Viser resultater 1 til 11 af 11
    Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Xylitol - II - erfaringer

En Gæst skrev:

Hej

Jeg ønsker at komme til at skrive med "Anina" om hvor hun køber Birkesød/Xylitol!

Kan jeg blive medlem eller kan I formidle kontakten?

Jeg håber at I har lyst til at hjælpe mig og jeg glæder mig til at høre fra jer.

Kærlig hilsen

Admin svarer:

Det Xylitol-produkt Anina bruger hedder Birke-Xylitol og er et original finsk produkt.

Med venlig hilsen
    Admin/Overgangsalderen.net

Hej piger

Denne tråd er en fortsættelse af den oprindelige xylitol-tråd I kan finde ved at klikke på linket -> Xylitol.

I denne nye tråd her: Xylitol - II - erfaringer skriver vi om alle personlige erfaringer med dette sukkerstof, poster opskrifter, gerne advarsler - hvis noget viser sig at virke anderledes end forventet eller det modsatte - ros - når noget ændrer sig til det bedre, efter at vi er begyndt at omlægge vores "sukker-vaner" fra hvidt sukker og til Xylitol - kort sagt - løst og fast om Xylitol.

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard Re: Xylitol - II - erfaringer

Er startet på xylitol. Da jeg ikke bruger meget sukker, vil jeg bruge det i the, så jeg kan mærke nogle at stoffets gode egenskaber.

Mit problem er søde sager og kager og jeg vil prøve om xylitol kan være med til at svække min trang til at købe kager.

HAr også købt xylitol tandpasta pg har børstet tænder nogle gange med dette. Smagen af tandpastaen er god og jeg synes jeg lettere kan få belægning på tunge og tænder væk. Der er slet ikke gået tid nok til at jeg kan udtale mig om effekten af xylitol, hverken som sødestof eller tandpasta.

Jeg lider af for lavt blodsukker, så jeg håber at det har en effekt der. Dette er ret ubehageligt, da jeg bliver skidt tilpas og får koldsved.

Det er spændende hvad der sker og om der sker noget?

Bea

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Jeg har nu brugt ca. ½ tube Xyliwhite tandpasta Mint, og jeg synes, den er rigtig god. Tænderne føles mere "blanke" og man har en fin eftersmag i munden. Jeg mangler lidt den skummende fornemmelse, når jeg børster tænder, men det er vel bare en vanesag.

En tube holder rigtig længe, så det er i hvert fald mindst lige så billigt som al anden tandpasta.

ylitol har jeg endnu ikke ret meget erfaring med, da jeg kun har brugt ganske lidt. Jeg bruger så godt som ingen sukker i den daglige husholdning, så der går nok lige et stykke tid, inden jeg kan udøse af mine erfaringer.

Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    58

Vi er lige begyndt på tandpastaen, jeg syntes den er rigtig god, men Lea mangler også skummet men hun kommer til at vænne sig til det, vi syntes smagen er god, og føler at tænderne bliver renere, og for mit vedkommende syntes jeg de er blevet pænere selvom at jeg ryger
    Jeg har ikke brugt hvidt sukker siden starten af dec. og det er blevet en god vane at NÅR jeg skal søde noget så er det altid xylitol. Det bedste er at jeg er begyndt på mine havregryn igen, med mælk og "SUKKER" mit blodsukker ligger stadig lige omkring 9, nogle gange 10, men i forhold til inden jeg begyndte på xylitol så er det faldet fra omkring 13 HVER DAG så det hjælper gevaldigt
    Jeg tror så ikke at xylitol og bagepulver er så godt sammen, de gange jeg har bagt kage hvor der skulle en del sukker i og bagepulver så hæver den ikke så godt som hvis man bruger alm. sukker, men jeg er ved at prøve mig frem, med mere bagepulver end der står i opskriften, jeg ved ikke om xylitol er for "tung" til at bagepulveret kan "løfte" kagen.... jeg prøver videre
    Knus fra Helle

Registreringsdato
    Feb 2005

Anne: Jeg har nu brugt ca. ½ tube Xyliwhite tandpasta Mint, og jeg synes, den er rigtig god. Tænderne føles mere "blanke" og man har en fin eftersmag i munden. Jeg mangler lidt den skummende fornemmelse, når jeg børster tænder, men det er vel bare en vanesag.

