Viser resultater 1 til 3 af 3
    Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Sjælland, DK
    Alder
    67

Icon3 Lavt stofskifte, højt stofskifte og heilpraktik

Hvad er heilpraktik

Heilpraktik er en behandlingsform med oprindelse i Tyskland (jf. det tyske "heilen" = at helbrede), hvor den blev statsanerkendt i 1939.

I heilpraktikken fokuseres der på det syge menneske, ikke på sygdommen, og der arbejdes med helhedsterapi for at regulere hele organismen. Ved diagnosticering og behandling indgår mange behandlingsformer, herunder bl.a. irisanalyse, homøopati, biokemi, akupunktur, immunterapi mv.

På dansk Wikipedia findes følgende oplysninger om Heilpraktik:

Heilpraktik er regulationsterapi med naturlige metoder og har sin oprindelse i folkemedicinen. Den omfatter flere elementer som fx homøopati, plantemedicin og irisanalyse. Ordet ’heil-praktik’ betyder oversat til dansk "helbredelses-praksis". Mange af de discipliner, heilpraktikken anvender i dag, anvendes i det meste af Europa af både læger og naturmedicinske behandlere. I Tyskland blev heilpraktikken i 1936 statsanerkendt som frit erhverv, i 1939 blev heilpraktikerloven vedtaget, og i 1954 blev heilpraktikken del af den offentlige sygesikring.

Heilpraktikerens syn på sundhed og sygdom: Vores krop har en iboende evne til at helbrede sig selv. Når organismen udsættes for forskellige belastninger, vil utallige mekanismer i kroppen begynde at kompensere for det. Disse processer foregår konstant, uden at vi til dagligt mærker det. Fra eksempelvis almindelig tilpasning af kropstemperaturen som reaktion på omgivelsernes temperatur-ændringer, til de mere kraftige reaktioner på fx stress, infektioner, skader og forgiftninger.

Vi bliver syge, når kroppen udsættes for belastninger, der er større, end kroppens systemer selv er i stand til at regulere sig ud af. Mangelfuld kost, forurening, negativ stress, misbrug af stimulanser, søvnmangel og for lidt motion spiller alt sammen ind og er med til at skabe mulighed for ubehag og sygdom. Alt efter hvor gode vores fysiske, psykiske og genetiske ressourcer er. Det, man normalt betragter som symptomer på sygdom, ser heilpraktikeren som kroppens logiske og hensigtsmæssige forsøg på at rette op på belastninger.

Styrken i heilpraktikerens behandling: Heilpraktikkens regulationsterapi går ud på at understøtte kroppens selvregulerende systemer ved bl.a. at eliminere belastninger, stimulere til udrensning (detoxing), og aktivere immunforsvaret. På den måde får kroppen de bedste muligheder for at genvinde sundheden. - Ved at tilføre det, der mangler. Og ved at fjerne det, der er for meget.

I arbejdet med mennesker fokuserer heilpraktikeren på årsagerne til sygdomme, frem for symptomerne. Heilpraktik er en helhedsterapi, der inddrager det hele menneske. Både fysisk, psykisk og sjæleligt.

Heilpraktikerens metode er både effektiv og dybtgående, fordi regulationsterapien omfatter en række forskellige diagnose- og behandlingsformer. Alsidighed er en af heilpraktikkens styrker. Regulationsterapien gør heilpraktikkere i stand til at betragte problemstillinger fra mange sider og giver dem mange veje til at diagnosticere og behandle. Herved kan de skræddersy meget specifikke behandlinger, hvor de også rådgiver og vejleder den enkelte klient til sundhed og velvære ud fra individuelle behov. (Kilde...)
    Tak for at du viser mig tillid og læser mit indlæg. Jeg håber, at mine indlæg kan hjælpe med at bevare håbet om bedring.
    Jeg har studeret lavt stofskifte og behandling med "naturlig thyroid" på fuldtid siden 2005. Jeg skriver selv de fleste af mine tekster, på baggrund af kilder arkiveret i respekterede, konventionel-medicinske databaser.
    Kommentarer er desværre lukket p.g.a. spam, men du kan kommentere i alle emner i "Stofskifte-butikken" ved at benytte Kontakt os.

© Til Stofskiftesupport.dk: undlad venligst at "låne" vores tekster. Læs venligst om vores Ophavsret og Copyright.
    Alle, der ønsker et indblik i menneskelivet med stofskiftesygdom - er velkommen til at læse i over hundrede tusinde af personlige indlæg på vores anden hjemmeside - Forum for Stoffskiftesykdommer i Norge.

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Sjælland, DK
    Alder
    67

Icon3 Re: Lavt stofskifte, højt stofskifte og heilpraktik

Lavt stofskifte, højt stofskifte og heilpraktik

Med tilladelse af Forum for Stoffskiftesydommer gengives hermed ordret information om alternativ behandling Heilpraktik til behandling af endokrine sygdomme i udbrud!

