Viser resultater 1 til 2 af 2
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    68

Standard København ser frem til kæmpe provenu af Betalingsringen

Omsider har København fundet en måde at beskatte ikke-københavnere på.... Betalingsringen!

Da snakken startede i fortiden, blev der klaget og vrisset af trafikken i den Indre By og den øvrige bykerne halvvejs i brokvarterer. Eksemplerne blev fremført med Stockholm og London, og alting lød faktisk ret fornuftigt.... Man kan jo altid komme til jobbet i udkanterne af København via motorveje. Det var dengang.

I mellemtiden indskrænkede både Stockholm og London deres egen "betalingsringe" til de områder, der vitterligt havde et trafikalt problem. Men hos os i Danmark, voksede Betalingsringen stille og roligt, til den nu låser hele København inde.

Jeg så forleden en folder med erhvervsejendomme, et ejendomsmæglerfirma har sendt til en virksomhed, der påtænker at flytte domicil til større lokaler. Folderen beskrev adskillige erhvervsejendomme rundt om i Hovedstatsområdet, og alle tilbud med adresse udenfor Betalingsringen var mærket med en stor glad smiley, ledsaget af et tydeligt påskrift: UDENFOR BETALINGSRINGEN. Ejendomsbranchen tror vist på, at Betalingsringen bliver gennemført, da kvadratmeterpriserne på ejendomme indenfor Betalingsringen var alle tydeligt lavere, end udenfor denne "ring". Dette til trods for, at kvadratmeterpriserne ellers før i tiden var det højere, jo tættere på Kongens Nytorv adressen befandt sig. Ikke mere. Nu er det jo længere væk fra Kongens Nytorv, jo højere er kvadratmeterprisen - selv om ejendomsmæglere udbasunerer det endnu ikke.

Nogen siger, at den årlige udgift for at passere betalingsringen for bilisterne fra omegnskommunerne bliver 11.100 kr, men jeg har regnet ud at jeg selv vil være nødt til at betale mindst dobbelt så meget, og det betyder at jeg skal tjene omkring 40-45 tusinde mere om året, alene for at kunne bevare min 2011-indkomst, vel at mærke uden at udgiften til Betalingsringen kan trækkes fra som befordringsudgift.

Det betyder, at da jeg, lige som så mange andre er nødt til at fortsat køre i bil, idet ingen kan tage bussen med 60-80 kg værktøj på slæb - skal jeg enten selv æde udgiften og gå ned i indkomst, fra i forvejen, beskeden... Eller også skal jeg sige til mine arbejdsgivere, at jeg er nødt til at have mere i løn for at dække tabet. Det bliver de sikker glade for, arbejdsgivere... not!

Omsider er borgmestre fra omegnskommunerne vågnet til dåd, da de fandt ud af, at socialdemokraterne i Københavns Kommune og på Christiansborg forkynder direkte, at de har ikke til hensigt sørge for den nødvendige forberedelse til Betalingsringen, i form af parkeringshuse ved bygrænsen og udbygning af den kollektive transport i København og omegnen.

»Det er ikke fair og rimeligt over for regeringen i den nuværende økonomiske situation at stille ultimative krav om, at man skal have investeret i kollektiv trafik, inden man starter en betalingsring«, siger Ikram Sarwar, socialdemokratisk medlem af Københavns Borgerrepræsentation. Kilde

Nå... hvad så? Nu vi VED, hvad politikere IKKE har i sinde.... hvordan kommer folk så på arbejde, hvis de skal tage med de offentlige transportmidler, der ikke er der, eller har for ringe kapacitet? Folk bliver bare ved med at tage bilen. Det bliver de nødt til, og så bliver de nødt til at betale! Det er det, der er hele pointen med dette projekt: "vi lader som om vi er seriøse med løftet om at udbygge den kollektive transport, og når Ringen er vedtaget - springer vi bare fra, og så deler vi i København "byttet" i porten, med Statskassen!"

Der er nemlig ingen grund til at bygge parkeringshuse og udbygge den offentlige transport - hvis Københavns Kommunes og Statskassens egentlige drøm er at lirke pengene ud af lommerne på det arbejdende folk der kommer udefra, fortrinsvis fra "Slavekysten" (Køge Bugt & Vestegnen & Vestsjælland), og er "velhavende" nok til at kunne eje en bil. Selvfølgelig! De må være velhavende, siden de kan punge ud til fire-gange-bilens-pris inkl. afgifter, samt vægtafgifter og alle de øvrige bilejer-afgifter, der meget passende er skjulte i brændstofprisen... Dem kan den cyklende københavner-politiker-trash ikke have ond af...

Hvis man byggede parkeringshuse og udbyggede den offentlige trafik - kunne man jo ikke plukke bilisterne, vel?