En tube holder rigtig længe, så det er i hvert fald mindst lige så billigt som al anden tandpasta.

Bea: Jeg har nøjagtig den samme følelse. jeg tror jeg bruger for meget tandpasta, netop fordi jeg mangler den skummende fornemmelse.
    Hvor meget tandpasta bruger du?. Jeg synes nemlig ikke den er så drøj i brug, men at mine tænder afgjort er mere hvide, en de har været længe. Jeg har brugt en halv tube siden jeg fik min for kort tid siden?.

Helle: Vi er lige begyndt på tandpastaen, jeg syntes den er rigtig god, men Lea mangler også skummet men hun kommer til at vænne sig til det, vi syntes smagen er god, og føler at tænderne bliver renere, og for mit vedkommende syntes jeg de er blevet pænere selvom at jeg ryger

Hej

Disse bemærkninger "hører" med i denne tråd: XyliWhite - verdens BEDSTE tandpasta..... hvor jeg vil poste dette indlæg en gang til lige om lidt. Post venligst "tandpasta-kommentarer" derinde, for senere at kunne finde dem nemmere igen

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    68

Citer Oprindeligt indsendt af Helle Se indlæg
    Da jeg fik Xylitol, smed jeg ALT mit hvide sukker ud, jeg er normalt ikke den der smide ud, men med en sukkergris i huset, så var det med at få det væk, så vi bruger kun Xylitol, nu ved min datter godt jeg bruger det, men i begyndelsen fik hun ikke af vide at det kom i hendes morgenkaffe Hun kunne ikke smage forskel, og jeg nyder mine havregryn om morgen, noget som jeg ellers havde droppet fordi jeg syntes de sødestoffer man kunne få til en rimelig pris smagte grimt i rå form, på fredag skal det så rigtig stå sin prøve, jeg skal bage chokoladekage til min datters klasse, og der skal jo bruges en del sukker i sådan en fætter, og det er jeg spændt på

Jeg begyndte med Xylitol i starten af dec. og mit blodsukker er faldet fra 11-12 stykker til omkring 9, jeg syntes min hals er blevet meget bedre ( ved dog ikke om det er Xylitol ). Min datters søde tand er blevet mindre og hun har tabt et lille kg selvom at hun ikke har lavet andet om end ikke at bruge hvidt sukker. Så gå i bare i gang
    Helle

Jeg har faktisk tænkt over, at hvis du har behov for mere "sødt" end dagsdosis af Xylitol giver mulighed for (25-40 gram/dag) kan du jo udmærket supplere med Stevia og med F.O.S.

Stevia søder faktisk lige så kraftigt som aspartam og har en fortrinlig effekt på sukkersyge idet steviosid stimulerer insulin samtidigt med, at den nedsætter blodsukker.

F.O.S. (fructo-oligo-sakkarid udvundet af jordskokker) egner sig fint til bagning og madlavning og regulerer maven helt fint. Meget Diabetes2-egnet.

Man skal bare lære at anvende de "nye" sukre i køkkenet. Stevia (den du har på flaske) er bedst til flydende kost eller tilsat dejen o.l. F.O.S. kan drysses eller anvendes i "fast" mad - og forresten, har du prøvet at bage med Iso-sød ? Det sidste, efter sigende noget af det bedste at anvende i bagværk (ved ikke, har bare hørt det...)

