitol-erfaringer"?
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    67

Citer Oprindeligt indsendt af Hejdien Se indlæg
    øhhh vidste i at man kunne blive afhængig af det stads :
    Jo... - det vidste vi vist godt. Der var skrevet om det her på et tidspunkt. Noget i retning af, at sukkerafhængighed faktisk er stærkere end f.eks. afhængighed af kokain... tror jeg nok.

Indtil jeg finder "vores" egne links, kan du fordrive tiden med lige at se, hvad andre skriver om "sukker-mani" læs: afhængighed....

Sukkerslave-test...

Sukker-afhængihded

"Den søde tand"

Vinterdepressionen gør dig syg efter sukker

Sukker er mere vanedannende end kokain

"Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jun 2007

Nu kan jeg endelig sige, at jeg KUN har brugt Xylitol.

Jeg har i disse få dage lagt mærke til især to ting:

Jeg får ikke udsving i mit blodsukker af min morgenkaffe, som jeg plejer.
    Det er det eneste tidspunkt på dagen, hvor jeg brugte hvidt sukker... eller andre sukkerholdige ting.

Den anden er, at mængden af mit mundvand er forøget... og "smager" lidt anderledes... ikke dårligere, bare anderledes.

Jeg kan måske også bidrage med mit eget lille "forskningsbidrag", fordi jeg meget, meget sjældent indtager søde sager. Æv, bæv, Hejdien og andre med sukkertrang.)

Så jeg er meget, meget spændt og optimistisk med dette Xylitol på længere sigt.

(Nu har jeg opdaget Aninas nytårsfortsæt.

Vi skal alle have det bedre.)

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    54

Og Hejdien? Læg lige mærke til beskrivelsen af en effekt på osteoporose... Det har en del med D-vitamin at gøre, selv om den medvirkende faktor for osteoporose efter sigende er hormonforstyrrelser eller ophør i forb. med klimakteriet....

Men igen - er det hønen eller ægget, der kom først... så klø på med krum hals, hold dig fuldstændig fra hvidt sukker, indtag det der svarer til 8-10 strøgne tsk`er xylitol om dagen; giv det et år og se, hvad der sker... For en gangs skyld har jeg kun de bedste "fornemmelser".
    He he jeg havde allerede kopieret det inden afsnit om osteoporose for at sige at der var muligheder for mig der , ihvertfald kan det ikke skade og alt skal prøves, jeg har løst den i går ved at drikke tre kopper The med 2 skefulde i hver

jeg har kopieret og sendt det der står skrevet til min bror , som jo også har fået konstateret lavt d vitamintal (er lige kommet i behandling også ) derud over har han hjertekar lidelser og diabetes 2 , han er dertil stor forbruger af light produkter ...

Jeg vil prøve at se om ikke jeg kan få opbygget noget energi når de har været og enten lavet mit komfur eller givet mig et nyt og se om ikke jeg kan bage en kage, det vile jo nok være genialt kontra at spise lidt slik i weekenden som jeg har tilladt mig nu .....

Helle jeg har gjort som du og smidt mit hvide sukker ud , så bliver jeg ikke fristet til at bruge det fordi jeg tænker .. njaaaa det er nok ikke så godt med Xylitol

Min søster drikker kaffe og the med konstigt sødemiddel og også hende har jeg sendt det til, selv om jeg tvivler på at de vil være med til at eksperimentere, de plejer at sige jeg har knald i låget ...

Men en ting er sikkert alt andet hvidt sukker er smidt ud herfra (jeg vil altså sige at vi har et kg sukker i næsten et år , så vi er ikke de store sukkerspiser her i huset) min datter har vænnet sig til at spise alle morgenmadsprodukter UDEN sukker så hun kiggede lidt skævt til mig da jeg sagde hun skulle tage det på her til morgen ;)
    og det er jo heller ikke rigtig sukker , men hun kunne godt lide det og jeg tror altså at hun nød at få sødet sin morgenmad igen he he ....

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    67

Citer Oprindeligt indsendt af Hejdien Se indlæg
    Min søster drikker kaffe og the med konstigt sødemiddel og også hende har jeg sendt det til, selv om jeg tvivler på at de vil være med til at eksperimentere, de plejer at sige jeg har knald i låget ...
    Når "de" selv ser, hvad der sker med dig (for det vil det... på "sukker-fronten ved jeg bare!!) - vil piben få en helt anden lyd.

Indtil videre skal du ud af guf-afhængighed og det kan kun gå for langsomt. Jeg er sikker på, at efter nogle måneder - vil diabetestrussel også skrumpe ind i en grad, at du vil blive spurgt af lægen om, hvad fanden sker der? Jeg vil betragte det som en personlig tjeneste - hvis du holder fast ved alle xylitol-aspekter i hverdagen i et år. Og du vil sandsynligt også erfare, at hvis du "falder ind" en gang.... vil du mærke så meget ubeghag af "insulin-stress-kick", at du nok selv, på helt eget initiativ - vil holde dig fra hvidt sukker og hvidtsukkerholdige produkter.

Jeg ville sådan ønske, at hele Hejdien-familie en skønne dag blev fudstændig og 100% sukker- og light-frie

Registreringsdato
    Oct 2008

har ledt og ledt - kan ikke finde det xylitol hvor man kan få meget mere end det de er så SKAMLØSE at forlange i div butikker
    Livet består ikke i at have gode kort på hånden, men i at spille dem du har, godt

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    67

Nå... Prøv at se på denne tråd: http://www.overgangsalderen.net/foru...ead.php?t=9648 - indlæg nr. 3

Side 2 af 2 Første 12

Bookmarks

Regler for indlæg