Viser resultater 1 til 3 af 3
    Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    54

Standard Svinemørbrad à la Hejdien

½ svinemørbrad
    1 dåse hakkede tomater (med chili)
    Ost
    bacon
    majs
    skummetmælk
    olivenolie

Svinemørbraden skæres NÆSTEN igennem på den lange side.
    Ost lægges ud på hele fladen, og lukkes derefter sammen med bacon.
    Mørbraden lægges i et ildfast fad.
    Hakkede tomater, majs, mælk og olivenolie hældes over mørbraden.
    Tilsæt lidt salt og peber.
    Sættes i forvarmet ovn på 200 grader i ca. 1 time.
    Kog nogle ris og værsgo..
    Hov i skal lige have den her den fandt jeg på nettet for et stykke tid siden og tænkte at den skulle prøves ... og kan kun sige ... prøv den

Opskriften lød på 200 grader ca en time , jeg siger 50 min ... og 190 grader

Halogen-ovnen bliver meget hurtigt varm og elmåleren tager en slapper kontra hvis man laver det med en almindelig ovn

Måske ikke det sundeste det her men godt er det

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    68

Standard Re: Svinemørbrad à la Hejdien

En lille fugl havde synget et eller andet sted.... at i det hyggelige hjem hos Hejdien skulle der tilberedes laks i parmaskinke...for et par dage siden....

Samme fugl havde også pippet om, at der vil komme info om hvordan det gik med denne hersens laks i det ukonventionelle "svøb"....
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    54

Standard Re: Svinemørbrad à la Hejdien

Ja ja den fugl har i disse dage et halv dødt næb

Men tager den lige nu jeg er her (havde glemt alt om det igen) og prøver altså lige at vride min hjerne for at huske det...

men her kommer det ...

indstil ovnen på 175 grader pak laksen ind i parmaskinke (brugte kun et stk det var sgi dyrt ) pensel det med lidt olie og drys lidt peber på ...
    ned i ovnen hvor jeg gav det ti min på hver side (for meget i følge opskriften men syntes ikke at det så færdig ud før ) serverede det med kartoffelbåde (lavet i alm ovn da vi var mange )

Jeg syntes da at det smagte meget godt , men er ikke den store fiskespiser så min begejstring er nok ikke værd at ligge til grund for sådan noget, min søn syntes det var rædselfuldt (men han er kræsen) kærsten og hans søn syntes det var rigtig godt og ville gerne have det igen, og min datter syntes det var fantastisk så det kan tænkes at vi prøver igen

Ja det gør vi jo nok , for min eks har givet mig 5 kg laks der ligger i fryseren og noget skal de jo bruges til he he

Bookmarks

Regler for indlæg