Hvis man ræsonnerede på samme måde før opførelsen af Storebæltsbroen og Øresundsbroen, ville disse to broer aldrig blive bygget... men når det er Betalingsringen, afkræver man folk at de skal betale forud, og dette blot på politikernes "tro og love" løfter? At de nok skal være søde og bruge pengene til at forbedre den offentlige trafik bagefter?

Nøj! Kan man nu tro på det? Som den gang i 70-erne, da Moms blev indført som en midlertidig foranstaltning, for at fylde den slunkne statskasse i en periode? Ja, ja... det blev lovet forud for vedtagelsen, at Moms skulle afskaffes igen efter et par år eller tre. Vi betaler moms fortsat, endda forhøjet i flere omgange.

Eller som den gang, da Øresundsbroen blev vedtaget, og forinden fik vi alle at vide, at lige så snart broen var betalt - ville broprisen falde, til glæde for alle borgere i Øresundsregionen. Øresundsbroen har nu været betalt ud i nogle år, men er billeterne blevet billigere? NEJ! Ved du hvorfor ikke? Fordi politikerne besluttede, at overskud fra Øresundsbroen skulle bruges til Storebæltsbroen. Er biletterne på Storebæltsbroen blevet billigere? NEJ! Hvorfor ikke? Det ved jeg ikke. Ikke andet end at vi er blevet røvrendt igen og det er altså ikke sådan at svare på spørgsmål om, hvorfor i alverden skal Øresundspendlere betale til Storebæltsbroen, som af en eller mystisk årsag fortsat er dyr at passere for jyder, fynboer og alle vi andre i det danske kongerige.

Sådan kommer det også til at ske med Betalingsringen: vi kommer til at betale først. Og sidst. Og nogen parkeringshuse og tilstrækkelig kollektiv trafik får vi aldrig!

Jeg tror, at det er nu også gået op for kommunalpolitikere i omegnskommunerne: Partifælle: Betalingsring kan koste Thorning jobbet.

Herlevs tidligere borgmester gennem 25 år, Kjeld Hansen (S) "orudser, at vælgerne i de socialdemokratiske højborge i hovedstadens forstæder vil straffe Socialdemokraterne hårdt, hvis bompengemaskinen som udmeldt skal placeres på kommunegrænsen til København med det resultat, at miljø- og trængselsproblemerne flyttes til omegnskommunerne."

Og Socialdemokratiets politiske ordfører på Christiansborg, Magnus Heuniscke svarer:

"- Betalingsringen skal ikke stå alene. Der kommer et kæmpeprovenu, som skal give bedre trafikforbindelser. Og de socialdemokratiske vælgere i omegnskommunerne får stor gavn af, at vi løser en del af trængsproblemerne på vejene og får bedre kollektiv trafik, så hverdagen kan hænge bedre sammen."

Lad mig lige sige kort og kontant: det eneste sande i dette svar er ordet kæmpeprovenu. Politikernes forventninger til det kæmpeprovenu er ikke forbundet med den kollektive transport. Dertil har vi hverken gader der er brede nok i København, eller togskinner nok til mere, end de allerede kan klare... Hele København og den nærmeste omegn skulle graves helt op, på kryds og tværs, for overhovedet at kunne bare begynde drømme om en kollektiv trafik, med kapacitet for alle.

Det kan ikke lade sig at gøre... men vi bliver nok fodret med tomme løfter et stykke tid endnu - til den nye skat, under dække af Betalingsringen, er på plads og afkastet begynder. Bagefter holder de op med at tale om det, lige som de også gjorde den gang med momsen, og med begge vore broer, og et utal af andre løfter - politikerne fra Folketingets begge farver har afgivet i tidens løb. Det bliver ikke anderledes med Betalingsringen!

Min personlig drøm er, at Kjeld Hansens spådom går i opfyldelse i 2015 og alle disse selvhøjtidelige, arrogante og i virkeligheden ulærte-i-livet amatører - på begge sider af Folketingssalen - ryger på hovedet ud i det virkelige liv, hvor de får lov til at overleve på de betingelser, de selv havde indrettet for de almindelige mennesker. Jeg ville ønske, at de kunne erstattes med almindelige mennesker, med ryggrad, med integritet og med alle de erfaringer der er nødvendige til at drive et samfund.

De politikere vi har i dag, kunne lige så godt komme fra Mars.
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    71

Standard Re: København ser frem til kæmpe provenu af Betalingsringen

Den 4. januar 2011 reducerede London sin "betalingsring" med over 50%?

Hele området vest for Hyde Park og Kensington Gardens er blevet "gratis" igen.

En velbevaret hemmelighed, i Danmark! Hvorfor mon?
    • Som kronisk syg gennem en menneskealder, svigtet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
    • Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
    • Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.

Lignende emner

1. "Spøgelser" i det gamle København
    By Joanna in forum Hos Sol
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 22-01-08, 07:24
  2. Kalendere i 600 år - find en dato frem til år 2099.
    By admin in forum Blandede - Links
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 08-03-05, 14:55

Bookmarks

Regler for indlæg