Viser resultater 1 til 26 af 26

Emne: Hedeture...

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    68

Standard Hedeture...

Fra DR's Spørg om sundhed
    Af Carsten Vagn Hansen

Hedeture

Årsagen til hede- og svedeturene er en ubalance i det ubevidste nervesystem, udløst af mangel på østrogent hormon, som der dannes for lidt af efter overgangsalderen, hvor æggestokkene holder op med at fungere. Binyrebarken vil stadig kunne producere lidt, og fedtvævet også, så "runde" kvinder har normalt ikke så store problemer. Cellerne har alle nogle "nøglehuller" - receptorer, for østrogener og østrogent virkende stoffer, der virker som en slags "nøgler" til dem. Er der ikke nøgler nok, skriger cellerne efter dem.

Samtidig kommer der hedeture, problemer med huden, tørhed af slimhin~derne, især i skeden, og måske også psykiske problemer, der dog også hænger sammen med sociale forandringer i den alder, hvor børnene rejser hjemmefra, og børnebørnene endnu ikke er kommet.

Behandlingen går ud på at genskabe balancen i kroppens hormoner og at undertrykke symptomerne. Tilførsel af østrogene hormoner fjerner eller mildner symptomerne, men de nyeste undersøgelser har vist, at østrogen øger risikoen for kræft, men dog kun lidt de første år. Ved brug af plaster eller gel, så østrogenet tilføres gennem huden, kan man nøjes med en langt mindre mængde af østrogen, da det så ikke ødelægges i leveren. Vedvarende behandling må dog frarådes.

En brystkræftopereret kvinde har skrevet, at hun kan dæmpe sine hedeture betydeligt ved at drikke et glas sojamælk hver dag og ved at drikke Iperoxo thé.

Det er imidlertid også vist, at østrogent virkende stoffer fra planter og krydderurter kan fungere som nøgler i østrogenreceptorerne. Sojabønner, tofu og hørfrø kan øge østrogen aktiviteten, og mineralet bor kan også øge østrogenindholdet i blodet. Bor findes især i frugt, især i pærer, æbler, druer, dadler, rosiner og ferskener. Desuden i sojabønner, nødder, mandler og honning. Flere melder om virkning af honning og pollen mod hedeture, fx i form af Bidro. Så ved at spise mange grønsager og krydderier samt meget frugt kan man gøre noget selv.

Prøv at undgå varme drikke som te og kaffe samt alkohol, da de kan udløse hedeture. Tobaksrygning kan i høj grad øge problemet.

In-Balance fra Villamette Valley Helseprodukter indeholder en række ting, der kan modvirke hedeture og andre symptomer på overgangsalderen. Det kan købes fra Golden Health Scandinavia.

Nogle kvinder har med god effekt taget et tilskud af Q10, der er et co-enzym, hjælpeenzym, der findes normalt i kroppen, men mange har for lidt af det, og er et kraftigt antioxidant..

Naturlægemidlet Remifemin, der er baseret på ekstrakt af sølvlysrod (Cimicifuga racemosa), har i Tyskland være brugt i 40 år som alternativ til hormonbehandling, i 50% af tilfældene ordineret af læger. I Sverige har det været brugt siden 1993. Naturmidlet Femal har også en god virkning. Det samme gælder for FemiPlus.

Naturmidlerne Melbrosia og Angelika har vist sig at kunne lindre eller modvirke hedeturene, og man kan også forsøge sig med salviethé eller ginseng.

Som et alternativ til hormonbehand~ling kan man også se virkning af stoffet clonidin 75 mikrogram to gange daglig (lægerecept).

Det nyeste indenfor behandling mod svedeture er, at det antidepressive stof venlafaxin (Efexor R, en af "lykkepillerne") synes at kunne nedsætte tilbøjeligheden til hede- og svedeture, og det gælder måske også for andre antidepressive stoffer. Da hedeture er en naturlig del af overgangsalderen, må brugen af antidepressive midler imidlertid opvejes mod de ikke uvæsentlige bivirkninger, som antidepressive lægemidler har. Fx tørhed af munden, nedsat appetit, kvalme og forstoppelse, søvnforstyrrelser, mareridt, nervøsitet og for højt blodtryk..

