Viser resultater 1 til 6 af 6
    Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    54

Standard Tvangsfjernelser af overvægtige børn...

Vidste ikke hvor....

altså jeg sidder lige i disse dage og hidser mig voldsomt op over debatten om tvangsfjernelser af overvægtige børn..

Så meget at jeg altså vil have nogen andre inddraget i den debat , så var det at jeg blandede mig i en anden debat hvor de diskutterede det og det blev så til disse to indlæg ... en anden bruger der skriver om sine erfaringer om overvægt og mig der giver mit besyv med... Og nu vil jeg se hvad I har at sige til dette emne om overvægtige børn.. tror vi virkeligt på at forældre helt bevidst overfeder deres børn og tror vi på at løsningen er at give de stakkels tykke børn et problem mere ved at fjerne dem fra hjemmet ?

Er det mig der hidser mig for voldsomt op fordi jeg selv har et overvægtigt barn? Og er jeg helt idiot når jeg hævder at der er en sammenhæng mellem dårlig økonomi og overvægt ?? Burde vi i dette samfund overhovdet tale om at tvangsfjerne børn fordi de er overvægtige .. hvilke signaler sender vi til de børn ... ? Nu holder min mund og her kommer indlæggene resten af tråden kan læses her http://bistandsbums.dk/tykke_born_sk...#comment-10308

Skrevet i en anden debat af en bruger

Jamen lad os da endelig straffe de tykke børn yderligere ved at tvansfjerne dem, og dunke forældrene oveni hovedet med at det bestemt er deres skyld. Det skal nok løse situationen. NOT!

Jeg var selv overvægtig som barn, og jeg fik det samme at spise som mine brødre, som bestemt ikke var overvægtige.

Jeg blev indlagt på det ene hospital efter det andet, og kom på den ene nyttesløse diæt efter den anden, og ingenting hjalp.

Og tænk - jeg utaknemmelige skarn var slet ikke lykkelig over at skulle væk fra min familie, og sidde blendt fremmede børn, som fik ordentlig foder, og iøvrigt osse fik lov til at spise sig mætte hver dag, alt imens jeg fik noget kedeligt slask (som jeg IKKE spiste), og skulle holde bordskik.

Det er sørme befordrende for et barn at sidde og se andre børn blive fodret med god mad, mens man selv ikke får noget der bare ligner noget spiseligt. Det får i hvert fald en til at føle sig mislykket og anderledes, og det er vel dér vi skal hen med de tykke børn...?

De skal faneme vide at de er ulækre og udenfor og ikke har fortjent bedre...

Til gengæld fandt jeg en enkelt sætning, som jeg kunne forholde mig til...

nemlig at ekstrem overvægt skulle ses som sygdom. Ikke fordi jeg mener overvægt i sig selv er sygeligt, men lige som undervægt (pga. anorexi), så kan overvægt være psykisk betinget, og ikke "bare" have noget at gøre med at ungerne ikke får sund mad eller motion.

Overspisning er en sygdom på linie med anorexi, men der er sørme ingen der snakker om at forældre til anorex-børn er dårlige forældre der sulter der unger ihjel, vel?

Kunne vi få den holdning drejet 180 grader ville det kunne hjælpe mange flere. Overvægtige børn skal ikke udstilles som nogle svin, der er extremt ulækre. De har lige så meget krav på omsorg og kærlighed, som børnene med anorexi. Det er den omvendte side af de samme sag!
    Svaret af mig:

TAK leyna.

Dit indlæg redde lige min dag, endnu en dag hvor jeg skal høre om at man skal overveje at fjerne overvægte børn..

Jeg syntes det her er så latterligt og så katesrofal tankegang som noget, første gang jeg hørte om det kiggede jeg over på min datter (som desværre sad og så tv-avisen ) og hun kiggede ned af sig selv..

