Viser resultater 1 til 6 af 6
    Registreringsdato
    Jul 2008
    Lokation
    Odense

Standard Omfattende, holistisk analyse af blodprøver

Jeg vil gerne med dette link oplyse om muligheden for en lidt anden måde at diagnosticere på.

http://www.holistic-medicine.dk/formal.html

Med venlig hilsen
    Linda
    " Lykke er et godt helbred og en dårlig hukommelse." (Ingrid Bergman)

Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    71

Standard Re: Omfattende, holistisk analyse af blodprøver

Sikke et godt link, Linda

Til dem, der ikke kender begrebet "holistisk" eller til skeptikere - kan du fortælle, hvorfor er århus-klinikken værd at nævne her og hvilke fordele opnår man, når man kontakter dem.... som regel (regner jeg med), når den officielle medicin ikke har formået at indkredse helbredsproblemer, folk ellers går for lud og koldt vand med, i det officielle sundhedsvæsen (rigtigt forstået af mig, håber jeg?).
    • Som kronisk syg gennem en menneskealder, svigtet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
    • Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
    • Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.

Registreringsdato
    Jul 2008
    Lokation
    Odense

Holistisk analyse.

Med udgangspunkt i begrebet holisme, som betyder; Den opfattelse at verden består af helheder der udvikler sig fra mindre til mere komplicerede dannelser.

Da kroppen jo har sit helt eget unikke univers, og da den fra naturens side er udstyret med evne til at heldbrede sig selv, finder jeg det særdeles vigtigt at kende de underliggende problemer til en dysfunktion af denne.

Vha omfattende blodprøveudredninger kan de rigtige kilder til problemet "spottes". Det kan evt være mangler eller overproduktioner samt forgiftninger, som således er den underliggende årsag til det "synlige" problem.

Denne læge fra Århus Privatklinik, vægter betydningen af det individuelle behandlingsforløb med udgangspunkt i en "kortlægning" af kroppens vanskeligheder, dokumenteret via omfattende blodprøver der laves i samarbejde med Tyskland og USA. Der lægges stor vægt på at finde den udløsende årsag - og når dette ses i et helhedsperspektiv, kaldes det derfor holistisk.

Hvad jeg finder af særdeles stor betydning i denne sammenhæng, er patientens medvirken i heldbredelsen. Det er jo trods alt patienten der har kroppen, men vi oplever ofte en mangel på forståelse af de originationer (oprindelige udsagn/red.) patienten kommer med. Dette er en omfattende blodprøve jo med til at verificere.

Vi kan få lavet blodprøver via egen læge, men de er ofte ikke dybdegående, eller viser som regel kun den ène tilstand, og derved bliver der kun symptombehandlet på denne, oftest kun med medicin der kan afhjælpe fænomenet på kort sigt, men som efterfølgende kan have katastrofale konsekvenser. Jeg nærer en, for egen regning, mistanke om, at grænseværdierne i de blodprøver der laves herhjemme er proportionel med de lave grænseværdier der foreligger, for indtagelsen af naturlige mineraler og vitaminer. Kropppen er jo en naturlig organisk sammensat helhed af div mineraler og vitaminer og andet godt fra universet.

Jeg håber, at jeg med dette link og min lille skrivelse, har vakt lidt interesse for denne behandlingsmetode.

Smerte er et nødråb fra kroppen om hjælp. Denne hjælp er mulig såfremt der fokuseres på den rigtige ÅRSAG Min personlige konklussion er som følge - hvis noget kan forværres - kan det også forbedres

Kærlig hilsen
    Linda

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    54

Jeg kan oplyse at jeg har kontaktet dem og hørt dem om de evt kan hjælpe mig og har skrevet til dem kort hvad det er det drejer sig om ....

borrealia , d vitaminmangel , massiv påvirkning af skimmelsvamp, migræne, myoser, spændings hovedpiner, led og muskelsmerter osv...

jeg har kontaktet dem hovedsageligt for at høre hvad det vil koste at få lavet en borrealia test men også om der er noget af det andet de kan hjælpe med, jeg skrev til dem torsdag og forventer at høre fra dem i løbet af ugen. jeg skriver lige så snart jeg høre noget

tak for linket

PS de er i Århus og jeg er på sjælland så det kan jeg se som en stor forhindring

Registreringsdato
    Jul 2008
    Lokation
    Odense

Citer Oprindeligt indsendt af Hejdien Se indlæg
    PS de er i Århus og jeg er på sjælland så det kan jeg se som en stor forhindring
    Det kan jo være at der findes lignende klinikker rundt omkring i landet - det burde de vide deroppe i Århus - Det kunne da være dejligt.

Det kan jo også være at blodprøven kan tages via egen læge som så sender den til Århus?

Jeg glæder mig til at høre svaret på din forespørgsel.

KH

Linda

Registreringsdato
    Jul 2008
    Lokation
    Odense

Hej

Så fandt jeg lige et par læger mere:

http://www.vitamindoktor.com/cm273/

Og så vidt jeg kan se - laves der også blodprøver hos denne samt omfattende udredning.

http://iom.dk/

Med venlig hilsen

Linda

Lignende emner

1. Lavt stofskifte trods perfekte blodprøver...
    By Anisa in forum Stofskifte - thyreoidea relaterede sygdomme
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 15-01-08, 15:22

Bookmarks

Regler for indlæg