Da hyperikon - prikbladet perikum -, også kaldet ³den grønne lykkepille´, virker på de samme systemer som lægemidlerne mod depression, men med kun et minimum af bivirkninger, kan man evt. forsøge sig med et af disse præparater, der kan købes i håndkøb. Hyperikum er et helt udmærket middel mod søvnproblemer.
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    64

Standard Sv.: Hedeture

Hej
    Det er godt nok længe siden jeg har været herinde,men jeg prøver iøjeblikket procare cremen, den fra Norge. Jeg vil dog sige at jeg ikke mærker den store virkning,derfor vil jeg spørge er der nogen der kan svare mig på ,hvad tofu er ?Carsten Vagn Hansen omtaler det og sangerinden Sanne Salomonsen omtalte det forleden vedrørende hendes overgangsalder,jeg vil meget gerne høre om noget har prøvet det
    mange kærlige
    forårs hilsner
    Biddipigen
    Biddi fra Bornholm

Guest avatar
    Gæst

Hej Biddipigen
    Hvor længe har du smurt med ProgestaCare ?
    Hvis du ikke har taget hormoner ( receptpligtige) så skal du nok regne med 3 måneder før den virker, det gik der inden Livial hjalp på mig, og jeg gik lige fra dem og over til cremen, og mærkede næsten ikke overgangen, kun få dage. Det skal lige nævnes at den første creme jeg brugte var ProCell, men den er ikke på yamsrod.

Hvis du ser andet sted her på siden -jeg husker ikke lige hvad tråd det var - men jeg skrev et indlæg SOYA DEBAT - Tufu er et soyaprodukt, og jeg har prøvet dem, samtidig med Livial, men fik slemme hedeture, så jeg stoppede hurtigt igen, jeg har måske fået en "overdocis" eller de ikke kunne "arbejde" sammen.

Kærlig hilsen Sine

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    68

Standard Tofu

Citer Oprindeligt indsendt af biddipigen
    ...derfor vil jeg spørge er der nogen der kan svare mig på ,hvad tofu er ?Carsten Vagn Hansen omtaler det og sangerinden Sanne Salomonsen omtalte det forleden vedrørende hendes overgangsalder, jeg vil meget gerne høre om noget har prøvet det ?
    Hej Biddipigen

Prøv lige at læse Noget om tofu af Sune Borkfelt (linket er akriveret og virker derfor langsomt)

Derudover:

Der forskes for tiden meget i plantehormoner, der i deres opbygning minder om det kvindelige kønshormon østrogen. Soyabønner har fx et højt indhold af planterigets kønshormoner, kaldet fytoøstrogener, og japanske kvinder, der daglig spiser tofu og andre fødemidler baseret på soyabønner, hævdes at være mindre plaget af hedeture end deres medsøstre fra det tofu fattige Vesten. Der er også fundet fytoøstrogener i øl, der stammer fra humlens harpiksagtige bitterstoffer. I gamle dage var forstyrrelser af de månedlige blødninger almindelige blandt pigerne, der plukkede humlekopper til brug ved brygning af øl.

Læs hele artiklen her (linket er akriveret og virker derfor langsomt)

Håber at her er lidt at starte med .....

Indtil vi "ses" igen
    Hilsen - Anina
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Sissan Gæst

Hej Biddipigen.
    Under "Vi anbefaler ikke" har Gitte, gæst, skrevet et indlæg om soja, værd at læse.
    Hilsen Sissan

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    64

Standard Hedeture!

Hej
    Tak for informationerne vedrørende mit spørgsmål til tofu!Jeg har brugt procell nu i 2mdr,Da jeg skulle holde pause i sidste måned kunne jeg tydelig mærke,at jeg ikke havde brugt cremen,så nu er jeg spændt på hvordan det bliver i næste uge, så skal jeg jo holde pause igen,men hvorvidt procare er bedre end procell,det ved jeg ikke,kun på prisen er der jo en kæmpe forskel,bl.a er portoen temlig dyr.Jeg havde også visse vanskeligheder med at få det rigtige produkt.Første gang sendte de en bog i stedet ,den omhandlede hormoner i naturlig form,så den beholdt jeg og bestilte så igen procare,men nu fik jeg nogle energi kapsler,så blev jeg altså sur og skrev en meget vred mail, og jeg skal love for at så gik det stærkt,jeg havde min creme i løbet af et par dage ,er der nogen af jer der har oplevet noget lignende.Jeg mener ,man klikker på billedet af flasken ,så kan der vel ikke være tvivl om, hvad det er man bestiller
    mange hilsner
    Biddipigen
    Biddi fra Bornholm

