Viser resultater 1 til 4 af 4
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    68

Standard Mmmmmm.... stegt flæsk

Stegt flæsk....

Det her kan blive mit endeligt.... hvis jeg ikke tager mig selv hårdt i nakken og fortsætter med at unde mig selv stegt flæsk KUN hvert halve år, som hidtil....

Aldrig nogensinde har jeg set stegt flæsk blive stegt (bagt) så fint, så nemt og så "rent", som i Halogen Ovnen.

Jeg tror bare ikke, at det kan mislykkes i denne ovn. Man lægger flæskeskiverne på risten (uden bagepapir) og så er der bare afsted med 5 minutter ad gangen på 225 grader. Man kan SE hvordan det ser ud og hvor stegt skiverne bliver, så man kan afbryde når som helst eller skrue op for temperaturen og give det et par minutter ekstra. Det er simpelt hen SÅ nemt, at det kan blive småfarligt. For ikke alene er det nemt at tilberede (nu) men også kan man holde øje så det hverken bliver for tørt eller for branket... Det er simpelt hen allertiders... og jeg må så allerede nu indgå en bindende, konsekvent aftale med mig selv om, at der IKKE skal stegt flæsk på menuen oftere end før dvs. 2-3 gange om året max.! Ellers kommer jeg til at "vokse" ud af min garderobe med ekspressfart. Hmm... det ser ud til, at nogle mad-ting kan nu også blive for nemme....
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Standard Re: Mmmmmm.... stegt flæsk

Weeee - hvor jeg glæder mig til en gang stegt flæsk! Det er noget, jeg ellers aldrig laver, men det må jeg prøve.

Knus, Anne - der i dag fik frikadeller og stuvet hvidkål. Det er nu heller ikke at kimse ad!
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Guest avatar
    Bea Gæst

Det lyder godt med det flæsk. Det skal jeg også prøve. Jeg har lige sagt til min mand at jeg vil lave en madplan for næste uge. Jeg er slem til at vente til sidste øjeblik og så står jeg og mangler både det ene og det andet, når jeg skal i gang med madlavningen. Jeg vil prøve ovnen af i næste uge. Min mand skal have fødselsdagsgæster i morgen og så skal vi have flæskesteg med kartofler og brunt sovs. Vi skal have is til dessert, så det bliver en aften med masser af kalorier uhm... Vi bliver 12, så vi skal bruge den almindelige ovn i morgen.

Bea

Registreringsdato
    Jun 2007

Pyha, Anina... det er altså "tarveligt".

Min datter og jeg elsker stegt flæsk med persillesovs, men har vægtårsager også holdt os fra det... og selvfølgelig også, fordi det sviner så meget, når man laver det.

Men med din beskrivelse af, hvor nemt det er at lave, så bliver det nok alligevel lidt oftere igen. Tror faktisk, at det bliver det første, jeg vil forsøge mig med, når ovnen en dag er i hus.

Flæskesteg lyder også spændende... mums.

Tænk, nu løber mine tænder i vand.

Jeg må hellere skifte emne/tråd, før jeg kaster mig frådende over indkøbene.

"Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Bookmarks

Regler for indlæg