Viser resultater 1 til 3 af 3
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    68

Standard Gamle negativer

Jeg glæææææææææder mig!

Omsider har jeg taget mig sammen og har fået styr på ALLE gamle negativer fra den tid, jeg heeeele tiden havde fotograferet min øjesten, da han var barn.

Masser af disse billeder husker jeg slet ikke mere, fordi en stor del af dem var sendt til alle mulige andre, jeg den gang troede var mine venner og familie. Samtidigt var pengene små og jeg har derfor altid håbet, at "i morgen" ville jeg få råd til at få nye kopier af disse fraværende billeder. Det lykkedes dengang aldrig og senere viste det sig, at man ikke længere kunne få kopier af det "Instamatik-system" jeg brugte den gang til at fotografere i

Jeg begyndte allerede for mange år tilbage frygte, at jeg kom aldrig til at gense min lille pode på de bedste billeder, fordi dum som jeg var - sendte jeg selvfølgelig de bedste billeder afsted...

Det viser sig nu, at den huuuundedyr scanner jeg havde købt for et par år siden - kan digitalisere ALLE slags gamle negativer og software kan fjerne både "tidens tand", "patine" samt evt. ridser eller andre skader.... så nu har min, nu voksne, pode - fået alle negativer + scanneren med hjem, og har lige meddelt, at det går som smurt.

Der er rigtig mange af dem, så det vil tage tid, men hellere det end at miste så mange gode oplevelser og kærlighed, foreviget på et utal af billeder, taget af det dejlige barn i hans bedste øjeblikke.... Hvor jeg dog glæder mig og hvor er jeg heeeeeeldig
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    58

Standard Re: Gamle negativer

Jeg tror vi alle sender de allerbedste billeder af vores unger, man vil jo gerne have at ALLE syntes at lige netop vores unge er den skønneste der nogensinde er født

Jeg har også rigtig mange negativer og som dig tænkt, dem får jeg lavet om kort tid.... nu er ungen 13 og jeg har stadig ikke fået dem lavet, jeg har dog heller ikke sådan et "dyr" som bare kan det der, men må til fotohandleren NÅR og HVIS jeg vil have dem fremkaldt igen

Men jeg har dem da
    Knus fra Helle

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Norge
    Alder
    64

Standard Re: Gamle negativer

Jeg husker jeg fikk fremkalt flere kopier som jeg sendte til familie og venner. Jeg mener jeg har samlet på alle negativene, og jeg har mang en gang tenkt at de hører hjemme i en sikker bankboks eller noe lignende. For tenk om huset en gang står i fyr og flamme??

Hva er da det verste man kan miste av materielle saker?? Jo - nemlig bilder og negativer! Tror jammen jeg skal ta meg sammen og få gjort det etter denne påminnelsen. Disse skattene er av uvurderlig verdi, og jeg har MANGE bilder av min sønn gjennom barndommen spesielt....MANGE...
    The Law of attraction: “Du bliver hvad du tænker”!

Lignende emner

1. Sæt De Gamle I Fængsel!
    By Anina in forum Alderdommen
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 10-05-08, 19:12
  2. Min gamle mor er ensom
    By Anne in forum Ensomhed
    Svar: 8
    Nyeste indlæg: 26-06-06, 20:13

Bookmarks

Regler for indlæg