Viser resultater 1 til 18 af 18
    Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Sankt Hans aften

Skrevet af admin: Jeg har en del af de slettede tråde liggende på det gamle forum. Disse vil jeg overføre ved at poste dem her i samme rækkefølge, de var postet dengang... Det vil tage hundrede år, men jeg gør det alligevel mellem 1-4 tråde hver dag fremover og indtil de alle er her, gældende til den dato vi flyttede forum. Det er selvfølgelig "tilladt" at kommentere, selv om det er gamle tråde.....

Skrevet af Anina: Lør Jun 23, 2007 21:01

Sankt Hans aften i dag....

Mørket er ved at falde på lige så stille.... men med udsigt til en kort nat - bliver der nok en god tid til at nyde flammerne rundt omkring....

Jeg fandt et skønt billede af en bålnat i Norge og håber, at Yvette bader i fjorden i lyset af bålflammer i nat

http://www.siljan.historielag.org/hoved.htm

God Sankt Hans aften til alle
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Re: Sankt Hans aften

Skrevet af Yvette: Søn Jun 24, 2007 0:33

Så vakkert Anina!

Jeg har badet i duskregnet. Herlig! Og jeg har sett bål fra mange steder. Jeg håper dere alle har hatt en like fortreffelig Sct Hans!

Kram til dere alle sammen.

Registreringsdato
    Feb 2005

Skrevet af Yvette: Søn Jun 24, 2007 20:08

Må bare vise dere hva jeg fant i lokalavisa i dag! Det 28 meter høye bålet ramlet mens det var overtent, og folk måtte hoppe i sjøen. Det såg noe mer dramatisk ut på nyhetene...

http://www.smp.no/default.asp?page=1...69246,1&lang=1

Huff da! Jeg bor ikke i Ålesund altså, men det er nærmeste by og ikke mange kilometer unna.

Registreringsdato
    Feb 2005

Skrevet af Bea: Man Jun 25, 2007 18:39

Skønt at se de dejlige billeder. Jeg var nemlig ikke selv til noget bål. Orkde det ikke. Vi sad og snakkede om, at vi da kunne have seljlet ude på t..... sø og se bålene derfra. Vi har nemlig langt om længe fået lov at sejle i søen. Vi har fået nummer og så er det bare med at komme afsted, nu da vi har båden. Vi har kun fem kilometer til søen. Ellers sejler min mand ud og fisker ude ved Randers fjord. Det er ikke så ofte jeg er med, da jeg ikke kan sidde i så lang tid. Nu kan vi bare tage afsted og tage kaffen med. Det glæder jeg mig til.

Jeg skal da love for du har fået mod på at bade Yvette. Lækkert og sundt.

Vi ses.

Knus Bea

Registreringsdato
    Feb 2005

Skrevet af Hejdien: Tirs Jun 26, 2007 0:27

Vi havde en trættende sankthans men dog en tør en

Endelig besluttede man her i boligselskabet at man nu skulle til at genidføre sankt hans aften, så jeg tog datteren og hendes veninde under armen tvang kærsten og sønnen også og afsted det gik, altså vi bor i et lille område, men kunne vi finde bålet ....

Næææ det kunne vi ikke, vi så noget der lignede en bålplads med det var inde på en mark jeg mente bestemt at det måtte være der, de andre konstaterde at jeg måtte være sindsyg , der kunne man jo ikke holde bål ...

Altså vi vader og vader afsted uden at finde det bål , til sidst så jeg nogen mennesker ude i horisonten som også vader og vader, så mit forslag var....

Så mange mennesker de må garanteret være på vej til et bål *GG*
    Følg diskret efter dem og se ud som om vi ved hvad vi laver ...

Og det skal jeg så love for at vi gjorde, efter et stykke tid opdagede vi at vi var på vej ind på kirkens område, og min søn mente bestemt at vi var på vej til gudstjenste og ville straks tilbage

men jeg fik min vilje og vi kom om bag kirkens område og BINGO der var et bål, min datter som ikke er det mest diplomatiske brølde op .. jamen det er da ikke tinggården det her mor,,, jeg tyssede på hende og sagde at det var lige meget hun skulle bare se ud som om hun hørte til og ellers holde sin mund

Det afsted kom at kærsten syntes at det var lige så sjovt at råbe op...

Jamen ved du overhovdet hvor vi er ? har du hevet os med til en kristen bål fest

piiiiiinligt .... nå men bål taleren viste sig at være vores nye borgmester, og jeg konstaterede derfor over for den støjende familie at det jo sådan set ikke kunne være en kristen sankthans for jeg mente ikke at det var der borgmesteren valgte at tale....

Så blev jeg oplyst af en af dem der stod nær ved om at jeg da var til Herfølge borgerforenings bålfest .... NÅÅÅÅ jamen så er jeg jo en af dem der høre til *GGG*

Det var tæt på en skov så da jeg var godt ædt op af myggene begav vi os hjemad ..

Og hvad vade vi lige forbi ??? joooo tinggårdens bålfest og hvor var den ... jaaaaa der hvor jeg havde sagt

Nå men ungerne fik set deres bål og vi andre fik frisk luft, og jeg fik en dag på krykker (kan ikke gå så langt *GG* ) men som min datters veninde sagde....

Det skal du ikke være ked af, denne gang fandt vi da et bål (sidste år fandt vi det nemelig ikke og endte ved en sø ) *GGG*

Så det var vores sankthans for i år.... Men næste år ved jeg lige nøjagtigt hvor den bål plads er

Registreringsdato
    Feb 2005

Skrevet af Helle: Tirs Jun 26, 2007 5:05

Hejdien....
    Ja det ved i jo så..... HVIS altså de ikke flytter bålet

Vi var hjemme, jeg havde ellers truet med vi skulle grille og så i Frederiksberg have og se bål, men vi gad ikke rigtig noget, så vi tager på tøsetur på fredag istedet for

Registreringsdato
    Feb 2005

Skrevet af Bea: Tirs Jun 26, 2007 14:13

Det var da godt i fandt et bål ha ha. Jeg morer mig over det, men det er sgu da trist at du skal få så ondt bagefter.