Ja right jeg har en overvægtig datter, og jeg har en TYND ikke slank men en TYND søn på 20 og jeg har en slank muskuløs sportsidiot på 17 år og så har jeg min datter på 11 år som i dag er ca 25 % overvægtig (ja ja jeg ved det hun er ikke i fare for at blive fjernet )

Min datter fordoblede sin vægt med 100 % inden hun startede på fast føde , ingen kunne finde ud af hvorfor (jeg har en teori men det er noget andet og høre ikke til her) men fra hun var ca 1½ år og frem til idag er hun røget ud og ind af hospitaler hun er blevet ct-scannet (kan der være en hjernesvulst ved hypofysen) hun har fået rygmarvsprøver hun har fået blodprøver vi har haft fast diætist til hende i flere år , alt mad er målt det er vejet hun spiser med 110% sikkerhed betydeligt sundere end nogle herinde ...

Og nej selvfølgelig skal hun ikke fjernes de har ikke kunne konstatere nogen sygdomme hos hende, men der er bred enighed hos alle læger om at der er noget andet en overspiseri der ligger til grund..

MEN når jeg går på gaden med hende , så kigger folk på hende, hun vil ikke spise en is i offentligheden hun tager ALDRIG på McDonald’s (hun har oplevet en mor forhindre sit bare i at spise mere ved at henvise til at gjorde han det så kom blev han som min datter) hun er lige blevet 11 år...

.... alderen hvor man vil være smart i tøjet og ligne de andre...
    hun har sq nok at slås med uden at skal høre om at børn der er overvægtige skal fjernes og igen nej jeg ved det ikke er aktuelt for hende

... MEN alligevel vil hun være en af dem som ville kunne komme til at høre bemærkninger som .. hold da op hun burde tvangsfjernes ..
    jeg mener helt sikkert at bare debatten her skader i hundredevis af overvægtige børn, jeg ejer feks ikke en vægt, da vores læge mente at min datter var for fikseret på sin vægt og at hun kunne være i fare for at udvikle nervøs spiseværing ..

Prøv at tænke på de børn der er buttede eller lidt overvægtige og som høre den her debat, hvordan fanden skal de sidde og have det inde i deres maver når de høre en debat som .. overvægtige børn skal tvangsfjernes ??

Jeg kender tåbelige kællinger (undskyld det syntes jeg altså de er ) som bruger den trussel til deres børn når de ikke opføre sig som de vil ... pas på sådan nogen som dig kan komme på børnehjem.. right så kommer der et overvægtigt barn og en stupid mor .. ja ja min ven spis du bare det der, men husk overvægtige børn bliver fjernet ..

Det er katastrofalt for overvægtige børn, jeg har råbt og skreget siden min datters vægt eksploderede bare for at få lidt hjælp og få nogen til at hjælpe mig med andet end at stikke og hakke i hende ...

Men hjælpen har været sparsom i sær efter jeg blev syg og kom på overførelsesindkomst jeg havde ikke penge til at fodre min to drenge nærende og samtidig fortsætte den diæt plan som min datter skulle følge, trods diætistens mellemkomst og hans støtte til mig så kunne det slet ikke komme på tale at jeg kunne søge noget økonomisk hjælp til at fortsætte hendes diæt. Så indtil i dag har vi måtte bruge vores sunde fornuft, og motionere på de måder der kunne lade sig gøre (hun går ikke i den lokale skole da den er dårlig hun er nede i den anden ende af byen ) det giver en cykeltur på 4 km om dagen, når hun kommer hjem skal hun igen ned i den anden ende af byen for de andre børn på hendes skole bor jo der, og det er lige 4 km til , så er der badminton , ridning og da hun har en storebror der er sportsidiot (vil være idrætspædagog) ja så har han lavet et træningsprogram til hende , og det giver en time om dagen på mavemaskine og kondicykel..

Men hun er stadig overvægtigt hun skal stadig høre på folks fordømmende kommentar og nu er hun i den alder hvor hun er sin egen værste kritiker .. hun behøver sq ikke også at høre om tvangsfjernelser osv ...

