Side 2 af 2 Første 12
Viser resultater 11 til 15 af 15
    Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    54

Standard Re: Sådan blev vores Juleaften....

Så vil jeg ønske jer alle en god jul

Jeg er glad for at se at i alle har haft en god jul og sidder samtidig og tænker på hvor meget tradition der er forbundet med julen men hvor forskellig den alligevel er i forskellige familier..

Her er det altid mig der holder julen (min søster bor for langt væk hvis man skal med det offentlige)

i Julen er vi mig min søster mine børn og så kæresten, i år har vi ikke haft hans søn med for han fik selv lov til at vælge hvor han vil holde jul henne og valgte så sin mor , der er over 30 gæster og mange fætter og kusiner som han gerne vil være sammen med ....

I år besluttede jeg mig for at sige nul overgangsalderen (har dog læst med ) nul snak på msn skype eller noget og nul K10 et par dage før jul, jeg ville nemmelig lave alt i god tid til julen, i håb om at jeg ikke ville ligge som en slatten karklud i et hjørne kl 20...

Så det gjorde jeg og da kl var 16 var det bare at dreje på div knapper og så gik maden i gang ...

Jeg havde i år forbudt alle at troppe op før kl 17 (de plejer altid at ville komme i god tid og hjælpe men de går i vejen )

Så kl 17 kom alle mand som ikke bor i huset (3 stk) og vi spiste på slaget 18 , vi fik som så mange andre flæskesteg rødkål og alt det andet man ellers spiser (og ingen her røg til udpumpning ) efter maden tog den ene søn af bordet og ryddet køkkenet mens jeg fik en kop kaffe og en smøg .. .

Også var der risalamande den havde min søster lavet og hun havde sørget for mandelgaven , som sædvanligt var der diskussion mellem børnene som ALDRIG får den mandelgave ingen af dem husker nogensinde at have fået den men så kan de to andre huske at den tredje i hvertfald har fået den , når de endelig holder op med at diskuttere hvem der aldrig har fået den og der falder ro på (så de kan lede efter den ) sørger jeg for at sætte diskussionen igang igen med at sige at jeg ALDRIG har fået den he he ... hmmm det er vist også en tradition , det er jo lige før de unger kan huske tilbage til spædbørnsstadiet (hvor de heller aldrig fik den )

Nå men i år vandt Jeff den (igen i følge de to andre for første gang nogensinde ifølge ham )

Så blev det tid til at lave kaffe og jeff tog så køkkenet og lavede kaffe alt i mens vi prøvede at overbevise den mindste om at vi altså ikke havde plads nok til at man hver i sær kunne tage en pakke og den som så havde fået en pakke skulle pakke den ud og se hvad det var og tage den næste og give den og sådan køre det rundt ....

Jeg ved ikke hvor ideen kommer fra , vi gjorde det godt nok da hun var lille og vi boede i det store hus , men kan hun huske det ??

Men endlig forstod hun logikken i at hvis jeg feks fik en gave og så skulle give den næste , så skulle jeg kravle over moster, hen over bordet , og til sidste skulle jeg lige kravle over kæresten og det var en ret besværlig forhindringsbane

Så der blev opnået enighed om at det var hende og Jimmi der skulle dele gaver ud, men først skulle der synges , og jeg skal hilse og sige at vi ikke er sangglade i vores familie , den store hader at syge , det gør moster også og det gør kæresten også , jeg synger gerne men meget falsk ....

Men selvfølgelig skal der synges, både Jimmi og Stine synger det vil sige de synger for deres skoler til koncerter osv , begge har prøvet at optræde med flere 100 tilskuer og synge solo , de har begge gået til kor og de får begge at vide at de har gode stemmer og er altid med i div opsætninger, begge har været ude og synge i kirker i år , og på plejehjem....

Men synge herhjemme for familien , hmmm det går op i hat og briller , og fnis sjovt ikke...

de ville synge de almindelige julesange men sørme også jul på vesterbro , jul på vesterbro den stod vi andre af på , men så kunne de synge den sammen , det endte med at de lå på gulvet og skreg af grin og diskutterede hvem af dem der sang teksten forkert ....

Så blev det gave tid , og lad mig sige at herhjemme krævede det stratetisk planlægning da min datter havde ønskede sig en playstation 2 og en masse tilbehør til den , man kunne så ikke give hende en hvilken som helst gave for fik hun feks et spil , så kunne hun nok gætte hvad der videre kom, så hun skulle have den playstation først ...

Hun fik så også singstar til , men det viste sig at det havde givet mig et forkert så det har hun bare kunne sidde og kigge på indtil i morgen hvor vi kan få et byttet ..

Jeg får ikke gaver , men fik da alligevel en bodum stempel kande og en the kande af mine unger ( længe savnet ting i mit hjem )

ungerne fik så mange gaver og kun ting de havde ønsket sig , så de var godt tilfredse

og kl 24 var det så slut og alle var mere end trætte ...

