Viser resultater 1 til 8 af 8
    Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    54

Standard Hjælp Efterlysning

Altså jeg har siddet hele dagen i dag og halvdelen af dagen i går og prøvet at finde ud af noget og nu vil jeg lige se om der er en her der kan hjælpe mig

Jeg kan huske da jeg var lille og min oldemor boede i sydhavnen, der havde hun et køkken hvor skabenen var nærmest skrå .. de var smalle nede og blev bredere op ad , og så var der skyde låger i glas.. til det køkken var der så også noget ala en krydderi hylde bare meget større .. hmm nu kan jeg ikke tegne her så ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det...

det er nærmest et skab men i stedet for låger er der hylder i de hylder sidder der så nogen gennemsigtige beholder for neden er der vist fire eller fem brede beholder , de har håndtag .. og på så er der flere mindre op ad ...

Det er beregnet til sådanne ting som mel gryn og krydderier ...

er der nogen der ved hvad det er jeg mener og ikke mindst er der nogen af jer der ved hvad sådan en hedder og om man stadig kan købe dem nogen steder ??

Eller er det bare ny russisk for jer det jeg skriver he he ...

håber at nogen af jer har en ide om hvad det er og evt et navn på vidunderet

Så vil jeg være jer evigt taknemmelig ....

Registreringsdato
    Jun 2007

Standard Re: Hjælp Efterlysning

Jeg tror, jeg ved, hvad du mener.

Hvis vi begge to prøver på Ikeas hjemmeside, så finder en af os dem måske.

"Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    54

jamen laver man dem overhovedet mere ??

jeg prøver at søge på ikea og se om der er noget derhen af

Registreringsdato
    Jun 2007

Er det ikke dem her?

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/60034295

Du skal bare klikke på glas.

"De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    54

Zuzan jo lidt derhen af det ligner bare slet ikke he he ....

Hvis du tager dem der , og forestiller dig at der var flere opad lige så høje som et skab, de nederste skuffer er så brede og dybe som dem der, men der er håndtag på og skuffen er i klar plast oven over er der så en række mere med mindre skuffer også i klar plast .. jeg vil prøve at være kreativ i morgen og prøve om jeg kan tegne det i paint eller noget...

Men dem du har der kan jeg faktisk også huske i klar plast der hang de så bare under et køkkenskab ,men min oldemor havde dem hele vejen op .. jeg har søgt og søgt på google men det er lidt svært når man ikke engang aner hvad de hedder eller om de er til at opdrive mere

men nu vil jeg gå i seng og lade være med at lede mere lige nu og det kan være at du skulle gøre det sammen

og her smed jeg dig så lige i seng ----

sov godt når du kommer så langt .. led ikke hele natten jeg giver op for nu

Registreringsdato
    Jun 2007

Øv... håbede, jeg var heldig.

Og jeg er altså stoppet med at lede.

Jeg tog en laaang "morfar", så jeg er ikke så træt... først i morgen.

Jeg skal bare lige skrive et lille-bitte indlæg til Aninas om kommuner, så hopper jeg også i seng.

Sov godt.

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    68

Citer Oprindeligt indsendt af Hejdien Se indlæg
    det er nærmest et skab men i stedet for låger er der hylder i de hylder sidder der så nogen gennemsigtige beholder for neden er der vist fire eller fem brede beholder , de har håndtag .. og på så er der flere mindre op ad ...

Det er beregnet til sådanne ting som mel gryn og krydderier ...
    Jeg ved hvad det er og jeg kan godt huske dem, men til gengæld kan jeg ikke huske hvad det hedder og jeg har ikke set det i handelen i nyere tid.

Det tætteste jeg kan komme på med samme princip, er diverse indretninger til topophængning (i smale glideskinner) af gennemsigtige bokse, man monterer under et (over)skab eller hylder, hvor håndværkere kan opbevare småting, som skruer og andre fittings.... man kan se idet "bokse" er gennemsigtige. Så måske kunne du kigge efter håndværkerløsninger for opbevaring af småting?
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Jeg kender godt disse skabe - jeg har selv haft sådan et, den gang i 1961, da jeg blev gift! Der var ingen køkkenelementer i datidens køkken - kun et terazzobord til 2 gasblus og så var køkkenvasken omgivet af en form for skab, og der var et enkelt skab med 3-4 hylder til resten. Overskabe fandtes ikke - i hvert fald kendte vi ikke andre end disse små hængeskabe.

Jeg tror, det er noget i denne stil, du mener. Jeg har ikke kunnet finde fotos af det helt korrekte, hvor de små plastik- eller glasskuffer hang i nogle påsatte træskinner, men de ligner.

Om de havde et specielt navn, husker jeg ikke.

http://i238.photobucket.com/albums/f.../retro60-1.jpg

Undskyld, jeg linker direkte til billedet, men jeg kan pt ikke indsætte fotos. Er der sket noget med funktionen, eller er det Imageshack, der driller?

Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Lignende emner

1. TERM-modellen - hvad er det?
    By admin in forum TERM-modellen
    Svar: 4
    Nyeste indlæg: 15-08-09, 13:45
  2. Efterlysning af "økologiske" tandlæger på Bornholm
    By admin in forum Kviksølv i tænderne
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 23-01-06, 09:46

Bookmarks

Regler for indlæg