Viser resultater 1 til 2 af 2
    Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Sjælland, DK
    Alder
    67

Standard H1N1 PandemRix The Norwegian Connection

Meget interessante betragtninger omkring valget af PandemRix influenza-vaccinen fra GlaxoSmithKline, fremfor den tilsætningsfri Celvapan vaccine fra Baxter.

Nu spørger jeg mig selv HVORFOR har Danmark indkøbt GlaxoSmithKlines PandemRix i stedet for Baxters kviksølv- og squalenefri vaccine Celvapan?

Jeg kan ikke helt lade være med at frygte, at vi går hånd i hånd her i Norden og hvad det ene broderland gør, følger de andre efter, mere eller mindre. Hvis det store, norske indkøb af GSKs PandemRix bannede vejen for det danske køb (en formodning), er det en skandale af de uhørte dimensioner når man tager i betragtning, at det norske Nasjonale Folkehelseinstituttet er et privat foretagende, med regnskaber der ikke offentliggøres og sponsoreret af Rockefeller Foundation.

"Folkehelseinstituttet er ikke en statlig institusjon, men en institusjon sponset av Rockefellerimperiet. Det var Rockefeller Foundation som i 1929 stiftet og fullfinansierte Statens institutt for folkehelse, som i 2002 ble slått sammen med Statens helseundersøkelser (SHUS) til Nasjonalt folkehelseinstitutt (FHI) som er et forvaltningsorgan underlagt Helse- og omsorgsdepartementet (HOD)

(...) Regnskapene til Nasjonalt folkehelseinstitutt er unntatt offentlighet, grunnet ”konkurranse i vaksinemarkedet”. FHI er altså en aktiv aktør i vaksinemarkedet; hvilket naturligvis er en uholdbar situasjon for en offentlig etat som skal være borge for objektiv kunnskap og være på pasientenes side."

Folkehelseinstituttets assisterende direktør er Camilla Stoltenberg. Hun er søster til Jens Stoltenberg, der omkring nytår har proklameret at hele verdens børn skal vaccineres. Deres far, Thorvald Stoltenberg er storaktionær i GlaxoSmithKline. Det lader til, at det er Folkehelseinstituttet, som er ansvarlig for denne handel med GlaxoSmithKline - selv om det udadtil ser ud som om det er staten Norge der førte forhandlinger. Staten Norges, vist nok, vigtigste rolle i denne forretning er at bevilge penge og betale (begrundet formodning).

Hvis de norske aktører i valget af PandemRix (fremfor Baxters kviksølv- og squalenefri Celvapan) - Folkehelseinstituttet og Stoltenberg-familien står in-direkte bag præmisserne for det danske fravalg af Baxter - da mener jeg at noget er ved at tippe over mod en skandale, hvor danskere udsættes for en løsning til ulempe for helbredet, fordi der foreligger den mulighed, at vi blot støtter os til Norges valg af vaccine-produkt, uden at vi er bekendt med Norges bagvedliggende præmisser for aftalen med GlaxoSmithKline.

Det ville ellers være interessant at finde ud af, OM danske ansvarlige for indkøb af vacciner evt. også har købt Baxters Celvapan og i så fald, til hvem.

Gid vi havde samme betænkeligheder som tyskere, hvor der skelnes mellem risikogrupperne og vaccineres med enten Baxters Celvapan eller med GlaxoSmithKlines PandemRix. Bl.a. tyske gravide ikke skal vaccineres med "vores" vaccine, mens hos os er der modsat - jo mere helbredssvækkede er "risikogrupperne", jo ivrigere er "fagpersonerne" for at anvende PandemRix til dem. Som om vi ikke allerede havde kronisk syge nok.

