Viser resultater 1 til 10 af 10
    Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Standard Halogen Oven - Opfølgning

Det er snart et stykke tid siden, nogen har skrevet noget om halogenovnen, så jeg vil da lige følge op på mine egne oplevelser med dyret!

Jeg bruger den rigtig meget til kartofler! Tidligere stod den for det meste på kogte kartofler, men nu får vi ofte ovnstegte kartofler - både Hasselbach, bagte, kartoffelbåde, pommes frites og hvad man nu ellers kan finde på. Det er vi begge meget begejstrede for.

Mindre godt går det med kødstegning - dvs. når jeg skal stege marineret kød, f.eks. kyllingsbryst, så steger jeg det gerne i halogenovnen, og det bliver supergodt, men min kære husbond VIL altså ikke undvære sine pandestegte frikadeller og de rugmelspanerede koteletter, så derfor foregår meget af kødstegningen stadig på stegepanden samtidig med, at kartoflerne står og hygger sig i halogenovnen!

Jeg har ikke turdet eksperimentere med bagning endnu. Er der nogle, der har gjort nogle erfaringer med det? I bekræftende fald, hvad har I så bagt?

Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Jun 2007

Standard Re: Opfølgning

Jeg kan da også bidrage med lidt.

Jeg bruger næsten ikke min ovn mere (vist kun en enkelt gang, siden jeg fik ovnen).

Jeg har også lavet hjemmelavede pomfritter. Mums.

Jeg prøvede at bage boller... den oplevelse kan jeg bare beskrive sådan her:

De blev bagt ovenpå, men var slet ikke bagt på undersiden.

Men nu er jeg altså heller ikke den store kok, så det er måske derfor.

"Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Registreringsdato
    Jun 2007

Jeg bruger næsten ikke min ovn mere (vist kun en enkelt gang, siden jeg fik ovnen).
    Der skulle have stået den gammeldags ovn.

"De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    58

Vi bruger ikke ovnen for tiden, jeg kan slet ikke finde ud af at lave mad i den her varme, så det er mest på grill i gården eller noget meget nemt på panden og så salat
    Knus fra Helle

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Helle - pt. er det på samme måde hos os. Der bliver ikke lavet ret meget mad i øjeblikket - måske en gang koldskål, et stykke rugbrød eller lidt hurtig mad fra fryseren.

Zuzan - jeg gloede da også en ekstra gang, da jeg læste, du slet ikke brugte ovnen mere - hehe!

Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    68

Citer Oprindeligt indsendt af Zuzan Se indlæg
    De blev bagt ovenpå, men var slet ikke bagt på undersiden.
    har du haft dine boller anbragt på en rist, den høje, den lave eller på bunden af ovnen?
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    68

Citer Oprindeligt indsendt af Anne Se indlæg
    Jeg har ikke turdet eksperimentere med bagning endnu. Er der nogle, der har gjort nogle erfaringer med det? I bekræftende fald, hvad har I så bagt?
    Jeg tror fuldt og fast på, at Hejdien har bagt kager i Halogen Ovnen.... kigger lige efter et link...

Og Helle har bagt gulerødsbrød her: http://www.overgangsalderen.net/foru...ad.php?t=10294
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    58

Jeg har bagt gulerodsbrød i form i ovnen, det gik fint
    Nu er bagning sat på hold ligesom ALT andet der kræver varme
    Jeg er og bliver altså IKKE sommermenneske
    Knus fra Helle

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    68

Citer Oprindeligt indsendt af Anina Se indlæg
    Jeg tror fuldt og fast på, at Hejdien har bagt kager i Halogen Ovnen.... kigger lige efter et link...
    Jeps, men det var vist en kage bagt af en færdigblandning.... ved ikke om det er sværere eller nemmere, end hvis man selv blander dejen....
    Hejdien skrev:
    Nå men man har altså ikke en oven som den uden at prøve at bage noget af det usunde

Og her bagte jeg en sandkage af færdig mix den skulle være i en bradepande lille, men den kunne altså ikke være i ovnen (den er jo rund ) i stedet for puttede jeg den i en brødform og gav den 7 min længere end der stod på pakken og den blev helt fin...
    http://www.overgangsalderen.net/foru...ad.php?t=10228 = indlæg nr. 9

Registreringsdato
    Jun 2007

Citer Oprindeligt indsendt af Anina Se indlæg
    har du haft dine boller anbragt på en rist, den høje, den lave eller på bunden af ovnen?
    Det kan jeg ikke huske nu, men skal nok tjekke her, FØR jeg prøver igen, for jeg vil prøve igen. Jeg har endnu ikke udviklet "bage-fobi".

Lignende emner

1. Halogen Oven - BRUGERMANUAL inkl. opskrifter
    By admin in forum "Halogen Oven Club"
    Svar: 7
    Nyeste indlæg: 14-11-08, 11:07
  2. "Halogen Oven Club"
    Svar: 31
    Nyeste indlæg: 15-08-08, 13:03
  3. Halogen Oven Club - Hvorfor?
    Svar: 7