Viser resultater 1 til 6 af 6
    Registreringsdato
    Feb 2008
    Lokation
    Sydsjælland
    Alder
    59

Standard Kalkunbryst med grove grøntsager

Allerførst tak for det flotte tilbud om at være med til at bruge denne halogen ovn

Jeg hentede den i postbutikken i går, men da skulle vi til fødselsdag hos min far, så da var der ikke tid til at kaste sig ud i nogen som helst eksperimenter.

Nå, men den stod på kalkunbryst og grove grøntsager i dag.

Gulerødder,løg, porre, og et enkelt stort æble, alt skåret i kvarte eller bare store stykker. ( lidt for store fandt jeg ud af, for gulerødder, løg og porre blev ikke mørt, selv efter en time )

Men grøntsagerne kom helt ned i bunden, og blev krydret med salt, pebber og karry. Så lagde jeg den ene rist over, og placerede kalkunbrystet ( ca 900 g ) oven på, og krydrede også dette med salt, pebber og karry. Og så en time ved 180 grader.

Kalkunen var fin, men altså grøntsagerne skulle enten have været skåret mindre, eller måske hævet lidt op i samme højde som kalkunen, så de ikke lå helt nede i bunden ?

det eneste der var mørt af grønt var de kvarte æbler, som var most helt ud, men ellers havde en god smag sammen med i sær løg og karry.

Kærlig hilsen
    Carmen
    Husk, når du sender kærlighed ud, at ramme dig selv først.

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Standard Re: Kalkunbryst med grove grøntsager

Jeg har ikke selv prøvet med grønsager endnu, for jeg kan ikke rigtig gennemskue, om det kan lade sig gøre.

Efter min overbevisning bliver grønsager møre gennem væske eller damp, og halogenovnen er jo tør luft. Jeg kunne forestille mig, at grønsagerne skal i en lukket beholder - eller hvad siger I mere erfarne brugere?

Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Feb 2008
    Lokation
    Sydsjælland
    Alder
    59

Citer Oprindeligt indsendt af Anne Se indlæg
    Jeg har ikke selv prøvet med grønsager endnu, for jeg kan ikke rigtig gennemskue, om det kan lade sig gøre.

Efter min overbevisning bliver grønsager møre gennem væske eller damp, og halogenovnen er jo tør luft. Jeg kunne forestille mig, at grønsagerne skal i en lukket beholder - eller hvad siger I mere erfarne brugere?

Anne
    Jeg laver af og til bagte grøntsager i almindelig varmluft ovn, og de bliver fine. Men indrømmer, da kommer jeg gerne lidt olie ved, og krydderier, hvilket jeg jo ikke havde gjort i går, så måske det er en af forklaringerne.

Men der kom jo da lidt væde eller kraft fra kalkunen, selvom det ikke var meget.

Lige nu har jeg et kokos brød i Skal nok berette når det er færdigt, om det blev godt

Kærlig hilsen
    Carmen

Registreringsdato
    Jun 2008
    Lokation
    midtjylland
    Alder
    69

Jeg laver tit grøntsager i min ovn.

Bruger selleri, pastinak, gulerod, kartofler , løg, porrer og alm løg.

Det bliver altid mørt efter ca 40 min. Det er skåret i små ( 2 kr ) stykker

og vendt lidt olivenolie i . Krydderet med timian og rosmarin og hvidløg.

Kommer det i et lille roastbeef fad og efter 20 min den høje rist på, hvor kødet

ligger på bagepapir ( ca 20 min ) Klar til at sætte på bordet i fadet bagefter

og kun et fad til opvaskemaskinen. Nemt, sundt og lækkert

knuzz Helga

Registreringsdato
    Feb 2008
    Lokation
    Sydsjælland
    Alder
    59

Citer Oprindeligt indsendt af Helga Se indlæg

Kommer det i et lille roastbeef fad og efter 20 min den høje rist på, hvor kødet

knuzz Helga
    Tak for tippet Helga

Jeg er også ret sikker på at jeg dels havde skåret mine grøntsager for grove og store, og så netop at jeg ikke havde vendt dem i olie.

en anden fejl kan jo også være at jeg havde kommet grøntsagerne direkte ned i bunden af ovnen i stedet for at komme dem i et lille fad, som du har gjort.

Kærlig hilsen
    Carmen

Registreringsdato
    Feb 2008
    Lokation
    Sydsjælland
    Alder
    59

Standard Rodfrugter

Citer Oprindeligt indsendt af Helga Se indlæg

knuzz Helga
    Hvad er dit fad lavet af Helga ?

Jeg prøvede igen i dag, med gulerod, rødbedde, jordskokker, peberfrugt og flåede tomater med chili alt skåret ud i ca 1x1 cm tern. det fik først 30 min, hvorefter jeg lagde 4 stk laks oven på, og gav det 10 min. mere.

Det hele var i et rundt hvidt porcelains tærtefad, og så på risten i ovnen. lige knap 200 grader, og de var ikke møre ? Kan fadet være for tykt i bunden, eller bare ikke egnet materiale ?

Jeg vil måske ikke kalde dem direkte rå, bare knasende eller med lige vel rigeligt bid i. De gange jeg har lavet bagte rodfrugter i den almindelige ovn, da er de altid gennem møre efter 40 min, også selvom de ofte er skåret meget grovere ud.

Laksen var til gengæld lige tilpas

Kærlig hilsen
    Carmen

Lignende emner

1. Svar: 3
    Nyeste indlæg: 19-03-08, 16:56
  2. Svar: 2
    Nyeste indlæg: 26-02-08, 13:19

Bookmarks

Regler for indlæg