Viser resultater 1 til 6 af 6
    Guest avatar
    Tenna55 Gæst

Standard Ensom blandt mange

Hej igen Bea
    Jeg håber, jeg få lagt dette emne ind det rette sted... For lige at gentage dit link til Asger Lorenzen er det her : http://www.spiritweb.dk/Artikler/aandelig.html så alle kan have glæde af det. Det er nemlig dejlig læsning og som du ganske rigtigt siger, kan det være en "aha-oplevelse" af de gode at læse den. Jeg læste den en dag, hvor jeg var nede og blev straks meget gladere. For selvfølgelig er det sådan, som han beskriver. Man glemmer det blot ind i mellem, når alt muligt følelsesvrøvl truer med at tage pippet fra en.
    Kærlige og

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard Re: Ensom blandt mange

Hej Tenna 55

Jeg sender lige en prøve, fodi jeg sad og skrev og sendte et indlæg, som er forsvundet. Indlægget fortalte lidt om, hvorfor jeg søger efter grunden til min ensomhed, som jeg efterhånden tror er Åndelig ensom hed.

Jeg vender tilbage til emnet igen, men der kan gå lidt tid, inden jeg igen får tid til at sidde ved tastaturet. Kan bare ikke forså, hvad der sker. Jeg kunne heller ikke få sende inlæg i går. Måske er det min pc´er, men kan ikke få det til at passe, selv om den er gammel og meget brugt.

Håber du får det her, for jeg har altså ikke glemt det.

Knus Bea

Guest avatar
    Anne C Gæst

Hejsa.
    Undskyld jeg blander mig, men jeg faldt over Jeres tråd og kunne ikke lade være med at kigge med. Jeg klikkede videre til linket og faldt med det samme især over:

"Stærkest kommer gruppetrygheden naturligvis igennem i parforhold, som bl.a. har den store psykologiske funktion at hjælpe mennesket med at undgå ensomhed."

Det er dog utroligt! Det er jo lige de ord på, som jeg ikke selv kan udtrykke. Det er præcis sådan jeg føler i dag og årsagen til at jeg kiggede med her.
    Jeg gemmer linket og finder det frem, når jeg får brug for det. Tak, tak, tak

Registreringsdato
    Jun 2007

Det rammer også mig, AnneC, men måske på en anden måde.

Jeg har ALDRIG følt mig så ensom, som da jeg var i parforhold, og det er da grotesk, når man netop skulle føle sig tryg og i samhørighed.

Men disse parforhold brød jeg også ud af, og jeg har følt mig mindre ensom som single.

For slet ikke at tale om kæmpe familiesammenkomster.

"Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Guest avatar
    Bea Gæst

Ensomhed " er en sjov størrelse". Jeg mener ensomhed kan tolkes på lige så mange forskellige måder, som der er mennesker til. Bare jeres to indlæg vidner jo også derom.

Jeg kan selv sidde og føle mig ensom i en stor forsamling, hvorimod hvis jeg er alene med mig selv, ja så føler jeg mig ikke ensom.

Jeg kan selvfølgelig ikke leve mit liv helt isoleret, men engang imellem er jeg faktisk ikke helt sikker på at vi mennesker er skabt til evig tosomhed. Hvorimod andre kvinde vil have en stærk fornemmelse af det modsatte.

Ensomhed kan dræbe mennesker og ensomhed udvikler mennesker. Hvis vi tager udgangspunkrt i selve ordets betydning, der mange jo både postive og negative facetter.

Nå, men det var bare lige lidt tanker som affødes af jeres indlæg.

Bea

Guest avatar
    Bea Gæst

Citer Oprindeligt indsendt af Anne C Se indlæg
    Hejsa.
    Undskyld jeg blander mig, men jeg faldt over Jeres tråd og kunne ikke lade være med at kigge med. Jeg klikkede videre til linket og faldt med det samme især over:

"Stærkest kommer gruppetrygheden naturligvis igennem i parforhold, som bl.a. har den store psykologiske funktion at hjælpe mennesket med at undgå ensomhed."
    At læse en sætning, kan være givende og vi kan tænke, ja, det er lige sådan det er. Det glæder mig, at du kan bruge tråden til noget positivt.

Det er dog utroligt! Det er jo lige de ord på, som jeg ikke selv kan udtrykke. Det er præcis sådan jeg føler i dag og årsagen til at jeg kiggede med her.
    Jeg gemmer linket og finder det frem, når jeg får brug for det. Tak, tak, tak
    Der er masser af stof til eftertanke på alle trådene herinde. Brug dem det er bla. derfor de er skabt

Bea

Bookmarks

Regler for indlæg