Viser resultater 1 til 6 af 6
    Registreringsdato
    Feb 2008
    Lokation
    Sydsjælland
    Alder
    59

Standard Jeg ved en lærke rede

Eller måske ikke, for jeg har ikke meget forstand på fuglearter.

Men i dag, midt i min kamp med at rydde ca. 150 - 200 kvm. grund for meterhøjt ukrudt ( er lige ved at nå målet ) så dukker der en lille fuglerede op med 5 - 6 små blågrå æg i. Reden lå altså næsten helt nede ved jorden mellem alle de høje brændenælder og tidsler m.m. Og æggene er vel på størrelse med likøræg, måske lidt større.

Jeg vidste ikke hvor jeg skulle gøre af reden, som fulgte med op sammen med ukrudtet, så jeg satte den forsigtigt op i et lille selvsået hyldetræ/busk og håber det bedste.

Fuglen så jeg ikke noget til, den var måske allerede fløjet ? Senere da jeg vil gå ud og vise Claus reden, ja så flyver en lille grålig fugl ud af reden og væk, da vi nærmer os, så vi trækker os hurtigt igen, og håber at den alligevel har fundet sin rede og sine æg.

Kærlig hilsen
    Carmen
    Husk, når du sender kærlighed ud, at ramme dig selv først.

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    58

Standard Re: Jeg ved en lærke rede

Ih Carmen... du må forsigtig holde øje med din lille "plejefamilie" og holde os underrettet
    Det er da spændende om den lille fuglefamilie kan finde sig til rette det nye sted
    Knus fra Helle

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Hej Carmen.

Det er heldigt, at fuglemor stadig vil kendes ved sit kuld, selv om de er flyttet!

Det er jo lige nu, fuglene yngler - derfor må vejrabatterne heller ikke slås, før yngletiden er ovre.

Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Norge
    Alder
    64

Hei Carmen.

Legger ved en link så du kan finne ut hvilke fugler du har fått i familien:

http://fuglar.no/galleri/lyder.php

En deilig historie - bare fuglemamma er tilbake....
    The Law of attraction: “Du bliver hvad du tænker”!

Registreringsdato
    Feb 2008
    Lokation
    Sydsjælland
    Alder
    59

Jeg gætter stadig på at det er en lærke, men jeg vil ikke gå for tæt på den, men holder øje så godt jeg kan.

I morges meget tidligt lige før jeg kørte på arbejde var jeg nede og kikke, og da var der ingen fuglemor i. Men her til aften var hun. Jeg listede så forsigtigt så tæt på jeg turde, og så hun fløj op, og ind i hækken lige ved siden af. Så jeg listede hurtigt væk igen.

Men hun er så hurtig at jeg ikke når at se hende rigtigt. Men der er da håb forude.

Kærlig hilsen
    Carmen

Registreringsdato
    Feb 2008
    Lokation
    Sydsjælland
    Alder
    59

Vil bare sige at der er unger i reden nu

Kunne lige se toppen af mor fugl inden hun fløj da jeg nærmede mig, og kunne så se en lille nøgen klump der bevægede sig. Ville ikke gå tættere på, så kunne kun se lige nøjagtig at i hvertfald et æg er udklækket

Kærlig hilsen
    Carmen

Bookmarks

Regler for indlæg