Viser resultater 1 til 12 af 12
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    68

Standard Cepos Sponsorat

Sammen med sin mand ejer Hanne en håndværkerbiks med 20-22 ansatte. Hun er flittig og arbejder som en hest i forretningen som økonomiansvarlig og personalechef. Hanne er 55 år gammel og har 3 børn - to døtre og en søn. De voksne børn er alle gift og Hanne har tre børnebørn.

Ingen af Hannes børn har en uddannelse. De er lige så flittige som deres forældre, men vil helst ikke ind i virksomheden eller på skolebænken. Og der kan ikke være tale om, at de nærer selv det mindste ønske om at overtage firmaet når forældrene vil/kan ikke mere. Det ligger allerede nu fast, at firmaet skal sælges når den tid kommer.

Døtrene er beskæftigede henholdsvis i en børnehave som pædagogmedhjælper og i en butik, som ekspedient. Sønnen arbejder som lagerforvalter i en trælast.

Den ældste datter har et multihandicappet barn, der er født med en hjerneskade og passes hjemme nu, men senere skal ind i et bofælleskab når alderen bliver til det. Indtil dette sker - bliver barnet genoptrænet hjemme hver dag af fysioterapeuter (?) på tilkald og to gange ugentlig bliver barnet tillige afhentet med sygetransport og kørt til taletræning. Forældrene siger selv, at de kan ikke klage over de kommunale tilbud til drengen og over hjemmehjælpen.

Alle i denne familie slider med ordblindhed i varierende grad og sønnens ældste dreng er tillige multiallergisk og familien modtager div. tilskud til den daglige tilværelse, så knægten kan leve så normal en tilværelse som muligt.

Både døtrene og svigerdatteren har hævet etårig barselsorlov i alt 6 gange. Alle disse voksne børn og svigerbørn har været på arbejdsløshedsunderstøttelse i adskillige perioder. To af svigerbørn-familier modtager boligsikring og alle modtager det børnetislkud, de har ret til.

Børnene går i daginstittutioner og skole, skoletandlæge m.v. Familierne har behov for at besøge deres praktiserende læge rimelig ofte.... en gang om måneden eller to.

Kort sagt - ganske almindelige danske børnefamilier. Altså lige bortset fra bedsteforældrene, som er selvstændige erhvervsdrivende.

Det er en familie med et stort sammenhold på tværs af generationer, selv om de voksne børn krydser anderledes ved valg til Folketing og Kommunerne. Det vil ikke følge forældrene og stemme på Venstre. Den unge generation stemmer DF og "sådan bliver det".

Og i går har jeg mødt Hanne i City 2 og så inviterede hun mig på en kop kaffe. Hanne inviterer. Jeg betaler for os begge. Det er en fast "rutine". Men i går var Hanne så glædesstrålende, at hun glemte, at hun plejer glemme sit betalingskort derhjemme og betalte for os begge straks ved bestilling i caffèen.

Selvfølgelig spurgte jeg, hvad der var sket, der var så fornøjeligt, siden hun stråler som en sol.... Hanne svarede at hun var til et meget fornøjeligt møde i sin vælgerforening for nogen tid siden, at hun havde tegnet et sponsorat for tænketanken CEPOS og at det var dejligt at kunne gøre noget godt for sit samfund. Hun ville gerne vise mig certifikatet. Og så gjorde hun det:
    CEPOS

SPONSORAT

Det bekræftes hermed, at

for perioden ________________________________________________

har tegnet et personligt sponsorat til Center for Politiske Studier (CEPOS).

Med et personligt sponsorat tilkendegives en støtte til CEPOS ønske
    om at påvirke og engagere alle, der gør sig tanker om fremtiden,
    og som mener, at ansvaret for det gode liv først og fremmest er vores eget.

CEPOS går ind for fri konkurrence og frie markeder.
    CEPOS ønsker at mindske statens rolle i samfundet og dermed øge det
    private initiativ. CEPOS mener, at personlig frihed er forudsætningen
    for et rigt og meningsfyldt liv.

København, den _____________

Martin Ågerup
    Direktør
    Hun vidste ikke rigtigt, hvad hun skulle svare, da jeg spurgte hende hvad "denne" CEPOS gik ud på. Hvad arbejder CEPOS med og hvad/hvem arbejder CEPOS for. Hun mente, at det var "noget politisk noget", som hun fik anbefalet af en anden ved sidste møde i Venstres vælgeforening. Det var noget med et foredrag, der blev afholdt på et tidspunkt, hvor en kommunal politiker for Venstre havde talt varmt og længe om et frit samfund og den personlige frihed samt fortalte de tilhørende, at "man" kunne tegne et sponsorat til CEPOS, hvis man ville og at dette kom afgjort alle selvstændigt tænkende mennesker til gode. At verden også blev bedre at leve i, som følge af bl.a. CEPOS` aktiviteter - det var der ikke noget som helst tvivl om... Og derfor, som den tro partisoldat Hanne er, og som resultat af den hyggelige snak om emnet de fremmødte fik efter at mødets dagsorden var overstået - besluttede Hanne sig for, at også hun skulle tegne sponsorat.