I går var jeg så over og drikke gløgg og kaffe med min veninde og sige god jul til hende og hendes forældre , vi har kendt hinanden siden jeg var 10 år , vi har boet sammen da vi flyttede hjemmefra ( en lang historie hun er et par år ældre end mig og hendes familie har altid været der for mig , også da jeg som 15 årig ikke havde noget sted at bo og måtte bo på gaden, men det fortæller jeg om en dag )

I hvertfald så er det sådan at vi stadig har forbindelse til hinanden også selv om vores liv har udviklet sig meget forskelligt , vi har begge været med til første barns fødsel og er begge to gudmor til hinanden først fødte , så god jul det skal der siges...

bagefter fik jeg den geniale ide at jeg ville gå op og se om kærsten var helt bombet, han sad og fablede om at han godt kunne tænke sig at rykke om , og hvad er bedre end at flytte om til at få julefedtet af ? he he ...

så jeg sagde lad os komme igang og kl 19 var vi færdige og kunne ikke stå oprejste he he ... men færdige det blev vi , så var det lige at drøne ned til mig og få mad sammen med de sultne børn ... og kl 22 besluttede vi os for at slappe af og se film, jeg tror jeg var så træt og øm at jeg slet ikke vidste hvor i verden jeg befandt mig , så igen kom jeg med en af mine gode ideer, jeg ville se den film der var om Tsunamien på tv 3 kærsten ville se den om soldater i krig , så han gik hjem og så den , jeg så den med Tsunamien sammen med datteren og mine sønner ville være sammen hjemme hos den ældste søn....

Så kl 24 var min søn hjemme igen og kunne passe sin lillesøster , og jeg gik over til kærsten og drak varm kakao og så rush hour 3 og en gyser ..

Hjemme igen kl 4:30 også var det at jeg lige vågnede op kl 12:30 i dag :o

Så i dag har jeg IKKE tænkt mig at lave det mindste der kan anstrenge mig og vil nu gå i bad

Det var så vores Jul, næste år skal mine unger være hos deres far og jeg er allerede begyndt at tænke over hvordan jeg skal sige at det ikke kan blive til noget , mine ældste er voksene og gider ikke, de plejer at tage med for deres lillesøsters skyld, men hun vil heller ikke være hos sin far mere, så jeg håber at han kan forstå det ...

men det er der heldigvis et helt år til at finde ud af og skal også lige se om min datter skifter mening

God jul til jer alle sammen , nød at læse jeres julefortællinger

Guest avatar
    Bea Gæst

Citer Oprindeligt indsendt af Helle Se indlæg
    Kære Bea
    Dejlig at du har haft en hyggelig og dejlig jul hvor du har nået det du skulle, og selvfølgelig er din far kommet i seng i god tid, og jeg tør godt love dig at han med garanti har haft en dejlig jul
    Også dejligt at du har haft en god jul. Julen kom også, selv om du havde så travlt med at hjælpe din pap far. Det kan godt være det er alderen der gør os lidt mere følsomme, jeg har også i den her jul haft nemt til tårer, vi er blevet nogle gamle skrøbelige madammer Min dag i dag er gået med glædeståre og så pludselig triste tåre og jeg kan ikke sætte finger på de triste.... sådan plejer juledag ikke at virke på mig Så jeg tror det er alderen der sætter sine spor

Jeg tror også det er alderen, er, at det er bedre end det har været de sidsie år. Et eller andet sted, har jeg været så hård indeni. Det har nok været nødvendigt, for jeg ved at det ikke er sådan jeg er. Jeg vælger at glæde mig over at disse følelser er i mit indre. Det andet er så tomt så tomt.

Jeg er altså også sikker på, at far har haft en god juleaften. Jeg er godt klar over at jeg skal passe på ikke at se spøgelser, der ikke er der

Håber du vil nyde de sidste juledage Helle

Knus Bea

Guest avatar
    Bea Gæst

Hjæææælp jeg ved ikke hvad det er jeg sidder og laver. Det er vist den forkerte kodeknap jeg har brugt?

Bea

Registreringsdato
    Dec 2006

Citer Oprindeligt indsendt af Bea Se indlæg
    Hjæææælp jeg ved ikke hvad det er jeg sidder og laver. Det er vist den forkerte kodeknap jeg har brugt?

Bea
    Rolig nu
    Der er også mange knapper at holde styr på.... Det er rettet nu

Guest avatar
    Bea Gæst

Citer Oprindeligt indsendt af adminVB Se indlæg
    Rolig nu
    Der er også mange knapper at holde styr på.... Det er rettet nu
    Tak for hjælpen

Side 2 af 2 Første 12

Bookmarks

Regler for indlæg