Viser resultater 1 til 6 af 6
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    66

Standard Jeg har flottet mig med en julegave til mig selv

Jeg har flottet mig med en julegave til mig selv

Selv om det er langt fra de høje, intellektuelle "tinder" - har jeg lige bestilt en tv-serie på DVD til mig selv, jeg agter at smide mig på sofaen med strikketøjet, for at se i flere timer i træk, i et par omgange eller tre

1. Anne fra Grønnebakken 1: Anne of Green Gables 1 (2006)
    2. Anne fra Grønnebakken 2 - Fortsættelsen (2006)
    3. Anne fra Grønnebakken 3 - Den fortsatte historie (2006)
    4. Sara fra Avonlea (2007)
    og sidst men ikke mindst: 5. Mod vinden , som dem af os, der er gamle nok måske kan huske fra 80-erne.... Rigtig god historie om mennesker, der for små forseelser blev deporteret til Australien.

14 DVD`er i alt og masser af garnnøgler i kurven.... og for en gangs skyld vil jeg bare drive dèn af uhæmmet og helt uden skam i livet.

Da jeg var en ung og uskyldig mø, læste jeg bøgerne om Anne fra Grønnebakken, under dynen til lyset af lommelygten. Senere så jeg tv-serien for flere år siden og nu vil jeg gøre det igen.

Et vidunderligt antiklimaks til allle de "trends" og reklame-afbrudte tv-udsendelser, Pernilles (fucking) talkshows eller politikerløgne i stride strømme.....

Man får mange timers afslapning med historierne fra en verden, jeg fortsat "ejer", men som ikke mere findes "derude". jeg er dog sikker på, at vores børnebørn bliver klogere end vores børn... og vil genfinde verden som den er, og ikke som vi bliver søgt at omvende til via mediernes hjernevask.... Man får heller ikke mange biografbilletter til de penge... tror jeg.... og specielt ikke hvis transport og guf medregnes .

Og på denne måde, blev et hyggeligt køb-dig-selv-en-julegave-indlæg til noget mere end hygge....

Er der andre, der også gerne vil forære jer selv en helt rigtige julegave?
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Hej Anina

Hvor lyder det hyggeligt og dejligt, og jeg må indrømme at jeg har længtes efter at læse om sådanne timer i den ellers så travle hverdag. Det er helse for krop og sjæl. Jeg ønsker af hele mit hjerte, du får megen udbytte at din julegave, hvilket jeg er sikker på du gør. Jeg tolker det, som om du er færdig med at rydde op i alle dine gøremål, og det er jo altid en herlig fornemmelse.

Du skriver om en verden som du er så heldig stadig at eje. det får mig til at tænke på, hvor heldige vi er at være opvokset i anden tid. Bare det at være ældre føles som en stor fordel, så vi kan drage nytte af vores efaringer. jeg tror også, der kommer en tid hvor de gamle værdier blivet taget op igen. Et menneske kan ikke leve et helt liv, kun set ud fra det hårde kolde materielle synspunkt. En dag vender følelserne mod det ære, runde og varme i tilværelsen. ( tror jeg).

Jeg skal til Århus på fredag sammen med en veninde. jeg har lidt penge som jeg kan bruge til et par vinterstøvler og et par sko, som jeg mangler, et par sko der passer til en nederdel. Det er som om jeg trænger til at pleje den mere feminine side. den har ellers været pakket godt væk i de sidste par år. Dette bliver så min julegave til mig selv. Vi skal også hygge og spise og jeg glæder mig meget til det tur i byen. Håber også jeg kommer lidt i julestemning af at gå derude og kigge på julestads. orøvrigt skal jeg også i boghandelen efter en filofaxkalender der passer til min lille lommebog. Hvem ved? om jeg " falder over" en god bog. Har lige læst undtagelsen af Christian Jungersen. den kan godt anbefales. Bogen er 620 sider så.............

Hyg dig med dine nye "genfundne" værdier og glæd dig over du har nogle år på bagen, så du kan identificere dig med disse " sjælen" i de gamle dejlige film. Jeg elsker også Anne fra grønnebakken.