Guest avatar
    Gæst

Hej Biddipigen
    Prisen er nu ikke så slem, for ProgestaCare holder meget længere ! Jeg begyndte på min den 12 februar og jeg holder ikke pauser, og den er ikke tom endnu !
    Jeg må dog trykke på pumpen 2 gange for at få den samme docis nu.

Det lyder mærkeligt med de problemer du har haft, mon der er ansat en ny i "virksomheden" ??
    Jeg har fået hvad jeg har bestilt begge gange, men næste gang bestiller jeg det andet sted - jeg venter at høre nyt fra Anina vedrørende betaling, da den jo kun koster 200 kr.

Hilsen Sine

Guest avatar
    Sissan Gæst

Citer Oprindeligt indsendt af Sine
    Prisen er nu ikke så slem, for ProgestaCare holder meget længere ! Jeg begyndte på min den 12 februar og jeg holder ikke pauser, og den er ikke tom endnu !
    Hold da op, Sine, det er lang tid. Det er jo over 2 måneder du har brugt den samme beholder. Hvis det er generelt, ja, så er ProgestaCare ikke så dyr alligevel.

Til Biddipigen: jeg har ikke haft vrøvl med at bestille min ProgestaCare. Jeg bestilte bare varen og den kom efter ca 10 dage. Den virker ikke på mig endnu. Pro-Cell smurte jeg mig med i 3 måneder og fik overhovedet INGEN lindring
    Hilsen Sissan

Guest avatar
    Gæst

Hej Sissan
    Ja - det er utroligt men sandt - og når jeg tænker på min påske med hedeture, fordi jeg var bange for, at den var ved at være tom, og derfor sparede på det

Livial kostede ca. 600 kr pr. pakke - der var til 3 måneder, men så blev den jo billigere hen ad vejen, med de regler der er for medicin.

Hej fra Sine

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    65

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af sine
    Hej Biddipigen
    Jeg må dog trykke på pumpen 2 gange for at få den samme docis nu.

Det lyder mærkeligt med de problemer du har haft, mon der er ansat en ny i "virksomheden" ??
    Jeg har fået hvad jeg har bestilt begge gange, men næste gang bestiller jeg det andet sted - jeg venter at høre nyt fra Anina vedrørende betaling, da den jo kun koster 200 kr.

Hilsen Sine
    Hvor køber man ProgestaCare? På apoteket? Kræver den recept?
    Carpe Diem

Registreringsdato
    Feb 2005

Citer Oprindeligt indsendt af Sally
    Hej Sally
    Du er engang blevet bedt om at finde det hvor du er, men det lykkedes ikke sagde du. Så enten søger du igen på nettet tættere på eller bestiller direkte fra amazon.com. (Du gider ikke have den fra Norge, vel? Er dobbelt så dyr end fra US).
    Desværre er det ikke i sortimentet hos Amazon UK og derfor må du bide i det sure æble og bestille fra USA.

Gå på www.amazon.com , lad være vælge "andre lande" og søg ProgestaCare direkte på siden - så skal du se løjerne.

Hilsen-
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Guest avatar
    Gæst

Hej Sally
    Gå til : Overgangsalderen og plantehormoner

find tråden : Nyt link til ProgestaCare

Hej Anina
    Hvad er det du skriver, kan den ikke købes på det link jeg har henvist til, og som du har bestilt hos ?
    Og har du modtaget den ?