Jeg ved godt, at det her er tråden om Xylitol, men hvis man har en ekstra "sødtand" - er det godt at kende til supplerende alternativer, så man ikke risikerer at skulle på potten af for meget Xylitol.
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    58

Anina
    Nej jeg har ikke behov for mere "sødt" i hverdagen, men i weekenden kan jeg godt få lyst til noget sødt, men så bager jeg et eller andet, jeg har brugt Stevia til pandekager, og de blev SØDE, jeg tror jeg brugte for meget men næste gang bruger jeg en tsk og ikke en spsk iso-sød har jeg ikke brugt endnu, jeg er rigtig glad for Xylitol, og bruger mest det
    Ulempen ved at begynde på en del nyt er man ikke rigtig kan finde ud af hvad det er der virker, men jeg har fået mere energi, og er blevet i meget bedre humør
    Og jeg har faktisk ikke ret meget trang til søde ting, det havde jeg før. Der kunne jeg blive ved at stoppe slik og lign. indebords men det er slut, en anden ting som jeg ikke fatter noget af, jeg har i mange år brugt Bricanyl, i dag slog det mig at den har jeg ikke brugt siden før jul?? Jeg fik øje på min inhalator i reolen, og det slog mig at den har jeg ikke brugt længe, jeg plejer at bruge den et par gange om dagen
    Knus fra Helle

Guest avatar
    Bea Gæst

en anden ting som jeg ikke fatter noget af, jeg har i mange år brugt Bricanyl, i dag slog det mig at den har jeg ikke brugt siden før jul?? Jeg fik øje på min inhalator i reolen, og det slog mig at den har jeg ikke brugt længe, jeg plejer at bruge den et par gange om dagen
    Hej Helle

Det er spændende at læse om dine erfariner. Det er da virkelig godt hvis du ikke mere bruger inhalator.

Du har ret i det er svært at begynde på noget nyt, når man skal finde ud af om et bestemt produkt virker eller ikke virker.

Desuden er det dejligt at høre om din forhenværende søde tand. Jeg vil nemlig gerne af med min. Jeg har ikke købt kager siden nytåt, men det er svært endnu. Håber jeg får bugt med min trang.

Jeg bruger jo også d tox. Hvis jeg står op det halve af tiden kan jeg mærke en snurren og prikken helt andre steder end før. Måske er det også derfor jeg har så meget luft i maven? Ville sådan ønske, du havde adgang til d tox.

Vi får se hvordan det går med os to.¨

Knus Bea

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    68

Ulempen ved at begynde på en del nyt er man ikke rigtig kan finde ud af hvad det er der virker, men jeg har fået mere energi, og er blevet i meget bedre humør
    Det burde være nemt nok at opklare. Du er først startet med Xylitol og kokosolie (kokosolie indeholder jo laurinsyre og denne findes ellers også kun i modermælken og nogle få andre fødevarer. Laurinsyre bekæmper jo både infektioner og styrker immunforsvaret, hvilket er jo en del af formålet med at få modermælk når man er spæd. Vitaminerne er først kommet nu til sidst, mens du havde allerede før fortalt om div. begyndende forbedringer.

Allerede da du havde fortalt om bedre velbefindende et par dage efter opstarten af Scanalka og B-vitaminer - fik jeg den tanke, at det er nok BirkeSød, der er begyndt at indvirke også på andet end blot det sukkerfrie. For hvis du går ind i trådstarteren på den første Xylitold-tråd - vil du kunne læse om hvor bredt dette sukkerstof "rammer" og det er dette sukkerstof, der begynder at vise sin virkning.

Det er jeg - personligt - helt og aldeles overbevist om. Og nej, jeg er ikke spor forbavset over at din inhalator samler støv på reolen. Tillykke med det
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    71

Birkesød er ikke kernesund

"Eksperten" Christian Hovmann, som er - øh - udviklingskonsulent i Viffos – Videnscenter for Fødevarer og Sundhed og professionsbachelor i human ernæring - lader sig citere for at have sagt: "»Birkesød er et tilsætningsstof, E967, der er kunstigt og industrielt fremstillet. Det er ikke et naturprodukt, sådan som det markedsføres, og derfor betragter jeg påstandene i bøgerne som ren misinformation«. Har manden trukket sine diplomer i en automat?

"Birkesød er ikke kernesund" skriver Politiken i dag. Sikken en omgang hø! "BirkeSød" er et produktnavn og Xylitol - er xylitol.

