Viser resultater 1 til 8 af 8
    Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Halogen Oven Club - Hvorfor?

En lille forklaring på, hvorfor en flok modne madammer finder på at slutte sig sammen om..... madlavning.

Har vi ikke allerede fået mere end rigeligt af, hele livet (føles det som om) at stå i køkkenet og producere mad på samlebåndet for alle de sultne familiemedlemmer... der af en eller anden mystisk årsag - altid kunne fremvise ti tommelfingre og to venstre hænder, hvilket så skulle gå for at være en gyldig forklaring på, at madammerne skulle selv til gryderne, hvis alle andre ikke skulle gå sultne i seng, de søde pusser

Jeg, for mit vedkommende, havde regnet ud, at i min 19-årige karriere som kogekone "ved siden af" et fuldtidjob.... havde mine åreknuder og jeg været sammen om at koge omkring 20.000 måltider.... efter at have købt ind til dem, efter at have været ude og tjene penge til dem.... Så hvorfor igen-igen.... sludre om madlavning, i stedet for bare købe færdig mad eller få abonnement i den lokale smørrebrødsforretning?

Hmm... måske fordi man kan til sidst alligevel brække sig over de højtbelagte, der findes jo trods alt i begrænset udvalg, hvis man gør det længe nok... Og færdigretterne kan man nærmest stege andet i, så fedt er det + når man IKKE bor i Sverige - er der ikke meget at vælge imellem, så favoritterne hurtigt begynder at give kvalme bare ved synet af i køledisken.

I Sverige er der hundreder af forkellige færdigretter i supermarkeder.... måske fordi svenskerne (meget klogt for helbred og vægten) - spiser en varm frokost og rugbrødsmadder til aften - modsat hos os. Derfor har de også et kæmpe udvalg af yderst spiselige færdigretter, idet frokost skal spises mens man er på job og ikke ved kødgryderne derhjemme.

Jeg har bare opdaget, at lige så lidt som jeg orker lave varm mad - lige så lidt kan jeg undværre den... Så selv om motivationen er helt borte siden den næste generation er flyttet under eget tag - må vi kunne finde på noget, der giver os madlysten tilbage (sulten har aldrig være væk) og uden at vi direkte skal tilbage til fordums tider, hvor "hele verden" sultede, hvis vi ikke tog os sammen....

Det må gerne være sundt, hurtigt og velsmagende... uden at hele køkken skal køres i stilling, med efterfølgende rengøring, opvask og lignende ( ). Derfor denne "klub" og sammen med den - et lille håb om, at de gen-udviklede evner til at sørge for god man - kunne måske i fremtiden betyde, at vi kunne klare os udenom de kommunale køkkener, hvorfra maden kommer til pensionisterne og man skal finde sig i , at andre bestemmer hvad jeg skal have i skrudten den dag. Dertil er vi nok alt for uvårne.... så hellere finde selv på noget i god tid.

Dette er grunden til, at denne idè så dagens lys... og hurtigt efter at en af os havde forelsket sig i en Halogen Oven, der viste sig at være et super-hjælpemiddel i køkkenet.... og hvor varm mad står på menuen næsten hver dag, hvis ikke alle dage. Helst smertefrit endda.... det må vi udnytte - derfor har vi oprettet en Halogen Oven Club - som et samlingspunkt for vores gode hensigter: at få ordentlig mad hver dag!

Det er fuldstændig frivilligt at være med og der er ingen betingelser, der skal opfyldes - eller forudsætninger man skal leve op til. Lysten til bedre kostvaner nok.

Det er ikke meningen, at der absolut skal være liv i denne klub hver eneste dag... Bare efter evne og lyst.

"Velkommen i Halogen Oven Club".

Og måtte vi aldrig mere gå i seng med maverne fulde af havregryn,

bare fordi vi ikke orker andet.
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Re: Halogen Oven Club - Hvorfor?

Glemte lige at skrive , at ovenstående er mine personlige grunde til at være med i "projektet". Har I andre, andre gode grunde - kom så med dem...

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    58

Jeg er med fordi jeg syntes at jo ældre jeg bliver jo sværer er det at tage sig sammen til at lave noget varieret som kan friste, mange gange bliver det det samme uge efter uge, og da jeg godt kan lide at prøve mig frem så er det jo alletideres mulighed.
    Jeg glæder mig meget til at komme igang
    Knus fra Helle

Registreringsdato
    Jun 2007

Jeg er med, fordi jeg kunne simpelthen ikke "lade være".

Nej, spøg til side... det er da positivt ud over alle grænser at slippe for at gøre en traditionel ovn ren. Det er virkelig en af mine "hade-opgaver". (Selvom min opskrift med brun sæbe og salmiakspiritus og hele indmaden i en tætlukket sort plastiksæk har gjort det noget nemmere, fordi jeg slap for at bruge knofedt.)

Og så glæder jeg mig da også til at se, om el-regningen falder.

Men det mest spændende er, om jeg så får spist noget varm mad noget oftere.

Det tror jeg.

"Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Guest avatar
    Bea Gæst

Jeg er med i klubben fordi det er fristende at slippe let om ved at lave lækkert mad. Vi er to personer i dagligdagen og det er svært for mig at holde gejsten oppe hver dag. Jeg er gså sikker på, at det hjælper på inspirationen at vi er flere, der er med på ideen. Det har før hjulpet mig, så mon ikke også det gør denne gang?

Bea

Guest avatar
    Helga Gæst

Jeg synes at det lyder spændende med sådan en ovn og kunne tænke mig at anskeffe en, da det kan knibe med tid nogen gange (når jeg skal passe biografen)
    og det at lave mad til to er ikke det mest spændende man kan blive udsat for. Vil gerne høre om nogen har anskaffet en og hvordan den fungerer evt opskrifter

Guest avatar
    Bea Gæst

http://www.overgangsalderen.net/foru...klub#post65929.

Prøv at klikke på linket, der står noget som Hejdien har skrevet om ovnen og nogle ideer til, hvad man kan lave i sin ovn.

Bea

Registreringsdato
    Feb 2005

Citer Oprindeligt indsendt af Helga Se indlæg
    Vil gerne høre om nogen har anskaffet en og hvordan den fungerer evt opskrifter
    Hej Helga

De oplysninger du efterlyser findes allerede her. Vær sød at læse trådene i dette forum (Halogen Oven Club) og du vil finde mere info end blot et enkelt svar.

Hvad angår bestillingen på Halogen Oven - er den pt ved at være udsolg fra leverandøren - til den rigtige pris, så det er vigtigt at hurtigt at beslutte sig, for i morgen/mandag skal jeg se om jeg kan få en bestilling igennem for endnu nogle brugere her, der gerne vil være med i Klubben.

Jeg skal have navn og adresse, gerne via PB`er og disse opgives til leverandøren (i Holland), hvorfra Halogen Oven kommer direkte til modtageren pr efterkrav. Prisen er omkring 500 dkr. Beas kommer også pr efterkrav og hvis det er i orden med Bea - kan jeg lade din (hvis du beslutter dig) komme samtidigt til Beas adresse... hvis det er nemmere for dig.

Dem, der allerede har en Halogen Oven er Hejdien og Helle. Zuzans er lige på trapperne (skal bare leveres på adressen). Min, Annes, Markowitchs og Yvettes ER allerede bestilt, betalt og undervejs.

Bookmarks

Regler for indlæg