Viser resultater 1 til 16 af 16
    Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    58

Standard Gulerodsbrød

Jeg havde en håndfuld revet gulerod tilbage fra aftensmad, og så skulle jeg lige prøve at bage et brød i ovnen
    Da jeg havde puttet det forskellige i bortset fra mel opdagede jeg at jeg ikke havde mel nok og så var gode råd dyre en masse havregryn reddet mig, og det blev fantastisk!
    170 g og lidt under 40 min. i en franskbrødsform.

Det var lidt svært at skærer (kunne jo også bare lade det køle) men det smager bare godt!
    Knus fra Helle

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    68

Standard Re: Gulerodsbrød

Citer Oprindeligt indsendt af Helle Se indlæg
    havde puttet det forskellige i bortset fra mel
    Piv... hvad er "det forskellige"?

Kunne vi få en ca.-opskrift på Gulerødsbrød med og uden mel? Og temperatur, og hvor længe ca.
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    58

Øh... tja... øhm
    Ihvertfald 4-5 dl lunken vand, 1 dl mælk, 50 g gær, 1 æg, 3 tsk xylitol, 1 tsk salt, 35 g kokosolie, 2 håndfulde revet gulerødder og så havde jeg ca 500 g mel, resten blev havregryn, jeg aner ikke hvormeget i vægt
    Jeg har det sådan at skal jeg bage så smider jeg bare noget i skålen, sætter den i gang og krydser finger
    Det var ikke sidste gang jeg bager det, og næste gang skal jeg nok skrive ned, men det er hvad jeg puttede i, og det er GODT!!
    Næste gang vil jeg skærer mere væk af hvedemelet og prøve med grahamsmel, det hævede godt trods en del havregryn, så hvis jeg bruger grahamsmel så hæver det måske ikke så meget, men det gør ikke noget, det var lige ved at ramme toppen
    Knus fra Helle

Registreringsdato
    Jun 2007

Mere piv her også.

Var det 170 grader i cirka 40 minutter?

"Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    58

Ja 5 min efter jeg havde sat brødet ned, så jeg den stod på 200 og skyndte mig at skrue ned til ca 170, og så i ca 40 min.
    i Weekenden skal vi have flæskesteg, jeg HÅBER jeg tør prøve ovnen til det, men vi er kun os selv så mon ikke jeg gør det
    Knus fra Helle

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    68

i Weekenden skal vi have flæskesteg, jeg HÅBER jeg tør prøve ovnen til det, men vi er kun os selv så mon ikke jeg gør det
    Ehehmmm... du mener altså, at når I kun er jer selv - gør det ikke noget, hvis flæskestegen flyder lidt ud, eller smelter væk eller måske endda flyver til stjernerne....eller noget andet, lige så fornuftigt?

"Er du forvirret? Det bliver du ikke, når du i weekenden følger med i næste afsnit af..... Helles Halogen-FLÆSKESTEGTRÅD!!!"

(Var det ikke "Soap" dèn hed engang?)
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    58

Når vi kun er os selv betyder det ikke så meget om sværen bliver blød, vi spiser den ikke alligevel, eller om stegen bliver lidt tør, det overlever vi også men jeg HADER at serverer mad der ikke er lykkedes 100 % så vi prøver selv inden jeg laver mad i hallogen ovnen til gæster, men i påsken skal jeg lave lam til min søn og niece og der vil jeg gerne være så tryg ved ovnen at jeg kan "blærer" mig
    Knus fra Helle

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Norge
    Alder
    64

Citer Oprindeligt indsendt af Anina Se indlæg
    "Er du forvirret? Det bliver du ikke, når du i weekenden følger med i næste afsnit af..... Helles Halogen-FLÆSKESTEGTRÅD!!!"
    Jeg gleder meg til fortsettelsen!! Ler så jeg snart faller av stolen her jeg sitter. En forfriskende konversasjon og et forfriskende gulrotbrød dette Helle! GRATULERER med verket! Det høres ut som om du er godt i gang.

Jeg kan nesten ikke vente på rapport om flæskestegen din. Måtte lete i ordboken. Svinesteik på norsk. Og det er godt!!

Kan bare ønske deg lykke til videre! Fortell oss "alt"!
    The Law of attraction: “Du bliver hvad du tænker”!

Registreringsdato
    Jun 2007

Hvem havde forestillet sig så meget morskab pga. en ovn.

Måske jeg alligevel skal lave "eksplosionsmajs" i ovnen.

Eller koldskål.

Men lige i dag har jeg trængt til at grine.