Vil man hjælpe overvægtige børn, så start med forældrene giv dem den støtte der skal til , giv dem lov til at bruge diætister uden at de skal gå økonomisk bagover af det, kontanthjælpsmodtager burde have et grønt tilskud (frugt er skide dyrt ) lav madlavningskurser osv.

Vi ser sådan en dreng som ham i England som startet dette, men helt ærligt hvor mange af dem findes der, jeg nægter at tro at der er et flertal der helt bevidst feder deres børn op .. . Børnene er ulykkelige og forældrene er ulykkelige , de skal hjælpes ikke tromles

Jeg var sidste år på et kursus med min datter, et kursus for overvægtige børn, det lå kl 15 om eftermiddagen.. genialt hvordan hulen skal folk i arbejde kunne følge det ?

Ellers var kurset godt (også for min datters selvtillid da hun faktisk var en af de slankeste der) men sjovt nok så var der ikke en eneste af de forældre jeg mødte som ikke var klar til at gå gennem ild og vand for at hjælpe deres børn...

Alligevel vil deres og mit barn helt sikkert være et af dem der bliver stemplet i denne debat ... og ja ja det er ikke sådanne børn som mit der skal rammes af en evt lov ... nej men det var heller ikke syge kontanthjælpsmodtager der skulle rammes af loftet , eller nogle af de andre tiltag..

Med alt der gøres og vedtages bliver en stor mængde af de "forkerte" ramt også i dette tilfælde og jeg vil sq ikke stiltiende sidde og kigge på at min datter bliver en af dem der bliver ramt !!!

Bare debatten kan være med til at fremkalde børn med nervøs spisevægringer , bullemi, cutter og hvad ved jeg ... Det er den største gang idioti jeg til dato har hørt ...

Vi er i et samfund hvor kommunerne ikke reagere i en sag som den i tønder , men inden vi har løst problemet med børn der bliver banket gule og blå i deres hjem , bliver udsat for incest og hvad der ellers kan overgå børn.. så går vi i gang med en debat om fjernelse af tykke børn...
    Men ok dem der oplever det der er værre de har jo en god chance for at dø af det , så skal de kun begraves .

De overvægtige børn kan blive dyre for hospitalsvæsenet og sundhedsmæssigt når de bliver ældre, så tvangsslank dem nu , helst langt væk fra de onde forældre ...

Der er andre muligheder ...

Er nogen klar over hvor lang ventetid der er på julemærkehjemmet ?

Det er alle de onde forældre der har skrevet deres børn op...

Jeg ville aldrig kunne sende min datter på et julemærkehjem da hun ikke kan sove ude.

Men jeg skulle gerne tage med hende på et tilsvarende sted for hele familien ( og kunne det ikke være løsningen for overvægtige børn og deres familier ) ??

Nå ok, et emne som bringer mit P** i kog så jeg vil holde mund nu ...

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard

Jo, sikken en nyhed... der er nok at tage af...

UK: Overvægtige børn tvangsfjernes/TV2 Nyheder
    Tykke børn skal fjernes med tvang
    Tvangsfjernelse af tykke børn forværrer problemerne

Jeg har et par kommentarer, men skal desværre afsted om lidt. Det er nok ikke alt jeg kan bidrage med - du måske gerne vil høre, men lad mig lige slå fast først: jeg mener at det er noget af det værste forslag jeg længe havde hørt om! Og jeg vil end ikke nedværdige mig til bare at forsøge at forstå formålet med det, uanset hvor "ædle" hensigter måtte der trækkes op af hatten , for at retfærdiggøre det!

Jeg har selv været et tykt barn og med vægt, der vedholdende kravlede op årene igennem, frem til jeg var omkring de 18-19 år gammel hvor vægten stod på 108 kg og jeg havde taget min beslutning om at komme ned i vægt, eller dø i forsøget. Helt seriøst og ubetinget. Læs om denne beslutning her....

