Side 1 af 2 12 Sidste
Viser resultater 1 til 10 af 14
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard Så er alle julegaver i hus....

Så er alle julegaver i hus.... på nær een . Den eneste jeg ikke kunne skaffe over Nettet og skal den tunge gang efter - til en lædervarebutik (skriver ikke mere om hvad og hvor, fordi jeg ved at Junioren kigger herind en gang imellem og skulle nødig få nys om sine julegaver i utide).

En ting er i hvert fald sikker! Der er no way, at jeg ville være i stand til at finde og skaffe disse ting, jeg ved vil gøre lykke - hvis jeg skulle afsted flere gange over mange uger.... og ellers "nøjes" med at handle, hvor jeg kunne komme til, uden ligefrem at skulle ud på flere rejser mellem byerne....

Min valgfrihed og omfanget af granskningen af priserne er blevet forøget i en uhørt grad af, at jeg kan bevæge mig frit på Internettet. Skulle jeg gennemføre samme indkøb inkl. "research" på den almindelige måde: ved at køre ud til de forskellige butikker og/eller foretage telefoniske forespørgsler - er det sikkert, som amen i kirken, at det højst ville være kun delvis, at jeg kunne opfylde de juleønsker jeg opfangede og har noteret mig i løbet af året..... Desuden ville den samlede pris for julegaverne være, helt sikkert - meget højere.

Et typisk eksempel kan være en spontan julegave sendt afsted i går, indeholdende et par bøger fra mine egne boghylder. Bøger, jeg selv sætter pris på og ville ellers ikke kunne drømme om, "bare" at forære dem væk.... Men et lille smut på Antikvariat.net gav pote og de samme bøger jeg havde pakket og sendt afsted i går - i dag ankom fra et Antikvariat i Egå og til en "brugt-pris", hvilket dog ikke var det primære.... men mere, at få "erstattet" de bøger, der var sent afsted.

Det ville være betydelig mere svært, idet den ene bog er faktisk udsolgt fra forlaget og kan ikke fås ved et besøg hos en boghandler i nærheden. Så på denne måde kan man faktisk gennemføre en masse af gode hensigter og finde netop de ting, man har brug for - uden samtidigt at køre i kilometersvis samt svæve i usikkerhed om det man finder for enden af vejen , også er det man leder efter. Så hurra herfra - for Internettet!

Nærmere om hvad og hvor - mht. til julegaverne herhjemme - det skriver jeg meget gerne om, men først efter Juleaften.

Hvad så piger? Er I færdige med juleindkøb eller skal I først til dèt?
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    57

Standard Re: Så er alle julegaver i hus....

Uha... det var lige en til min ligtorn... Jeg mangler 4 gaver, 2 små... den ene til min "pap"far og en anden lille ting til min mor, så mangler jeg til min datter og en lille ting til min søn ( der har jeg det vigtigste ), men datteren er et kæmpe problem, og det er nok en jeg først når lige inden jul men ellers har jeg styr på det HELDIGVIS.... Selvom at jeg elsker at købe gaver, så er jeg mest glad over at de fleste er i hus inden december
    Knus fra Helle

Guest avatar
    Bea Gæst

Jeg har næsten også købt alle julegaverne. Mangler til mit pap - barnebarn og svigerdatter. De skal købes på mandag, hvor jeg skal på juleindkøb og spisning sammen med min veninde. Vi har gjor det til en traditon at mødes i julemåneden. Det er så dejligt at gå lige så stille rundt og prøve og komme i julestemning.
    Har sat nisser op herhjemme. Mit barnebarn er hos os i dag og skal sove til i morgen. Den pige kan få mig i godt humør, og jeg nød da også at købe julegave til hende. Hun ønsker sig pigeting. Hun er efterhånden meget piget. Vil gerne være fin og lege med dukker. Vi har købt en lækker babydukke med lift, lidt tøj, bler, babyalarm. Hun efterligner og synes det er så sjovt at nusse om dukken, nøjagtig som vi nusser om hende. I dag kom jeg til at tale med mad i munden. Hun sagde "mormor vent lige lidt til du har tygget af munden". Hun ved godt hvordan det skal være.

De andre julegver nød jeg selvfølgelig også at købe. Jeg kan godt li`at gå og finde noget de forskellige ønsker sig.