"De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    58

Jeg føler mig som en kylling
    Min flæskesteg blev vældig god.... i min alm ovn jeg turde ikke prøve halogen ovne til det, bagefter ærgede jeg mig over at jeg ikke gjorde det.
    Skal i andre ikke igang ??
    Knus fra Helle

Registreringsdato
    Feb 2008
    Lokation
    Sydsjælland
    Alder
    59

Nu spørger jeg lige dumt ( altså set i forhold til at jeg har lavet mad siden jeg var en lille pige, og levet at det siden jeg gik ud af skolen ) Men hvad er en halogenovn ?? altså i forhold til alle andre ovne ?

Kærlig hilsen
    Carmen, der hjemme bare har alm. varmlufts ovne, og på jobbet indistriovne med damp og indbygget rengøringsprogram der spuler ovnen
    Husk, når du sender kærlighed ud, at ramme dig selv først.

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    68

Hej Carmen

Har du læst de andre tråde om halogen oven? F.eks. denne: http://www.overgangsalderen.net/foru...ad.php?t=10237

Registreringsdato
    Jun 2007

Skal i andre ikke igang ??
    Jo, da, Helle.

"Pakkeposten" - bare det ikke er denne her -

skal bare lige forbi med den, så skal jeg også i gang. Jeg glæder mig til at prøve den.

Og dejligt, at jeg kan læse lidt om, hvordan man IKKE skal gøre.

Registreringsdato
    Feb 2008
    Lokation
    Sydsjælland
    Alder
    59

Citer Oprindeligt indsendt af Anina Se indlæg
    Hej Carmen

Har du læst de andre tråde om halogen oven? F.eks. denne: http://www.overgangsalderen.net/foru...ad.php?t=10237
    Næe, så kvik var jeg ikke Men nu har jeg læst nogle af de andre

Ser smart ud, selvom det ikke var det billede jeg havde i mit eget hoved. Jeg forestillede mig lidt i stil med en alm. udseende ovn eller mikroovn som så bare havde en anden form for opvarmningsmetode. Men den her ligner jo nærmest en slags gryde synes jeg.

Men smart ser den ud, og må være nem at tage med sig hvis man f.eks er til camping ?

Kærlig hilsen
    Carmen
    Husk, når du sender kærlighed ud, at ramme dig selv først.

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Norge
    Alder
    64

Jeg har fått pakkepost i dag, men fikk ikke tid til å hente den!! Henter i morgen!!! OJ OJ OJ.....hvordan skal dette gå?? Spent!!
    The Law of attraction: “Du bliver hvad du tænker”!

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    68

Citer Oprindeligt indsendt af Carmen Se indlæg
    Men smart ser den ud, og må være nem at tage med sig hvis man f.eks er til camping ?
    Hvis man ser på den, som det var en almindelig varmluftsovn, bare mindre men alligevel ikke mindre effektiv - tror jeg faktisk, at den kan nytte mere end rigeligt både på camping og i hjemmekøkkenet - på de dage, hvor man ikke er mange til bespisning. Ikke mindst fordi man kan tilberede tilbehør med således, at man kommer det, der kræver mest tid - først og dernæst resten, med det der kun skal lige have "bid" til sidst.

Man ser sin mad bliver tilberedt, der er lys i. Den cirkulerende varme luftstrøm steger maden jævn på alle sider og tiden er derfor også kortere. For ikke lige at glemme el-regningen. Hejdien havde testet denne Oven mod ovnen under komfuret og resultatet var ikke til at tage fejl af.... Halogen Oven vinder med flere hestelængder.

Min egen yndlig er først et håndfuld kartoffelbåde rørt lige med kryderier, salt og en smule olie, anbragt i bunden af "gryden". Efter 15 minutter på 200 grader sætter jeg risten i og lægger et par skinkesnitzler der allerede er marinerede i kryddderolie, bare lidt på overfladen. Efter 10 minutter er snitzlerne allerede dejlig brune (ikke brankede) på begge sider "af sig selv" (uden at vende) og så smider jeg et håndfuld rå grønne bønner der er lige blandet med lidt knust hvidløg. 5-7 minutter til og så er maden helt færdig, næsten fedtfri og smagen af marinaden er også fordelt over kartoflerne.... Nogen gange spiser jeg tzatziki til, andre gange uden andet end det, der kommer fra gryden. Eller bare en grønt blanding, der lige får en hurtig "blanchering" i et lille rundt fad midt på risten efter at snitzlerne er blevet lagt oven på kartoflerne de sidste par minutter....

At man ikke skal rode køkkenet til og bruge flere gryder/pander - er for mig GULD værd + man får mad uden de sædvanlige problemer med overhovedet at skulle "tage sig sammen" - hvilket ellers skete for mig de fleste dage før.

Bookmarks

Regler for indlæg