Hej fra Sine

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    68

Citer Oprindeligt indsendt af sine
    Hej Anina
    Hvad er det du skriver, kan den ikke købes på det link jeg har henvist til, og som du har bestilt hos ?
    Og har du modtaget den ?
    Hej fra Sine
    Sorry Sine

Jeg har hverken hørt eller modtaget noget fra "nyt link" selv om jeg har bestilt for 3 uger siden - desværre. For at det skal være endnu sjovere - har jeg heller ikke modtaget noget fra "det gamle link" - selv om der har jeg bestilt for halvanden måned siden.

At jeg anbefaler Sally Amazon.com er begrundet med at det er tættere på. Og dukker der ingen besked eller forsendelse op en af de kommende dage - drager jeg bare overseas og køber det, hvor kunden er i højsædet.

Problemet er, at får jeg ikke mit daglige "fix" af progesterone - kan jeg ikke sove. Og således har jeg næsten ikke været i seng de sidste 14 dage - ikke fordi jeg ikke er træt, men fordi jeg bare ikke kan falde i søvn. Jeg ligner snart ikke alene en hængt hun men også en død een.

Hilsen - Anina

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    65

Standard Disse varme-kulde-varme hede-svede-ture driver mig til vanvid.

Fredag er "Store Rengøringsdag", hvor alle gulve bliver vasket, badeværelset gøres skinnende og køkkenet får den store tur... - det er jo snart week-end.

Men jeg kan ikke røre mig uden at sveden hagler ned over mig!
    Jeg er gennemblødt fra top til tå på få minutter - og her er ikke engang varmt, for alle døre og vinduer står på vid gab.

"Hunden lusker i seng og kryber sammen for at holde varmen - og jeg lægger et tæppe over den"

Efter endt arbejde kalder bruseren og så sætter jeg mig ved computeren 2 minutter - og så fryser jeg.

Disse varme-kulde-varme hede-svede-ture driver mig til vanvid.
    Hvordan skal jeg klæde mig på - med jakke på befinder jeg mig i et drivhus - uden i en iskælder. Der er ingen blide overgange, det er enten-eller.

Har I andre det også sådan?
    Carpe Diem

Guest avatar
    Gæst

Standard Sv.: Disse varme-kulde-varme hede-svede-ture driver mig til vanvid.

Hej Sally
    Jeg har det på samme måde, når jeg gør rent på mit arbejde - ikke ubehagelige hedeture - vandet løber bare lige så stille ned over brillerne - håret bliver vådt o.s.v.
    Jeg mærker altså ingen hedefornemmelse i den forbindelse.
    Derimod får jeg tit hede / svedeture efter badet.
    Jeg må så trække i en frottebadekåbe og sidde og vente på, at sveden aftager..

De rigtige slemme hedeture og alt hvad der følger med, de kan komme om du sidder i 15 gr. kulde - men det gør vi jo ikke så tit
    Jeg får et par mere eller mindre slemme i døgnet, men smurte jeg mig ikke med ProgestaCare, så er jeg sikker på, at de rigtig slemme ville vende tilbage med fuld styrke.

God weekend - jeg er kun hjemme på en kort visit, mine dyr skal passes, ellers er vi i sommerhus.

Hej Sine

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    64

Standard procare creme levering

Hej piger
    Jeg vil godt informere jer,hvis i også går og venter på cremen fra norge ,det har jeg nu gjort længe.Jeg har prøvet at fore spørge pr mail om der leverings vanskeligheder uden svar.så igår prøvede jeg at ringe derop, men ingen tog telefonen ,jeg prøvede mobilnummeret også var der en der svarede ,men han havde solgt firmaet for 2 måneder siden.Jeg fik et andet mobilnummer og prøvede så at ringe her til morgen.det viser sig ,at den nye ejer ikke sendte til danmark fordi postvæsnet i norge sagde at det ikke kunne lade sig gøre at sende pr efterkrav til danmark.Vi talte lidt om problemet,og jeg sagde at jeg før havde fået et girokort med pakken ,så klarede jeg selv den side af sagen,så nu skulle jeg få min læng savnede cremen sendt fra norge på mandag.
    Knus og hilsner fra
    Biddipigen
    Biddi fra Bornholm

