Viser resultater 1 til 4 af 4
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    68

Standard Franco Zeffirelli "Broder Sol, Syster Måne"

Hvis I nogensinde hører en filmtitel "Broder Sol, Syster Måne" - smid hvad I har i hænderne og bed/tig om at få lov til at opleve denne film.

Det er en, efterhånden ældre film af Franco Zefirelli, filmet i original, engelsk sprogversion. Man skulle nok forvente, at filmen blev optaget på italiensk som de fleste andre af hans mesterværker - men nej, denne gang er den på engelsk. Meget heldigt for mig, så indholdet kan opleves med alle sanser.

Et absolutte mesterværk, der handler om Frans fra Assisis liv og hans vej mod den senere kanonisering (canonizare it.). Trods denne handling er filmen langt fra religiøs og/eller forkyndende. Men opløftende og bevidsheds udvidende er den på alle måder.

Jeg så den sammen med min, på daværende tidspunkt 10-årige søn. Den dag i dag, 20 år efter taler han om og kommenterer fortsat denne oplevelse. Jeg kan se meget klart, at disse 2 timer dengang har bidraget til min knægts verdensbillede på en måde, man ikke kan værdsætte nok.

Hvis man nu ikke var i stand til at opleve handlingen med lyd og ikke kunne læse teksterne - ville det, der var tilbage alligevel være en enormt stor visuel oplevelse. Måden den er filmet og klippet på, landskaberne og "kulisserne" (filmet i virkelige omgivelser) ja, det kribler fortsat i kroppen bare ved erindringen. Og musik....jeg kunne bare blve ved....heldigvis har jeg denne film på et WHS-bånd.

Vær på udkig.

Mange knus - Anina
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Franco Zeffirelli slås til ridder af Dronning Elizabeth

Franco Zeffirelli slås til ridder

Instruktøren Franco Zeffirelli bliver i dag (d. 24.nov.2004) den første italiener, der hædres med et britisk ridderslag. Det sker ved en ceremoni på den britiske ambassade i Rom i aften.
    Den 81-årige filmskaber er overvældet over æren, men har svært ved at forstå, hvorfor Dronning Elizabeth har forbigået så mange af hans kendte landsmænd. »Jeg er dybt beæret og meget rørt, men jeg begriber ikke, hvorfor jeg er den første italiener, hendes majestæt hædrer på denne måde«, siger han.
    Forklaringen kan ligge i Zeffirellis arbejde. Han har for eksempel instrueret britiske skuespillerinder som Elizabeth Taylor, Joan Plowright og Judi Dench - de to sidstnævnte i »Tea with Mussolini« fra 1999.
    Blandt hans øvrige film er »Trold kan tæmmes«, »Broder sol, søster måne«, »Jesus af Nazareth« og »Hamlet«. Den operabegejstrede instruktør har senest skabt »Callas Forever« om sopranen Maria Callas, som var hans nære veninde.
    Zeffirelli er medlem af premierminister Silvio Berlusconis parti Forza Italia og kendt som ærkekonservativ.
    Ridderslaget betyder ikke, at filmskaberen fremover kan kalde sig Sir Franco. Det er forbeholdt britiske statsborgere.
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    68

Standard Filmen kan lejes online her....

Filmen kan lejes online her:

http://www.digitarian.dk/Instruktoer...o%20Zeffirelli

Alle (?) Zefirrellis film kan købes her:

http://www.totaltiorden.dk/shop/dvd_search.php/Director|Franco%20Zeffirelli|1

Hilsen - Anina

P.S. Hver og een = en oplevelse for livet
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    68

Standard Re: En film, af de bedste, bedste og bedste igen og igen....

Citer Oprindeligt indsendt af Anina
    ....heldigvis har jeg denne film på et WHS-bånd.

Vær på udkig.

Mange knus - Anina
    ....Og nu.... hurra for det - har jeg denne film også på DVD ....

Jeg har købt den for kr. 99,00 hos http://www.filmudsalg.dk . Det kostede en ventetid på 3-4 uger, men nu er den her i original sprogversion, tekstet på dansk

Med en glad hilsen
    Anina

Bookmarks

Regler for indlæg