Viser resultater 1 til 3 af 3
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    68

Standard Hakkebøf med bacon og ost

Hakkebøf med bacon og ost skal vi have igen på lørdag

Opskriften stammer fra denne uges Hjemmet og er som skræddersyet til vores Ovn.

Krydr 400-500 g hakket oksekød med salt og peber. Form kødet til 2 hakkebøffer. Læg bøfferne i et ovnfast fad. Fordel først 60 g bacon i terninger og dernæst 50 g reven ost på bøfferne. Stil retten i ovnen ved 175 grader i 40-45 minutter. Server bøfferne med ristede kartifler og salat. Opskriften er til 2 personer.

TIPS: Ønsker man sovs til, kan skyen fra bøfferne tilsættes bouillon og jævnes let til sovs. Tilsæt evt. lidt fløde for at "runde" smagen.
    Jeg har altså penslet bøfferne med olie FØR jeg dryssede bacon og ost på og så indstillede jeg temperaturen på højeste trin og kun på 5 minutter. Derefter havde jeg drysset bacon og ost over bøfferne og indstillede temperaturen på 200 grader og lod bøfferne stege i 25 minutter.

Efter de 25 minutter er gået - kan man stikke en gaffel i bøffen for at se om saften er klar eller lyserød.... (der er jo lidt forskel på det hakkede kød) ogt hvis saften er for "mistænkelig" kan man give bøfferne fem ekstra minutter til.... Hos mig var det ikke nødvendigt..... Allertiders at man kan følge med i stegningen og se om maden også ser færdigstegt ud....
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    58

Standard Re: Hakkebøf med bacon og ost

Uhm.... Det lyder godt nok lækkert
    HVIS jeg ellers får noget at skulle have sagt i weekenden så skal vi måske prøve den Ellers må jeg vente til mandag.

Og så laver jeg nok KARTOFLER til istedet for kartifler, som jeg ikke er helt klar over hvad er ( kunne altså ikke dy mig)
    Knus fra Helle

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Standard Re: Hakkebøf med bacon og ost

Citer Oprindeligt indsendt af Helle
    Og så laver jeg nok KARTOFLER til istedet for kartifler, som jeg ikke er helt klar over hvad er ( kunne altså ikke dy mig)
    Hehe - det kan jo være, det er en slags dialekt!

Hjemme i Sønderjylland kalder vi det "katøfle"! (Undskyld, jeg kunne heller ikke lade være)

De hakkebøffer må jeg også prøve en dag! I morgen skal jeg lave noget med kyllingebryster i karry i ovnen.

Knus, Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Bookmarks

Regler for indlæg