Det kunne der ikke være noget galt i og "man kunne vist nok også trække beløbet fra i skat", så Hanne hostede op med et par tusinde kroner.... sagde hun i hvert fald.

Inden jeg evt. fortsætter med at kommentere overskriften og Hannes gode tiltag - kunne jeg tænke mig at "høre" om nogen har evt. kommentarer?
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jun 2007

Standard Re: Cepos Sponsorat

spurgte hende hvad "denne" CEPOS gik ud på
    Gav hun flere tusinde kroner til noget, hun ikke ved, hvad er?

Stakkels børn og børnebørn.

trække beløbet fra i skat
    Vil det sige, at borgere i Danmark over skattebilletten støtter Venstre?
    CEPOS er da Venstres tænketank, ikke?

Øh... og hun har børnebørn, der har brug for hjælp fra kommune, læger osv.?

Det kommer til at koste kassen i form af forsikringer, som de sikkert alligevel ikke kan tegne, fordi de jo allerede har "bevist", at de er syge. Hanne burde se "Sicko". Så ser hun, hvordan hendes børnebørn vil blive behandlet af det danske sundhedssystem, hvis CEPOS får sin vilje.

I virkeligheden har Hanne i sin blåøjethed været medansvarlig/medfinansierende til hendes egne børnebørns liv i fattigdom.

Jeg er ikke sikker på, at jeg gad at ofre en kop kaffe på Hanne, hvis jeg på den vis indirekte gav hende flere penge at forære CEPOS.

Man kan SELV bestemme, om man vil betale licens i Danmark eller kirkeskat, men CEPOS er vi ALLE tvunget til at finansiere over højere skatter, fordi tilhængerne kan trække bidrag fra.

Jeg troede ellers, at det var Danmarks rigeste, der støttede CEPOS, hvorfor er det så nødvendigt at tigge flere penge? ... og ovenikøbet lade skattefar medfinansiere denne støtte?

Hvis det samme foregik på venstrefløjen, så skulle CEPOS nok råbe højt.

Findes der forresten nogle kvinder i CEPOS?

Ved Hanne, hvad CEPOS' kvindesyn er?

"Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    68

Citer Oprindeligt indsendt af Zuzan Se indlæg
    Vil det sige, at borgere i Danmark over skattebilletten støtter Venstre? CEPOS er da Venstres tænketank, ikke?

Man kan SELV bestemme, om man vil betale licens i Danmark eller kirkeskat, men CEPOS er vi ALLE tvunget til at finansiere over højere skatter, fordi tilhængerne kan trække bidrag fra.

Jeg troede ellers, at det var Danmarks rigeste, der støttede CEPOS, hvorfor er det så nødvendigt at tigge flere penge? ... og ovenikøbet lade skattefar medfinansiere denne støtte?
    Hmm... først ville jeg altså bede dig om ikke at komme med alt for overmodige påstande vedr. finansiering af CEPOS, fordi før man angriber (hvem som helst) for at være (endnu) en snabel i statskassen, direkte eller indirekte... bør man vide og ikke kun tro. Men det ser ud til, at du har ret..... CEPOS er indirekte offentligt finansieret, selv om på CEPOS` CEPOS: Sponsor[/B] side står der klart og tydeligt, at "CEPOS er helt afhængig af private midler og modtager ingen form for offentlig støtte."

Samme sted dog, til højre, i "kassen": "Få skattefradrag" står der ikke desto mindre at: "CEPOS er godkendt som fradragsberettiget organisation af SKAT (Ligningslovens §8A og §12 stk 3) og Danmarks Forskningspolitiske Råd (Ligningslovens §8H). Læs mere om reglerne....." Så jow, CEPOS er offentligt finansieret, selv om det foregår via frivillige valg, nogle borgere selv foretager.... Alligevel er det alle samfundets borgere - også dem CEPOS kritiserer, nedgør og bekæmper... der finansierer de udeblevne beløb, der i form af skattefradrag for CEPOS Sponsorater tilbageføres til bidragsydere... smart.

Et eller sted havde jeg et lille bitte håb om at kunne konstatere, at CEPOS havde ikke ansøgt om godkendelse af sig selv som værende "fradragsberettiget organisation" iflg. regler, der kan læses i pjecen "Gaver til velgørende foreninger". Hmm... "velgørende"? CEPOS? For hvem mon dog...

Det ville pynte så usigeligt meget mere på denne "velgørende organistation", hvis de gav afkald på denne indirekte offentlig støtte og helt i samklang med egne principper blev lige så selvfinansierede, som de påstår at den personlige frihed de kæmper for - kun kan opnås ved, dvs. når skatten er væk og staten lige så....

