Viser resultater 1 til 11 af 11

Emne: Filur-is

Registreringsdato
    Jun 2007

Standard Filur-is

Citer Oprindeligt indsendt af Anina Se indlæg
    Jeg synes "store" æg i dag er som "medium" æg var før... Endnu en "optimering" af overskuddet?
    Jeg har oplevet samme fænomen med Filur-is, som er blevet meget mindre end i min barndom...

og den smager heller ikke så godt mere.

"Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    68

Standard Re: Filur-is

Det kan hænge sammen med, at vi selv er blevet større og isen "syns" ikke så stor som vi husker det. Og hvad smagen angår - kan ske, at det er vores smagsløg, der er ved at stå af.... efter alle de smøger eller...?

Jeg har lagt mærke til, at når jeg (en sjælden gang) bruger en syrehæmmer (Nizax) - smager maden meget bedre... så måske er vi bare blevet for sure på vore modne dage?
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    68

Hmm... nu jeg tænker mig om - så smager Tiramisu lige så godt nu, som det gjorde før i tiden... Så jow, det kunne være, at det er Filuren, der er faldet af på dèn
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jun 2007

Jo, det er da muligt.

Men jeg tror nu, at "opskriften" er ændret med nye "sjove" ingredienser.

Visse is - husker ikke lige nogle navne - bliver mindre på een sæson, men det skyldes måske også min tiltagende aldring... og dårligere erindring.

Så går det da voldsomt ned ad bakke for mig.

"De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    68

Næh, ikke for dig

Kun for ismagere og de "fornyede" is bedstemødre ikke køber til deres børnebørn, men i stedet laver vi dem selv

Registreringsdato
    Jun 2007

men i stedet laver vi dem selv
    Men ikke Filur, som den smagte i gamle dage.

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    68

Så, så... lille Zuzan Lad os så snuppe en kop kaffe i stedet I hvert fald indtil videre

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Norge
    Alder
    64

Citer Oprindeligt indsendt af Anina Se indlæg
    , men i stedet laver vi dem selv
    Jeg har aldri i hele mitt liv laget is. Heller ikke min mor....som jeg kan huske da....

Jeg kjøper is med isbilen når den kommer i gaten vår. Genialt!

http://www.isbilen.no/?id=111

De har masse god is. ....i den grad jeg spiser is da.
    The Law of attraction: “Du bliver hvad du tænker”!

Registreringsdato
    Jun 2007

Lad os så snuppe en kop kaffe i stedet
    Med en kugle vanilleis oveni.... mums.

Jeg har aldri i hele mitt liv laget is.
    Jeg har prøvet et par gange... husker kun, at det var besværligt. Man skulle røre hele tiden (uden ismaskine).

Det er vist nemmere at lave sodavandsis.

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Citer Oprindeligt indsendt af Yvette
    Jeg har aldri i hele mitt liv laget is. Heller ikke min....som jeg kan huske da....

Jeg kjøper is med isbilen når den kommer i gaten vår. Genialt!
    Det samme her, Yvette!

Jeg har heller aldrig prøvet at lave is selv, og min mor har heller ikke.

Vores Hjem-is-bil har også ganske glimrende is - og så har vi isbutik her i byen, hvor man selv fremstiller den mest lækre italienske is!
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Feb 2008
    Lokation
    Sydsjælland
    Alder
    59

Jeg kan godt lide filur is. I det hele taget holder jeg mest af sodavandsis.

Jeg ved ikke om det er fordi vi er blevet ældre og større, men jeg synes helt sikkert at mange ting er blevet både mindre og dyrere med tiden

Også sådan noget som hold kæft bolcher. DE var store da jeg var barn. Ok her kunne det være fordi vi er blevet større, men dem man får nu om dage er altså ikke lige så store, det er jeg helt sikker på.

Kærlig hilsen
    Carmen, der i øvrigt også af og til laver is selv.
    Husk, når du sender kærlighed ud, at ramme dig selv først.

Bookmarks

Regler for indlæg