Håber i alle nyder gaveindkøbene. På et tidspunkt gav jeg mig ikke tid nok, og så fik jeg tit købt noget, som jeg bagefter fortrød. Nu er jeg meget omhyggelig og det er som om det skaber julestemning at lægge hele sin sjæl i det.

Desværre er jeg ikke så god til at købe over nettet endnu, men måske kommer det? Kan nu også godt li`at spadser rundt og se juleudsmykningen så..............Det eneste jeg synes er svært er de lange køer, der er her op til jul. Jeg bliver svedig og svimmel, men jeg øver mig på ikke at gå helt i selvsving. Jeg kan godt li`de butikker, som bruger lidt tid på at lave smukke pakker. Det er jo de rene kunstværker de kan skabe, hvis de giver sig tid til det.

Hyg jer med juleriet piger.

Knus Bea

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Citer Oprindeligt indsendt af Helle Se indlæg
    Selvom at jeg elsker at købe gaver, så er jeg mest glad over at de fleste er i hus inden december
    Jeg er pisket til at komme tidligt fra start, idet herhjemme fejrer vi også sønnens fødselsdag i december... den heldige rad Så jeg "hænger" lissom på noget mere, end hvis det "kun" var Jul.

Det bliver så på mandag, at det bliver taget hul på gavebunken herinde... og så bliver der, det mindre at fragte over Broen til Juleaften i Sverige

Citer Oprindeligt indsendt af Bea Se indlæg
    Desværre er jeg ikke så god til at købe over nettet endnu, men måske kommer det?
    Det kommer, det kan jeg love dig.... Det er sværest at gøre det de første par gange eller tre, når man debuterer.... Man forestiller sig, at der står mindst hundrede hackere på lur og før man har set sig om - er ens konto tømt for penge.... Men i modsætning til det virkelige liv - kan man altid lade transaktionerne gå tilbage, hvis der er noget galt med handelen. Og dèn med hackere kan man undgå, hvis man fører musen over hængelåset i adresselinien os se om der kommer info om at denne overførselskanal er certificeret.

Jeg har dog været ud for, at der ikke var krypteret overførsel af indbetalingsdata og i disse tilfælde afstår jeg fra handelen, uanset hvad jeg fandt og til hvolken god pris.

Ha` en god tur med veninden
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Norge
    Alder
    63

Hei!

Jeg har også handlet inn alle julegavene - bortsett fra en. Og jeg har handlet i butikker, selv om jeg hater å gå der. Neste år tror jeg det bli netthandel ja. Hvorfor har jeg ikke tenkt på det....?

Den julegaven jeg er mest fornøyd med er gaven til min lille niese på 10 år:

Jostein Gaarder med "Julemysteriet". Jeg vet at hun vil elske den. Hun leser mye.

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/pr...duktId=1887534

I går hadde butikkene på stedet her åpent til kl 24 - med diverse tilbud. Jeg orket ikke ta turen ned til sentrum. Der er så mange mennesker og slikt stress....at det tar aldeles julegleden fra meg.

Prøver meg på nett på den siste julegaven jeg mangler. Super idè!

Kram og knus
    The Law of attraction: “Du bliver hvad du tænker”!

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    57

Jeg havde besøg af min søster, niece og niecens 3 børn i dag, det er ellers rigtig længe siden de har været her, og inden jeg fik set mig om var Lea barnepige for ungerne mens vi voksne kørte i Metro for at handle, det var åbenbart det eneste sted man kunne opdrive en kalkun, jeg har ikke været i Metro siden jeg var i kantinen så det er noget siden, man bliver helt kulret over det sted og særlig en søndag, men jeg fik da købt de 2 små gaver, en til min mor og en til min papfar, så nu mangler jeg en lille ting til Allan og så Leas inden jeg fik set mig om havde min søster og niece handler for næsten 2000 kr, jeg kunne styrer mig og havde KUN brugt 280 kr
    Lea fik et abonnement på Olivia, et pigeblad som hun er meget glad for i adventgave i dag, så det kunne godt bruges , jeg mangler så de sidste 2 adventgaver, men der finder jeg nok noget i løbet af ugen (håber jeg)
    I morgen skal vi nok hygge med at lave dekorationer, det plejer vi at gøre 2. søndag men nu havde vi jo gæster det meste af dagen så det bliver i morgen.