Jeg ser ikke nogen som helst bedre måde at efterprøve og bekræfte disse principper på - for både CEPOS selv OG alle bidragsydere - end netop at lægge afstand til enhver form for kassetænkning, inkl. skattefinansierede sponsorater...

Hmm.. når det kommer til CEPOS` egne korstogt mod de hjælpeløse og uselvstændige velfærdsdanskere, der ikke kan (over)leve uden at have snablen i den offentlige kasse - snakkes der vidt og bredt om at skat er alle skatteyderes ejendom og det er fy-fy at snyde eller misbruge....

Men når det er CEPOS selv, der skal have sine sponsorater finansieret eller ministre der lever på statens regning... du ved - bilture til Belgien og retur, eller andre lignende rejsemål, hvor et bryllup blandt venner pludselig bliver til et politisk arangement... eller en hel del andet - du er velkommen selv at finde - der er nemlig rigeligt at tage af... Ja, i så fald er det pludselig ikke længere alle der ejer skatten, men kun de borgerlige.... "Vi betaler jo i forvejen så meget, så den smule kan jo ikke skade..... Det er ikke mere end rimeligt..." siger de, der ejer mest og deres politikere... "Lad dog ministeren... han/hun arbejder jo så meget.... Lad os ikke hænge os i petitesser, vel? Man skal der ikke gå i for små sko... skal man ej." Og mere i den dur. Der er rigeligt af søforklaringer, at tage af, når misbrug af offentlige kroner skal (bort)forklares eller undskyldes....

Det er bare så pokkers ærgerligt, at f.eks. malermester Hansen skal stå skoleret hvert eneste år, med sin kørebog foran en medarbejder hos SKAT, og vender vrangen ud på sig selv, for at forklare denne skrankepave, at han altså virkelig skal køre de kilometer han køre og at han fører en minitiøst kørselsregnskab, selv om det har vist været officielt afskaffet de sidste par år eller tre for gulpladebiler til erhvervskørsel. Men hvis malemester Hansen ikke fører dette kørselsregnskab - ja, så kan det nemt ende med at hans kørsel blive skåret ned af denne effektive skattemedarbejder fordi Hansen ikke sort på hvidt kan redegøre for hver en kilometer han kørte i løbet af skatteåret... juhuuu! Gid man var minister eller bare en kommunal embedsmand, der tager fra kassen hvert år, uden at der stort set falder hammeren af den grund... går den så går den.... og indlægget er lige ved at komme på afveje, så vi må hellere tilbage på sporet... Cepos og Sponsorater, der kan trækkes fra i skat...

Nå jo, det har jeg allerede skrevet mere end rigeligt om.... der er dog en anden ting, jeg studsede over... idet på CEPOS` Forside, lige til venstre ser jeg en reklame for Sponsoraterne, hvor Sognepræst Katrine Lilleør fortæller, hvorfor hun støtter CEPOS..... Det er for så vidt helt og udelt i orden, at lægge sit eget politisk gods frem.... men en præst? Kan en præst virkelig være en rigtig præst... og have den slags politiske overbevisninger, der iflg. CEPOS ligger helt udenfor alt, der har med næstekærlighed og det kristne syn på mennesket at gøre.....? Og helt på linie med de spørgsmål jeg grublede over engang, om politikere der kunne eller ikke kunne være gode mennesker samtidigt med at de også var politikere.... hvilket jeg så ikke var så sikker på - var foreneligt ..... sidder jeg nu og grubler videre. Denne gang på, om en præst kan overhovedet være en "rigtig" præst samtidigt med at have de mest egoistiske, menneskefjendske og ukærlige politiske overbevisninger - man faktisk skal have, for overhovedet at kunne finde på at sponsorere CEPOS....

Jeg siger: nej, men hvad fa`en.... Hvad jeg siger betyder jo ikke det helt store... eller gør det mon alligevel? Og i givet fald - for hvem?
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    68

Vil det sige, at borgere i Danmark over skattebilletten støtter Venstre? CEPOS er da Venstres tænketank, ikke?
    Jeg tror ikke, at CEPOS hører til et bestemt politisk parti.... Ikke officielt i hvert fald... På hjemmesiden skriver CEPOS bl.a. selv: "Uden for partipolitik arbejder vi ......", men CEPOS egen færden på Christiansborg taget i betragtning, og CEPOS`deltagelse i diverse Venstre og Konservatives forsamlinger tyder på det modsatte... så hvor meget (lidt?) kan man lægge i deres egne erklæringer om at være "udenfor partipolitik" - tillader jeg mig at have min tvivl om.

