Bemærk: emnet er rekonstrueret efter utilsigtet sletning p.g.a. en teknisk fejl.

Skrevet af Anne: Fre Feb 02, 2007 10:12

http://www.fyens.dk/article/754160

Citer Oprindeligt indsendt af Fyens Stiftstidende
84-årig kvinde stjal sine penge tilbage fra tricktyven
Af Dorte O. Haugaard

En tricktyv fik sig noget af en overraskelse og mistede 200 kroner, da han forsøgte at stjæle fra en ældre dame på Bredgade i Aarup.

Den 84-årige dame havde lige hævet 9000 kroner i banken, da en noget yngre mand på gaden på gebrokkent dansk spørger, om hun kan veksle en tyver. Hun benægter, og tager pungen frem, som for at bevise det. Manden snupper straks de mange penge op af pungen. Men kvinden er lige så hurtig.

- Hvad bilder du dig ind, udbryder hun, stikker en hånd i hans lomme og tager sine penge igen.

Hun får 200 kroner ekstra med i købet og får revet hans lomme i stykker.

Han løber væk i sydlig retning og forsvinder omkring Korsgade og Humlehytten.

Manden beskrives som 170-175 cm høj, 35-40 år gammel, formentlig østeuropæer, almindelig af bygning med kortklippet sort hår og iført en blå vindjakke med store lommer.

Politiet vil gerne kontaktes af vidner til episoden på telefonnummer 6471 1448.
Kom ikke og sig, at gamle damer ikke kan være hurtige! Flot klaret! Er det ikke skønt med en positiv nyhed i avisen for en gangs skyld?

Knus, Anne

Skrevet af Fie: Fre Feb 02, 2007 14:01

Hej Anne DEt giver jeg dig ret i. Jeg syntes også det var frisk gjort af den ældre dame. Det er også beundrings værd at hun var så hurtig til at komme ned i røverens lomme. De 2oo,- kr hun fik for meget , aflevere hun sikkert til politiet. Men som du skriver Anne er det dejligt med en positiv nyhed i avisen. kan du have en god Weekend knus og tanker fra Fie

Skrevet af Anina: Fre Feb 02, 2007 14:08

He, he... og jeg læste et eller andet sted for kort tid siden, at en næsten halvfemsårig dame med stok havde slået en bankrøver fordærvet ved forsøg på bankrøveri et sted i USA. Hun sagde bagefter, at hun blev pludselig så gal på manden over, at han er kommet for at tagen "hendes" penge fra hende... at hun ikke kunne styre sig og fik banket våbenet ud af hånden på ham, hvorefter hun fortsætte med at banke "resten" af ham - til han er blevet tilbageholdt.

Skrevet af Anne: Fre Feb 02, 2007 14:30

Hehe - Jeg læste godt nok om hende med stokken!

Jeg tror også, jeg vil gå med stok på mine gamle dage - den kan være mere effektiv end en peberspray - og så er det ikke forbudt!

Knus, Anne

Skrevet af Fie: Fre Feb 02, 2007 15:12

Hej allesammen! jeg har den lykke at jeg endnu ikke behøver ethjælpemiddel til at støtte mig til. Men jeg har en paraply på mig altid kan den ikke også bruges. Jeg må nok sig at det er et par friske ældre damer. Kan alle have en fortsat god dag. knus fra Fie

Skrevet af Bea: Fre Feb 02, 2007 18:28

Det har de fyre bare godt af, de får som fortjent . Der er ellers mange der går rundt og er bange, men heldigvis løber de en gang imellem ind i deres "overkvinde". det kan være det kan få dem til at tænke sig ekstra om en anden gang

Jo Fie, brug du bare paraplyen, det skal nok hjælpe :!: Håber bare du bliver forskånet for den slags modbydelige tyveknægte :!:

Knus bea

Skrevet af Fie: Lør Feb 03, 2007 21:18

Hej Bea! Jeg giver dig ret i at de fyre fik hvad de fortjente. Det var meget modigt gjort af den ældre dame. Men som du skriver håber jeg ikke at komme i den situation. Nu går jeg aldrig med ret mange penge på mig. Jeg har en budgetkonto i min bank og der bliver alle mine udgifter trukket. Jeg ønsker dig en god Weekend. og pas godt på dig selv. Knus og tanker fra Fie