Viser resultater 1 til 9 af 9
    Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    58

Standard Fittness og overgangsalderen.

Citer Oprindeligt indsendt af Biddi Se indlæg
    ... jeg vil starte med at fortælle, at jeg begyndte efter opmuntring fra nogle veninder at gå til fittnes, jeg startede d. 6 februar og igår d. 5 april på min ældste søns fødselsdag, han blev 18 år,har jeg ialt tabt 8 kilo, hvad siger i så

Jeg er hamrende stolt af mig selv, jeg startede derhenne 3 gange om ugen, men nu kommer jeg daglig, jeg tror jeg er blevet afhængig af det, det er så skønt

Jeg kan fortælle en anden god ting der er kommet med min træning før skulle jeg altid op om natten og lade vandet, men det er også slutså alt i alt er det bare et fantastisk forår jeg går møde, jeg kan varmt anbefale jer at gå til fitness
    Ha en dejlig søndag piger
    Knus Biddi
    Hold da op Biddi....
    sikken et flot vægttab!
    Jeg kunne også godt tænke mig fitness, men jeg kan bare ikke tage mig sammen til det alene
    Jeg er så småt begyndt at "opdage" mig selv igen, de sidste rigtig mange år har jeg feks. ikke brugt make up, men nu kommer jeg lidt på dagligt, til datterens store morskab og er begyndt at rende ud til ting jeg helst har holdt mig væk fra tidligere, det er nok foråret for mit vedkommende Men nu alligevel rart nok.
    Knus fra Helle

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    63

Standard Re: Min overgangsalder begyndte med.......en efternøler....

Kære Helle
    Hvor er det godt at høre, at du er ved at få det godt igen jeg kender turen og kan for en stor del takke siden her for at jeg er kommet så meget videre.

Jeg kan godt forstå det du siger med ikke at kunne tage dig sammen til at gå i fitness, jeg havde det ligesådan.
    Det der gjorde udslaget var to piger, jeg mødte da jeg tog min daglige gåturde fortalte at de var startet til fitness, jeg har altid troet at dem der gik der var de remne slimdronninger, hvad de her piger ikke var. Så jeg tænkte" kan de kan du også" så jeg startede dagen efter.
    Jeg er blevet helt hellig, jeg prædiker for alt og alle, så vi er mange der har opdaget livet igen
    Så Helle, det er ikke kun de unge og smarte der findes i fitnesscenteret, hvis det er det der afholder digfra at komme igang, det giver endda fornyet energi og selværd, tro mig sveske
    Knus Biddi
    Biddi fra Bornholm

Registreringsdato
    Feb 2005

Jeg plejer normalt ikke at skrive her. For det første har jeg det "forkerte" køn og for det andet er jeg nok en del år fra min "overgangsalder" endnu.

Da jeg gik til styrketræning var der også rigtig mange runde mennesker. Fitnessklubben havde en del såkaldte vægt-hold, hvor folk kunne melde sig til for at få motion og tabe sig. Holdningen var rigtig god blandt "os andre" - det var positivt at disse mennesker dukkede op. En fitnessklub bør ikke kun være et showroom for den perfekte krop. Der skal også være plads til folk der vil komme i bedre form!

Før min ankelskade løb jeg også en del. Ikke meget, men nok til at jeg kunne løbe en 5 km uden stort besvær. Her var der heller ikke tale om mobning af nye løbere, der ikke kunne løbe hurtigt og måske var lidt for velpolstrede. Hver gang man mødte en anden løber, så blev der vinket. Det lille vink er en meget udbredt hilsen når løbere møder hinanden - f.eks når man løber hver sin vej. Dog plejer man ikke og hilse når man løber samme vej - da dette virker lidt som "see you later" - skildpadde ;-)

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Norge
    Alder
    64

Jeg kan bare istemme Markowitch her. Jeg har vært instruktør i mange og 20 år - først det siste året på fitness-senter, men i alle disse årene, og også nå på senteret er der veldig mange som er "runde". Der er plass for alle! Der SKAL være plass for alle!

Som instruktører stiller vi ikke nødvendigvis i tettsittende tights o.l. Gjerne vide T-skjorter. Alle blir tatt hånd om på en god måte. Der er god stemning. I våres sosiale område sitter folk og snakker sammen, og alle er inkluderende, og alle blir inkludert. Vi vil IKKE ha et fitness-senter for bodybuildere eller sylfider. Vi bestreber oss på at der skal være plass for alle som vil forbedre formen sin - uansett vekt.