Når man begiver sig ud på Nettet, går der ikke mange sekunder før der dukker adskillige oplysninger om, hvilke politiske partier dyrker CEPOS offentligt og åbenlyst.... Eksempelvis hørte jeg for ikke så længe siden i radioen noget om skatteminister Kristian Jensen, der skulle stå bag disken i Fredagsbaren på Christiansborg og udskænke drinks til de danske unge liberale.... der var på besøg. Kristian Jensen er jo en Venstre-minister, Christiansborg er Chistiansborg og en politiker har lov til at opvarte hvem han/hun vil, så hvad er problemet?

Der er nok ikke noget problem, måske lige bortset fra at man kan spørge sig selv om, hvorfor CEPOS-drenge er i den grad velkommen på magtens højborg og hvilken interesse kan de have i at være gæster hos netop de borgerlige partier, når de samtidigt forsikrer om, at deres arbejde foregår udenfor partipolitik.... Og hvis det passer - hvorfor besøger de ikke Socialdemokraterne eller SF-erne, hvilket ville utvivlsomt bibringe dem et skær af større neutralitet end tilfældet er pt....

Hmm... hvor dumme tror de vi - befolkningen - er? Hvordan kan de reelt levere den ene efter den anden "uoverensstemmelse" mellem deres påstande og deres egen praksis, der i realiteten ophæver enhver standard for sandfærdigheden? Løgn er løgn og så er den ikke længere.... Alligevel serverer de den ene løgn efter den anden og forventer øjensynligt, at alle tager imod den med kyshånd og uden brok... Jamen, dette er jo den ultimative ringeagt rettet mod alle dem, der af CEPOS forventes at hoppe i med begge ben og bare tro på at alt, sålænge det kommer fra CEPOS.... er altid sandheden.

Jeg ved ikke hvordan andre har det med at blive betragtet og behandlet som en flok idioter, der tror på alt, bare det lugter borgerligt og kommer fra CEPOS.... Heller ikke jeg har noget imod at stole på de borgerlige ord, også selv om de er langt fra altid ord jeg er enig i.... Men jeg bliver totalt pist off, når ordene falder åbenlyst usande og så gennemskueligt, så det næsten gør ond og man krummer tæerne af flovhed over, at her har vi blomsten af den danske borgerlige ungdom, der ikke kan finde ud af - i det mindste - at lyve mere elegant og mindre selvafslørende end tilfældet er... Jeg krummer tæer sgu!

Og så er det, at jeg kommer i tanke om en artikel Intelligensen styrer vores tro på Gud i Kristeligt Dagblad (jeg ellers omtaler HER) og i denne anledning får jeg den "skøre" idè om, at der sørme være noget helt rivende galt med den borgerlige intelligens, siden den borgerlige ungdom, i den grad tror på, at hele resten af verden, undt. den borgerlige "andel" er skrupdumme idioter, man kan byde hvad som helst, uden at blive tilbagevist eller anfægtet...

Jeg havde en gang for længe siden en gudsbenådet filosofiprofessor, der en skønne dag havde fanget mig et forsøg på at springe gærdet over, hvor det var lavest... Fortørnet og fornærmet havde manden hidsigt peget direkte på mig med fingeren og sagde:

"Anina!

Hvis du absolut skal snyde - gør det ordentligt og uden at nogen som helst udenforstående overhovedet kan gennemskue dig.

Det du gjorde i dag var en utilgivelig fornærmelse mod min intelligens!

Du får kun denne ene chance! Skrid så!"

Dèn sad!

Og blev aldrig glemt igen.... og beklagelsesvis har jeg kun haft mere end rigelige muligheder for at støve erindringen om min gamle professor og hans ord - om og om igen - i løbet af de sidste 5-6 år. Derfor må jeg konstatere, at jeg betragter den ringe kvalitet, hvormed utroværdige politiske budskaber og forsikringer serveres af den borgerlige CEPOS ("Uden for partipolitik") for befolkningen i den sidste tid, som værende udtryk for en ouvertruffen arrogance og mangel på begavelse til at producere løgne på en sådan måde, at de virkelig kun kan modtages som sandheder. Og så krummer jeg tæerne igen... i den grad. På deres vegne

Registreringsdato
    Jun 2007

Ja, hvor dumme tror de, vi er?

CEPOS ønsker lav skat, men de bruger jo skattefradrag som et tag selv-bord i forvejen, hvor ikke-selvstændige IKKE kan udnytte fradragsmuligheder og derfor er tvunget til at betale den skat, der nu afkræves.

Nedenstående liste viser i mine øjne, hvordan velhavende høster af "goderne".

- Hannes børnebørn går i skole, daginstitution, går til læge osv.