På Dansk Heilpraktiker Forening's hjemmeside reklameres i disse dage for et seminar, der afholdes på Heilpraktikerskolen et sted i Jylland d. 12.-13. juni 2010.

Seminarets emne er Praktisk psyko-neuroendokrinologi - v. heilpraktiker Arvin Larsen.

"Seminariet byder på den nyeste viden inden for hjerneforskningen omkring samspillet mellem nervesystem, neurotransmittere og hormoner. Arvin Larsen gennemgår, hvordan tanker og adfærdsprogrammer griber direkte ind i kroppens biokemi, hormoner, immunforsvar,muskler, fordøjelse, slimhinder osv.

Du lærer afgørende terapeutiske indsigter og erkendelser i arbejdet med folkesygdommene set fra en psykosomatisk vinkel. Hver endokrine kirtel, hvert eneste hormon har en afgørende betydning for patienternes symptomer og sygdomme. På seminariet gennemgås detaljeret konsekvensen af ubalance i de forskellige hormonkirtler og deres hormoner. Undervejs henvises til specifikke tegn og zoner i iris.

Gennem hele seminariet underviser Arvin Larsen løbende i både den psykologiske og homøopatiske behandling, der kræves for at patienterne igen kan genvinde sundheden i både krop og sind."

Det lyder da meget godt, eller gør det?

Lad os nu se, hvad samme heilpraktiker Arvin Larsen skriver om thyreoidea-sygdom og dem, der lider af den:

"Typisk vil mennesker med ubalance i skjoldbruskkirtlen være mennesker, som aldrig får taget sig sammen. De ved, hvordan alting skal gøres, men de gør det bare ikke selv. De beslutter og beslutter, men får intet udført. Alting udsættes til i morgen, næste uge, næste måned eller år. Der kommer altid noget i vejen, noget de hellere vil eller også en dårlig undskyldning. Jo længere tid der går, jo værre bliver det hele, og til sidst kan det ikke betale sig.

Ikke engang deres lyst følger de. - De får ikke mad, når de er sultne. De får ikke søvn, når de er trætte, for de gider ikke gå i seng. De får ikke frisk luft, når sjælen skriger "gå nu den tur", men bliver siddende foran fjernsynet. De får ikke sagt deres mening. De får ikke betalt deres regninger. De kommer ikke op om morgen. De for ikke vist deres følelser. De kommer ikke af med deres vrede. - De springer hele tiden over, hvor gærdet er lavest.

Ja, man kunne blive ved, men vi kender jo alle melodien - den som så mange mennesker hader at høre. Dette lavenergimenneske er i sandheden et menneske, som egentlig ikke fejler noget, hvis bare... det VILLE gøre noget. Ofte ender det med en stædighed mod omgivelserne og alle de sandheder, som hele tiden svirrer i luften omkring mennesket. En stædighed, som er for dum - så dum, at lavenergimennesket aldrig kommer en tomme videre. Dybest set vil de gerne - tro dem! Men de er havnet i en ond cirkel - en cirkel, som bliver deres skæbne.

Alle mennesker, som lever sammen med eller tæt op af et menneske med ubalance i skjoldbruskkirtlen, prøver hele tiden at motivere - "Kom nu. Kom nu!"- men dette gør kun ondt værre.

Viljen, impulsen og kraften skal komme inde fra mennesket selv, og dette lader sig kun gøre ved at vente til det hele braser sammen omkring ørene på dem, så situationen næsten bliver livstruende. Først her lærer de at tage ansvaret for sit eget liv. Et undertrykt liv vil betyde en ophobning af energi og følelser. Dette giver en fastlåsning på alle planer i mennesket.

Nogle individer vil ved ubalance i stofskiftet reagere anderledes. I stedet for passiviteten og ugideligheden, vil de i flugten fra sine egne følelser og behov involvere sig i alt og ingenting. På denne måde lever de et liv i højt gear, men når alligevel ikke deres egne ting. De magter ikke at få deres egen tilværelse i orden - kun andres! Disse mennesker har aldrig tid det det væsentlige og kvalitative, fordi der lige er noget andet, der skal gøre først. De føler sig presset og overbebyrdet, men magter ikke at ændre forholdene. Ofte vil disse flygtende mennesker være eksplosive i deres temperament, ligesom de reagerer fjendtlig når omverdenen stiller krav."

Hvordan udvikles hypothyreose beskriver heilpraktikeren Arvin Larsen på denne måde:

"Hvis mennesket undertrykker sine egne reaktioner eller undlader at reagere på sine lyster og behov, vil dette også resultere i en understimulering af skjoldbruskkirtelens produktion af hormoner. Herved opstår der et for lavt stofskifte resulterende i nedsat varmeproduktion, øget følsomhed over for kulde, bleg, tør, skællende og fortykket hud, grove ansigtstræk, dyb eller hæs stemme, håraffald, langsom puls, langsom tankegang, dårlig hukommelse, forstoppelse i tarmsystemet, udsættende menstruationer mm."