Prøv om i kan finde et bål lidt nærmere på næste år :!:

Knus Bea

Registreringsdato
    Feb 2005

Så er der snart tid til at samle brænde fra nær og fjern... Sankt Hans Aften er over os igen mandag, d. 23. juni.... forhåbentlig i tørvejr og med et kamera i lommen, så vi kan se her - hvem var med til det bedste Sankthansbål.... Der er kun 8 dage til :oktober5:

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    55

Vi sprang sankthans over ,det var da ikke til noget i den blæst

heldigvis havde jeg ingen problemer med at overtale Stine til at vi skulle springe over, hun er ikke interesseret når det blæser så meget, tror hun er traumatiseret fra da hun var helt lille hun påstår hun kan huske en sankt hans aften hvor der gik ild i hendes lange hår og hun blev forbrændt på arm og ryg ...

Der var nogen genier der havde lagt halm i kommunens årlige bål og da det blæste endte det med at halmen kom ud af bålet i store brænede klumper og alle løb for deres liv, jeg havde Stine og naboens datter med, så det var lidt svært at komme fremad med sådan to størrelser på armen og noget af halmen ramte Stines hår og røg ind under hendes tøj, det mener hun at hun kan huske jeg mener hun må have fået det genfortalt af nogen for hun var ikke mere end tre år gammel

men det gør så at sankt hans ikke lige er hendes store nummer

Registreringsdato
    Jun 2007

Jeg var ude for at opleve midsommerstemningen.

Jeg var dog hjemme igen, før bålet blev tændt.

Det blæste, som om det var efterår, så det kunne være lige meget. Jeg tænkte kun på, at jeg ville ønske, jeg havde taget handsker med.

Så hvis heksen ikke havde GPS og en kraftig påhængsmotor med, så blev hun sikkert blæst i modsat retning end Bloksbjerg.

Måske hun endte hos Yvette i stedet. (Og der falder hun sikkert af kosten og slår sig.:oktober5:)

"Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    55

he he he Zuzan det er ikke nemt at rende og falde hele tiden *GGG*

Yvette håber du er ved godt helbred og står fast læste lige om din sidste tur med 5 sting .. har du tænkt over hvorfor du falder måske der er en grund til det...

jeg gør det også engang imellem men ved at det skyldes at jeg engang i tidernes morgen havde en virus på balancenerven og det er eftervirkninger og bivirkninger af den ....

Registreringsdato
    Jun 2007

Og jo, stakkels uheldige Yvette.

Man kan jo ikke fortsætte med at sige, "at man er buset ind i en dør", hver gang man slår sig.

Så er det jo oplagt at sige, at man faldt af kosten, ikke?

"De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Norge
    Alder
    64

Citer Oprindeligt indsendt af Zuzan Se indlæg
    Så hvis heksen ikke havde GPS og en kraftig påhængsmotor med, så blev hun sikkert blæst i modsat retning end Bloksbjerg.

Måske hun endte hos Yvette i stedet. (Og der falder hun sikkert af kosten og slår sig.:oktober5:)

Hun var ikke her nei...Det ble en rolig "feiring" hos noen franske venner. God mat! Mmmm men det var ikke meg som var kokken. Regn og grått ute så det fristet ikke å være ute i myggværet...

Hvorfor jeg faller så lett? Jeg vet ikke helt, men fra første uke med thyroxin så ble jeg svimmel, og følter ofte at jeg ikke har helt kontakt med underlaget når jeg går. Slik har det vært siden oktober 2004, og er veldig ubehagelig til tider. Når jeg går i trappen min, greier jeg ikke bestandig å beregne neste trinn...phuu...Jeg må ta det veldig med ro, og det er ikke så lett. Jeg er og har bestandig vært en "stresset" person...

Ingen som fikk se heksen altså? :oktober5:
    The Law of attraction: “Du bliver hvad du tænker”!

Registreringsdato
    Jun 2007

Ingen som fikk se heksen altså?
    Næ, ikke på bålet, men har da set nogle i tv, som burde være sendt af sted.

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    68

Citer Oprindeligt indsendt af Zuzan Se indlæg
    Næ, ikke på bålet, men har da set nogle i tv, som burde være sendt af sted.

Hende her f.eks.?

Andre bud?
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jun 2007

Du er vist også en "heks", Anina... men en af de søde "en hvid heks"...og tankelæser.

Jo, da... jeg kan nok finde en del.

Evt. en fra Justits-mysteriet, Fødevare-mysteriet osv. (ups... ministeriet)

Registreringsdato
    Jun 2008
    Lokation
    midtjylland
    Alder
    69

Midsommerstemningen var meget svær at finde. Man skulle tro vi havde efterår
    Vi var hos genboen og spise Hun laver god mad og så slap man jo selv. Alle unger og børnebørn var der, så der var liv i huset os sikke en ro da vi blev alene, De unge tog hjem, de små sov og min mand så der blev noget tøsesnak. Det blev til en rigtig hyggelig aften trods vejret
    Jeg vågnede FØR væggeuret skulle ringe (5.10) og der var ingen eftervirkninger
    knuzz Helga

Registreringsdato
    Jun 2007

Det er ikke mange, der har set heksen. Heller ikke du, Helga.

Men dejligt med en god aften... uden efterdønninger.

Bookmarks

Regler for indlæg