Forsat god søndag selvom at den er ved at være slut
    Knus fra Helle

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    53

Så vil jeg også blande mig

Jeg tror næsten at jeg har det meste i hus, men hver gang jeg tror det så er der et eller andet jeg mangler

Jeg prøver også at klare alle julegaver over nettet, og som Anina skrev andet sted i tråden
    Man forestiller sig, at der står mindst hundrede hackere på lur og før man har set sig om - er ens konto tømt for penge.
    .

Øhh ikke her, jeg behøver ikke nogen hacker for at lænse min konto det klare jeg så fint selv

Her i huset ender det altid med at folk er opfindsomme og giver ungerne penge , det hader jeg (og det ved resten af familien) julen høre der gaver til og det skal være rigtige gaver under træet ...

og familiens måde at komme uden om den på er at give mig pengene, og kors der elsker jeg altså nettet ....

Men i år har jeg lavet noget anderledes , normalt skriver jeg ned hvor mange penge jeg får af hver enkelte og så køber jeg noget der svare til det beløb , men i år fik alle at vide at det var slut...

Jeg har gjort det at jeg har samlet alle pengene i en stor pulje (for hver enkelte unge) og så hakker jeg mig igennem ønskeseddelen, det vil sige at selv om man har afleveret 250 kr så kan man godt risikere at stå for en ting til 179 kr feks , og kors det skulle jeg have gjort for længe siden, for det er da meget nemmere

Der har godt nok været lidt miner fra nogle enkelte i familien , der mener at giver de 250 så er det , det at gaven skal koste, og ja det har de så fået ret i og så har de fået besked på at købe selv ...

He he også var det pludseligt ikke så vigtigt mere, så jeg har overstået indkøb fra hovdeparten , der er så lige kommet farmor og farfar til i går og mormor og hendes halvdel kommer til i weekenden , men tro mig det kommer også til at foregå over nettet , og ved lige hvad det skal være , så det er ikke noget problem...

Jeg kender mange der syntes at jeg er åndsvag at påtage mig indkøbene men jeg elsker det faktisk især efter der er kommet internet til ....

Men ok har altså måtte ud og rende efter nogen af dem og det har jeg kunne mærke ....
    Men glæder mig til at se ungernes ansigter juleaften, jeg får ikke selv julegaver det har jeg ikke gjort i mange år , jeg vil heller have at de penge bruges på ungerne i stedet for ....

i weekenden var jeg ude og købe playstation 2 til min datter og der måtte jeg altså i forretning , for de var udsolgt over største delen af nettet så det opgav jeg.

Hendes far og jeg blev enige om at splejse til hende om den da det var hendes højeste ønske og det ikke stod på mit budget at sende 1000 kr efter sådan en ..

Hun skal holde singstar fest (hun tror hun skal låne af sin veninde ) i feb så hun måtte jo også have et singstar med mikrofoner det splejsede hendes storebror og min kæreste så om

og så skulle der jo memory kort til også (der lagde jeg ud for farmor og farfar ) selv om jeg af princip ALDRIG lægger ud, det har jeg brændt mig på et par gange , men ved at de IKKE vil skylde mig noget, så de skal nok få betalt he he ...

men jeg er lidt spændt på at se hvad hun siger til sit reduceret gaveantal juleaften , hun er ikke lige vant til at der ikke er så mange gaver, men tror nu at hun er stor nok til at forstå det ....

og kender jeg alle ret så er der altid en lille ekstra ting til hende fra div tanter osv som vi ikke er på gaver med ...

Jeg måtte også i Jysk efter en kontorstol til den mindste af knægtene , men alt andet er købt hos smartguy , og tro mig han skal være glad for at det er mor her der køber for de andre, jeg ved at ingen andre kunne bære at købe en trøje til ham til 700 kr he he ....

Han har fået hele sin ønskeliste opfyldt så han bliver glad ( jeg troede at jeg var færdig med at pakke ind , havde glemt at alt hans tøj først kom i morgen )

Så har jeg ellers kartet byen tynd efter et plastik juletræ og havde nu givet op, nogen havde stjålet det jeg har i sommers da der var indbrud i mit skur , det opdagde jeg først da jeg skulle bruge det....

