Viser resultater 1 til 3 af 3
    Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    57

Standard Nu må de snart holde op!

Jeg er til fare for mine naboer det var lige før jeg fik både kaffe og smøg i den gale hals...

Fra BT

Du kan få kræft af din nabo
    Det er sundhedsskadeligt at bo i etagebyggeri med rygere.

4. december 2007, 7:27

Røgen siver gennem gulve og lofter, ventilationsskakter, utætte døre og brev-sprækker. Sådan lyder den ubehagelige besked fra Kræftens Bekæmpelse til de hundrede tusinder af danskere, der bor i lejligheder.

Det skriver metroXpress tirsdag.

- Der er ingen tvivl om, at man er udsat for passiv rygning, hvis man kan lugte underboens cigaretrøg. Vi ved, at røgen og de kræftkaldende stoffer kan vandre fra etage til etage. Vi får rigtig mange henvendelser om det i øjeblikket. Folk er bange, og mange ser sig nødsaget til at flytte, især familier med småbørn, siger overlæge i Kræftens Bekæmpelse Inge Haunstrup Clemmensen til avisen.

Hvor stor sundhedsrisikoen præcis er, er der ingen, der ved, da der mangler forskning på området. Men undersøgelser af passiv rygning dokumenterer øget risiko for blodpropper i hjertet, lungekræft, bronkitis, astma og vuggedød.

- Samtidig er det utroligt stressende at vide, at den luft, man indånder, selv når man sover, er forurenet med kræftfremkaldende stoffer, siger Inge Haunstrup Clemmensen.

Nu varer det nok ikke længe inden at det også bliver forbudt at ryge for os der bor i lejlighed
    Knus fra Helle

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard Re: Nu må de snart holde op!

Citer Oprindeligt indsendt af Helle Se indlæg
    - Samtidig er det utroligt stressende at vide, at den luft, man indånder, selv når man sover, er forurenet med kræftfremkaldende stoffer, siger Inge Haunstrup Clemmensen.

Nu varer det nok ikke længe inden at det også bliver forbudt at ryge for os der bor i lejlighed
    Ja, ja... der er en god grund til, at jeg har fået fremstillet et mærkat til min hoveddør, med teksten: Indsamlere fra Kræftens Bekæmpelse - Adgang Forbudt!

Det er efterhånden en skidt forening, der snylter på den selvsamme skræk, den selv spreder i befolkningen.... til formålet. Og når man skriver til dem (også til Inge Haunstrup Clemmensen) for at bede om kildehenvisninger til de forskellige påstande de kommer frem med i medierne... får man enten intet svar eller henvisninger til håndplukkede statistikker (fra udlandet fortrinsvis), der i mellemtiden har været udsat for nærmere granskning og afvist af, den selvsamme forskerstand (undt. Kræftens Bekæmpelses), som værende ikke aktuelle eller direkte misvisende... eller forkerte.

At tage denne kamp op mod Kræftens Bekæmpelse - kampen mod deres mediehåndtering samt det usandfærdige SPIND de udsender i medierne, for på denne måde at forøge deres egen gennemslagskraft og score flere donationer fra den skræmte befolkning... ja, det ville kræve, at man skal nærmest hellige sig opgaven på fuldtid, uden at man har tid til andet ved siden af....

Vi har haft det op at vende før bl.a. her: http://www.overgangsalderen.net/foru...ead.php?t=8962 og her: http://www.overgangsalderen.net/foru...ead.php?t=8096

I mellemtiden lever og arbejder selveste Inge Haunstrup Clemmensen OG hendes sagesløse kollegaer lige ned under kraftfulde (kræft-fremkaldende?) UMTS-mobilmaster - placeret direkte på taget af Kræftens Bekæmpelses bygning på¨Strandboulevarden i København.... Hele fire (4) stykker mega-UMTS-master, der udsender 3. generations mobilstråling til alle i denne bygning.... INKL. oraklet Inge Haunstrup Clemmensen....

.... det mener jeg efterhånden, at man kan høre på hende.... for enten undervurderer hun skrækkeligt intelligensen i befolkningen idet hun udsender det ene efter det andet budskab, konstrueret således at det kun kan appelere til de letskræmte, der skal have dem en "fører" til at fortælle hvad de må eller ikke må....

....eller.....

..... er har hun efterhånden så mobilstrålings-ristet forstand, at hun reelt selv tror på det hun plaprer løs med .

Journalister inkl. DR`s er heller ikke særlig bevændte... Specielt da jeg hørte "nyheden" flere gange i radioavisen i dag, hvor man havde klippet en lille del af hele interwievet med en sagkyndig fra Byggeforsknings Instituttet.... hvor den stakkels mand faktisk havde fortalt, at de der har problemer med INDsivningen fra naboer er også de samme, der ikke lufter ud nok og hvor denne udeladelse forårsager undertryk i deres boliger, hvorved der indsuges "brugt" luft fra naboboliger i etageejendomme.... Men netop denne pointe fremgik IKKE af DR`s udlægning af "nyheden". Uhadada!

Kræftens Bekæmpelse burde i denne sammenhæng - agitere mere for udluftning end for røgskræk... fordi hvis vi antager, at der ikke bliver røget tobak i boligerne - er den hellige grav slet ikke velforvarret fremover.... idet mangelen på "ude-luft" består og folk vil fortsat kun "bytte" indeluften med naboerne, med alt dette indebærer af allergener, lugtgener, hundehår, støvmider m.v.

Men kampagnen for frisk luft i boligerne giver IKKE donationer i kassen hos Kræftens Bekæmpelse.... Det gør derimod alskens skrækkampagner, der IKKE er tilrettelagt af forskere - men spindoktorer - Kræftens Bekæmpelse har adskillige stykker af i sit brød...

Kræftens Bekæmpelse forment adgang til mit hjem!!!
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    54

Standard Re: Nu må de snart holde op!

Ja det er en langt ude debat som køre mange steder på nettet, og utroligt at folk vader i med begge ben , selvfølgelig er det ikke godt at ryge ej heller for vores omgivelser , men at jeg er med til at tage livet af min nabo det vil jeg nu ikke vedkende mig :twisted:

Og utroligt i et land hvor så mange lider af stress, det er sundhedsskadeligt det ved alle, men alle politikkere kunne godt tænke sig at få arbejdstiden op , til skade for folks helbred, et land hvor børnefamilier er dem der køre i de aller ringeste biler fordi afgifterne skal være så høje at hvis ikke man er rigtig godt ved muffen så har man ikke råd til en bil der kan køre langt på literen, et land der er forgangsland hvad ang biobrændsel men hvor forsker ikke kan få penge til deres forskning og må til udlandet , et land hvor kun en politikker kan køre i hybridbil, et land hvor man ikke vil være med til at give sund skolemad til alle men kun til dem som kan betale ...

I sådan et land vælger man at tage fat i hvor meget man skader sin nabo hvis og så frem man ryger... det er da langt ude ....

Mon ikke man skulle tage fast i det vigtigste først (sagde hun og tændte sin smøg ) 4:

Bookmarks

Regler for indlæg