Viser resultater 1 til 3 af 3
    Guest avatar
    Sissan Gæst

Standard progesteroncremen

Jeg har nu smurt mig med cremen i 4½uge...og jeg har stadig mange hedestigninger. Æv. Jeg har hele tiden ventet fortrøstningsfuldt...men nu ved jeg snart ikke mere! men, så...

har jeg i dag hentet en bog på biblioteket, som jeg har fået anbefalet.
    Jeg skulle egentlig bare skimme den lidt, for at se, hvad den indeholder. Bogen hedder "Det selvhelbredende menneske", af Susanna Ehdin. Bladede lidt tilfældigt i den og det første jeg landede på var!!...sojabønne og yamsrod! Greb fat i bogen og læste bl. a disse udpluk:
    "Sojabønnen er et eksempel på en sådan plante (der tales om phytonutrienter som fremtidens føde, hvor "phyto" betyder plante). De aktive stoffer hedder isoflavoner og de stimulerer både hormonerne i østrogengruppen og progesteronet"...videre... "Japanerne spiser meget soya og kender næsten ikke til brystcancer. Man har ikke engang et ord for hedeture, som jo hos os forbindes med kvinder i klimakteriet".
    Og længere fremme:" Yamsrod påvirker først og fremmest progesteronet og har dermed en sekundær østrogenpåvirkning. De aktive stoffer hedder diosgenin. I øgruppen Trobrianderne i Polynesien spiser man meget yams, og det er almidneligt kendt, at kvinder der har et meget aktivt kønsliv (de tillades at have), uden at der forekommer kønssygdomme. At spise en kost, der indeholder meget frugt og grønt (helst økologisk dyrket) er grundlaget for en god hormonbalance"
    MEGET interessant bog, må man sige, den skal jeg kigge mere i. Og har fornyet mod.
    Sissan
    "

Guest avatar
    Gæst

Standard

Hej Sissan
    Lad det være et tegn på at du skal fortsætte med cremen der skal bare lidt tålmodighed til, så er jeg næsten sikker på at du vil opleve en bedring inden længe !
    Husk det tog 3 måneder for mig, inden Livial begyndte at virke, og vi andre havde jo et depot fra hormonpillerne, det gør sikkert en stor forskel.
    Jeg husker da jeg valgte at overgive mig til homonpillerne, vi nærmede os pinsen, vi skulle i sommerhus, og jeg tænkte : Nu køber jeg de piller
    ( recepten havde jeg haft liggende længe ) jeg vil nyde denne pinse uden hedeture ustandselig !
    Men øv - der var ingen virkning overhovedet
    Der gik lang tid, og jeg ringede til min læge, som kun kunne fortælle mig, at jeg skulle regne med de 3 måneder.

Godt du ikke opgav

Hej fra Sine

Guest avatar
    Sissan Gæst

Standard Hej Sine

Ja, det var et godt tegn, ik?
    Jeg venter også, især da jeg jo ved, hvor godt det går for dig og Anina...men ind imellem kniber det nu med tålmodigheden, venter, venter....
    KH Sissan

Bookmarks

Regler for indlæg