Viser resultater 1 til 5 af 5
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    68

Standard Migra-Cap Migræne hætte

Jamen, jamen, jamen...

Nogen har opfundet en migrænehætte... Det har jeg selv tænkt på, før Imigran kom på marked og jeg sad i dagevis, med hovedet tætindhyllet i en dyne eller anden turban-indretning, for at slippe for det værste....

Nu er migrænehætten opfundet (måske var det allerede opfundet før, men jeg har ikke hørt om det før nu)... og kan fås HER!! til 595,- inkl. moms.

På sitet Livingintime.dk skriver "de" dog noget omkring migrænehætten jeg ikke kan forstå.... De skriver:
    Migra-Cap migrænehætte er en unik opfindelse og et lækkert produkt, udviklet af en migræniker til sig selv og andre migrænikere. Migra-Cap kombinerer kuldebehandling med fuldstændig mørke og giver således optimal lindring på smerter som optræder ved migræne eller andre former for hovedpine.
    Denne medicinfri løsning er unik og den eneste, som du kan bruge igen og igen.
    "kombinerer kuldebehandling"??

De skriver at det er en migræniker, der har udviklet hætten til sig selv og andre migrænikere...

De skriver også: optimal lindring på smerter som optræder ved migræne eller andre former for hovedpine.

Hallooo! Migræne og hovedpine er altså ikke det samme!!

Hvis jeg, som migræniker, af den 110% klassiske slags.... overhovedet skal hjælpes af andet end pillerne, dvs. lindres - skal jeg altså ikke begynde på at lægge kolde kompresser på hovedet. Ved den mindste kontakt med kulde på huden - eksploderer min migræne yderligere.

I modsætning til almindelig hovedpine, selv den slemme af slagsen, men altså ikke migræne - kan migrænesmerterne lindres ved varme omslag! Jo. Varme.... Jeps, jeg var også ved at falde af stolen, da jeg hørte det første gang. Men det virker altså, selv om man skal selv prøve sig frem - hvor varmt omslaget skal være.... fra godt lunkent til halvtvarmt.

Jeg plejede at stoppe håndklæderne ind i oven på 75 grader men senere kunne man købe gelèagtige tingester, man både kan varme i microbølgeovnen eller køle i fryseren...

Det sidste - kolde omslag - er altså kun gavnlige ved hovedpine. Ikke ved migræne, da man ellers kan risikere at få kærligheden at føle og hvis man troede man havde slem migræne før - kan kulde på hovedet få lavet om på denne illusion, fordi smerten kan i den grad accellerere, at man kan finde på at ønske, at man er aldrig blevet født...

Jeg er overbevidst om, at hvis en migræniker påstår, at han/hun er blevet hjulpet af kolde omslag - så var det altså ikke et migræneanfald, men en god, gedigen omgang af almindelig hovedpine.

På sitet kan man læse en del kundeudtalelser, der alle berømmer Migra-Cap Migrænehætte. Dette er en svaghed ved markedsføringen, idet man reelt stiller folk noget i udsigt, de ikke vil få - hvis det er ægte migræne de lider af og i så fald - vil de opleve flere smerter ved kuldepåvirkning.

Jeg vil selv gøre noget andet... Jeg mener faktisk at denne hætte er fint udformet og at det er så absolut umage værd at skrive til firmaet og høre - om deres migrænehætte kan tåle at komme i microbølgeovnen.

Hvis den gør - vil jeg købe hætten til mig selv og bruge den FØR jeg indtager anfaldsmedicinen.... fordi jeg altid venter lidt med det, for at se om optrækket forsvinder af sig selv. Det sker kun få gange, men for ikke at komme i overforbrug af medicin, venter jeg til jeg kan se, at migrænen er kommet for at blive....

Hvis nogen undrer sig hvorfor jeg gør det - er svaret enkelt: jeg vil, for enhver pris undgå at komme i den situation, hvor jeg evt. kan udvikle en medicininduceret migræne i tillæg til den, der kommer spontant....

Det bliver spændende at se, om Migra-Cap Migrænehætte kan tåle at blive opvarmet... for i så fald - vil det blive en rigtig god idè.