- CEPOS sørger for skattefradrag til sine tilhængere

Og her er så nogle gysere fra de seneste dages indlæg i pressen:

Grundejer: Min kloak-afgift har betalt hans fede Porsche24.06.08 | 22:46
    Nyråd/Næstved:
    Grundejere har penge i klemme efter DanFlex-konkurs. Netop fordi de har handlet med et af datter-selskaberne.
    http://www.sj-nyheder.dk/apps/pbcs.d...gory=FRONTPAGE

Hvordan i alverden kan nedenstående være et godt eksempel på at tjene penge, når hans "emperie" KUN kan give overskud, fordi han får tilskud fra kommunerne/skatteyderne til billig arbejdskraft?

Hvis formålet er at "lære" de "utilpassede" at tjene penge i en "sund virksomhed", så er han jo SELV et eksempel på, at man IKKE kan være selvstændig med en "almindelig" virksomhed UDEN at få skattebidrag, tilskud osv. For den primære drift duede ikke. Andre ville have lukket virksomheden, men nej... så hellere "opdrage" unge vha. bilig arbejdskraft til at TRO, at ussel mammon er GUD.

Uddannede socialpædagoger er uønskede som medarbejdere på Torben Schreibers socialpædagogiske bosted for unge kriminelle.

- De unge skal vide, at jeg driver en forretning, der giver overskud. Og min store Merzedes må gerne gøre dem misundelige, siger den kontroversielle virksomhedsleder i en samtale med Ivar Hesselager.

Han lægger ikke skjul på, at han fandt på at beskæftige sig med unge kriminelle for at redde familiens møbelfabrik fra en truende fallit.
    Indstillet af Beskæftigelsesministeren som Ildsjæl her: http://www.mitansvar.dk/nyheder/29

Listen er uendelig lang.

Dagens "guldkorn" er denne her, hvor fokus er, at "man skal kunne klare sig selv uden hjælp fra staten".

Med ovenstående i erindring er det da den største joke, jeg længe har mødt.

Og endnu sjovere, når man ser, HVEM der er afsender af budskabet.

Jeg argumenterer hverken for socialstat eller minimalstat, men for en stat hvor udgangspunktet skal være at man klarer sig selv. Hvor man sætter en ære i ikke at være afhængig af det offentlige, og hvor man selv kan disponere over størstedelen af det man tjener. Det er ægte personligt ansvar.

Daniel Korfits
    Socialpolitisk ordfører
    Venstres Ungdom
    http://www.mitansvar.dk/debat/78

Nu kan jeg ikke se ud af øjnene mere, fordi tårerne triller ned ad kinderne af grin... men jo... det er desværre også meget tragikomisk, at så mange ikke kan gennemskue den grove udnyttelse, vi alle udsættes for.

"De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Registreringsdato
    Jun 2007

Hmm... "velgørende"? CEPOS? For hvem mon dog...
    Hmm.... Kan det her være et bud?

Medlemmerne flygter fra V og K
    Regeringspartierne har tabt 20.000 partimedlemmer siden 2001. I samme periode har de fleste andre partier oplevet end tilgang.
    http://politiken.dk/politik/article530474.ece

Registreringsdato
    Jun 2007

"CEPOS er godkendt som fradragsberettiget organisation af SKAT (Ligningslovens §8A og §12 stk 3) og Danmarks Forskningspolitiske Råd (Ligningslovens §8H). Læs mere om reglerne....."
    Uddannede socialpædagoger er uønskede som medarbejdere på Torben Schreibers socialpædagogiske bosted for unge kriminelle.

- De unge skal vide, at jeg driver en forretning, der giver overskud. Og min store Merzedes må gerne gøre dem misundelige, siger den kontroversielle virksomhedsleder i en samtale med Ivar Hesselager.

Han lægger ikke skjul på, at han fandt på at beskæftige sig med unge kriminelle for at redde familiens møbelfabrik fra en truende fallit.
    Grundejer: Min kloak-afgift har betalt hans fede Porsche
    Jamen, det er jo herligt, at den almindelige lønmodtager kan være så socialt ansvarlig, så han med verdens højeste skat kan sørge for, at "staklerne" kan køre i Porsche og Mercedes, selvom de er på fallittens rand.

Og endnu mere utroligt er det, at man OGSÅ betaler "kloak-afgifter", enorme bilafgifter, høj moms osv., men man samtidig har VERDENS HØJESTE SKAT!!!

Med et gennemsnit på 49,1 procent har Danmark verdens største skattetryk, viser en opgørelse fra Eurostat over EU-landenes skattetryk i 2006.
    http://politiken.dk/tjek/dagligliv/d...icle530480.ece

Øh... det forstår jeg IKKE.

Velfærden er forrringet for den menige borger, men skatten er STADIG så høj.

Det er, som om regeringen både puster og har mel i munden. Høj skat og forringet velfærd.

Regeringen også både puster og har mel i munden, når den SELV godkender, at konkursrytter kan fradrage 4-hjulstrækkere og slippe i skat, køre i Porsche pga. snedige selskabskonstruktioner, "malke det offentlige", så møbelfabrikken undgår konkurs, og så lave et "plejehjem" i Rumænien, som tilfældigvis har EU's laveste skatteprocent.