Guest avatar
    JS Gæst

Standard Sv.: procare creme levering

Hej Biddipigen

Jeg ved ikke om der er nogen af os her der venter på cremen fra Norge, jeg bruger den ikke selv, men har overvejet om det eventuelt kan hjælpe mig på mine småproblemer, men jeg lider gudslelov ikke så meget af hedeture mere, kun når jeg bliver stresset, hvilket jeg passer meget på ikke at blive

Men det er hyggeligt at du stadig kan finde vej hertil, så vi kan blive flere i vores hygge her

Morgenkram til dig
    KH. JS

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    68

Standard Re: procare creme levering

Jeg fik et andet mobilnummer og prøvede så at ringe her til morgen.det viser sig ,at den nye ejer ikke sendte til danmark fordi postvæsnet i norge sagde at det ikke kunne lade sig gøre at sende pr efterkrav til danmark.Vi talte lidt om problemet,og jeg sagde at jeg før havde fået et girokort med pakken ,så klarede jeg selv den side af sagen,så nu skulle jeg få min læng savnede cremen sendt fra norge på mandag.
    Hej Biddi og tak for din besked....
    Jo, jeg bruger cremen fra Norge og har heldigvis endnu halvanden "flaske": Jeg plejer at bestille to nye når jeg er gået i gang med den sidste. Vil du ikke nok at lægge det "rigtige" mobilnummer her eller over PB`er, som du selv vil? Når der er et ejerskifte er det altid praktisk, at have muligheden for en direkte kontakt i tilfælde af evt. aftalevanskeligheder. Håber ellers, at det går godt til med dig over på solskinsøen..... Og Tak for hjælpen

Og JS...
    Det er min gode erfaring, at dette "tilskud" jævner "overrraskelserne" ud og afhjælper de irriterende småting som tør mund, tørre håndflader, evt. "vandfyldte" øjenomgivelser o.s.v. Desuden kan det også have en positiv virkning på humørsvingninger, hvilket er hvad der plagede mig mest. At også de moderate hedeture forsvandt samtidigt er en fin sidegevinst under alle omstændigheder.

Jeg tror at også Sally ville få det bedre med sin søvnmønstre, sine hedeture og sin frygt for det "konede" look ved at prøve denne creme i f.eks. et halvt år. Og Sally kan desuden få det uden problemer, blot ved at få recept til apoteket (tror hun sagde at ProgestaCare sælges på recept i Italien ???).

Knus. Anina

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    64

Standard procare creme levering

Hej piger
    Nu opgiver jeg at få min creme fra norge,jeg har forespurgt pr mail mange gang,jeg har ringetog ringet en gang talte jer med den nye ejer,men efter det har han nu kun telefon svarer på,jeg mangler frygteligt min creme. Jeg kan tydelig mærke,at jeg mangler det hormon, jeg få mange hedeture og frem for alt søvnen er forstyrret, så er der nogen der kender et firma, hvor jeg hurtigt kan få min levering igennem, vil jeg blive så GLAD
    knus fra mig
    Biddi fra Bornholm

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Re: procare creme levering

Hej piger
    Nu opgiver jeg at få min creme fra norge,jeg har forespurgt pr mail mange gang,jeg har ringetog ringet en gang talte jer med den nye ejer,men efter det har han nu kun telefon svarer på,jeg mangler frygteligt min creme. Jeg kan tydelig mærke,at jeg mangler det hormon, jeg få mange hedeture og frem for alt søvnen er forstyrret, så er der nogen der kender et firma, hvor jeg hurtigt kan få min levering igennem, vil jeg blive så GLAD
    knus fra mig
    Hej Biddi
    Jeg har nu lagt bestillinger hos adskillige netbutikker indenfor EU og begynder at sætte kryds i kalenderen. Når/hvis der sker nog - vil jeg lægge en besked her eller....som èn skrev på en anden debat - vil jeg tage Oslobåden, købe ind nok til et år og får en sejltur samt fred med i købet.

Min gynækolog har tilbudt mig syntetisk progesteron i tabletform. Da jeg så beskrivelsen af bivirkninger - har jeg taget mig til hovedet!! Listen er ålelang og med bivirkningsbeskrivelsen som får klimakteriegener til at lyde "paradisisk" i sammenligning. Man fatter bare ikke, at et ugiftigt plantepræparat er i den grad under lup, mens giftige syntetiske stoffer sælges frit på recept udskrevet uden dikkedarer....