Det har taget mig omkring 4 skrækkelige og hårde år at komme ned på 52 kg. Jeg er så blevet gravid da jeg var 24 år og troede så, at det nu var sket med mit vægttab. Jeg fødte dog og 11 dage efter fødslen var min vægt faldet ned til 49 kg, hvor den plus/minus 2 kg holdt sig gennem de kommende ca. 18 år. Nok fordi jeg bare fortsatte med at spise som om jeg fortsat var i krig mod kiloerne....

Vægten steg så igen, da jeg kom i overgangsalderen og lullet i falsk tryghed m.h.t. vægtstigninger - glemte jeg mine egne erfaringer og spiste normalt (ikke volumen, men sammensætning af måltiderne), selv om jeg aldrig var storspisende og set som et helhedsbillede - spiste jeg og fortsat spiser meget mindre og mere restriktivt end nogen af de mennesker jeg omgås.

Så dette er ikke et problem, der omfatter tykke børn. Dette er et problem, der kræver en livslang omlægning af kostvaner for den type mennesker, uanset alderen, der skal have en kost der er tilpasset deres personlige behov og på tværs af, om disse (behov) måtte udspringe fra hormonelle, genetiske eller erhvervet psykosomatiske forhold.

En gang tyk = altid "tyk", selv efter et vellykket vægttab. Det er desværre en sandhed uden modifikationer. Der findes ingen undtagelser og et erhvervet vægttab skal vedligeholdes hele livet igennem.... Det fandt jeg ud af på den dyre måde, efter at jeg kom i overgangsalderen. Havde jeg derimod husket det og havde jeg taget de første 2-3 "ubegrundede" ekstra kiloer i opløbet - havde jeg ikke behøvet at bruge en tøjstørrelse 46 i dag, hvor jeg gennem mange år kunne ellers nøjes med str. 34-36....

Så nej. Jeg tror desværre at hele grundlaget for dette forslag om at tvangsfjerne børn vidner kun om uvidenhed hos politikerne. Og om deres tyrketro på, at man kan akut behandle sig snart fra hvad som helst og at de har magten til at lave om på naturens luner - UDEN at indse, at dette er ikke muligt.

Læg en tårnhøj moms på alle hurtigekulhydratholdige fødevarer! Læg en tårnhøj moms på alle Light-produkter.... disse har fanden skabt til yderligere ødelægge kroppens insulinstatus/funktion! Læg en tårnhøj moms på alle kødvarer og mælkeprodukter med et fedtindhold højere end 0,5% ! Og læg en tårnhøj moms på alt der hedder slik og snacks.!

Nedsæt momsen til 0% på alle frugt og grøntsager! Nedsæt momsen til 0% på alt magert kød og fjerkræ! Nedsæt momsen til 0% på alle koldpressede, vegetabilske fedtstoffer! Og nedsæt momsen til 0% på alle øvrige, fødevareemner, med et fedtindhold på ikke mere end 0,5% samt på alle fisk uanset fedtindholdet !!

Gør den sunde mad billig og den dårlige mad - dyr !!!

Det er det eneste, der vil have effekt og være tilmed billigere end en igangsættelse af et kæmpe offentlige maskineri, med endnu flere offetligt ansatte til at "tage dem af" de tusinder af nye tvangsfjernelser og andre omkostniger forbundet med denne stupide idè!

Vi snakkes senere.... men lige nu ved jeg ikke hvad jeg ellers kan bidrage med af konstruktive forslag, idet min helt private "fordom" går udelukkende på en vægtpleje gennem en permanent kostomlægning, hvilket vil på ingen måde kunne understøttes generelt i samfundet, sålænge forbrug af de dårlige fødevarer fremmes og forbruget af de gode fødevarer undertrykkes, gennem en prispolitk fra Helvede!