Hvor i alverden får CEPOS øje på friheden?

For mig at se ligner det slavearbejde, når menigmand i Danmark ikke blot knokler for at få mad på bordet, men også skal finansiere Porscher og Mercedes til folk, der er på fallittens rand - og som ovenikøbet synes, at det skal være misundelsesværdigt.

Ja, sikke nogle Ildsjæle... de forstår sandelig at rage til sig.

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    68

Desværre tror de vist, at vi er dumme nok.... Indtil videre har vi jo i hele tre omgange stemt deres mentorer ind.... så må vi jo kunne tåle meget mere af samme, ikk`?

I den anden tråd om de våbenglade VU`er har jeg postet et svar, jeg mener passer også her... klik lige HER og læs gerne indlæg nr. 3

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    55

Nu plejer jeg at holde mig langt væk fra alt der har med CEPOS at gøre, jeg må nok indrømme at jeg plejer at lukkke og slukke for hjernen når jeg høre om noget CEPOS er kommet frem til , men jeg unde mig nu alligevel for jeg var næsten sikker på at CEPOS var en tænketank for regeringen ? er det mig der er helt galt på den ?

Jeg kan ikke rigtig kæde tænketank for regeringen sammen med det at være upolitisk ?

og kan man kalde sig upolitisk når det klart fremgår over deres liste om stiftere at ikke en eneste har noget som helst med den lille mand at gøre, det er lutter samfunds spidser der har dannet denne såkaldte tænketank !!

Kan vi mon gøre det samme ? og vel at mærke får bidrag som folk så kan trække fra i skat ?

Se det for jer, en tænketank der kan komme med foreslag til hvordan regeringen kan være med til at sikkere folk på starthjælp kontanthjælp syge handicappet osv og samtidig have penge nok til det ...

altså en modsætning til CEPOS med det mål at få en ordentlig behandling af folk uden at staten går konkurs (vi kan feks foreslå nogle højre skatter til firmaer )

Jeg tror godt nok ikke vores forening ville få sin gang på jorden ....

Og jeg er foraget over at erfare at Cepos bidragsyder kan trække deres bidrag fra i skat...

For Cepos får da mere end noget tankerne hen på borgelige politik ....

nå jeg fik vist lige noget mere at tygge på da jeg læste jeres tråd her ,men sætter mig nu hen og høre mogensen og christiansen og tygger lidt videre på det...

jeg er målløs og ikke for noget .. jeg kan ikke fordrage cepos ....

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    68

Citer Oprindeligt indsendt af Anina Se indlæg
    ...på CEPOS` CEPOS: Sponsor side står der klart og tydeligt, at "CEPOS er helt afhængig af private midler og modtager ingen form for offentlig støtte."
    He, he... en stor del af de fradragsberettigede "private midler" kom hidtil fra SAXO Bank, den liberalistiske ejer af et nyt liberalistisk parti.... Indtil fornylig kunne man læse følgende info på artiklen om SAXO Bank på Wikipedia:

Saxo Bank is also a main sponsor of the liberal-conservative think tank CEPOS.

På dansk: "Saxo Bank er også hovedsponsor for den liberale-konservative tænketank CEPOS".

Men, men, meeen.... denne information er nu fjernet fra Wikipedias artikel om SAXO Bank. Fjernet "anonymt" af SAXO Banks selveste kommunikationschef Fleming Voetman, i nattens mulm og mørke... Han har åbenbart fundet det nødvendigt anonymt at editere i Wikipedias artikel om Saxo Bank . Det er der jo ikke i sig selv noget galt i, men at gøre det anonymt og bagefter hævde at man ikke har gjort det, er urent trav.

Læs om hele denne spændende historie sammenfattet på bloggen Borgerligbums.wordpress.com og ellers i torsdagens artikel i Børsen: Saxo Bank beskyldt for manipulation på nettet.

Men uanset hvilken "god" grund SAXO Banken har til at trække sig (eller lade som om) som hovedsponsor for CEPOS - er det dog en kendsgerning, at SAXO Banken, i hvert fald officielt - trækker tæppet væk under CEPOS.

Det kan aldrig være et fjer i hatten for CEPOS, når en hovedsponsor signalerer offentligt, at den ikke længere vil "ses" sammen med sin klient....

Eller....? Hmm... er dette træk, siden SAXO Banken foretrækker anonymt at "justere" artiklen på Wikipedia... måske et led i en eller anden form for økonomisk damage control (skadebegrænsning) i lyset af de seneste begivenheder på finansmarkedet?

Det er jo ellers et underligt tidspunkt, at fyre over 300 medarbejdere og samtidigt påstå, at der er ingen problemer, men blot en ny økonomistyring, som iværksættes lige akkurat nu....