Mange knus

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    64

Standard cremen

Hej piger
    Jeg vil bare sige,at jeg idag modtog min længe ventede creme fra det gamle hegerland, den har jeg vel ventet på i små 2 måneder, det er alt for længe, men der er vist en del misforståelser samt noget vrøvl med toldvæsenet idet, men for mit vedkommende er det sidste gang, jeg køber den der både prismæsigt samt langtsommeligeheden har gjort, at min tålmodighed ikke rækker der længere.

Er der nogen af jer, der har oplevet det samme?
    Biddipigen
    Biddi fra Bornholm

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    65

Standard Sv.: cremen

Kære Biddipigen

Jeg har ikke købt cremen, men forsøgt at få den fra amazon.com. De sender blot ikke til Italien.

Jeg glæder mig til at høre om dine erfaringer med den!

KH
    Sally
    Carpe Diem

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    68

Standard Sv.: cremen

Citer Oprindeligt indsendt af Sally
    Kære Biddipigen
    Jeg har ikke købt cremen, men forsøgt at få den fra amazon.com. De sender blot ikke til Italien.

Jeg glæder mig til at høre om dine erfaringer med den!
    KH
    Sally
    Hej Sally
    Det er ikke første gang, at Biddi skal til at bruge progesteroncremen. Faktisk, hvis jeg husker rigtigt - har hun brugt det siden før årsskiftet (?) med meget gode resultater bl.a. nattesovnen m.m. Prøv at finde Biddis indlæg på hendes profil. De er ikke så mange, men jeg tror nok, at hun har skrevet lidt om sine erfaringer. Ellers gør hun det forhåbentlig igen.

Hilsen
    Anina

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    64

Standard erfaringer med cremen

Hej Sally
    Ja Anina har ret, jeg startede på cremen i februar. Jeg havde det rigtig skidt både med nattesøvn og muskelsmerter samt hyppige migræneanfald. Men det er blevet så godt, det er meget længe siden jeg havde et egentlig migræneanfald, og mine muskelsmerter er reduceret betydeligt. Jeg har en meget bedre nattesøvn.

Grunden til at jeg skrev var at min bestilling og ventetiden på cremen var urimelig lang, så mine symptomer begyndte, at vise sig igen. Men heldigvis var der en meget sød pige i forummet her, som forbarmede sig og sendte mig nogle tuber, hun er en rigtig skat. Straks gik der kun nogle få dage så sov jeg igen, HERLIGT.

Så hvis du går og overvejer, at starte på cremen Sally, så kan jeg kun varmt anbefale den.
    Kærligst Biddipigen
    Biddi fra Bornholm

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Re: erfaringer med cremen

...så hvis du gør og overvejer,at starte på cremen Sally, så kan jeg kun varmt anbefale den
    Kærligst Biddipigen
    Hej Sally
    Skulle du nå så langt (ude), at du vil give den en chance - kan jeg nok hjælpe dig videre med en tester.

Men heldigvis var der en meget sød pige i forummet her, som forbarmede sig og sendte mig nogle tuber...
    Hej Biddi
    Du har "hængt på" nærmest siden begyndelsen herinde. Du har ikke skrevet hver dag, men til gengæld det du skrev, og ikke mindst noget af det sidste: http://www.overgangsalderen.net/foru...hilsen-(Annel) - tyder på , at trods barske livstilskikkelser fejler heller ikke dit hjerte noget, hvad angår "størrelsen" og "rummeligheden". Tak for det Biddi .

Ha' en god sommer og fortsat et godt sovehjerte
    Knus

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    64

Standard Tak Admin

Hej Admin
    Tak for de søde ord. Jeg er trods alt meget glad for, at dette forum findes selv om jeg ikke er så aktiv. Jeg har 2 teenagerdrenge, som besætter pceren det meste af tiden, så det er ikke så meget den er ledig, i sær den mindste har en passion for en side de kalder arto, det er noget i stil det vi har her.

God weekend
    Knus Biddipigen
    Biddi fra Bornholm

Tags for this Thread

Bookmarks

Regler for indlæg