Viser resultater 1 til 3 af 3

Emne: Sommerferie

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    58

Standard Sommerferie

Så har ungerne ferie 6 lange uger som jo helst skal udfyldes med nogle spændende og sjove ting

For første gang nogensinde har vi planer for ferien og de begynder med det samme, datteren skal rejse til Korsør ALENE :o Allerede i morgen tager hun afsted, jeg sætter hende på toget i morgen formiddag, og har dårlige nerver en times tid til jeg hører fra hende på tirsdag kommer hun så retur sammen med veninden som så skal være her til fredag, hvor vi så sætter veninden på toget til Sverige. Mens veninden er her skal vi gerne i Tivoli, og de unge damer vil vældig gerne på shoppingtur

Så har vi en uges tid til at pakke inden vi selv rejser på ferie i en uge

Forhåbenlig vel hjemkommet skal det så planlægges OM datteren skal til Sverige, jeg kan bare ikke beslutte om hun er "stor" nok til at rejse SÅ langt alene :o Det kommer jo også an på hvordan den lille tur til korsør går.....
    Hun mener selv at det kan hun sagtens, men det er alligevel næsten 6 timer i tog, så den tænker jeg mere over

Jeg har stadig IKKE hørt noget ang fremtiden, og nu er jeg ved at være lidt træt af at vente, sidste jeg var til samtale var i febuar, og der fik jeg af vide at jeg ikke ville blive "glemt" for ALLE de sager den private aktør havde fået fra kommunen SKULLE være færdige inden sommerferien (de sagde godt nok ikke hvad år) og nu har vi altså ferietid, jeg har rykket flere gange også gennem kommunen, men ikke en fis sker der, så nu har jeg besluttet at VI holder ferie.

Jeg er godt nok selv begyndt at søge job, ikke det vilde endnu, men jeg har da sendt et par ansøgninger, men arbejdesgiveren har åbenbart mange at vælge mellem, så en der ikke har været i arbejde i mange år og har en del skavanker er ikke i så høj kurs nok også fordi jeg sikkert ikke kan hoppe ud i 37 timer til start, og der er altså et stort hul i min erfaring/arbejdsperiode Så selvom at jeg har fået det så meget bedre, så er det altså ikke nemt at komme igang
    Knus fra Helle

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    68

Standard Re: Sommerferie

Hej Helle

Selvfølgelig kan datteren sagtens leve op til, at rejse til Sverige uden ledsager.... Desuden kan man altid opsøge togkontrolløren og bede ham/hende om at være opmærksom på en ung dame, der rejser på egen hånd.... og hvis der er vagtskifte undervejs - kan man bede om at kontrolløren "overdrager opmærksomheden" på den unge rejsende til den næste. Hun bliver helt sikkert henrykt og taknemmelig for tilliden

Det er jo ikke anderledes end dengang de små var små og for mit eget vedkommende har jeg gjort (og lykkedes) meget ud af, at den fire-femårig aldrig skulle hjælpe en ældre (eller yngre) herre med at finde en hund, eller en tabt ting, der lige skulle ligge et eller andet sted bag en busk eller i et skur, eller et hvilket som helst andet sted man skulle hen for at finde det tabte. Ikke uden at han først skulle hente "sin mor, for at lede sammen". Og det virkede, endda et par gange eller tre.... For man kan jo ikke holde dem bundet med en snor til sig hele tiden. Det ville heller ikke virke specielt opbyggende på den spirende selvtillid og en lige så spirende erkendelse omkring denne respekt man selv nyder hos den voksne, selv om man er et lille barn endnu.... Din pige er tre gange så gammel og helt sikkert også - tre gange (eller mere) så klog, så tag og tillad dig selv at tro på, at hun klarer udfordringen til UG (det tror jeg hun gør!)

Mht ansøgninger - kunne du måske lægge den tekst du har skrevet her - privat... Det er muligt, at man skal være en del mere udspekuleret når det kommer til den præsentation af sig selv, der gerne skulle munde ud i en invitation til en personlig snak.

Jeg er bare ikke så sikker på, om det er det rette tidspunkt.... for i tilfælde af et evt. uheldigt forløb - kan du komme til at ryge tilbage til udgangspunktet i din sag.... hvilken jeg ikke kender så meget til og endnu mindre ved jeg, hvad du selv, helt præcis ønsker dig for fremtiden.

Hvorom alt er - er det altså kun en ting du bør koncentrere dig på de næste to måneder og det er FERIE! Specielt inde i sindet.... Det er godt nok trælst, at de ikke kunne nå at få fingeren ud inden sommerferie. På den anden side - hvis de nåede det og det måske ikke var helt det du kunne trives med - ville en del af din sommerferie helt sikkert blive tilbragt med spekulationer.... så måske er det ikke så værst, at det trækker lidt ud i denne omgang

Lige pt er det dog ikke til at se "sommerferie" udenfor vinduerne... Regnen står i stænger og det lyner grusomt, som om det lige var hos naboen.... så jeg venter lige med at hente mit weekendindkøb, til man kan komme nogenlunde tørskoet til parkeringspladsen...
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    58

Standard Re: Sommerferie

Citer Oprindeligt indsendt af Anina Se indlæg
    Hej Helle

Selvfølgelig kan datteren sagtens leve op til, at rejse til Sverige uden ledsager.... Desuden kan man altid opsøge togkontrolløren og bede ham/hende om at være opmærksom på en ung dame, der rejser på egen hånd.... og hvis der er vagtskifte undervejs - kan man bede om at kontrolløren "overdrager opmærksomheden" på den unge rejsende til den næste. Hun bliver helt sikkert henrykt og taknemmelig for tilliden
    Ja det er nok også mere mig der er nervøs turen til Sverige er sammen med veninden og hendes mor, hjemturen på egen hånd Jeg har noget tid at tænke og vænne mig til tanken endnu, det er først i begyndelsen af august.

Mht ansøgninger - kunne du måske lægge den tekst du har skrevet her - privat... Det er muligt, at man skal være en del mere udspekuleret når det kommer til den præsentation af sig selv, der gerne skulle munde ud i en invitation til en personlig snak.

Jeg er bare ikke så sikker på, om det er det rette tidspunkt.... for i tilfælde af et evt. uheldigt forløb - kan du komme til at ryge tilbage til udgangspunktet i din sag.... hvilken jeg ikke kender så meget til og endnu mindre ved jeg, hvad du selv, helt præcis ønsker dig for fremtiden.
    Det er jeg så også lidt i tvivl om, på den anden side så GØR jeg noget og det gør den private aktør/kommunen ikke (føler jeg)
    Hvorom alt er - er det altså kun en ting du bør koncentrere dig på de næste to måneder og det er FERIE! Specielt inde i sindet.... Det er godt nok trælst, at de ikke kunne nå at få fingeren ud inden sommerferie. På den anden side - hvis de nåede det og det måske ikke var helt det du kunne trives med - ville en del af din sommerferie helt sikkert blive tilbragt med spekulationer.... så måske er det ikke så værst, at det trækker lidt ud i denne omgang
    Du har ret, lige nu er det ferie, og jeg vil bare nyde at jeg får det bedre og bedre og så ellers glæde mig til vi skal afsted
    Regnen står i stænger og det lyner grusomt
    Også her har vi haft regn i lårtykke stråler, og brag men nu skinner solen igen, og studenterne kører lystigt rundt VÅDE på mere end 1 måde
    Knus fra Helle

Lignende emner

1. En evne (Sommerferie for travle folk)
    By admin in forum Dagens gruk!
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 23-09-05, 15:14

Bookmarks

Regler for indlæg