Viser resultater 1 til 6 af 6
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard Bytte julegaver....

Hold da op mand!

Har alle mennesker mon, alle sammen fået forkerte gaver?

Jeg skulle bare handle nogle få dagligvarer på vej hjem fra jobbet. "Smutter bare i en fart i supermarkedet, få det overstået og så afsted hjem.... træt og... træt," var, hvad jeg omtrent havde tænkt, mens jeg susede hen ad motorvejen og "tænketræt" prøvede at huske, hvad det var jeg skulle have med hjem.... Hmm... det endte med, at jeg var inde i hele 3 supermarkeder og alligevel kom jeg tomhændet hjem

Der var så mange mennesker alle steder. Mennesker, der stod tæt som sild i tønden og ventede på, enten at deres nummer var kaldt op eller - stod de bare i en ålelange kø, der havde snoet sig, så en udenforstående ikke kunne se, hvor køen endte og hvem var den sidste. En forgård til helvedet, siger jeg bare!

Det endte også med, at jeg, alle tre steder, opgav at kæmpe mig frem til indgangene til butiksarealerne. Det var nærmest umuligt, medmindre man brugte albuer til alle sider.

SÅ meget, er der ikke nogen varer jeg har brug for, at jeg skal finde mig i at skulle skubbe mig frem i mylderet. Det så ud som om hele Danmark skulle bytte gaver og set i dette lys, tænker jeg så lidt nærmere over - hmm... hvordan var det, for så mange, at sidde i julestuen og pakke sine gaver op.... Lige nu føles det som om, de fleste julegaver man havde pakket ud, var forkerte. Hvis man skal dømme efter det hobetal af folk, der skubbede, råbte, skændtes eller bare så sure ud.

Jeg skal, i hvert fal ikke på indkøb foreløbigt! Ikke tale om. Hold da op , hvor var det ubehageligt at blive klemt til og fra alle sider, mellem andre mennesker og - ikke kunne komme fri når man selv vil.

Gad vide, hvordan de fleste så ud Juleaften, da de pakkede de "forkerte" gaver ud....? Og hvorfor mon køber så mange mennesker, så mange forkerte julegaver?
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    57

Standard Re: Bytte julegaver....

Ja jeg giver dig fuldstændig ret!!
    Lea havde fået 2 bluser som skulle byttes, så havde hun fået 2 gavekort som SKULLE bruges i dag Det barn kan bare ikke tåle at have lidt penge på lommen Så hun drog afsted til centeret, i første omgang med en veninde, og kom TOMHÆNDET hjem 4: Der var ikke noget hun kunne bruge sagde hun.... Men en masse mennesker som var mere eller mindre småsure allesammen. Hun havde også lige afleveret nogle bøger på biblioteket ( forklaring på dette følger om lidt )
    Nå så skulle hun jo lige finde sin pung og de 2 gavekort så vi kunne tage i et andet center, og VÆK var det ene, vi ledte højt og lavt og det var pist væk, så vi tog turen som hun havde gjort med veninden, UDEN at finde det gavekort Da vi så kom til centeret ligger biblioteket lige ved siden af og det slog mig det kunne jo være at hun var kommet til at ligge det ind i en af bøgerne, så vi spurgte lige om de havde fundet det, og vil i tænke jer, den unge pige gik ned og fandt Leas gavekort som var kommet med ved et uheld, og glad var ungen jo. Så kunne vi jo ligeså godt gå i centeret og bruge det.....
    Det ville jeg så ønske at vi ikke havde gjort!! Hold da op!! Folk var fuldstændig gale!! maser og puffer, er sure og tvære og de stakkels ansatte måtte bare ligge ryg til både det ene og det andet, godt det ikke er mig!! Nå men Lea (som i første omgang ikke fandt noget ) fik byttet de 2 bluser til et par "fede" jeans, de kostede lidt mere end hvad der var til, så hun brugte lige de sidste penge hun havde
    Så ned i H&M, der havde heller ikke været noget i første omgang men nu var der pludselig en top og en bolero som hun måtte have.... hun vidste liiige hvor det var, sjovt nok kostede det også lidt mere end hun havde tilsidst i Fona, hvor hun havde 150 kr ( og brugte 200 ) Lige nu sidder jeg med en fornemmelse af at jeg er blevet "snydt" Jeg tror at af alle mennesker i centeret var Lea og mig de eneste der hyggede os
    Heldigvis har hun snart fødselsdag så jeg trækker det hun har brugt fra hendes gave Det ved hun bare ikke endnu 4:
    Jeg fik heldigvis ikke noget der skulle byttes!!
    Knus fra Helle