Så alt i alt, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad hulen foregår der i VIRKELIGHEDEN, under overfladen, i SAXO Bank? Det ville jo være højst pinligt, hvis det viste sig, at også SAXO Bank skulle reddes fra en kollaps, af danske skatteydere... ikk`?

For i netop dette scenario - kan man jo ikke lige så godt, stå frem med hånden og bede samfundet om hjælp, samtidigt med at man støtter princippet om at "alle er sig selv nærmest" ved at holde livet i CEPOS, hvis ærinde netop er at at omstyrte den nuværende samfundsform, som værende "ufri" og "umyndiggørende" for borgere OG erhverv.

Det var et dumt trick, at pille ved Wikipedia, SAXO-drenge....og så endda gøre det på sådan en åndsvag måde. At mistænkeliggøre sig selv på denne måde, er et rendyrket selvmål. Hvor dum har man mon lov til at være hos SAXO Bank, før det udløser en fyreseddel til prygelknaben?

Se SAXO Bankens "rettelse" her: http://en.wikipedia.org/w/index.php?...ldid=238509584 (linie 36)

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    68

Citer Oprindeligt indsendt af Anina Se indlæg
    Desværre tror de vist, at vi er dumme nok.... Indtil videre har vi jo i hele tre omgange stemt deres mentorer ind.... så må vi jo kunne tåle meget mere af samme, ikk`?

I den anden tråd om de våbenglade VU`er har jeg postet et svar, jeg mener passer også her... klik lige HER og læs gerne indlæg nr. 3
    Jeg tror (nu), at CEPOS har vist forregnet sig (sikken "tænketank") og i deres grænseløse hovmod (tiltro til at vores dumhed ingen ende vil tage), lod CEPOS sig hverve til at sønderlemme dansk vindmølleindustri på vegne af amerikansk olielobby, hvis konsulent Hugh Sharman er den egentlige forfatter og formålet var, at svække Obamas planer om etablering af energiforsyning via vindkraft i USA, på baggrund af danske erfaringer.

CEPOS-Rapporten Wind Energy - The Case of Denmark egentlige formål var at sætte en kæp i hjulet på Obamas vindenergi-planer, men samtidigt har den ikke kunnet undgå at bombe danske eksportmuligheder tilbage til stenalderen, eller næsten. I denne anledning har CEPOS skaffet sig så meget opmærksomhed på halsen, at det er kommet frem i offentligheden, at CEPOS er skam kun en uskyldig, velgørende forening, hvis man definerer det efter SKAT's godkendelse af fradragsretten for sponsorater og andre skattefritagelser.

Hele miseren er startet med CEPOS-Rapporten: USA's kul- og olielobby forfattede og betalte for. Så blev Villy sur og bloggede: CEPOS skader Danmarks interesser og så kom Helle der vil straffe Cepos for kritisk rapport og "kræver, at den liberale tænketank Cepos fjernes fra Skat's liste over organisationer, som danskerne kan give penge til med skattefradrag. " Og nu Michael Jeppesen i Politiken: CEPOS truet af lukning - seks grunde til at bevare deres statsstøtte, hvor han (ironisk) appellerer om ikke at fjerne statsstøtten fra CEPOS.

Af en tænketank at være, synes det overmodige rapport-trip at være det modsatte af det smarte. Når man sidder på en gren af "skattenåde", bør man i det mindste ikke udøve en virksomhed, der er til skade for den samme stat, man lever af.... eller hur?

Diskussionen om CEPOS's godkendelse som "velgørende forening" er ikke af ny dato. Allerede i 2008 har adskillige påpeget dette paradoks, der i den grad strider mod CEPOS's egne principper og formålsparagraf.

Den 17. oktober 2008 skrev flere medier om sagen. Bl.a. skrev Børsen (ritzau) i artiklen Skattefradrag til borgerlige Cepos-støtter: "Cepos' direktør, Martin Ågerup, har ingen skrupler over, at foreningen er opført på listen. Han er ikke i tvivl om, at den borgerlige tænketank kan betegnes som almennyttig. (...) "Det er rigtigt, at vi har et holdningsmæssigt udgangspunkt for vores arbejde. Men andre organisationer på listen, som Greenpeace, Læger Uden Grænser, Kræftens Bekæmpelse og Amnesty International, udtrykker jo også politiske holdninger," siger Cepos-direktør, Martin Ågerup."

Hmm... SKAT skriver på egen hjemmeside: "Derimod kan organisationer, der varetager politiske, økonomiske eller erhvervsmæssige interesser, ikke anses for almennyttige." Magten til at omgå egne godkendelseskriterier findes kun et sted: hos daværende skatteminister Kristian Jensen. Hvor meget mere han ellers har "bøjet" efter sin personlige, borgerlige samvittighed?