Jeg havde givet op, men så tilbød Anina den dejlige tøzz at kigge efter et til mig i metro og ellers ender vi med et ægte juletræ ( det bruger jeg ellers ikke nej ) 4:

Den største af mine sønner er den nemmeste for der holder princippet om penge ikke , vi har simpelthen skrabet alt sammen vi kunne i løbet af året (han havde en gammel computer som han forærede kærsten som så solgte den og gemte pengene til sønnen) og alle julegavepenge er også røget til kærsten så nu er vi oppe på små 3000 kr ...

Min søn ønsker sig over alt et fladskærms tv ... han har en god indtægt hver månede men i stedet for at lægge penge til side så bliver han nød til at have en ipod , en ny jakke , bukser , tøj , frisør , by tur , grillmad OSV så han får aldrig lagt penge til side....

Jeg under ham alt hvad han bruger sine penge på , han har januar med til at smide om sig med penge , så har han lavet en plan for resten af året , (han har sabbat år og tjener godt, så derfor har han små 10.000 til sig selv om måneden når regningerne er betalt )

men fra feb ryger de ind på en konto så han kun har at leve for som var han på su , på den måde vænner han sig til det igen , til han skal starte på seminar , og han har købt masser til sin lejlighed i den tid han har arbejdet, betalt sin gæld og gjort sig det hyggeligt....

Så nu kan han optage studier og nyde at have et godt hjem at komme hjem til i de skrabede tider, og han har så fået lagt til side, så han ikke behøver at vende og dreje en hver ti øre...

så han får penge til et tv , så skal han selv kun smide 1000 kr i , det vil sige at han vil få sit tv i januar , så jeg ved han bliver lykkelig ....

Så som i nok kan se så er jeg ved at være ved vejs ende og godt det samme for jeg er ved at være godt brugt he he

og nu vil jeg smutte i seng , jeg ved ikke hvorfor det altid bliver en roman når jeg lige vil sige et par ting

så hvis i ikke er faldet i søvn endnu , så ønsker jeg jer alle en rigtig god jul

Knus Hejdien

PS trøst jer med at det er på skrift , jeg snakker lige så meget i virkeligheden *GG*

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    57

He He Hejdien....Vi er fuldstændig enige Jeg er også stor modstander af penge og gavekort i julegave, der SKAL gaver til
    Jeg havde også "drømt" om at Lea skulle have en ps 2 til jul, men jeg har bare ikke kunne finde pengene, hendes far er desværre ikke til meget hjælp, der får hun 300 ( som han sender til mig ) så køber jeg et eller andet hun ønsker sig og skriver fra Mor og Far på gaven, det er vigtigt for Lea at vi begge står på gaven så sådan har det altid været, hendes farmor sender 150 kr ( der er ingen "prisstigning" der, det har hun gjort siden Lea blev født ) Nå men jeg har jo en ældre mand som jeg betragter som papfar, og han ville gerne give Lea en ps 2 til jul hun plejer at få FLOTTE gaver af ham, men ligefrem SÅ flot var jeg lidt i tvivl om jeg kunne tage imod, men på den anden side så har han kun Lea, selvom at han har 3 sønner så har han ingen kontakt med dem, der komme kun mig og Lea der, så jeg valgte at se stort på mine "fine" fornemmelser og takkede ja, jeg købte den med Buzzerspil og Buzzers 1299 kr og så har jeg gaveønsker i ALT tilbehør Så af hendes far og mig får hun 2 spil + memerykort, de 150 fra farmor er der købt en CD for, vi var i Bilka i går :ny005 og der stod Lea og "savlede" over det spil som følger med maskinen ( jeg var i tvivl om det var noget for hende ) Det er jeg SÅ IKKE mere jeg tænkte bare YES!! Sidste år fik hun et karokeanlæg som stadig har stor glæde af af sin papmorfar, så den ps skal hun nok få glæde af, hun tror ikke hun får den da jeg ikke har råd og det ved hun 4:
    Jeg har faktisk ikke købt gaver over nettet i år, ellers plejer jeg at købe ca ½delen, men i år har jeg virkelig hygget mig med at farer rundt Jeg mangler en lille ting til min mor, den falder jeg nok over inden jul
    I dag skal jeg til øjnlæge så er jeg uarbejdsdygtig resten af dagen, jeg kan ikke se noget som helst i 6-8 timer bagefter, så det bliver sofadag

Kan i alle have en dejlig dag! jul23
    Knus fra Helle

Guest avatar
    Bea Gæst

Vi havde en dejlig bytur i går. Vi flottede os og gik ud og fik noget og spise. Måske skulle jeg ikke have spist så meget fordi jeg er hjemme fra arbejde idag, fordi maven ikke har det for godt. Nu må vi se, jeg passer på, hvad jeg spiser i dag, så må eg se om jeg kommer på arbejde i morgen.

