Viser resultater 1 til 3 af 3
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    68

Standard Mon de tager hans kørekort?

Betjente stoppede fartbilist - endte som jordemor. "Ved sygehuset blev en jordemor tilkaldt, men da hun nåede frem til bilen på parkeringspladsen, havde kvinden allerede født med hjælp fra manden og betjentene."

Fartgrænsen på Roskildevej er 70-80 km/time. Den vordende far kørte 150/t med havariblinket tændt. Kan nogen bebrejde ham det? Håber inderligt, at ordensmagten er lige så storsindet, som den kan hjælpe et barn til verden, på bagsædet i en bil.
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Standard Re: Mon de tager hans kørekort?

Den er godt nok svær

Det er jo tilladt i en nødsituationat køre udrykning i en privatbil, når blot der blafrer en hvid klud ud af sideruden og man kontakter politiet, så snart man når frem til hospitalet - sådan har det i hvert fald været, og jeg har ikke hørt noget om, at det skulle være ændret.

Jeg tror dog ikke, det er tilladt at køre med så høj fart, og har man forsøgt at rekvirere en ambulance? Jeg håber selvfølgelig, at "synderen" slipper for videre tiltale, men skulle der vanke en bøde, tror jeg gerne, den nybagte far tager det med. Værre er det selvfølgelig, når kørekortet skulle ryge, for det lægger den høje hastighed jo også op til.

Heldigvis gik fødslen godt, og barnet er sundt og velskabt - så må man jo tage de andre problemer hen ad vejen!

Knus, Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    68

Standard Re: Mon de tager hans kørekort?

Jeg håber han slipper for alt ubehageligt. Og at politiet nøjes med tilfredshed med at have udrettet noget basalt, ubetinget godt.

Når det kommer til sygdom, fødsel og død, lige som man heller ikke kan retsforfølge lynnedslag, orkan eller oversvømmelse - er disse jo noget, Loven ikke kan rangere over, selv om vi mennesker, nogen gange hovmodigt agerer - som om den gør.
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Lignende emner

1. Sankt Hans aften
    By admin in forum "Løst og fast" - blandet landhandel
    Svar: 17
    Nyeste indlæg: 24-06-08, 17:58

Bookmarks

Regler for indlæg