Og sådan får vi hyperthyreose:

"Overreagerer mennesket derimod på sine behov og følelser eller involverer sig for meget i alt, kan dette føre til en overproduktion af skjoldbruskkirtelhormoner. For højt stofskifte vil resultere i f.eks. øget varmedannelse, fugtig hud, hurtig puls, uregelmæssige hjerteslag, ængstelse, nærtagenhed, motorisk uro, øget appetit, vægttab, og diarré."

Det vil sige, at det er IKKE vores hormonkirtler, der bestemmer over vores hormoner, men det er OS der gennem vores måde at være på og tænke, bestemmer over vores hormonkirtler?

Det er heller ikke fluor, kviksølv i tænderne, hormonforstyrrende kemikalier i vores hverdag eller autoimmune sygdomme, der kan være medvirkende til udviklingen af sygdomme i thyreoidea?

Det er vores personlighedstype, tankemønstre og vores væremåde, der gør os syge! Ifølge alternative behandlere praktiserende heilpraktik.
    Tak for at du viser mig tillid og læser mit indlæg. Jeg håber, at mine indlæg kan hjælpe med at bevare håbet om bedring.
    Jeg har studeret lavt stofskifte og behandling med "naturlig thyroid" på fuldtid siden 2005. Jeg skriver selv de fleste af mine tekster, på baggrund af kilder arkiveret i respekterede, konventionel-medicinske databaser.
    Kommentarer er desværre lukket p.g.a. spam, men du kan kommentere i alle emner i "Stofskifte-butikken" ved at benytte Kontakt os.

© Til Stofskiftesupport.dk: undlad venligst at "låne" vores tekster. Læs venligst om vores Ophavsret og Copyright.
    Alle, der ønsker et indblik i menneskelivet med stofskiftesygdom - er velkommen til at læse i over hundrede tusinde af personlige indlæg på vores anden hjemmeside - Forum for Stoffskiftesykdommer i Norge.

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Sjælland, DK
    Alder
    67

Icon3 Re: Lavt stofskifte, højt stofskifte og heilpraktik

Citer Oprindeligt indsendt af Thyrea Se indlæg
    Det er vores personlighedstype og vores væremåde, der gør os syge! Ifølge alternative behandlere praktiserende heilpraktik.
    Vi vil hermed opfordre mennesker med kirtelsygdomme til selv at vurdere om de mener, at det er deres adfærd, tankemønstre og "dårlige vaner" som kan være årsager til at de blev syge.

Med heilpraktikeres holdning til stofskiftesygdomme og deres oprindelse, og med deres holdning til de mennesker der bliver syge - er vi bedre tjent med at søge hjælp andre steder. Og skulle nogen tage heilpraktikere i forsvar ved at argumentere for, at ikke alle heilpraktikere er som Arvin Larsen - kan jeg kun svare: Så længe Arvin Larsen underviser på Heilpraktikerskole - oplæres danske heilpraktikere i hans "lære". Derfor er det mere end god grund til at holde igen med forventninger.

I bedste fald bliver vi ikke værre af behandlingen. I værste fald - bliver vi, oven i sygdommen som vi kender den, også tvunget til at påtage os skylden for, at vi overhovedet er blevet syge. Og vi bliver lovet, at "bare" vi ændrer vores "dårlige vaner", genvinder vi helbredet fordi ved at ændre dårlige vaner og tankemønstre, helbreder vi vores syge kirtler. Når det så mislykkes - er det nemt nok (for heilpraktikeren) at bortforklare: det er vores egen indsats, der ikke var god nok. Behandleren beholder pengene og vi forbliver syge, med tomt kistebund.

Med venlig hilsen fra mig, der ifølge heilpraktikere er et "lavenergimenneske [som er] er i sandheden et menneske, som egentlig ikke fejler noget, hvis bare... det VILLE gøre noget."

Lignende emner

1. Trojan - advarsel UPS
    By admin in forum Ultrakort om alt mellem himmel og jord
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 14-09-08, 07:23
  2. ADVARSEL! Jordslåede Løse ris. Ny, sikker fremgangsmåde!
    By Tante Ana in forum Sund mad, god mad og økologi
    Nyeste indlæg: 17-01-08, 13:13
  3. Advarsel mod GLA af hjulkrone
    By Anisa in forum Tips og ideer
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 09-11-06, 11:51
  4. Advarsel
    By Anina in forum Dagens gruk!
    Nyeste indlæg: 29-06-06, 15:27

Bookmarks