Links til mere info om den "norske forbindelse" på vores anden hjemmeside: Forum for stofskiftesygdomme.
    Tak for at du viser mig tillid og læser mit indlæg. Jeg håber, at mine indlæg kan hjælpe med at bevare håbet om bedring.
    Jeg har studeret lavt stofskifte og behandling med "naturlig thyroid" på fuldtid siden 2005. Jeg skriver selv de fleste af mine tekster, på baggrund af kilder arkiveret i respekterede, konventionel-medicinske databaser.
    Kommentarer er desværre lukket p.g.a. spam, men du kan kommentere i alle emner i "Stofskifte-butikken" ved at benytte Kontakt os.

© Til Stofskiftesupport.dk: undlad venligst at "låne" vores tekster. Læs venligst om vores Ophavsret og Copyright.
    Alle, der ønsker et indblik i menneskelivet med stofskiftesygdom - er velkommen til at læse i over hundrede tusinde af personlige indlæg på vores anden hjemmeside - Forum for Stoffskiftesykdommer i Norge.

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard Re: H1N1 PandemRix The Norwegian Connection

"Folkehelseinstituttet er ikke en statlig institusjon, men en institusjon sponset av Rockefellerimperiet. Det var Rockefeller Foundation som i 1929 stiftet og fullfinansierte Statens institutt for folkehelse, som i 2002 ble slått sammen med Statens helseundersøkelser (SHUS) til Nasjonalt folkehelseinstitutt (FHI) som er et forvaltningsorgan underlagt Helse- og omsorgsdepartementet (HOD)

(...) Regnskapene til Nasjonalt folkehelseinstitutt er unntatt offentlighet, grunnet ”konkurranse i vaksinemarkedet”. FHI er altså en aktiv aktør i vaksinemarkedet; hvilket naturligvis er en uholdbar situasjon for en offentlig etat som skal være borge for objektiv kunnskap og være på pasientenes side."

Rolf Kenneth Myhre Rolfkenneth.no sammenfatter info om det norske Folkehelseinstitut og virksomhedens rolle i samfundet, således:

Rolf Erik Hanssen (2006) skriver bl.a.:

Nasjonalt Folkehelseinstitutt produserer vaksiner, forsker på vaksiner, gjør innkjøp av vaksiner, informerer om ”de smittsomme sykdommene”, og opplyser om hvor mange vaksiner vi bør sprøyte inn i våre barn. De skal ”bevise” at de er ufarlige, de skal også ha kontroll med og rapportere og registrere sykdom, skader og dødsfall… Et system som har hatt monopol på helsetjenester, helseråd og regelverk rundt behandling av forebyggende tiltak, kan klassifiseres som om tobakksindustrien skulle fremstå som en helseprofesjon, der de hadde den samme særegne makten til å avkrefte faremomentene rundt røyking…”

Det var Rockefeller Foundation, den fremste sponsoren for skolemedisin, som i 1929 stiftet og fullfinansierte Statens institutt for folkehelse. Instituttet ble i 2002 ble slått sammen med Statens helseundersøkelser (SHUS) til Nasjonalt folkehelseinstitutt (FHI) som er et forvaltningsorgan underlagt Helse- og omsorgsdepartementet (HOD). Camilla Stoltenberg, som er søster av statsministeren, har siden 2002 vært divisjonsdirektør ved divisjon for epidemiologi. FHI tjener penger på all vaksinering som foregår i Norge. Deres regnskaper er unntatt offentlig innsyn grunnet ”konkurranse i vaksinemarkedet”. Jens Stoltenberg har vært en reisende ambassadør for vaksinekampanjer, hånd i hånd med verdens rikeste mann Bill Gates som i de senere årene har hevet seg på den profitable vaksine/medisin-karusellen. Stoltenberg-regjeringen har hastebevilget rundt 800 millioner kroner til vaksineringskampanjer, og har lovet totalt seks milliarder kroner i støtte frem til 2015.

Relateret til H1N1 vaccine læs mere her....
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Lignende emner

1. Nej TAK!! Til svine-influenza vaccinen H1N1
    By Linda in forum Vacciner
    Svar: 8
    Nyeste indlæg: 03-11-09, 21:29

Bookmarks

Regler for indlæg