Samme dag, d. 17. oktober 2008 skrev DR bl.a. "Regnskab og budget er hemmeligt. (...) Martin Ågerup vil ikke oplyse, hvad tænketanken bruger sine penge til, da både regnskab og budget er hemmelige. (...) Cepos' direktør har ikke noget overblik over, hvor meget det betyder i kroner og ører for Cepos at være godkendt som almennyttig forening." Kilde...

Åh jo! Selvfølgelig har Martin Ågerup et udmærket overblik over indtægterne fra de fradragsberettigede sponsorater. Havde de været ubetydelige, beskedne og kunne CEPOS klare sig uden dem, ville denne sag allerede den gang i 2008 ende med, at CEPOS kunne score mange pluspoints i den folkelige anseelse ved at opgive udnyttelse af systemet. Det ville være et genistreg med enorm fordel for CEPOS's Public Relations og respekt fra samfundet. Men "respekt" kan man jo ikke leve af, mente CEPOS og fortsatte med at leve af snablen i statskassen. Meget liberalistisk i overensstemmelse med devisen: "tag hvor du kan få".

At drive "foreningen" som en erhvervsvirksomhed med salg af ydelser, regnskaber, overskud og beskatning af samme.... ville være... øh, for besværligt. Det ville være arbejde. Det overlader CEPOS til sine sponsorer. Det er sørme meget nemmere at leve af skattefrie donationer og udenom besværet med at skulle implementere eget liberalt koncept i eget hus. Også det kan sponsorerne selv får lov til at slide med, mens deres egen tænketank slipper for samme. Smart!

Kan der være noget mere tilfredsstillende for en borgerlig tænketank end at vide, at alle de mange "røde" eller "lyserøde" skatteydere i realiteten indirekte støtter økonomisk den borgerlige politik, uden engang at være klar over det?

Alle disse, og flere artikler om CEPOS som almennyttig forening er trykt i landets aviser en kold dag i oktober 2008. Nyheden flammede op.... gik ud igen og CEPOS fortsatte med at tælle skattefrie sponsorat-penge indbetalt af sine discipler. Mon det samme sker denne gang?
    Jeg tror (nu), at CEPOS har vist forregnet sig (sikken "tænketank") og i deres grænseløse hovmod (tiltro til at vores dumhed ingen ende vil tage), lod CEPOS sig hverve til at sønderlemme dansk vindmølleindustri på vegne af amerikansk olielobby, hvis konsulent Hugh Sharman er den egentlige forfatter og formålet var, at svække Obamas planer om etablering af energiforsyning via vindkraft i USA, på baggrund af danske erfaringer.
    Iflg. Ingeniøren, d. 25. marts 2010 er "Danmark er det land i Europa, hvor krisen har gjort størst indhug i industrien: Produktionen er 25 procent mindre værd end for halvandet år siden, og nedturen fortsætter. Det er farligt for vores viden og innovation. (...) Uden vindmøller var det gået helt galt. »Outsourcing stopper ikke her. De næste par år må vi forvente at se baghjul i forhold til de lande, vi normalt sammenligner os med,« siger cheføkonom Jens Brendstrup, Dansk Erhverv. Han påpeger, at uden eksporten af vindmøller, som er steget, så var det gået helt galt for industrien." Kilde...

Set i (også) dette lys, fremtræder CEPOS's "rapport-initiativet" endnu mere skadelig og hvorfor? For at lade sig hyre som brik i USA's indenrigspolitiske spil. Er der virkelig ingen grænser for vores liberale unge menneskers fascination af Den Forjættede Amerika, de har overtaget fra deres første-gangs-husejer-forældre, der selv har arvet fascinationen fra deres fattige husmandsforfædre i mellemkrigsårene og forfædrenes taknemmelighed over Marschall's hjælpen i efterkrigsårene? Er det virkelig værd at sabotere Danmarks aktuelt eneste eksportstærke industri for?

Registreringsdato
    Jun 2007

En direktør, der støtter Cepos, kan trække op til 14.500 kroner fra i skat, mens en arbejder kun kan trække op til 3000 kroner fra for sit kontingent til fagforeningen.

...vi er anerkendt som en almennyttig forening i kraft af den forskning, vi bedriver. Støtten betyder, at vi kan betale for vores udgivelser, husleje og løn, siger Cepos direktør, Martin Ågerup, til Arbejderen.
    – Det er helt urimeligt, at støttebeløb til Cepos kan trækkes fra i skat. Cepos er et politisk foretagende. Det er ikke almennyttigt. Derfor burde Cepos slet ikke være godkendt, men det har skatteministeren altså gjort, siger Christen Amby til Arbejderen.
    http://arbejderen.dk/artikel/2011-01...pper-billigere

Kommentarer er vist overflødige.

Bookmarks

Regler for indlæg