Viser resultater 1 til 2 af 2
    Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Standard Marinerede svinekoteletter med pebersauce og ris

Jeg kan endnu ikke rigtig finde ud af at lave flere ting i ovnen ad gangen, så denne gang nøjedes jeg med koteletterne.

Koteletterne marinerede jeg et par timer i 4 spsk. olivenolie, 3-4 stænk citronolie, et knust fed hvisløg, salt og peber.

Derefter blev de lagt på den smurte og rist fik godt og vel 10 minutter ved 200 grader. Ovnen var varm, da koteletterne blev lagt i.

Jeg syntes dog ikke, de havde taget farve nok, så temperaturen blev sat til 250 grader, indtil koteletterne havde den ønskede farve.

Sauce:
    1 stor rød peber skåret i små tern og 1 stort løg i små tern svitses i kokosolie. 3 dl. bouillon hældes ved og blandingen småkoger et kvarters tid.

Massen blendes og hældes tilbage i gryden, hvorefter der tilsættes et par spiseskefulde mager, neutral smelteost, og det hele koges op og smages til med salt og peber.

Synes man, at saucen er for tynd, jævnes med maizena. Serveres med løse ris og en skål salat.

Velbekomme!

Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    68

Standard Re: Marinerede svinekoteletter med pebersauce og ris

Citer Oprindeligt indsendt af Anne Se indlæg
    Jeg syntes dog ikke, de havde taget farve nok, så temperaturen blev sat til 250 grader, indtil koteletterne havde den ønskede farve.
    Jamen, dette er netop noget af det bedste ved denne måde at tilberede enhver ret på. Man kan se hvordan det ser ud og man kan justere op eller ned undervejs (temperaturen) og der sker ikke det helt store drama, hvis noget skal efterjusteres.

I almindelig oven fanger bordet meget mere og på panden - kan det ske (hvis man ikke ligefremt hænger over komfuret hele tiden), at før man havde set sig om - er maden branket.

Og i min verden er branket mad lige til at smide ud..... bare jeg tænker på min far og hans forkærlighed for jo mere brankede jo bedre - og så den senere viden om, hvad brankede mad kan forårsage af problemer med en syg bugspytskirtel (sparer jer for resten af min fars sygehistorie og endeligt)....

Siden Ovnen havde sit indtog hos mig - har jeg, ellers en verdensmester i "brankning" af mad - ikke haft et eneste tilfælde af branket mad.... Alene dette er for mig nok til at lovprise denne indretning til skyerne.
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Bookmarks

Regler for indlæg