Viser resultater 1 til 4 af 4
    Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Standard Bagte kartofler og skinkeschnitzler

Så er den første aftensmad fremstillet i halogenovnen spist - halve bagte kartofler og skinkeschnitzler med majs og krydderbernaise - og det smagte rigtig lækkert!

Men det kræver vist alligevel nogen øvelse, inden det sidder i fingerspidserne, hvor længe og hvor høj temperatur de forskellige ting skal have.

Jeg havde halveret kartofler og de var mellemstore, så de skulle have ½ time.

10 minutter før de var færdige, satte jeg skinkeschnitzlerne ind. Dem havde jeg penslet med olie, drysset med salt og peber og hældt en smule hasselnøddeflager henover.

Det var desværre bare ikke nok med 10 minutter, for de havde overhovedet ikke fået "stegefarven". De blev derfor lige vendt på en varm pande. Havde jeg ladet dem stege længere, var de blevet tørre, da de var forholdsvis tynde. Det havde nok været bedre at give dem fuld varme i kort tid. Det prøver jeg næste gang.

Lige et spørgsmål: Hvordan bruger man ristene? der er jo ikke mere end et par centimeter imellem dem, når de begge er i ovnen. Jeg ville jo umiddelbart mene, at den ene skulle højere op i ovnen, når den anden er nede ved bunden. Det skal den sikkert ikke, men fortæl mig lige, hvordan I andre gør.

Jeg forsøger med noget nyt i morgen, men nu vil jeg først ud og synge lidt gospel et par timer!

Knus, Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard Re: Bagte kartofler og skinkeschnitzler

Hej Anne

Håber det smagte godt, og at du bliver glad for ovnen. Jeg har jo også været i gang, men er blevet afbrudt af så mange andre gøremål. Ovnen er såmænd meget brugervenlig, så vi skal nok få noget godt ud af at dele vores erfaringer.

Fy fy, vi har fået gammeldags panerede nakkekoteletter. Min mans elsæer det og det gør jeg såmænd også. det er bare noget af det det sætter sig Nå men engang imellem faldeer vi for fristelsen. det er sjovt at gammeldags hverdagsmad efterhånden bliver til festmad.

Jeg har tænkt en del over at jeg aldrig har været så slank, som da mor lavede opbagt sovs til mig hver dag.

Knus Bea

Registreringsdato
    Jun 2007

Tillykke med din debut.

Mon det kan være det lag med nødder, du dryssede på, der betød, at de lige skulle steges lidt ekstra? Eller temperaturen? Eller placeringen i ovnen?

Jeg jonglerede også lidt rundt med ristene, før jeg fandt på "noget".

Jeg måtte have risten med kartoflerne op, da jeg skulle lægge kødet på... og så stod jeg kløede mig lidt i håret.

Min "løsning" blev, at jeg lagde kødet på den nederste rist, og kartoflerne øverst.

Men ellers er det for mig ok, hvis kødet får "grill-rist"-mærker af ristene, hvis kødet er så tykt, at det ikke kan være der.

Ellers må vi til at improvisere et "stillads", så der kan komme flere "etager" eller "højere til loftet" imellem hver etage.

(Jeg så "Oh, happy day" i går og sendte dig en kærlig tanke, Anne.)

Og ja, Bea... den er bare dejlig brugervenlig... også efter brug.

"Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Citer Oprindeligt indsendt af Zuzan
    (Jeg så "Oh, happy day" i går og sendte dig en kærlig tanke, Anne.)
    Tak Zuzan - jeg så den også for 5. eller 6. gang! Jeg er vild med den film, og kan se den igen og igen, og hver gang ser jeg noget nyt. Den er bare så utroligt skøn! Den fortæller alt om, hvad musikken gør ved os!

Citer Oprindeligt indsendt af Zuzan
    Mon det kan være det lag med nødder, du dryssede på, der betød, at de lige skulle steges lidt ekstra? Eller temperaturen? Eller placeringen i ovnen?
    Nej, det tror jeg ikke. Der var ikke så mange nødder på. Jeg tror mere, det var placeringen, men det finder jeg ud af næste gang.

Citer Oprindeligt indsendt af Bea
    Jeg har tænkt en del over at jeg aldrig har været så slank, som da mor lavede opbagt sovs til mig hver dag.
    Det er nok ikke den opbagte sovs alene, man tager på af, Bea! :mrgreen:

Det hænder også, jeg laver en opbagt sovs. Jeg synes ikke, boller i karry smager af noget, hvis ikke sovsen er opbagt, og det gør peberrodssovsen til oksestegen heller ikke!

Knus, Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Lignende emner

1. Biff og kartofler a la Yvette
    By Yvette in forum "Halogen Oven Club"
    Svar: 7
    Nyeste indlæg: 28-03-08, 13:02
  2. Skinkesteaks med halve bagte kartofler
    By Zuzan in forum "Halogen Oven Club"
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 17-03-08, 22:57

Bookmarks

Regler for indlæg