Det nyeste forslag om at tvangsfjerne overvægtige børn kan jeg slet ikke finde en vinkel at kommentere på fordi forslaget er i den grad forfejlet og fuldstændig urealistisk m.h.t. frembringelse af resultater på det generelle plan, at jeg faktisk ikke ved hvad jeg skal sige til det.... Kan man overhovedet kommentere fornuftigt noget, der i den grad vidner om mangel på viden, ekspertise og indsigt i årsagerne til, at vægten på det kollektive plan er eksploderet?

Og kan man overhovedet kommentere på denne påfaldende mangel på fokus på, hvad den slags "foranstaltninger" vil gøre ved de involverede mennesker - børn og deres forældre... når de underliggende problemer, de egentlige årsager til at overvægten er blevet en symptom på bristerne i den måde samfundet havde udviklet sig over de sidste år - er der hverken opmærksomhed på eller viljen til at erkende, endsige løse....

Læg en tårnhøj moms på alle hurtigekulhydratholdige fødevarer! Læg en tårnhøj moms på alle Light-produkter.... disse har fanden skabt til yderligere ødelægge kroppens insulinstatus/funktion! Læg en tårnhøj moms på alle kødvarer og mælkeprodukter med et fedtindhold højere end 0,5% ! Og læg en tårnhøj moms på alt der hedder slik og snacks.!

Nedsæt momsen til 0% på alle frugt og grøntsager! Nedsæt momsen til 0% på alt magert kød og fjerkræ! Nedsæt momsen til 0% på alle koldpressede, vegetabilske fedtstoffer! Og nedsæt momsen til 0% på alle øvrige, fødevareemner, med et fedtindhold på ikke mere end 0,5% samt på alle fisk uanset fedtindholdet !!

Gør den sunde mad billig og den dårlige mad - dyr !!!

Med venlig hilsen
    "Sukkerfri" Anina
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jun 2007

Standard

Det kan gøre mig grædefærdig at læse din historie, Hejdien.

Og p...vred.

Nu drives der også hetz mod BØRN!!!!

Det betyder jo i praksis, at både forældre og børn sættes i gabestok - på linje med arbejdsløse, syge og handicappede.

Børn gøres til andenrangs-borgere... og ender med en enorm skyldfølelse over for deres forældre og kan næsten høre børnenes tanker for mig:

"Hvis jeg nu var tynd, så blev jeg ikke fjernet!"

"Hvis jeg lader være med at spise, så kan jeg blive hos mor."

"Det er min skyld, at min mor ikke må have mig mere."

Og desværre, Anina, så bliver det den måde, børnene kommer til at se verden på, for de kan ikke selv vælge at se det anderledes under de betingelser.

Men ja, man kunne gøre sund mad billigere. (Så kommer der sikkert et "sort marked" for sukkerstads.)

Piskemetoden bruges her som skyld og skam, mens syge og arbejdsløse piskes på pengepungen.

Endnu en "skrækkampagne" - som den med at arbejdsløse skal fjerne dræbersnegle.

Jeg er FLOV over den følelsesmæssige ligegyldighed, man udviser over for sine medborgere - og så ovenikøbet børn!!!

(Jeg sad for et øjeblik siden og så nyheder, hvor vores beskæftigelsesminister med møje og besvær prøvede at komme ud af sin bil. Da det endelig lykkedes, var det også med problemer for bentøjet. Man skulle ellers tro, HAN havde RÅD til sund og slankende kost. Foregå dog som et godt eksempel - som rollemodel.)

Og jeg tvivler IKKE et sekund på, at du er en god mor, Hejdien.

Knus
    "Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Hej Hejdien

Jeg tvivler heller et sekund på, at du er en godt mor, og at børn har det som alle mennesker. Nogle vejer mere end andre.

Det er en skrækkelig måde at føre sig frem på politisk. Hvis der bliver flere og flere tykke mennesker, så kommer det til at koste penge. Penge er nyere tids gud, så dem skal man nu stable i stakker i statskassen.

Jeg synes at der skal være nogle flere timer med motion mens barnet er i en eller anden pasning og i skole. Børnene skal have sund mad i institution og skole lavet af førsteklasses råvarer.