Og vi har lykkes!

Jeg har også jogget i årevis, og det er bare så fint å møte mennesker, som vil forbedre formen - uansett vektklasse. Jeg har bare gode opplevelser av å hilse på folk! Stå på jenter! Det er slik helsegevinstnt i å bevege seg. Overse de tynne. De trenger absolutt ikke være i nærheten av å være i god form! Men det kan DU....

Flott å lese beretningen om deg Biddi! Og Helle - når tiden er moden....så er vekten det minste problemet. Tro meg! Finn et sundt fitness-senter, og du vil bli positivt overrasket og "hekta"...

Flott innlegg Markowich!
    The Law of attraction: “Du bliver hvad du tænker”!

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard Re: Fittness og overgangsalderen.

Hva`så Helle skal vi melde os ind i en motionsklub? Jeg har alså også for meget på bagen og har det samme problem som dig. Dog har jeg gået en tre måneder, men det var dengang jeg var hjemme om formiddagen, så var der næsten ikke nogen på stedet. Nu er tiden vist kommet til at jeg vil melde mig ind. Tankevirksomheen er i gang og det er fremgang for mig. Jeg har meldt os ind i ældresagen, og det giver anledning til at jeg kan gå til al den træning jeg vil for 180 kr om måneden. Nu skal jeg bare have taget mig sammen til det. Der siges jo at vi får mere energi af det, ellers kan det heller ikke lade sig gøre for mit vedkommende fordi jeg er nu er mega træt, når jeg kommer hjem.

Tiden vil vise om jeg får overskud til at gøre alvor af det, men jeg er mere og mere besluttet på, at jeg ikke vil gå og gemme mig i al evighed.

Det har været dejligt at læse Markowich og Yvettes indlæg, det giver et skub i den rigtige retning. Helle, jeg tror vi skal til at blande os ude i samfundet os to, så pyt med om vi har lidt runde former.

Bea

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    58

Kære Bea
    Det har du så evig ret i!!
    Selvfølgelig skal vi blande os i samfundet, men om jeg lige pt hopper på fitnessbølgen ved jeg ikke
    Lea og mig går en tur på 30-45 min hver dag, startede i mandags og det holder ved endnu.... så det hjælper
    nu bliver vejret jo bedre og bedre så er det meget nemmer at komme ud
    Kan i have en dejlig solskins dag (resten af den)
    Knus fra Helle

Guest avatar
    Bea Gæst

Det lyder dejligt med så lang en gåtur. HAr forøvrigt ladet mig fortælle at en sådan tur hver dag er meget helsegivende or både krop og sjæl.

Håber også du fortsat vil nyde din dag.

Bea

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    63

Hej Piger og Markowitch
    Det er bare om at komme igang Bea, jeg kan varmt anbefale det, som du skriver giver det e´n fornyet energi og meget bedre selvværd
    Jeg var inde og tjekke mit BM, jeg blev så glad, det var 23, så jeg har ikke noget at klage over, det er kun et signal til at fortsætte, at resultaterne tordner ind på lystavlen.
    Min topmave er væk, den har jeg skammet mig over i mange år, ja jeg vil sige som min fitnessinstuktør siger, der er nogle mennesker, der meget tynde ,men de er faktisk tyndfede. Det er et sjovt ord, men jeg tror jeg har været en af dem i mine velmagtsdage, hvor jeg var en str. 36, men topmave har altid været der, nu er det blevet lavet om til muskler.
    Som i kan høre gør jeg alt for at lokke jer kom nu afsted
    Knus Biddi
    Biddi fra Bornholm

Guest avatar
    Bea Gæst

Jeg kan godt se, at det bare er med at komme i gang. Jeg er begyndt ( melde mig ind i ældresagen) at overbevise mig selvom, at det er det jeg skal. jeg vil spørge en veninde om hun har lyst til at tage med. det er lettere at komme afsted bl.a fordi når jeg har lovet det, ja, så gør djeg det også. Ellers kan det i starten blive vanskeligt at se bort fra trætheden og komme afsted.

Knus Bea

Bookmarks

Regler for indlæg