Guest avatar
    Bea Gæst

Sikke et "gedemarked" og gad vide hvorfor der er så mange der er sure og stressede. De burde jo være glade i stedet for. Gaver er jo købt for at glæde hinanden og ikke fordi mennesker i irritation skal stå i kø for at få dem byttet. Jeg er godt klar over at mange gaver er købt, bare sådan for at få det gaveræs overstået, men jeg synes at uanset hvad jeg får, så bliver jeg glad for det. Jeg går ud fra at giveren mener det godt.

Jeg har selv prøvet at købe gaver i sidste øjeblik, sådan nogle "hovsa gaver", men har altså fundet ud af, at det ikke er godt. Synes selv jeg er blevet ret god til finde lige netop det, som " mine" gerne vil have. Jeg har nemlig også fundet ud af at min glæde som giver er meget større, når jeg jeg giver mig tid til at tænke, når jeg går rundt og kigger. jeg får helt ondt af de stakkels mennesker som ikke giver sig tid, eller som slet ikke har tid. Det er efterhånden et tomt men travlt land vi lever i.

Tror altså at mange er så pressede op til jul at de bare køber og ikke har tid til at have "hjertet" med. Det er ærgerligt når julen bliver til noget tilfældigt som bare skal overstås.

Det var da godt at du Helle og Lea hyggede jer og at i fandt gavekortet. Det er et helt under at i finder det igen. ´Heldigvis har Lea " snusfornuftig" mor.

Håber at i alle har fået gaver i er glade for.

Bea

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Norge
    Alder
    63

Det siste på "bytte julegaver-fronten" ble servert på nyhetene i dag. Man legger rett og slett gaver ut for salg på nettet....

Ellers et tips til matvarehandel i disse dager: De har ganske stort utvalg på bensinstasjonene. Jeg dro dit i dag, og der var ikke kø...
    The Law of attraction: “Du bliver hvad du tænker”!

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    76

Vi var i Rosengårdcentret i dag. Vi skulle alligevel gennem Odense, og da min mand havde fået en bog, som han havde læst, og som ikke kunne byttes i Nyborg, kunne vi jo lige så godt få det gjort i Rosengårdcentret, som vi alligevel skulle forbi, og hvor vi vidste, der lå en Bog & Idé.

Det var fuldstændig vildt. Man havde hyret hjemmeværnspolitiet til at regulere trafikken på parkeringspladsen. Alligevel var vi heldige, for lige idet vi kørte ind i en parkeringsrække, var der en der kørte, så det gik jo ganske smertefrit.

Da vi havde fået os moslet gennem noget i retning af en mio. mennesker (sådan føltes det i hvert fald), nåede vi frem til Bog & Idé - troede vi! De fortalte, at det var 3 år siden, de havde skiftet navn, så det er jo ikke et sted, vi besøger ret ofte.

Nå, de var nu meget søde, for de ville da godt bytte bogen alligevel, idet de også solgte den i butikken, så det var ikke så slemt, og mange mennesker var der heller ikke derinde.

Herefter styrede vi direkte i kælderen, hvor Fakta ligger, og der var næsten ingen mennesker, så vi fik lige købt det ind, vi skal bruge i morgen, hvor min søn og hans familie kommer til frokost. De bliver til lørdag, så der skal jo lidt til.

Selvfølgelig var der byttekø mange steder, men ellers så det ud til, at langt de fleste bare skulle have tiden til at gå med deres børn. Keder de sig mon derhjemme? :ny005

Jeg har ikke fået gaver, der skal byttes. Det gør jeg kun, såfremt størrelsen ikke passer, hvis det er tøj, jeg har fået.

Næste gang jeg skal handle, bliver det i vores lokale Aktiv Super! Der kan vi altid komme til!

