Viser resultater 1 til 2 af 2
    Registreringsdato
    Feb 2008
    Lokation
    Sydsjælland
    Alder
    59

Standard Gammeldags persillefyldt kylling

I dag stod den på "gammeldags" kylling fyldt med persille.

I min barndom blev den jo brunet af i en gryde, hvorefter den stod og småsimrede under låg. Men dengang havde man jo heller ikke sådan en halogen ting

Nå, men denne 1300 grams kylling blev fyldt med persille, drysset med salt, og så puttet i et fad og ned i halogenovnen på den lave rist.

Satte den på 165 -170 grader ( synes det er lidt svært at se nøjagtigt, men deromkring ) Den fik en time til at starte med. Da syntes jeg stadig den manglede lidt, så gav den 20 min. mere. den var fint mør og den kraft der var ved, blev jævnet med den maizena som er lige til at drysse i. Altså den lyse. Så kan man jo altid selv om hvorvidt det skal være brun sovs eller karry eller noget andet

Kartofler og grøntsager blev denne gang kogt ved siden af i en gryde. Men næste gang prøver jeg at komme dem med ned sammen med kyllingen.

Kærlig hilsen
    Carmen
    Husk, når du sender kærlighed ud, at ramme dig selv først.

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard Re: Gammeldags persillefyldt kylling

Hej Carmen

Så vidt jeg efterhånden har fattet - er princippet netop, at der er plads til at det varme luft kan "omslutte" maden på alle sider. Ellers vil det, som ligger på bunden - få mindre varme, end det der er hævet lidt op.

Jeg tror også, at når man lægger grøntsags/kartoffelmix ned i bunden - bør man nok lægge de grøntsager der er længst om at blive møre - først, evt. sammen med kyllingen eller andet man steger. Og så først senere - tilsætte grøntsager, som er møre hurtigere. Ved ikke helt lige pt hvad det skulle være - men mon ikke f.eks. porrer eller hårfint snittet kål og lignende - skal ind halvvejs i stegningn.

Shit! Man bliver helt sulten i utide

Det er i hvert fald umagen værd at ofre et par eksperimenter på, fordi når man så er blevet helt fortrolig med Halogenen - har jeg hørt og læst, at folk faktisk kun hiver gryderne frem fra køkkenskabe, når de skal have gæster eller koge suppe til en uge. Ellers er det kun denne oven, som er "i varmen" til dagligt....

Du er jo meget erfaren i alverdens køkkengrej. Hvordan "føles" det så at bruge den?
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Lignende emner

1. Super-hurtig mad til hede dage: kylling og ærter
    By Anina in forum Sund mad, god mad og økologi
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 06-06-08, 11:13

Bookmarks

Regler for indlæg