Bea

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    66

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Bea
    Jeg tolker det, som om du er færdig med at rydde op i alle dine gøremål, og det er jo altid en herlig fornemmelse.
    Hej Bea

Du må meget gerne beholde fornemmelsen, selv om jeg endnu ikke er færdig med moradset herinde.... Der er bare en leveringstid på et par uger, på de bestilte film... og jeg kunne bare ikke lade være med at tage forskud på de kommende glæder.....

Jamen, så vil jeg også bruge lidt til på at plastre mine krydsede fingre til, for at du finde de rigtige sko og støvler... Man kan godt nok sige, at der bliver slækket på en del standarder med alderen.... men sko? Nej. Sko SKAL være de rigtige... ellers kan man lige så godt vandre i de gamle, til de selv falder af (taler af erfaring )... Så du er meget velkommen til at komme tilbage med en beretning om din succesfuld fodtøj-jagt i Århus og friske julefornemmelserne, der rækker til hele december
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Der kommer en beretning senere. Du kan tro at jeg ikke køber sko, der er de rigtige, så vil jeg også hellere undvære. Jeg har fundet en forretning i århus som har gode sko lige netop til mine fødder. Før jeg fandt den for fem år siden ejede jeg næsten ikke et par sko der sad perfekt som jeg kunne være bekendt at gå i.

Min fornemmelse var ikke korrekt, men så må du hygge dig om fjorten dage. Det vigtigste er at du gør alvor af det.

Ses

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    75

Standard

Hurra - sikke positiv læsning: ANINA SKAL SLAPPE AF - JUBIIIII!!!

Det glæder også mig overordentligt, at du tillader dig selv den luksus! Nyd filmene i fulde drag og uden dårlig samvittighed - det er dig så vel undt!

Der bliver ikke nogen julegave til hinanden her hos os i år! Det kan vi takke den rustspand for, der står ude på vejen! Lige netop nu stod køleren af, samtidig med, at forsikringen skal betales for det næste år! Jo tak, det var lige, hvad vi manglede. Det bliver jo nok jul alligevel, mon ikke? Vi har jo vores Oslo-tur at glæde os til.

Godnat og sov godt piger!

Knus, Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    66

Standard Re: Jeg har flottet mig med en julegave til mig selv

Citer Oprindeligt indsendt af Bea Se indlæg
    Min fornemmelse var ikke korrekt, men så må du hygge dig om fjorten dage. Det vigtigste er at du gør alvor af det.
    Jo, det var den.... din fornemmelse, bare med en, lidt forsinket effekt pga. leveringstider

Men hvordan gik turen til Århus så? Jeg må tilstå med skam, at jeg har kun været i Århus en enkel gang.... i "embedsmedfør" og afsted hjem igen efter mødet.... På den enden side - selv om der kun er ca. 40 km til Københavns centrum herfra.... ogt selv om jeg kører igennem Kbh hver eneste dag - er der selv 10 vilde heste, der kan få mig til at standse og gå på indkøb eller på en cafè derinde.

Der er smalt, der er umuligt at finde en parkeringsplads, der vrimler med parkeringsvagter, der høster pengene fra folk, der ikke havde forstået de mange og misvisende tavler med parkerinsinfo.... og så flyder der med affald alle vegne....

Så skal jeg hygge mig med en bytur - tager jeg hellere til Roskilde, Køge eller Næstved. Mens man i København kan købe den samme vare i nærmest alle forretninger, inkl. stormagasiner - kan man tydelig se, at i Roskilde, Køge og Næstved - forsynes alle butikkerne af forskellige grossister, hvorfor man faktisk kan finde fine varer, der ikke også kan fås hos alle andre i samme gade....

København er mest for københavnere, hvis man skal tro Claus Bondam..... De pendlende eller tilrejsende fra forstederne behandles mest som et fremmed element, der bare forurener, sviner og støjer.... Så jeg bruger mine penge helst andre steder....

Bookmarks

Regler for indlæg