Det andet med kulde på et migrænehoved... tvivler jeg meget på.... Mig har det kostet "slående" erfaringer, med en eksplosiv migræneanfald fra Helvedet, der ellers kun kan tåle en sammenligning med den uhyrlige Hortons Hovedpine (hvilken jeg ikke lider af gudskelov).

Jeg skriver igen, når jeg har hørt fra forhandleren.
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jun 2007

Standard Re: Migra-Cap Migræne hætte

Jeg tjekkede lige på "original-hjemmesiden".

Der står følgende om migræne:

During an attack, the blood vessels in the brain dilate and then draw together with stimulation of nerve endings near the affected blood vessels. These changes to the blood vessels are probably what cause the pain, but migraine headaches is a condition that is poorly understood.
    http://www.migracap.com/alttreat.php

Så har de vist taget forbehold for det hele.

Blodårer, der udvider sig og trækker sig sammen. Hertil MÅSKE ændringer i forbindelse med, at de udvider sig eller trækker sig sammen... og i øvrigt ved man ikke med sikkerhed, HVAD årsagen til migræne er.

Men "vi vil da gerne sælge noget, der har med blodårer at gøre, for det virker på sportsskader".

Men... måske hvis du gjorde denne gel varm, Anina, så kunne den virke, for fysioterapeuter bruger også varme mod sportsskader, så hvorfor ikke også mod migræne.

"Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Registreringsdato
    Jun 2007

Nå, nu så jeg "tillægget" om varme....

I Føtex og på apoteket forhandler/forhandlede de nogle stof-puder med kirsebærsten i. Jeg mener, jeg gav UNDER 100 kroner for denne pose.

Denne pose tåler opvarmning OG fryser... og kan lægges rundt om nakken bl.a.

Den kunne være et alternativ - og et noget billigere alternativ til ovenstående.

Du kan se den her:

http://www.helseriet.dk/shop/kirsepu...o-55-373p.html

"Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Sådan en kirsebærsten-pude har jeg haft i mange år, og den er genial.

Den har jeg brugt til alt lige fra opvarmning af kolde fødder til lindring af menstruationssmerter, ømme muskler, hold i nakken mv., men at varme kan lindre migræne, vidste jeg godt nok ikke. Det må prøves ved næste migræneanfald.

3 minutter i mikroovnen ved fuld effekt, og så holder den varmen i 20-30 minutter.

Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    71

Følgende besked er fremsendt via Overgangsalderen.net Kontakt os formular af Michael von der Recke:

Hej.

Tilfældigvis faldt jeg over et indlæg vedr. Migra-Cap migrænehætte, som vi er importør af. Her skriver Anina, at hun ikke forstår, at man kan lindre migræne med kuldebehandling. Hun skriver endvidere, at hun selv foretrækker varme og vil gerne vide om Migra-Cap kan opvarmes i mkicroovn.

Som importør har jeg forelagt dette for producenten og her fortælles det, at et ganske lille mindretal af migrænikere foretrækker varmebehandling, men at langt de fleste finder lindring med kulde. Til Anina foreslår man at svøbe Migra-Cap ind i et lille håndklæde og opvarme den på en radiator. (ikke i microovnen!).

Venlig Hilsen
    Michael von der Recke
    Living In Time A/S
    Tak for besked

Uanset om der er mange eller få migrænikere, der kan lindres ved varmeomslag - ville det selvfølgelig være bedst, hvis Migra-Cap kunne begge dele - kulde og varme.

Det er ikke sikkert, at et ophold på radiator kan opvarme hætten nok til at have en effekt. Og om sommeren, hvor der er lukket for varme, er det yderligere umuligt at forsøge sig med en opvarmet Migra-Cap, som anvist. D.v.s. de migrænikere, der skal bruge varme for at lindre et igangværende anfald, bør nok finde andre måder til løsning af problemet.

Annes kirsebærsten-pude lyder meget anvendeligt til formålet
    • Som kronisk syg gennem en menneskealder, svigtet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
    • Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
    • Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.

Lignende emner

1. Satans migræne !
    By Anina in forum Migræne
    Svar: 8
    Nyeste indlæg: 08-12-07, 14:18
  2. Migræne
    By Pipaluk in forum Migræne
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 21-11-05, 13:17

Bookmarks

Regler for indlæg