Xylitol er et sukkerstof/sukkeralkohol, der er udvundet udelukkende af saften af birketræer (Finland) og ellers af majs. Og hvis oprindelsen af dette sukkerstof er SYNTETISK - bør Christian Hovmann omgående fyres fra sit job, idet han ikke aner en hujende fis om det, han beskæftiger sig med! BASTA!

At Xylitol har sit eget "E-nummer"?? Og hvad så!? Det har så mange andre OGSÅ helt harmløse, naturlige stoffer også!!

F.eks. har ganske almindelig karamel et E-nummer: E-150(a), eller vegetabilsk kul = E-153, eller rødbedefarver - E-162, eller eddikesyre = E260, eller mælkesyre = E-270, eller Ascorbinsyre (Vitamin C) = E-300, eller Lecithin = E-322, eller Johannesbrødkernemel = E-410, eller æblepektin = E-440, eller Bivoks, hvidt og gult = E-901 - alle sammen er "naturlige tilsætningsstoffer" i fødevarer m.v..... der er nok at tage af... i en skøn blanding af syntetiske og af naturlig oprindelse - læs selv og bliv klogere HER!

Man kan øjensynligt ikke stole på "eksperter", der fyrer sådan noget vrøvl af - hjulpet af den efterhånden ringere og ringere Politiken, hvis journalister åbenbart blot skriver af, hvad de får besked på, UDEN selv at verificere om det, de skriver også har hold i virkeligheden! Om samlebånds-dagblad Politiken og dennes samlebånds-journalister kan du læse, hvis du klikker HER!

Det bliver, fandeme om igen, som det er sket med stevia, amalgam-fyldninger og meget andet - at såkaldte "eksperter" pladrer løst, som om de var betalt af industrien! Og så "en skønne dag" - viser det sig altså, hvilke skader de har anrettet, fordi de såkaldte eksperter havde fastholdt skadelige INFORMATIONER og dermed havde skadet for livet millioner af autoritetstro mennesker! Her er det omvendt! Her kommer de med vildledende info om et SUNDT stof!

Har ikke tid nu, men jeg vender tilbage med mere, idet denne IDIOTI skal ikke have lov til at forblive uimodsagt!

Andres viden og erfaringer:
    http://www.xylitol.net/fi-FI/ - for forskere og andre indenfor tandpleje og tandsundhed - finsk
    https://xylitol.org/ - en hel forening stiftet alene for at udbrede kendskab til xylitol inkl. div. lægers vidnesbyrd - engelsk
    http://en.wikipedia.org/wiki/Xylitol - indeholder mange links til referencekilder - engelsk
    http://www.amazon.com/Sweet-Miracle-.../dp/1591200385 - bog: The Sweet Miracle og Xylitol
    http://www.encyclopedia.com/doc/1O39-xylitol.html
    http://jultika.oulu.fi/Record/isbn951-42-6779-6
    • m.fl.

Lånt fra: http://www.overgangsalderen.net/foru...ikke-kernesund
    • Som kronisk syg gennem en menneskealder, svigtet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
    • Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
    • Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.

Registreringsdato
    Jun 2007

Nu har jeg prøvet Xylitol igennem en længere periode, og jeg vil ikke undvære det.

Jeg har ingen udsving i blodsukker (jeg har ikke diabetes), som før, hvor sukker kunne få mit blodsukker til at falde med et brag, så jeg rystede pga. lavt blodsukker.

Det har jeg slet ikke... heller ikke, hvis jeg en meget sjælden gang indtager noget sukkerholdigt.

Så tak for den gode ide her på siden.

"Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Lignende emner

1. Er der bivirkninger ved xylitol?
    By Bea in forum Ældre kvinders sundhed og sygdom
    Svar: 10
    Nyeste indlæg: 15-03-08, 10:48
  2. Xylitol
    By Tante Ana in forum Ældre kvinders sundhed og sygdom
    Svar: 38
    Nyeste indlæg: 12-01-08, 11:58

Bookmarks

Regler for indlæg