Viser resultater 1 til 2 af 2
    Registreringsdato
    Jul 2008
    Lokation
    Odense

Standard D-vitamin iflg. Linda

Citer Oprindeligt indsendt af Hejdien Se indlæg
    Jeg bliver hele tiden proppet med de d vitaminer , når jeg har fået mange nok på kort tid så er mit d vitamin tal oppe og jeg kan for en kort tid fungere uden at sove ti gange på en dag, jeg kan en kort tid gå på mine fødder uden at hvert skridt gør ondt... så stopper man behandlingen og vupti så er jeg tilbage uden d vitamin igen...
    Oprindelig tråd for dette indlæg HER!

Lidt research fra bogreolen.

D - vitamin.

Referrencemateriale: Prescription for Nutritional Healing - second edition.

"The form of vitamin D we get from food or supplements is not fully active. It requires conversion by the liver, and by the kidneys, before it becomes fully active. This is why people with liver or kidney disorders are at a higher risk for osteoporosis."

Referrencemateriale: Adelle Davis - Spis sund og hold dig rask.

" En vis mængde fedt er nødvendig for at fremskynde produktionen af galde og det fedtnedbrydende enzym lipase. Kun hvis der kommer fedt ned i tarmene begynder galdeblæren at arbejde på fulde kraft. Uden fedt dannes der for lidt galde, og galdeblæren vil holde den oparbejdede mængde galde tilbage.
    Denne ufuldstændige tømning kan være årsag til galdesten. Hvis man i længere tid får en fedtfri kost skrumper eller atrofiere galdeblæren til sidst. A-, D,- E,- K- vitaminer kan i deres naturlige tilstand ikke optages i blodet fra tarmene, uden der er galde og fedt tilstede. Mangel på disse vitaminer kan opstå på grund af en fedtfri kost eller på grund af, at galden ikke kan nå ud i tarmene."

Min egen personlige mening:

Hvis symptombehandling ikke virker - hvad det nu så sjældent gør da det jo ikke er den kendte årsag der behandles på, men virkningen af denne, mener jeg at lægerne burde være bedre til at stille spørgsmål vedr. de udeblivende resultater fra deres behandling. Hvorfor vil kroppen ikke genere D - vitamin? Hvad er der ved denne tilstand som forårsager en vedvarende mangeltilstand. Hvillke områder i kroppen og hvilken sygdomme kan være årsag til dette problem. Da det hele jo stort set starter og forgår i tarmene - kunne man jo passende starte der, samt derefter systematisk bruge udelukkelsesmetoden.

Som symptombehandlig ved ingivelse og indtagen af medicin som kroppen selv er skabt til at klare, kan dette medføre nedsat eller total stop af egenproduktion fra kroppen selv. Dette er kendt af læger. Permanet dysfunktion af forskellige egenproduktioner fra kroppen kan forekomme ved indtagelse af eks kunstigt binyrebarkhormon. Dette bruges til et utal af problemer med kroppens virke. Ved f.eks. Crohns sygdom, hvor der bliver ordineret mængder, som skal godkendes og overvåges af læge, tester man for udvikling af sukkersyge vha blodprøver, hver dag - så alvorligt er det. Jeg mener personligt at årsagen til problemet bør og kan findes, så kroppen kan kickstartes på rigtige måde.

Der er ikke noget odiøst i at fylde benzin på bilen når tanken er tom - men at bruge denne løsning, som en standard når det i virkeligheden er bremsesvigt og tærede kalibre der viser sig at være tilfældet, vidner om den manglende forståelse for effekten af årsagen som derved enten forstærker effekten og i værste tilfælde udløser en katastrofe. Passionen for heldbredelse svigtede i takt med medicinalindustriens "bonusordninger".

Jeg har kigget lidt i mine bøger og der står meget interessant om dette - dog forhandles Adelle Davis bøger ikke længere herhjemme, så hvis nogen gerne vil eje disse skal de efterlyses i antikvarier. De fåes dog stadig på Amerikansk i Amerika.

Kærligst
    Linda
    " Lykke er et godt helbred og en dårlig hukommelse." (Ingrid Bergman)

Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    70

Standard Re: D-vitamin

Citer Oprindeligt indsendt af Linda Se indlæg
    Referrencemateriale: Prescription for Nutritional Healing - second edition.

"The form of vitamin D we get from food or supplements is not fully active. It requires conversion by the liver, and by the kidneys, before it becomes fully active. This is why people with liver or kidney disorders are at a higher risk for osteoporosis."
    Hej Linda (og Hejdien m.fl)

Nu er "problemet" med D-vitamin fra kosten, eller kosttilskud, eller fra solen dette, at den form for D-(pro)vitamin man i alle disse tilfælde får er nemlig D3-vitaminet, der hedder Cholecalciferol - dvs. det er det samme "stof" og hvis ens krop ikke kan "forarbejde" Cholecalciferol til de to efterfølgende former, henholdsvis efter en tur i leveren og så i nyrerne - kan det være lige meget, hvilken kilde til D-vitamin gælder for denne person. Effekten bliver lige så ringe, uanset kilden til D-vitaminet.

Jeg har selv tænkt på, i anledning af Hejdiens sygdom om hun ikke hellere burde få et tilskud med calcitriol i stedet for det hun får nu. Calcitriol er jo nemlig det slutprodukt af D-vitaminet EFTER at provitaminet er kommet gennem leveren OG nyrerne - så ved at give Hejdien denne form direkte - kunne man finde ud af, om hendes problem optagelse hænger eller ikke hænger sammen med de to organer og mave-tarmkanalen. For det er sgu mystisk, hvad der sker nu med det.

Lidt mere om de tre mystiske former for D-vitamin og en meget fin forklaring på sammenhængen kan læses HER....
    • Som kronisk syg gennem en menneskealder, svigtet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
    • Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
    • Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.

Lignende emner

1. To slags ærlighed iflg. Christopher Arzrouni
    By Anina in forum Politik og samfund
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 14-06-08, 10:09

Bookmarks

Regler for indlæg