Nå, jeg kom væk fra det jeg ville skrive. Jeg skulle købe julegaver til svigerdatter og pap - barnebarn. Jeg bestilte et sølv halssmykke til mit pap - barnebarn. Det er sådan et med navn på. Det er et af hendes store ønsker, så jeg glæde mig til at give hende det. (Jeg var heldig, for det var sidste udkald for bestilling). Jeg købte et par lysestager til min svigerdatter. Jeg skulle også købe noget make up. Jeg for rundt fra den ene forretning til den anden, uden at finde det jeg søgte. Nå men vi må se, hvad jeg finder ud af.

Jeg mangler en gave til min far. Han ønsker sig som sædvanligt ikke noget. Jeg tror jeg køber en cd og noget til kropspleje. Hans hørelse fejler ikke noget og han lytter en del til musik. Han mangler også undertøj. Han har bare aldrig brudt sig om bløde pakker, men det er bare så svært, fordi han ikke længere ytrer ønske om noget som helst. Håber vi får en god dag sammen med ham den 24.

Ellers har jeg alt klar, med hensyn til gaver, og det er en dejlig fornemmelse. Næste år kan jeg jo se om jeg skal prøve at købe på nettet. Hvis bare tiden er til det, er det nu også hyggeligt at gå rundt i de julepyntede gader. ´Jeg skal bare huske at komme afsted inden der kommer for mange mennesker. Der var rigitg mange i går, selv om jeg var i byen kl 13.

Da jeg ankom til Storcentret skulle jeg skynde mig og finde et toilet. Jeg valgte et spisested, hvor jeg troede vi skulle spise vores mad. Uheldet var at spisestedet var lukket. Jeg gik med meget små skridt til rulletrappen for at benytte centrets toiletter ovenpå. Jeg flåede nærmest døren op. Ak nej, der var bare en stor kø. Jeg udbrød panisk, at jeg havde svært ved at vente til det blev min tur. Heldigvis fik jeg lov at gå ind på det første ledige. Jeg siger jer. Hvis ikke de havde været flinke, så var min julehandel gået i vasken..............Sådan kan det gå, men heldigvis gik det jo godt.

Jeg kan også bedst lide rigtige pakker til jul, men hvis børnene ønsker sig penge, så de kan spare op til et eller andet, så får de det, selv om det er kedeligt. Jeg bryder mig heller ikke om, at se deres ansigter, når de pakker noget op, som de ikke gider have alligevel. Min mands søsters tre drenge får en lille gave. Søster får pengene for os og fra min svoger og svigerinde, så hun lægger sammen og køber selv.

Det bliver spændende i år, fordi nu er Trine blevet så gammel, at hun rigtig kan lege med ting hun får. Dejligt at være mormor.............

Håber du Helle snart får synet tilbage, så du kan nyde den søde juletid.

Vi ses

Knus Bea

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    76

Mine 2 sy-veninder og jeg har været på juleshopping med indbygget frokost i dag, så vi fik alle tre klaret nogle julegaver samtidig.

Jeg har ledt hele byen rundt efter en blå skjortebluse til min mor, men det har været umuligt at opdrive en, der kostede under 500 kr. Så store gaver giver vi ikke, så nu vil jeg kigge mig omkring i Oslo i morgen. Måske finder jeg noget der. Hvis ikke, må jeg en tur til Odense i næste uge.

Ud over blusen mangler jeg kun en lille ekstra ting til mit barnebarn Lisa, så skulle jeg også have det hele i hus - meeeeen så kommer der lige et par runde fødselsdage den første uge i januar. Min hjerteveninde fylder 50 og en af vore gode venner fylder 60, så der skal jo også lige lidt gaver til.

Vi handler ellers en del over nettet, men julegaverne er alle, på nær en enkelt, købt i butikkerne.

Knus, Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Side 1 af 2 12 Sidste

Bookmarks

Regler for indlæg