Viser resultater 1 til 2 af 2
    Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    54

Standard Mon det var stress

Jeg har jo tit migræne

Men må indrømme at jeg lige har oplevet en af dem jeg ikke har så tit og som får mig til at tænke over livet ...

Fredag aften kunne jeg mærke at den var i anmarch og havde hovdepine og synsforstyrrelser og prøvede at komme det i forkøbet med migrænemedicin lå på sofaen hele aften og kiggede mere eller mindre op i loftet for ellers kom synsforstyrrelsen igen kapitulerede og lagde mig til at sove vågnede om natten og tænkte så nu går det da godt og satte mig til computeren efter en time eller to kunne jeg mærke at den var i anmarch igen , skyndte mig at slukke og lagde mig igen ...

Også vågnede jeg lørdag morgen med den der fornemmelse åh åh det bliver en af de voldsomme dage, skyndte mig at snuppe en migrænepille og sad og prøvede at holde en kop kaffe nede, det lykkedes ikke så efter et toilet besøg hos kæresten sagde jeg goodbye .. og så hjem på min sofa med helt ro og prøve at sove lidt ..

(jeg går helt i koma af migræne medicin ) da jeg vågende kl 16 tænkte jeg hmm nu har jeg det da meget godt og kl 17 gik jeg over til kæresten for vi havde aftalt at spise sammen og der var ikke købt noget ind og jeg vidste ikke lige om jeg turde at spise noget...

efter kun en halv time derover så meldte migrænen sig igen og jeg måtte lægge mig ned fordi den var i den grad fulgt af svimmelhed så jeg ikke kunne stå på benene , og jeg begyndte igen og ligge og kalde på Ulrik.. og det værste ved det er at man har det som om hjernen skal falde ud pga trykket når man har det sådan ... og var så svimmel at jeg ikke turde gå hjem så jeg lå der og gloede ..

Men ved 22 tiden var det som om det lettede lidt men så er man så udmattede (også selv om man sover ) at jeg faldt i søvn kl 23 og vågnede her til morgen kl 11 ja så burde man jo mene at jeg var udsovet .. he he

Nå men i dag har jeg det fint og de migræner er heldigvis ikke så hyppige normalt tager det en halv dags tid ..

Men kunne ikke lade være med at tænke på om ikke det var stress fremkaldt når jeg tænker på min uge op til en uge som jeg har beskrevet andet sted men også en uge hvor man mange gange har ignoreret en migræne i anmarch og spist alt for meget medicin ...

Så anina når jeg ser at du har migræne så tro mig så tænker jeg på dig og føler med dig .. migræne er sq djævlens værk

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    76

Standard Re: Mon det var stress

Det skulle ikke undre mig, om din migræne skyldes stress - og jeg føler også med dig, da jeg kender det alt for godt.

Jeg har i de sidste ca. 10 år af mit arbejdsliv døjet voldsomt med migræne, og pudsigt nok stoppede det næsten samtidig med, at jeg holdt op med at arbejde. Jeg har stadig anfald, og det er helt tydeligt, at de kommer, når jeg på en eller anden måde føler mig presset.

Da jeg gik på arbejde, var migrænen så voldsom, at jeg fik imigraninjektioner, som jeg selv skulle "skyde" ind i låret. Det var ret ubehageligt, men det kunne til gengæld fjerne migrænen i løbet af 20-30 minutter.

Migrænepiller bliver jeg også hundesyg af, så derfor får jeg nu Imigranen som næsespray. Når jeg har taget sådan en dosis, lægger jeg mig et par timer, og så er den som regel overstået. Enkelte gange er det nødvendigt med to gange, men det er sjældent.

Måske var det en ide for dig at få medicinen som næsespray i stedet for pillerne, Hejdien. Jeg har i hvert fald ingen bivirkninger af dem.

Knus, Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Lignende emner

1. Stress Forening
    By admin in forum Helbredsrelateret - Links
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 29-12-06, 14:08

Bookmarks

Regler for indlæg