Knus, Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    54

Hej alle sammen og godt nytår

Vi havde herhjemme heldigvis kun en gave der skulle byttes. men det var da godt nok den værst tænkelige af dem alle ...

Stine havde jo fået sin playstation 2 og sit længeønsket singstars sjovt nok så havde jeg ikke lagt mærke til at man kunne få dk singstars og engelske og jeg havde købt et engelsk...
    Men det kunne hun godt leve med sagde hun , og glad sprang hun op juleaften og havde slet ikke tid til at tale mere med os, hun skulle op og synge med Jimmi..

Efter en ½ time kom de slukøret ned de kunne ikke få det til at virke og Stine havde opdaget at det var et til playstation 3 vi havde fået fat i , det er altså bommer ..

Hun har playstation 1 og mange spil til den, så dem kunne hun spille men det ville hun ikke så alle helligdage sad hun i en stol og sukkede melankolsk ...

Vi aftalte med min søster at vi ville tage en shoppe tur (for den gave var den eneste der var forkert ) fredag når hun havde fri for arbejdet og stine og hendes veninde så kunne tage med så kunne vi få en tur ud af det...

Men onsdag aften lavede jeg så de planer om for syntes altså det var synd for Stine at hun ikke kunne komme til at synge, lånte min venindes bil og stine og jeg kørte ud i en monster kø i el-giganten og vi fik heldigvis byttet spillet selv om det var åbnet, tænkte fedt så kan hun jo få det dk spil i stedet for, men det havde de bare ikke med 2 mikrofoner ....
    Så det blev et engelsk igen...

Hun havde selv 400 kr så hun ville købe et singstars på dansk...

Hun fandt så et men de koster jo 350 så de lavede et godt indhug i hendes finanser...

Så jeg forbarmede mig over hende og sagde at jeg ville betale de 100 kr, og tænk sig så var det kommet på udsalg samme dag , de havde bare ikke ændret prisen på det, så hun kom kun af med 200 for det og mente at jeg havde lovet at give de 100 så det gjorde jeg altså

Vi skulle lige ind forbi Jysk da de havde tilbud og rigtig gode tilbud her fandt hun en ny stol til sit computerbord og den var sat ned fra 600 til 200 så den måtte hun have , men de havde ikke flere kun den i udstillingen så den fik hun også til billige penge, så hun var rigtig glad ...

nå ja når jeg siger at ikke andre fik byttegaver så passer det ikke helt for det gjorde drengene , det vil sige at de fik den samme parfume , og de vil altså ikke gå i det samme (heller ikke i parfume ) aldersforskellen er så lille på dem så det er sådan nogen som dem man må kunne kalde soudo tvillinger og de får altid det samme ...

sidste år fik de begge jakke af min kærste og de var ens , og læder jakker af moster de var ens he he ...

i år ville de droppe diplomati og sige at de var forskellige individer så ikke de samme gaver, så Jimmi droppede sin parfume (er ude og bytte den i dag ) men Jeff beholdte den , Jimmi havde også fået et gavekort til matas hvor parfumen er købt så han ville have en parfume han længe havde været lun på , og den er de så ude og købe i dag, han har lige ringet hjem , han har fået den til 50 %rabat

overvejer seriøst at give dem gavekort til næste år selv om jeg heller vil give gaver , for kors hvor er det åndsvagt at man kan få det dobbelte for det halve når forretningerne åbner efter jul ..

Nå men nu er det jo ved at være hverdag igen og kors det glæder jeg mig til , nu skal i aften overståes (jeg skal igen lave mad ) og jeg har ikke lyst og gider ikke havde aflyst det hele hvis ikke det var fordi mine drenge skulle spise med inden de skal i byen .....

Og derefter skal jeg sidde brandvagt det meste af natten , når de tager til kbh har sagt at jeg heller vil hente dem end at de vader rundt det meste af natten og har lånt venindens bil (mod at jeg også henter hende hvis hun ikke kan komme hjem ) så det bliver en taxa nat ....

Jeg håber at i alle får en god nytårsaften og et rigtigt godt 2008

Hejdien

Bookmarks

Regler for indlæg