Viser resultater 1 til 8 af 8
    Registreringsdato
    Feb 2008
    Lokation
    Sydsjælland
    Alder
    59

Standard Er det blot tegn på overgangsalderen ?

Gennem de sidste par år har min menstruation været mere eller mindre uregelmæssig, på den måde at det hver anden eller 3. gang er kommet til tiden, og de andre gange enten med 2 - 6 ugers mellemrum. Blødning i henved 7 - 10 dage, naturligt værst de første par dage hvor det har føltes som at åbne for en vandhane, og de følgende dage mere moderat.

Denne gang kom det blot en uge senere end beregnet, blødte "kun" i 5 dage ( længe siden jeg har oplevet det ) for så blot at starte forfra i dag kun 7 dage efter at det sluttede. Det vil sige der kun er gået 12 dage mellem starten på 2 menstruations perioder ??

De 3 frste dage i sidste uge var jeg utroligt svimmel hvilket jeg ikke plejer at være, og forbandt det ikke specielt med menstruationen, så gik til læge som kom med en eller anden forklaring om kalkaflejringer der dannede undertryk ?? jeg forstod ikke meget af den forklaring, og havde ikke tid at spørge ind til hvad han præcist mente. han ville helt sikkert have forklaret mig det hvis jeg havde spurgt, det plejer han at være rimelig god til, så det er jo min fejl.

Men kan årsagen være så simpel at det nu er min tur til at være kommet i overgangsalderen ? Kan sådan noget måles og vejes, eller ved man det bare når det er ?

Kærlig hilsen
    Carmen
    Husk, når du sender kærlighed ud, at ramme dig selv først.

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    54

Standard Re: Er det blot tegn på overgangsalderen ?

Carmen jeg har det på samme måde med mine menstruationer og jeg troede også første at det måtte være overgangsalderne selv om jeg syntes det var tidligt er jo kun 43 år....

jeg har fået målt og taget blod osv så det kan man åbenbart for jeg har fået besked om at jeg ikke er ved at komme i overgangansalderen men at de endnu ikke har fundet ud af hvad det så er ...

men mon ikke godt det kan være det du er på vej i

hvis jeg får det som jeg har det nu når jeg kommer i overgangsalderen så vil jeg sige at det er uretfærdigt he he

Registreringsdato
    Feb 2008
    Lokation
    Sydsjælland
    Alder
    59

Ja måske, jeg har vel reelt set snart alderen til det, med mine 48 år. Vil da give dig ret i at 43 år ville være lidt tidligt, selvom det vel også kan forekomme ?

Måske er det bare som med så meget andet, at forskellige menesker oplever det forskelligt, og nogen kommer nemmere igennem end andre.

Kærlig hilsen
    Carmen

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    54

Ja måske, jeg har vel reelt set snart alderen til det, med mine 48 år. Vil da give dig ret i at 43 år ville være lidt tidligt, selvom det vel også kan forekomme ?
    ja man ville ikke blive forbavset hvis det kunne komme som 43 årig , jeg har dog altid haft en forståelse af at man kunne se det på sine mor og mormor men men (de var begge godt oppe i halvtredserne)

Men har tænkt på at det også kan være noget af alt det andet der er galt i kroppen, tror at jeg må have den krop der er mest i ubalance i danmark he he

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Citer Oprindeligt indsendt af Carmen Se indlæg
    Kan sådan noget måles og vejes, eller ved man det bare når det er ?
    Nej, det er ikke noget man bare ved... Der er så mange op og nedture (fysisk) og regnskabet med menstruation kører som det selv vil, så med bestemthed er der nok ingen, der ved at de lige akkurat er kommet i overgangsalderen (tror jeg). Når det når så langt som til de typiske tegn, som hedeture m.v. .... er det nok nemmere. Men ellers er de fleste af os ude at svømme i begyndelsen. Hvad med at prøve denne "opfindelse" og se hvad den siger?
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Feb 2008
    Lokation
    Sydsjælland
    Alder
    59

Citer Oprindeligt indsendt af Anina Se indlæg
    Nej, det er ikke noget man bare ved... Der er så mange op og nedture (fysisk) og regnskabet med menstruation kører som det selv vil, så med bestemthed er der nok ingen, der ved at de lige akkurat er kommet i overgangsalderen (tror jeg). Når det når så langt som til de typiske tegn, som hedeture m.v. .... er det nok nemmere. Men ellers er de fleste af os ude at svømme i begyndelsen. Hvad med at prøve denne "opfindelse" og se hvad den siger?

Tak for linket Jeg må da prøve sådan en hjemmetest. Det kan jo da ikke skade.

Kærlig hilsen
    Carmen

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Norge
    Alder
    63

Hei Carmen.

Din beskrivelse av dine menstruasjoner er nøyaktig hvordan overgangsalderen begynte hos meg da jeg var 48 - 49 år.

Jeg fikk målt dette hormonet som det refereres til i Aninas link. I tillegg ble det tatt prøver av LH og østradiol.

http://www.furst.no/bb/index6.html

Bla i kolonnen til venstre. Jeg vet ikke hvorfor jeg bare får linket til hovedsiden.

The Law of attraction: “Du bliver hvad du tænker”!

Registreringsdato
    Feb 2008
    Lokation
    Sydsjælland
    Alder
    59

Også tak til dig Yvette for link

Kærlig hilsen
    Carmen

Lignende emner

1. Blot en lille præsentation
    By Carmen in forum "Løst og fast" - blandet landhandel
    Svar: 11
    Nyeste indlæg: 29-02-08, 14:29

Bookmarks

Regler for indlæg