Disse tiltag vil hjælpe nogle børn og de børn er stadig forbliver " tykke", det er de de børn som under alle omstændigheder vil være " tykkere" end andre børn. Dem, hvor det ligger i generne og dem der har fået deres stofskifte ødelagt af medicin eller af andre grunde.

At fjerne børnene hjemmefra fordi de er tykke, er helt vanvittigt. Denne kampangne kan kun lave grobund for flere spisevægringer. Der er altså heller ingen fare for de fjerner disse børn, da man ikke engang tager vare på de børn der i dag trænger hårdt til hjælp. Det er og bliver en ulækker skrækkampagne. At tænke på, at de fra politisk side vil være med til at skabe anden - rangs mennesker er usmageligt.

På et tidspunkt var der en der sagde til mig " Man må aldrig stoppe teknologien". Det må man nok heller ikke, men der er altså den der er med til skabe store problemer. Den er med til at lave verden mindre, ( Globalisering). På den måde har vi fået de forskellige indvandrerproblematikker. Den er også med til at gøre børn "fede", fordi computeren har gjort sit indtog. Jo bedre du fra barn kan håndtere den, jo bedre klarer du dig senere. Udover det nødvendige ved en computer er der så kommet en masse spil som børn og unge mennesker også er bidt af. Her er det så forældrene kommer ind i billedet og må begrænse brugen af spil og iværksætte nogle fysiske aktiviteter i stedet. Jeg må indrømme at jeg hader den hetz der køre både mod børn og voksne. Istedet for at lære børn at alle andre er lige så gode som de, så lærer man børnene at man skal se sådan eller sådan ud, eller så duer man ikke.

Kan godt forstå du hidser dig op Hejdien. det er er igen et forsøg på at producere elitemennesker, der kan tjene penge. Penge til luksus og til statskassen.

HVAD MED DE BLØDE VÆRDIER??????????????jeg spørger bare. de skulle skamme sig bare at nævne den slags.

Det er foruroligende at følge med i politik lige nu. Jeg er sgu bange for at Fogh og kompagni får held af endnu en periode. Dansk folkeparti med Pia Kjærsgård i spidsen, trues med at ryge ud. jeg hader at sige det og jeg VIL IKKE stemme på Dansk Folkeparti, men de er sgu da de eneste i regeringen pt, der tager vare på de små i samfundet og de eneste der ser faren ved vores integration.

Hvad siger i om situationen. Altså den politiske? Hvis Fogh og kompagni kommer til igen, kan disse hetze mod os ikke elite mennesker kun blive værre.

Nå, det var lidt fra brokkassen, og mine tanker omkring det der sker og Hejdiens indlæg.

Bea

Guest avatar
    lene Gæst

Standard

Og så forstår man ikke hvorfor de unge piger har stigende tendens til at lide af spiseværing???????????

Hejdien tag det roligt, det er nok ikke andet en hvalpefedt.

Jeg var selv et overordentligt fedt barn, og jeg overspiste ikke.

Da jeg blev 13-14 år forsvandt det bare uden at jeg gjorde noget specielt.

Jeg holdt så en normalvægt, indtil jeg kom i overgangsalderen, så røg der 10- 15 kg på; men det er fordi jeg ikke røre mig så meget mere, og elsker god mad, så det kan jeg gøre noget ved, engang jeg gider.

Det er ikke børn med lidt på sidebenene der er noget galt med, det er alle disse sundheds fanatiker.

Det er som om folk er blevet så bange for at dø, at de ikke tør leve.

Så Hejdien du er ikke en dårlig mor, nyd live sammen med dine børn, og lad være med at tage dig af hvad en flok idioter mener.

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    54

Standard

Tak for alle jeres bemærkninger de varmer midt i alt spekulationen jeg vender tilbage senere lige nu er jeg trææææt det er så hårdt for mig når ungerne starter i skole igen og JEG skal til at tidligt op

Bookmarks

Regler for indlæg